Stelling: Nederlandse mannen kunnen niet flirten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Stelling: Nederlandse mannen kunnen niet flirten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:36

Bokkers,

Voor een debattoernooi is het de bedoeling deze stelling uit te werken. Maar aangezien ik het ook echt een grappige stelling vind en benieuwd was wat jullie ervan vonden, zowel voor als tegen, hier het topic. Dus: brand los :Y)

Anoniem

Re: Stelling: Nederlandse mannen kunnen niet flirten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:37

Ik ben vóór :D Denk aan al die bouwvakkers _O- :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:38

Ik vraag me af of dit mag omdat het in feite een soort van huiswerktopic is.. en dan zou het ook verkeerd staan..
Maar Nederlandse mannen zijn wat mij betreft inderdaad geen superflirters, maar het is ook maar wat je verstaat onder flirten.. Ik bedoel die standaard veel te flauwe openings zinnen kunnen echt niet :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:39

Ligt eraan in welke omgeving je kijk.

Deze omgeving ( drenthse plattenland ) zijn de heren niet echt goed, en subtiel haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:40

Hier in Gelderland zijn ze ook niet al te subtiel. Heb er een keer ene gehoord:
He je stink, zullen we douchen?

Nou me broek zakte af _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:41

Hmm.. wel een beetje eens. In het buitenland word ik vaak met klasse versierd, en hier is het vaak: he moppie, slaap je bij mij vanavond?
Uitzonderingen daar gelaten. Tis zo plat hier allemaal. :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:42

Een vriendin van mij had ooit de openings zin " ik zag die kop en dacht, dat leek mij wel wat" (met een drents accent notebene) Ik vind nederlandse mannen vaak te lomp met hun openigs zinnen of ze denken dat ze bijzonder grappig zijn (en dat zijn ze niet). Om het even bij vriendinnen te houden, een meid die ik ken had ooit verkering genomen met een jongen die wel een eis had en tegen haar zei "maar dan wil ik wel goeie sex" overgens was hij een ex van een vriendin van ons.. ik kon die gast niet uitstaan! de eerste 10 minuten dat ik hem zag maakte hij het me al zo bont dat hij me de bloed onder de nagels trok met alleen al zijn aanwezigheid.

Dus ja, nederlandse mannen bakken er niks van.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:43

Kijk eens in italie bv, daar zijn de jongens nog echt romantisch hier hebben ze vaak lompe opmerkingen :+

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:44

Als Belg moet ik zeggen dat de Nederlandse mannen (maar ook vrouwen) wel enorm direct zijn :=
Het is maar waar je van houdt hé :Y)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:45

haha tja, recht voor z'n raap.. al is dat niet altijd even handig ;)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:56

Ja ik kan me voorstellen dat het als huiswerktopic overkomt maar ik heb het al lang en breed uitgewerkt, ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen, niet om als 'huiswerk' te gebruiken :) En dan staat het hier ook wel goed geloof ik.

Nog iemand die de andere 50% van de bevolking wel goed vindt flirten, ze worden afgemaakt hier :P

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:56

Zeg jij hebt grote tieten! Nou het is dat het een super leuke jongen was, heb zelfs nog hem het gedate. Maar man o man, wat een zin. Als het een vage gast was had ik hem hard uitgelachen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:04

Haha Nederlandse jongens zijn over het algemeen best wel lomp idd. := Maar in Spanje bijvoorbeeld word ik soms ook niet helemaal goed van ál dat geflirt. Daar doen ze het gewoon 24/7 dus daardoor kunnen ze het zo goed. Hier beperken de mannen zich tot alleen flirten in de kroeg/disco's (oké soms ook op school/werk etc :D ) dus ze zijn gewoon niet zo geoefend. En een beetje lomp. :(:)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:12

de meesten ( allen die ik ken zeg maar) zijn niet super in hun flirt technieken... haha en dat is dan zacht uitgedrukt. je krijgt hier in friesland soms opmerkingen naar je hoofd waar ik echt van denk, is het de bedoeling dat ik hier warm van word? dan heb ik het over opmerkingen zoals: he ik heb een gebrek help je me er van af? of ik speel graag hinds jij ook?

aangezien ik al een even( half jaar) een vriend heb kan ik erg lachen om die opmerkingen als ik ze bijvoorbeeld in de trein of bus te horen krijg. of op andere plekken als mijn vriend er niet bij is.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:43

Neeee.

