[ENQ] DOE DE TEST! Hoe milieubewust ben jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WonderWanita

[ENQ] DOE DE TEST! Hoe milieubewust ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:57

Hallo allemaal!

voor school moest ik een enquête maken voor mijn P.O. Aardrijkskunde.
Nu heb ik alleen nog mensen nodig die het invullen!
Hierbij de vragenlijst!:
Bij het invullen de nummers hieronder kopiëren met je antwoord erachter:

1:
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
16:
17:
18:

Hierbij de vragenlijst:
Test je milieubewustheid!
DOE DE TEST! Hoe groen bent u?

1.Uit hoeveel personen bestaat uw gezin?

a) 3 of minder
b) 4 of 5 personen
c) 6 of meer

2.Weet u hoeveel u jaarlijks aan energie verbruikt?

a) Nee, dat weet ik niet
b) Ik weet het ongeveer
c) Ja, ik weet het.

3.Hoeveel denkt u jaarlijks gemiddeld te verbruiken aan energie?

a) 3400 kWh of minder
b) 4500- 5660 kWh
c) 6800 of meer kWh

4.Ontdooit u uw vriezer regelmatig?

a) nog nooit van gehoord
b) nee
c) Ja

5.Eet u wel eens restjes?

a) Nee, ik gooi het weg
b) Ja soms
c) Ja één keer in de week of meer

6.Welk van de volgende huishoudelijke apparaten gebruikt u het meest?

a) droger
b) Afwasmachine
c) Wasmachine

7.Wat voor lampen heeft u vooral in huis?

a) dimmers, halogeen lampen
b) gloeilamp
c) spaarlampen

8.Op welke temperatuur staat uw verwarming?

a) lager dan 20
b) hoger dan 20
c) 20

9.Hoe vaak in de week douchet u en u gezin?

a) 2-3 keer in de week
b) dagelijks
c) 2 of meer keer per dag

10.Gebruikt u een of meer van de volgende energiebesparende middelen?
zonnepanelen, energiebesparende douchekop, plat beeldscherm

a) Geen een van de voorafgaande middelen
b) 1 van de middelen
c) meer dan 1 van de middelen

11.Welk energielabel heeft uw auto?

a) D,E,F of G
b) C
c) A of B

12. Heeft u alle naden en kieren in huis gedicht?

a) Nee, ik heb de naden en kieren in mijn huis niet gedicht ( het tocht )
b) ja, ik heb sommige naden en kieren in mijn huis gedicht
c) ja, ik heb alle naden en kieren in mijn huis gedicht

13. Is uw huis goed geïsoleerd?
a) nee, want ik woon in een oud en slecht geïsoleerd huis
b) redelijk, want ik woon in een oud huis dat goed is geïsoleerd
c) ja, want ik woon in een nieuw huis

14. Zet u de verwarming lager een uur voordat u gaat slapen of weggaat?
a) nee, nooit
b) ja, soms
c) ja, altijd

15. Heeft u groene stroom?
a) Wat is dat?
b) Nee
c) Ja

16. Onderhoudt u uw Cv-ketel goed?
a) Nee, daar doe ik niet aan.
b) Ja, heb ik wel eens gedaan
c) Ja, ik onderhoud mijn Cv-ketel goed.

17. Laat u uw apparaten in uw huis op stand-by staan?

a) Ja, bijna altijd
b) Soms
C) Nee, nooit

18. Als u boodschappen doet….
a) Koopt u gewoon wat u nodig heeft, ongeacht waar het vandaan komt.
b) Koopt u het liefst exotische verse producten
c) Koopt u alleen groente en fruit van het seizoen uit Nederland

Uitslag:
Heeft u het meest gekozen voor antwoord A:

