iets bij het grof vuil weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 00:10

Toen ik vanavond de hond uit ging laten zag ik dat er grofvuil aan de weg was gelegd.
Ik kan het dan niet laten om te kijken of er nog wat bruikbaars bij ligt.
In dit geval dus wel,er lagen 2 van de buigbare emmers en een skippybal bij.
Gisteren was ik bij de action geweest voor van de emmers maar ze hadden ze niet,en nu lagen ze hier zo voor het oprapen.
IK heb ze dus meegenomen en de skippybal ook(voor de pony's),mijn fjord sloopt alle gewone emmers dus daarom zocht ik deze.
Ook stond er zo'n rode bak voor klein chemisch afval, altijd handig voor honden of kattevoer of als borstel bak.
Nou is mijn vraag, ben ik zo erg of doen jullie dat ook wel eens????
(ik hoop altijd wel dat niemand me ziet want eigenlijk schaam ik me er ook wel voor(maar ik ben wel blij met mijn emmers,bal en bak!!!) :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:14

Om het netjes te maken had je even kunnen vragen aan de eigenaren of je deze spullen mocht hebben.
Maar ik geef eerlijk toe dat ik precies hetzelfde als jou gedaan zou hebben :D

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:16

Zo ben ik ook eens aan een mooie voerton gekomen :)

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:18

Lous schreef:
Om het netjes te maken had je even kunnen vragen aan de eigenaren of je deze spullen mocht hebben.

Het lijkt me toch niet dat je toestemming hoeft te vragen als het al bij het grofvuil staat, de mensen die het daar neergezet hebben wilde er zoiezo vanaf.
Bovendien is het meestal een verzameling van spullen die door meerdere mensen neer gezet zijn dus ga maar zoeken wat van wie is/was.

Maar even on topic ja ik heb het ook wel eens gedaan :o :o :o .
Zonde om dingen weg te laten gooien als jij er nog plezier aan kan hebben toch alhoewel ik ook liever heb dat niemand me ziet hoor hahahaaa.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:20

Lous schreef:

Hoe weet je van wie het is als het bij het grof vuil staat :+ Als die mensen het toch weggooien waarom zou je het toch niet mee mogen nemen, weg is weg hoor :+
Ach als er iets bruikbaars tussen staat zou ik het best meenemen

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:21

cool toch dat je wat leuks hebt gevonden :o
heb het ook weleens gedaan hoor :j werd wel aangestaard maar meestal zie je die mensen daarna toch nooit meer dus boeit mij niks ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:22

Ik heb ooit als 11-jarige een reusachtige knuffelslang (30 cm doorsnee en 3 meter lang) bij het recyclingsbedrijf vandaan gehaald. M'n moeder haatte me volgens mij, maar heeft hem met een hele hoop wasmiddel in bad gemikt. Vervolgens mocht het ding een week drogen op het balkon (zomer). Heb er jarenlang plezier van gehad, uiteindelijk is heb ik hem een paar maanden geleden weggegooid, hij werd erg stoffig en mams vertikte het hem opnieuw te wassen :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:27

Meestal staat grof vuil toch voor de deur, of binnen. We hebben hier nog het voordeel dat we geen kliko's hebben, maar containerstandplaatsen en kun je veel dingen toch gewoon in de container mikken. Maar goed daar gaat het verder niet om.

Je kunt idd nog een heleboel bruikbare spullen weghalen, die andere weg willen gooien. Zo heb ik toendertijd zo'n minilocospelletje helemaal compleet bij de container weg kunnen halen, samen met wat meer speelgoed.

En jaren geleden vond mijn moeder er nog een nette bruikbare vuurkorf.

Sjolvir

Re: iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:31

hmmm heb hier een kast staan van het grofvuil.
En een laden kastje.
Doe het dus ook!

Ik zet bruikbare spullen expres altijd opvallend bij het grofvuil.
En meestal verdwijnen ze dan binnen no-time aan voorbijganers.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:34

Als het bij het grofvuil staat, dan neem ik aan dat mensen er graag van af willen. Dan ga ik geen toestemming vragen om het mee te nemen. Ik zou dus net zo gehandeld hebben als de TS. :)

'Helaas' hebben ze in het dorp waar ik woon geen grofvuil-ophaaldagen meer. Je wordt geacht je grofvuil zelf bij de gemeentewerf af te leveren. Dus geen kans meer op juweeltjes langs de weg.

