Iemand bekend met de Nederlandse Energie Maatschappij???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Iemand bekend met de Nederlandse Energie Maatschappij???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:59

Vanmiddag ben ik gebeld door iemand van de Nederlandse Energie Maatschappij of iemand die daarvoor klanten moet binnenhalen. Ze kwam met een prijs van 15% minder in de maand dan wat we nu betalen.
Ze stuurt ons nu een informatiepakket op en als we akkoord gaan hoeven we niks te doen en als we het niet willen dan moeten we binnen 9 dagen reageren en zeggen dat we het niet doen. Nu heb ik al een beetje rondgeneusd op het internet en zie dat ze niet zo geliefd zijn eigenlijk. Ook wilden ze ons rekeningnummer maar dat heb ik niet gegeven. Nu krijgen we een acceptgiro meegestuurd.
Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen zijn hier op bokt of iemand kennen die hetzelfde hebben en wat de ervaringen zijn. Achteraf ben ik niet zo blij dat ik me informatie heb laten opsturen .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Iemand bekend met de Nederlandse Energie Maatschappij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:02

Ik ben vorige week door ze gebeld en heb het niet gedaan omdat wij altijd via internet kijken en niet willen beslissen over de telefoon (en zulke maatschappijen daar vaak erg happig over zijn).
Ik ben benieuwd of er goede ervaringen zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:41

google maar eens, wordt je niet blij van :-)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:12

Heb ik gedaan vanmiddag, na de tijd wel te verstaan. Er was maar 1 positief oordeel.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:34

Het probleem is dat je er nu al aan vastzit en dat het je veel moeite gaat kosten er nog af te komen. Als ik dus afga op de verhalen van die site.
Succes ermee !

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:40

Absoluut niet mee in zee gaan. Wij zijn ook door hen benaderd, maar niet akkoord gegaan. Ze spelen het heel vals en schijnen erg lastig te zijn om weer vanaf te komen. Hoop dat je niet teveel gegevens hebt gegeven aan de telefoon, dat interpreteren zij als akkoord gaan met een overeenkomst.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 10:08

Wat bedoel je met niet te veel gegevens??

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:47

Bij ons (ze hebben mijn vriend en ik afzonderlijk benaderd en het gesprek liep bij ons beide hetzelfde) vroegen ze op een gegeven moment naar onze naam en adres. Nou ja, ala, dat is overal te achterhalen. Vervolgens wilde ze weten wanneer ik geboren was. Dat gaat ze natuurlijk helemaal niets aan. Daarop werd ze een beetje geirriteerd en begon haar verhaal opnieuw, want ik had het blijkbaar niet goed begrepen (zei de dame aan de lijn ook letterlijk). Ik vond het wel humoristisch en heb haar uit laten praten. Uiteindelijk kwam ze weer bij mijn persoonlijke gegevens en weigerde ik die weer te geven. Ik vroeg haar waarvoor ze mijn geboortedatum nodig had. Nou, om een overeenkomst af te kunnen sluiten, natuurlijk (ze versprak zich overduidelijk, want daarna maakte ze ervan dat ze dat nodig had om mij meer informatie te kunnen verschaffen).
Ik heb het vermoeden dat je door je geboortedatum te geven, instemt met een overeenkomst. Het gesprek hebben zij uiteraard op tape en ik heb meermalen op internet gelezen dat ze dat tegen je gebruiken.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:08

Ik heb inderdaad mijn geboortedatum gegeven. 2 Keer zelfs. Alles moest 2 x worden gezegd, dwz , 2 x achter elkaar dezelfde vragen. Ze vroegen ook naar ons bankrekeningnummer maar dat heb ik niet gedaan. Ga dadelijk naar de Cogas en ga ze het verhaal voorleggen. Er is mij gezegd dat het pas ingaat als je ermee akkoord gaat. Dat doen we dus never nooit niet. Ik was er wel nieuwsgierig naar hoe hun een laagste prijs garantie kunnen geven en je energie kunnen leveren tegen inkoopsprijs. Dus ik was wel nieuwsgierig naar de informatie die ze sturen.