U bent niet milieubewust en toe aan een groen heropvoedingskamp. Het interesseert u weinig wat de klimatologen ons allemaal te vertellen hebben. Er moet een hoop verandert worden in uw huishouden als u meer bewust wilt worden van het milieu en als u meer geld wilt besparen.
Als u bijvoorbeeld een auto koopt met energielabel A of B krijgt u subsidie en de auto heeft minder CO2-uitstoot.
Als u uw Cv-ketel goed onderhoudt kan dit u ook jaarlijks zo’n 70 euro besparen. Met het ontdooien van de vriezer bespaart u zo’n 8 euro en 65 cent en met het isoleren van uw zoldervloer bespaar je 228 euro per jaar. Met een wekelijkse restjesdag bespaard u zelfs 180 euro per jaar!
- Was voortaan alleen nog maar op 40 graden. Met moderne wasmiddelen wordt elke was prima schoon op 40 graden. Wassen op 60 graden kost 2 keer en op 90 graden 3 keer meer energie dan een wasbeurt op 40 graden.
- Maak er een gewoonte van om alleen te wassen met een volle trommel. Dat scheelt energie, water en kosten
-Stel uw verwarming in op 20 graden. Als je thermostaat op 21 graden staat, verstook je 7% meer en dat kost je gemiddeld € 56,- extra. Nog een graad hoger en je bent op jaarbasis € 113,- kwijt
- U bespaard 42 euro per jaar als u uw verwarming lager zet als u gaat slapen of weggaat.
- Gaat u op vakantie? Doe de stekker van de koelkast eruit!
- Uw apparaten uitzetten en niet op stand-by laten staan! Zo bespaard u energie en voorkomt brandgevaar.

Heeft u het meest gekozen voor antwoord B:

U bent gemiddeld, gematigd, geen uitschieter, geen hardliner, maar een verstandige middenmoter die af en toe, maar wel op de juiste momenten aan het milieu en het klimaat denkt. Maar er kan nog veel veranderen aan uw milieubewustheid! Kijk bijvoorbeeld eens bij de tips hierboven van antwoord A.
Enkele goede voornemens voor u zijn:
- Ga eens wat vaker samen onder de douche!
- Koop een plat beeldscherm
- Haal eens wat vaker een doekje over de lampenkappen, zodat u minder zware lampen hoeft aan te schaffen
- Brievenbus leeghalen, ophopende kranten laten de bus openstaan en zo komt er kou naar binnen.
- maak je huis schoon met schoonmaakazijn, ouderwetse groene zeep of allesreiniger met een EKO-keurmerk.
- koop producten van de koude grond. Het is beter voor het milieu als je veel groenten en fruit uit het seizoen koopt. En vaak nog goedkoper ook. Dus: appels en peren in de herfst, boerenkool in de winter en aardbeien in de lente. Deze producten komen dan van het land en groeien zonder de hulp van verwarmde kassen. Dat scheelt een hoop aan CO2-uitstoot.

Heeft u het meest gekozen voor antwoord C:
U bent zeer milieubewust. Houden zo! Tenslotte bent u niet degene die enkel het milieu bespaard, maar ook uw portemonnee!
Wilt u toch nog wat tips? Lees dan de tips van antwoord A en B

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:05

1:B
2:B
3:A
4:C
5:C
6:B
7:C
8:B
9:B
10:C
11:B
12:C
13:C
14:B
15:C
16:C
17:B
18:A

Alleen sommige vragen slaan niet op het energie gebruik ;)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:11

1:b
2:a
3:a
4:a
5:b
6:b
7:b
8:b
9:b
10:c
11:a
12:b
13:c
14:c
15:b
16:c
17:c
18:a

Let er eigelijk niet zo op

Siempie

Re: [ENQ] DOE DE TEST! Hoe milieubewust ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:17

EA CO -> STW

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:00

1:A
2:A
3:A
4:B
5:B
6:C
7:A
8:A
9:A
10:B
11:x
12:C
14:A
15:C
16:A
17:B
Wij hebben geen auto, geen CV ketel (maar een heel energiezuinige warmteterugwininstallatie waardoor we dus ook de verwarming niet lager KUNNEN zetten duurt namelijk 12 uur voordat ie 1 graad kouder is) en de vriezer hoeft niet ontdooit te worden door anti-frost. :)
Waarom zou je minder milieubewust zijn als je een kleiner huishouden hebt? Aangezien je dan A moet antwoorden..
Net zoals vraag 8, lijkt mij juist beter voor t mileu als je verwarming lager staat :)

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 16:22

goed punt van je idd! Dat gaan we wel even aanpassen voor het verslag! lager dan 20 graden is natuurlijk altijd goed :P
Oja, als je een kleiner huishouden hebt is niet milieubewuster inderdaad, die vraag hebben we erin om het in onze conlusie te verwerken. ( vraag 1 & 3 horen niet bij de uitslag )
+:)+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:29

