Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Misser schreef:Ik vind dat je hier pas een mening over kan geven als je er daadwerkelijk iets van weet en niet slechts op basis van nieuws/krantenartikelen. Dat is nogal selectief namelijk...
hittepit_12 schreef:Elaine_
Dus het is normaal dat er tussen het moment van aangifte en het daarwerkelijk voorkomen van de verdachte een jaar zit?
Ik vind het te lang.
Natuurlijk goed dat er dingen uitgezocht en bewezen moeten worden en ik begrijp heel goed dat niet in een maand kan. maar een jaar......
Misser schreef:Ik vind dat je hier pas een mening over kan geven als je er daadwerkelijk iets van weet en niet slechts op basis van nieuws/krantenartikelen. Dat is nogal selectief namelijk...
Als je niet bij een rechtzaak aanwezig bent of het vonnis niet hebt gelezen weet je ook niet wat er allemaal speelt in die zaak waardoor een straf een stuk hoger of juist lager kan uitvallen.

Ess_Ramona schreef:Nl is veel te soft.
Mijn vader heeft bij justitie gewerkt, en hij vind/vond de straffen te laag voor de daden die de criminelen maakten.
Verkrachters komen na 4 jaar al vrij, moordenaars na 20 ofzo. Terwijl in verschillende landen kom je nooit meer vrij.
hittepit_12 schreef:Sieppus_ ik ben 15 jaar lang misbruikt en verkracht door mijn stiefvader en dan niet 1 keer maar meerdere keren per week.
Uiteindelijk op 30 jarig leeftijd aangifte gedaan.2 top rechercheurs gehad!! echt waar.
maar dat het daarna zo lang moet duren, hij had alles bekend, komt uiteindelijk voor wat krijgt hij 240 uur taakstraaf............
Nou sorry daar valt mijn mond van open en gelukkig niet alleen die van mij.
Hoger beroep is er geweest ook een jaar later en toen 3 maanden zitten en een cursus volgen en een schadevergoeding van 5000 euro.
En zijn advocaat die nog bij voor hem kwam pleiten, die kwam toen van een koude kermis thuis.
De straffen met namen in zeden zaken zijn veel maar dan ook veel te mild niet alleen omdat ik het zelf mee heb gemaakt.
Mijn zusje heeft hij ook te grazen genomen maar daar is wegens gebrek aan bewijs van vrijgesproken, daar bleef hij van ontkennen.
ik was 6 jaar!!hittepit_12 schreef:Het wrange is dat mijn moeder hem geloofd ikzou hem hebben verleidik was 6 jaar!!
Met mijn moeder heb ik uiteindelijk gebroken die komt er hier niet meer in.
Zij mocht van hem ook niet bij de rechtzaken zijn.
want dan had ze de waarheid gehoord,
af en toe heb ik de neiging om het complete dossier te kopieren en naar haar toe te sturen............
Maar ja wat zal ik bereiken....
verootjoo schreef:Ik vind het ook best wel soft.
Enig idee waarom marokkanen, arabieren, en andere midden-oostenaars hier compleet losgaan? In hun eigen landen wordt er namelijk absoluut niet gestolen ofzo. Nogal wiedes als je bedenkt dat als 1 iemand het ziet dat je steelt per direct je hand eraf wordt gehakt. Dan denk je nog wel even na.