Toen ik nog in Utrecht woonde heb ik twee keer een kastje meegenomen dat langs de weg stond en een felroze gelakte keukenstoel. Die keukenstoel heb ik nog steeds, die staat buiten mooi te wezen. :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:04

Er is ook geen toestemming nodig als het langs de weg staat. Er is dan al afstand van gedaan door de voormalige eigenaren.

Heb zelf mijn eerste huisje helemaal ingericht met spullen die ik op straat tegen kwam, alleen mijn bed en matras had ik gekocht. Al het andere grondig schoongemaakt en over de bank een deken gelegd.

Mijn moeder heeft ook wel eens een enorme hoeveelheid Lego (3 kilo) bij het grofvuil gevonden, heb er nog jaren lang plezier van gehad!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:20

Toestemming vind ik ook niet nodig. Mensen willen ervanaf, anders hadden ze het niet bij het grofvuil gezet.
In mijn oude huis, woonde ik naast een studentenappartement. Als wij een oude bank of stoelen weg deden, namen de studenten het mee in huis, hartstikke tof! :D Zo wordt het toch nog gebruikt, helemaal super gerecycled!

Ja, ik vind dit een goede vorm van recycelen. Zouden meer mensen mogen doen. ;) Helaas is er hier bij ons ook geen grofvuil ophaal dienst...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:23

toen we t huis van m'n overleden oom gingen opruimen ging ook bijna alles naar mensen die langs kwamen... "kunt u helpen dat naar binnen te brengen?"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:31

colunder schreef:
Toen ik vanavond de hond uit ging laten zag ik dat er grofvuil aan de weg was gelegd.
Ik kan het dan niet laten om te kijken of er nog wat bruikbaars bij ligt.
In dit geval dus wel,er lagen 2 van de buigbare emmers en een skippybal bij.
Gisteren was ik bij de action geweest voor van de emmers maar ze hadden ze niet,en nu lagen ze hier zo voor het oprapen.
IK heb ze dus meegenomen en de skippybal ook(voor de pony's),mijn fjord sloopt alle gewone emmers dus daarom zocht ik deze.
Ook stond er zo'n rode bak voor klein chemisch afval, altijd handig voor honden of kattevoer of als borstel bak.
Nou is mijn vraag, ben ik zo erg of doen jullie dat ook wel eens????
(ik hoop altijd wel dat niemand me ziet want eigenlijk schaam ik me er ook wel voor(maar ik ben wel blij met mijn emmers,bal en bak!!!) :D

Zo'n bak voor klein chemisch afval, weet jij wat daar in gezeten heeft? Dat is gewoon link.

Verder, nee ik neem nooit wat mee. Ik vind het heel erg smerig, en daarbij zou me gewoon kapot schamen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:35

Heb het nog nooit gedaan maar kan me wel voorstellen dat je het meeneemt als je wat mooi's ziet, sommige mensen gooien dingen weg die nog heel goed zijn of die gewoon in de weg staan omdat het niet gebruikt wordt. Zit alleen wel grenzen aan natuurlijk, zo zou ik nooit iets van stof oid meenemen want dat valt niet/nauwelijks schoon te maken en wie weet wat er mee gebeurd is. Ik zie het mezelf alleen nog niet zo snel doen, of het moet echt iets aparts zijn.

Toestemming vragen lijkt me niet nodig, 't staat op straat dus is geen eigendom meer, voor de 'eerlijke vinder'.
Grof vuil hebben ze hier alleen niet meer, heb het nooit gezien tenminste. En nee, ik let niet zo goed op :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 02:59

Mijn 'voerton' komt van de kraak, mijn tuinstoelen (van die witte verstelbare, nog helemaal goed) en een hamsterkooi (voor e50 in de winkel zien staan!), er zat zelfs nog een etensbakje bij en een drinkflesje. Nog een set stoelen, wat kookboeken, een vuurkorf, brandhout, curverboxen, kratten, een flink stuk touw, meerdere emmers, een vaas, drie bloempotten, bielzen voor in de tuin, een skippybal, een gezelschapsspel en een oud aquarium. Nu ik erover nadenk is dat allemaal in een jaar tijd...
Ja, mensen gooien vaak spullen weg die nog prima zijn. Soms staan er ook dingen die worden opgehaald door de kringloopwinkel, vermoed ik. Het voelt toch een beetje vreemd om in het afval te graaien, maar ik heb er wel fijne spulletjes aan overgehouden. :o :D