1: a
2: a
4: c
5: b
6: b
7: b
8: a
9: b
10: b
11: nvt
12: b
13: a
14: b
15: c
16: nvt
17: b
18: a

Ik probeer milieubewust te zijn. Snap alleen van een aantal dingen niet wat er slecht aan is (3: minder is toch beter? 5: ik kook niet teveel dus ook geen restjes.. 8: had je al gezien :) 9: hoe meer douchen hoe beter? 18: kopen wat je nodig hebt is slechter dan alleen exotisch fruit?)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:53

3:
4: nee
5: c
6: c
7: b/c
8: heb geen verwarming
11: geen auto
12: a
13: a/b (geen idee eigenlijk, wel een oud huis)
14: geen verwarming
15: geen idee, maar ik gok b
16: regelt de huisbaas
17: a
18: c

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:22

1: C
2: A
3: B
4: A
5: B
6: B
7: B
8: B
9: B
11: geen idee
12: C
13: C
14: A
15: B
16: A
17: A
18: A

Uitslag:

U bent niet milieubewust en toe aan een groen heropvoedingskamp. Het interesseert u weinig wat de klimatologen ons allemaal te vertellen hebben. Er moet een hoop verandert worden in uw huishouden als u meer bewust wilt worden van het milieu en als u meer geld wilt besparen.
Als u bijvoorbeeld een auto koopt met energielabel A of B krijgt u subsidie en de auto heeft minder CO2-uitstoot.
Als u uw Cv-ketel goed onderhoudt kan dit u ook jaarlijks zo’n 70 euro besparen. Met het ontdooien van de vriezer bespaart u zo’n 8 euro en 65 cent en met het isoleren van uw zoldervloer bespaar je 228 euro per jaar. Met een wekelijkse restjesdag bespaard u zelfs 180 euro per jaar!
- Was voortaan alleen nog maar op 40 graden. Met moderne wasmiddelen wordt elke was prima schoon op 40 graden. Wassen op 60 graden kost 2 keer en op 90 graden 3 keer meer energie dan een wasbeurt op 40 graden.
- Maak er een gewoonte van om alleen te wassen met een volle trommel. Dat scheelt energie, water en kosten
-Stel uw verwarming in op 20 graden. Als je thermostaat op 21 graden staat, verstook je 7% meer en dat kost je gemiddeld € 56,- extra. Nog een graad hoger en je bent op jaarbasis € 113,- kwijt
- U bespaard 42 euro per jaar als u uw verwarming lager zet als u gaat slapen of weggaat.
- Gaat u op vakantie? Doe de stekker van de koelkast eruit!
- Uw apparaten uitzetten en niet op stand-by laten staan! Zo bespaard u energie en voorkomt brandgevaar.

U bent gemiddeld, gematigd, geen uitschieter, geen hardliner, maar een verstandige middenmoter die af en toe, maar wel op de juiste momenten aan het milieu en het klimaat denkt. Maar er kan nog veel veranderen aan uw milieubewustheid! Kijk bijvoorbeeld eens bij de tips hierboven van antwoord A.
- Haal eens wat vaker een doekje over de lampenkappen, zodat u minder zware lampen hoeft aan te schaffen
- Brievenbus leeghalen, ophopende kranten laten de bus openstaan en zo komt er kou naar binnen.
- maak je huis schoon met schoonmaakazijn, ouderwetse groene zeep of allesreiniger met een EKO-keurmerk.
- koop producten van de koude grond. Het is beter voor het milieu als je veel groenten en fruit uit het seizoen koopt. En vaak nog goedkoper ook. Dus: appels en peren in de herfst, boerenkool in de winter en aardbeien in de lente. Deze producten komen dan van het land en groeien zonder de hulp van verwarmde kassen. Dat scheelt een hoop aan CO2-uitstoot.

Heeft u het meest gekozen voor antwoord C:
U bent zeer milieubewust. Houden zo! Tenslotte bent u niet degene die enkel het milieu bespaard, maar ook uw portemonnee!
Wilt u toch nog wat tips? Lees dan de tips van antwoord A en B

Al heb ik het idee dat dit meer komt door het besparen van geld dan dat ik aan het milieu denk :D

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:10

WonderWanita schreef:
Hallo allemaal!
1: A
3:B
4:B
5:B
6:B
7:C
8:B
9:A
11:?
12:B
14:C
15:B
16:C
17:C

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:28

1:a
4:b
6:c (rest hebben wij niet)
7:c
8:c
10:b
11:c
12:c
13:c (woon vlakbij Schiphol)
15:c
17:b
18a

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:53

1: b
3: b
5: a
7: b
8: b
11: a
12: b
13: b
14: a
15: b
16: b
17: b
18: a

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:05

3:b
5:a
6:c
8:a
10:c
11:b
13:b
14:b

Uitslag:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:08

Waarom is vraag 8 > A: minder dan 20 slechter voor het milieu?