Meestal gaat dat véél te lomp naar mijn mening.
Ik werk met buitenlanders en (ondanks dat ik absoluut nooit op hen zal vallen, want ben heel blij met mijn eigen vriendje) merk toch wel duidelijk dat zij er veel meer 'kaas' van hebben gegeten. ;) Niks geen lompe / flauwe &of groffe opmerkingen. :n Die zijn meer van de lieve dingen (roos meenemen, kaartje geven) en de sexy moves. (knipogen, diep aankijken, wenkbrauwen optrekken)

Kort gezegd; buitenlanders werken IMO meer met (duidelijke!) lichaamstaal.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:04

Ik moet altijd zo wennen in het buitenland :p Daar doen ze zo anders.. Hier zijn ze zo lomp en ze zeggen wat ze denken :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:54

Ik val over het algemeen blijkbaar niet zo op de Nederlandse man... Maar laatst was er 1 en ik wéét dat ie op zoek is.
Dus hij ziet mij en denkt: die wil ik hebben! (dat hoorde ik via via)

En hij zegt:
"Meestal ben ik erg goed met vrouwen. Ik heb ook veel gewone goede vriendinnen. Zie jij een triootje eigenlijk zitten? Ik ben er namelijk niet vies van"

Nou, van mij mag hij zijn triootje ergens anders zoeken :evaw:

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:05

Sommige bakken er niks van... maar om nou te zeggen alle mannen nee.
Ligt denk ik ook een beetje aan de leeftijds categorie :D

Mijn vriend en ik hebben eerst een aantal weken wat om elkaar gedraait en hij vroeg of ik ook lid wou worden van de "vrijgezellen club". Prima alles leuk en aardig, gezellig! Maar toen we uitendelijk hadden gezoend kreeg ik de volgende dag een sms; "De directie van de vrijgezellenclub vroeg net of ik m'n lidmaatschap wou verlengen. Ik denk dat ik maar opzeg, en jij?".
Vond ik echt super origineel en super schattig, dus heb m'n "lidmaatschap" ook maar opgezegd en zijn nu 6 jaar later nog steeds bij elkaar :D
Laatst bijgewerkt door pitbullgup op 29-01-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:10

Ben ik nou de enige die allemaal nederlandse mannen in haar omgeving heeft die wél kunnen flirten? Ik hoor indd veel verhalen dat nederlandse mannen niet goed kunnen flirten maar om nou zo generaliserend en stellig te zijn.. Nee. :n Ik ken er meer dan genoeg die het prrrima kunnen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:13

Kyno schreef:
Kort gezegd; buitenlanders werken IMO meer met (duidelijke!) lichaamstaal.

Buitenlanders? Over welke buitenlanders hebben we het dan? Ik kan me zo voorstellen dat Zweden heel anders flirten dan Italianen, en Italianen weer heel anders dan Aziaten...

Volgens mij verschillen Nederlandse mannen in hun technieken niet erg van Duitse mannen (maar aan de andere kant is de ene man natuurlijk ook de andere niet). De zangeres van Wir Sind Helden heeft daar een heel treffend liedje over geschreven. Aurélie bestaat trouwens echt, dat is een Franse vriendin van de zangeres die naar Duitsland verhuisde, maar het vanuit Frankrijk natuurlijk heel anders gewend was. :D

Zie voor de tekst: http://earthlingsoft.net/ssp/blog/2005/ ... glish#5887 .

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:36

Vriend van mij komt uit Jamaica (en engeland en .. en ... en ... weet ik het! overal vandaan haha maar hij heeft het altijd over jamaica en dat hij daar weg komt .. dus nu even verder) maar die zijn als ik hem zo bezig zie ook ERG direct. Hij gaf een goeie vriend van mij tips over hoe je een meid moest versieren en deed dat voor op mijn verjaardag bij een vriendin van mij. Ah fijn, hij laat even zien hoe hij dat doet, we hebben nog zo hard gelachen (en die smoel van hem prijsloos! hahah) Dus niet alle buitelandse mannen kunnen er wat van :P

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:41

Mijn vriend die was wel een casanova hoor, en nu nog steeds!!! Hij is geweldig lief, niks is hem teveel. En hij kan wel flirten hoor.... Ik heb vaak genoeg giebbelende dames gezien als hij er langs liep.(of zal het een andere reden hebben dat ze giegelden?) ;)
Voor een paar jaar geleden stond ik in een cafeetje met mijn Baileys en toen kwam er een jongen langs die heel zacht: N**ken ? in mijn oor fluisterde!!!! Stond wel ffies raar te kijken. En de jongeman in kwestie draaide zich om en knipoogde. Wist me echt geen houding te geven.(was trouwens een geweldig plaatje van een jongen)

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:44

@ Faux; Je bent niet de enige hoor. Mijn vriend kan het prima en eigenlijk ken ik voornamelijk mannen die het wel kunnen.

Wel moet ik zeggen dat mijn vriend wel een aantal jaartjes ouder is dan ik (hij is 36, ik 25). Misschien dat de leeftijd er ook mee te maken heeft...dat mannen het naarmate ze ouder worden beter leren? ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:11

Tegen-stelling: NL-mannen flirten liever niet met NL-vrouwen :D

hc

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:13

Het grootste gros zijn toch wel echte boeren hoor!! Die bakken er geen hout van. Ik lach er altijd hartelijk om en loop met een big smile weg! (best gemeen van mezelf, ipv dat ik ze wat tips geef)