Die vrouw die ik aan de lijn had was wel een vreselijke kwebbelkont, ze ratelde maar door en je kon er haast niet tussenkomen. Ze was overigens ook geboren in Almelo vertelde ze, maar dat kan natuurlijk ook een smoes zijn om een beetje vertrouwd over te komen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:28

flyfly schreef:
Ik heb inderdaad mijn geboortedatum gegeven. 2 Keer zelfs. Alles moest 2 x worden gezegd, dwz , 2 x achter elkaar dezelfde vragen. Ze vroegen ook naar ons bankrekeningnummer maar dat heb ik niet gedaan. Ga dadelijk naar de Cogas en ga ze het verhaal voorleggen. Er is mij gezegd dat het pas ingaat als je ermee akkoord gaat. Dat doen we dus never nooit niet. Ik was er wel nieuwsgierig naar hoe hun een laagste prijs garantie kunnen geven en je energie kunnen leveren tegen inkoopsprijs. Dus ik was wel nieuwsgierig naar de informatie die ze sturen.

Die vrouw die ik aan de lijn had was wel een vreselijke kwebbelkont, ze ratelde maar door en je kon er haast niet tussenkomen. Ze was overigens ook geboren in Almelo vertelde ze, maar dat kan natuurlijk ook een smoes zijn om een beetje vertrouwd over te komen.

wat ik heb begrepen is dat je er nu dus al aan vastzit.
als je dat niet wilt moet je geloof ik iets terugsturen waarvan ze dan doen alsof ze het niet op tijd terug ontvangen hebben, dat "jullie je niet aan de termijn gehouden hebben"
Tip: aangetekend versturen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:26

Ben net bij de Cogas geweest en het verhaal uitgelegd. Die vrouw zei dat ik een brief aangetekend moest versturen met daarin geschreven dat we niet akkoord gaan. Dan kunnen ze niks beginnen. Zo gauw de informatie binnenkomt gaat de brief gelijk op de post. Ik kan hem nu wel alvast schrijven. Het is dus niet zo , zoals ik heb gelezen in de klachtenregen over de NEM dat ze je gelijk na het telefoontje al overzetten. Meestal lezen de mensen de kleinen lettertjes niet en zijn dan te laat met afmelden. Dat zal hier dus niet gebeuren. Als tenminste de info op tijd komt en er niet eerst een week overheen gaat. Ik neem toch aan de de tijd ingaat op het moment dat je de post krijgt.
De eerst volgende die belt en die het lef heeft om iets probeert aan te smeren wat we eigenlijk helemaal niet willen, want als we iets willen vragen we daar zelf wel om, zal ik de kast eens uitkeren of ik gooi direct de hoorn weer op de haak. Het is ook wel leuk om ze eerst een heel verhaal te laten afsteken en dan op het laatst NEE te zeggen. Ben ze spuugzat, dat geschooier!!!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:01

Harde les geweest, maar je laat je nooit meer iets aanpraten. Ik hoop voor jou dat ze eea op tijd opsturen (het zijn ratten, heb ook al her en der gelezen dat ze daar zo laat mee zijn dat wijzigingen niet meer mogelijk zijn).

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:07

Ik doe dit normaal ook nooit maar dacht gisteren dat het geen kwaad zou kunnen om eens informatie te bekijken. Zal de datum opschrijven wanneer ze me hebben gebeld.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:52

flyfly schreef:
Ben net bij de Cogas geweest en het verhaal uitgelegd. Die vrouw zei dat ik een brief aangetekend moest versturen met daarin geschreven dat we niet akkoord gaan.

nou dat is dan toch precies hoe ik zei.
je zit er nu aan vast en als je het niet wilt, dan moet je iets terugsturen. Kost je dus nog wel de kosten van aangetekend iets versturen.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:55

Wij zitten ook bij de NEM. In tegenstelling tot de rest hier hebben wij er geen enkel probleem mee. Is een prima leverancier.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:13

Het zal best een prima energieleverancier zijn, maar hun wervingsmethoden staan me toch echt niet aan. Bij Nuon zijn we ook wel eens ingegaan op een aanbieding, maar daar werd toch echt gevraagd of ze nu een bandje aan mocht zetten zodat ze op tape hadden dat ik akkoord ging met een overeenkomst.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 16:22