Waarom is vraag 3 > hoe meer Watt verbruik hoe meer milieubewust? :?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:14

WonderWanita schreef:
1.b
2.a
3.c
4.c
5.a
6.b
7.b
8.c
9.b
10.c
11,b
12.b
13.c
14.b
15.b
16.c
17.b
18.a

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:16

3: a
7: c
8: a
9: a
13:a

7x a en 7x c en de rest b... ben ik dan milieubewust of juist niet? :P (waarschijnlijk niet, het doorlezen van de onderste alinea's kostte mij al erg veel moeite :')

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:24

1:b
3:c
4:c
5:a
7:a
8:b
9:c
10:a
13:c
14:a
15:a
16:a
17:a
18:b

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:29

2:b
6:c, overige apparaten heb ik niet
8:c
9:a
10:a
11:a
14:a
16:a, heb geen cv ketel
17:a

Vraag 3, wat als iemand tussen 3400 en 4500 kwh gebruikt? Of tussen 5660 en 6800?

9x a
6x b
3x c

Uitslag:

- Was voortaan alleen nog maar op 40 graden. Met moderne wasmiddelen wordt elke was prima schoon op 40 graden. Wassen op 60 graden kost 2 keer en op 90 graden 3 keer meer energie dan een wasbeurt op 40 graden. Dit doe ik al.
- Maak er een gewoonte van om alleen te wassen met een volle trommel. Dat scheelt energie, water en kosten Doe ik ook.
-Stel uw verwarming in op 20 graden. Als je thermostaat op 21 graden staat, verstook je 7% meer en dat kost je gemiddeld € 56,- extra. Nog een graad hoger en je bent op jaarbasis € 113,- kwijt Ook dit heb ik al gedaan.
- Gaat u op vakantie? Doe de stekker van de koelkast eruit! Wat moet ik dan doen met de langhoudbare producten die koel moeten blijven?

Ik ben het niet helemaal eens met de uitslag. Milieubewust zijn heeft met meer dingen te maken dan alleen stroomverbruik. Zo sorteer ik ook al mijn afval, blik, plastic, papier en glas gaat allemaal apart in de juiste bakken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:34

1: B
3: A
4: C
5: A
7: C
8: A
10: A
11: GEEN IDEE
12: ''
14: C
15: GEEN IDEE
16: C
17: B

Uitslag: A.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:37

[quote="WonderWanita"]Hallo allemaal!

voor school moest ik een enquête maken voor mijn P.O. Aardrijkskunde.
Nu heb ik alleen nog mensen nodig die het invullen!
Hierbij de vragenlijst!:

5:c
7:a
8:a
17:c

en als ik nu van alle drie er 6 heb ?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:39

dat is helemaal leuk... dan wordt het het gemiddelde? uitslag B?

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:41

haha als ik toch mag kiezen ....

c toch ?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:12

1: B
3: Geen flauw idee! Maar alleszins behoorlijk veel dus ik gok C.
4: C
5: B
7: B
8: A
10: B
11: Geen flauw benul!
12: B
14: B
15: B
16: C
17: B

Heb het ingevuld voor ons gezin (ben 16), mede daarom ook dat ik totaal niet weet hoeveel energie we gebruiken. Maar er kloppen wel een paar dingen niet; bij vraag 3 is c beter dan a?? Bij vraag 8 hetzelfde, is het niet beter dat je je verwarming lager zet? En bij vraag 10 het is toch milieuvriendelijker om 2-3 x per week te douchen dan meerdere keren per dag? Of ben ik compleet gek geworden? :+

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:22

hoihoi!
bedankt voor het invullen allemaal!

@ Fiekhe: Idd, deze vragen klopte niet, in mijn verslag heb ik het aangepast ( vraag 1 & 3 horen btw ook niet bij de uitslag, is meer informatie voor ons ) :D

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:16

1: b
2: b
3: b
7: a
8: c
9: a