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 06:41

Ik haal ook wel eens wat weg bij het grof vuil! Kan de verleiding niet weerstaan als er wat leuks tussen staat :D . Maar als wij wat buiten zetten voor het grof vuil dan is het eigenlijk ook altijd weg voor het grof vuil er is :P .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 06:44

Ik zet regelmatig spullen buiten die ik niet meer wil hebben en bij ons word het ook gewoon vaak meegenomen door buurtbewoners. Ik had oude gewichten neergezet en ik zag dat een man ze mee nam. Zo ook een oude lamp en een autoradio. :+ Bijna alles wat ik neerzet wordt meegenomen. Zelf zou ik het niet zo snel doen of er moet echt iets leuks tussen zitten maar ik vind het wel handig, zo hoef ik niet met mijn oude meuk naar de gemeentewerf. :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 07:34

Dit heb ik van mijn vader overgenomen. Hij is Morgenster, struint dus iedere week het grofvuil langs.

In december heb ik een hobbelpaard en prachtige kinderwagen weggehaald. Die gingen naar een vriendin toe.

Verder al vele kastjes, tafels, bloempotten ed in de recycling gehad.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 07:38

Er zijn mensen die er een hele sport van maken om bruikbare dingen bij het grofvuil weg te halen. Af en toe zie je ook briefjes op spullen in de trant van 'doet het nog of 'om mee te nemen'

Ik heb er ooit een klein kastje vandaan gehaald. Puntje gaaf, bleek nog antiek te zijn ook (wist ik niet maar kwam toevallig een kenner thuis die me dat vertelde).

Ik vind het niet iets om je voor te schamen hoor. Mensen gooien gewoon bruikbare dingen weg ipv naar een kringloopwinkel oid te brengen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 07:39

Ik doe het ook hoor :) als ik er wat bij zie liggen wat ik leuk vind :) geen probleem :)

Ik kan ook nooit de neiging onderdrukken om in de bakken te kijken als ik op de vuilstort ben :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:31

Hm ben ik dan de enige die dit dus niet doet? Ik vind het zo'n raar gezicht om mensen in andermans vuil te zien graaien, dat zou ik dus echt nooit doen :n En dat je dan nog een emmer oid meeneemt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar als ik zie dat sommige mensen hele bankstellen meesjouwen dan denk ik echt :? Ik ben liever zeker en koop gewoon via de winkel, maar dat is mijn mening.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:28

Ja ik heb ooit één keer iets meegenomen van het grofvuil.
Ik zat nog op de basisschool en zag dat iedereen grofvuil had neergezet. Maar wat zie ik tot mijn verbazing als ik de poort in wil lopen naar onze achterdeur?!! :oo
Mijn moeder had mijn lieve teddybeer, zo'n grote, ook bij het grofvuil neergezet. Waarop ik er boos naartoe ben gelopen, teddybeer onder mijn armen en naar huis ben gelopen met tranen in mijn wangen.
Ik weet nog wat mijn moeder deed toen ik binnen kwam lopen, die schoot hard in de lach.
Ik weet het nog als de dag van gisteren!

Maar verder niet. Hier zie je het ook veel, mensen die met een aanhanger langs al het grofvuil rijden om te zien of er nog iets bij ligt. Als het bruikbaar is, zou ik het ook meenemen.

Oh mijn vriend laatst, die heeft gewichten van het grofvuil meegenomen! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:46

ik heb et vroeger ook wel eens gedaan! Had er een leuk ingelijste poster van 101 dalmatiers gevonden (met lijstje en glas er dus bij) en een grote knuffel en nog zat dingen. Nu word er hier niet meer zoveel grofvuil achtergelaten, althans, zie het niet meer. Maar het si niet iets om je voor te schamen. Tis gewoonweg een recycleproces :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:06

Mas schreef:
Hm ben ik dan de enige die dit dus niet doet? Ik vind het zo'n raar gezicht om mensen in andermans vuil te zien graaien, dat zou ik dus echt nooit doen :n En dat je dan nog een emmer oid meeneemt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar als ik zie dat sommige mensen hele bankstellen meesjouwen dan denk ik echt :? Ik ben liever zeker en koop gewoon via de winkel, maar dat is mijn mening.

Ik doe het ook niet :)