Daar is mij gisteren niks over gevraagd hoor, over dat bandje. Alles is 2 x gezegd omdat het op de band werd opgenomen zei ze. Ze vroeg niet of ik dat goed vond ofzo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 02:10

[NM] > [LZP]

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 03:22

Die lui belden ons van de week ook. Ze opende met: "Met .... van de NEM, ik bel u omdat binnenkort uw energierekening aanzienlijk lager wordt!" Ik: "Dat kan kloppen, wij krijgen binnenkort een HR ketel, maar zeker niet van uw maatschappij!". Vrouwtje: "O. Een fijne dag nog!" Manlief: "dat mag jij vaker doen!" :')

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:30

flyfly schreef:
Als tenminste de info op tijd komt en er niet eerst een week overheen gaat. Ik neem toch aan de de tijd ingaat op het moment dat je de post krijgt.

Dit is dus volgens mij niet zo, de tijd gaat gewoon al in. Ik heb vaker verhalen op bokt gelezen dat de tijd dus allang verstreken was op het moment dat ze het 'informatiepakket' binnenkregen en dus al meteen vast zaten aan het cntract. Ik weet niet of iemand (die er verstand van heeft) je dit verteld heeft (zo ja dan heb ik niks gezegd) maar veel mensen nemen inderdaad aan dat de termijn pas ingaat op het moment dat je het pakket hebt..

Ik hoop dat je nog nergens aan vast zit :) .. Want deze manier van werven.. pfff...

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 14:47

Het informatiepakket is binnen en ik ga zo meteen een brief schrijven , copieren , en aangetekend versturen. Daarbij doe ik ook een copietje van de brief die ik erbij kreeg.
Op de achterkant staan de kleine lettertjes en wel zo klein en licht gedrukt dat het bijna niet te lezen is.
En dan zien we wel verder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:12

Citaat:
Ze stuurt ons nu een informatiepakket op en als we akkoord gaan hoeven we niks te doen en als we het niet willen dan moeten we binnen 9 dagen reageren en zeggen dat we het niet doen.

1 tip, maak nooit een dergelijke afspraak. Oftewel, ze hebben het al voor je geregeld, wil je het niet moet je afzeggen. Zoiets hoort andersom te zijn, wil je het moet je je aanmelden. Lesje voor de volgende keer.

araberJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:15

flyfly schreef:

blijft aub bij de cogas en ga hier niet mee inzee maar geloof dat je dat zelf ooka l door had

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:27

IngridM schreef:
flyfly schreef:
Ben net bij de Cogas geweest en het verhaal uitgelegd. Die vrouw zei dat ik een brief aangetekend moest versturen met daarin geschreven dat we niet akkoord gaan.

nou dat is dan toch precies hoe ik zei.
je zit er nu aan vast en als je het niet wilt, dan moet je iets terugsturen. Kost je dus nog wel de kosten van aangetekend iets versturen.

Heb ik ook moeten doen, en inderdaad stuurde ze de brief zo laat dat ik maar een dag had om NEE te zeggen!!!!
Daarom zou ik NU al een aangetekende brief sturen EN als de brief komt, meteen bellen en telkens zeggen dat je GEEN klant wilt worden, honderd keer herhalen, dan worden zij ook een keer zot.................;););) ;)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:37

We hebben de brief dus vanmiddag gekregen en ik ben zojuist terug van het postkantoor. Aangetekend verstuurd!!
We blijven lekker waar we zitten , bij de cogas dus. Zoals ik al eerder zei ga ik nooit in op zulke telefoontjes maar ik zag geen gevaar om wat informatie te laten sturen. Achteraf , nadat je alle gegevens hebt gegeven, wordt doodleuk gezegt dat je alleen maar een brief hoeft te sturen als je niet akkoord gaat. Of mailen, maar dat vind ik te gevaarlijk.
Ik wacht verder af.
Ben blij dat ik ons rekeningnummer niet heb gegeven.