Wat doen die buschauffeurs nou toch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Wat doen die buschauffeurs nou toch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:29

Wat mij de laatste tijd dus echt zo opvalt, is dat zoveel buschauffeurs met oordopjes in hun oren (van een Ipod of andere mp3)
de bus besturen :+ Nog meer mensen die dit echt heel erg merkwaaardig vinden

Marchador

Re: Wat doen die buschauffeurs nou toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:31

Tsja :+
Het is maar waar je je druk om maakt :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:32

Ik maak me er niet druk om :P vind het alleen merkwaardig :')

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:32

ja dat is bij ons ook zo... dat is wel apart.. het mag ook niet volgens mij.. kan het weleens navragen ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:33

Marchador schreef:
Tsja :+
Het is maar waar je je druk om maakt :D

Zou het toch wel op prijs stellen dat een buschauffeur geluidsignalen hoort, zo'n bus is niet echt licht ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:34

Veel mensen hebben in hun auto de radio aan tijdens het rijden. Ik kan het me goed voorstellen dat een buschauffeur ook wat muziek wil horen. Zolang hij de muziek maar zacht genoeg heeft om alles nog in de gaten te kunnen houden of met 1 oordopje in rijd maak ik me er niet echt druk om.

Aradis

Nog nooit gezien eigenlijk.. Ook niemand over gehoord..

Yessy

Ik heb er geen problemen mee, hoop alleen idd dat ze ze niet te hard hebben staan :)

Ik heb in de auto ook altijd muziek aan dus..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:35

nou waarom een probleem?of aanmerkpunt??
me pa is buschauffeur..
Maar of hij (en iedereen)nou naar de takke herrie van een of ander stom kind in de bus met te harde muziek luistert(waar ik een hekel zelf aan heb) of lekker zelf zonder dat iemand het hoort een muziekje kan luistere?
is toch veel relaxter!
me pa is blij dat die dingen uit zijn gevonde!
vooral als ze in een lege bus zitten..
Dan is het ideaal als ze nog de hele dag moeten..

* en jij hebt toch zelf in de bus of waar dan ook ook je i-pod lkr aan?? toch? *

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:37

ik zit liever in een bus waarbij de chauffeur niks geen muziek aan heeft... het blijven vreemden en ze moeten de aandacht houden bij de weg en mensen bij de halte...die rijden ze ook nog weleens voorbij

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:37

Kan het ook zijn dat dat oordopjes zijn gekoppeld aan de radio waardoor ze met elkaar kunnen praten?? En op tijd weten dat ze ff op een andere bus moeten wachten zodat die mensen hun aansluiting niet missen..

Dat dacht ik altijd haha

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:38

nee die kun je daar niet aan koppelen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:39

Als ik op school zit of werk heb ik ook m'n ipod niet aan hoor. Een buschauffeur moet altijd aanspreekbaar/ alert zijn. Er valt nooit te controleren of een buschauffeur de muziek te hard aan heeft of niet. Harde muziek in het verkeerd levert gevaarlijke situaties op, zeker met zo'n grote (en geloof mij) harde bus!

Zijn het niet gewoon soort telefoon achtige dingetjes? Lijkt mij logischer? Een taxichauffeur luistert ook niet naar z'n Ipod.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:39

totomb schreef:
nee die kun je daar niet aan koppelen

Hm oke, maar soms hebben ze ook wel gewoon een radio aan.. Zonder oordopjes dan he

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:42

ja dat gebeurd inderdaad ook wel eens.. maar dat vind ik niet zo erg als oordopjes.. bij de radio kunnen ze nog signalen van buitenaf horen en de mensen natuurlijk die vragen hebben.. als ze oordopjes in hebben en ze de radio te "hard" hebben staan horen ze niks meer..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:44

Ik heb ook wel eens buschauffeurs die zitten te bellen, of nog erger; te smsen :\ Dan vind ik een ipod nog wel meevallen _O-

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:47

D_MR schreef:
nou waarom een probleem?of aanmerkpunt??
me pa is buschauffeur..
Maar of hij (en iedereen)nou naar de takke herrie van een of ander stom kind in de bus met te harde muziek luistert(waar ik een hekel zelf aan heb) of lekker zelf zonder dat iemand het hoort een muziekje kan luistere?
is toch veel relaxter!
me pa is blij dat die dingen uit zijn gevonde!
vooral als ze in een lege bus zitten..
Dan is het ideaal als ze nog de hele dag moeten..

* en jij hebt toch zelf in de bus of waar dan ook ook je i-pod lkr aan?? toch? *

Ik vind het inderdaad wel een lichtelijk probleem. Een buschauffeur heeft toch de verantwoordelijkheid over de bus die hij bestuurd
met daarin alle mensen die daar in zitten. En ja, ik heb wel eens mijn ipod in mijn oren in de bus. Ik doe hem eerst áán,
en dan houd ik de dopjes ongeveer 20 cm van mijn oren. Hoor ik muziek, dan gaat ie zachter. Ik schroom ook echt niet om tegen mensen te zeggen wanneer zij hun Ipod echt veel te luid hebben staan. Daarbij vind ik ook echt dat een buschauffeur er zelf wat van kan zeggen wanneer de hele bus er last van heeft..

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:48

ow die heb ik nog niet meegemaakt... maar dan ben ik het met je eens hoor

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:50

ushi schreef:
Als ik op school zit of werk heb ik ook m'n ipod niet aan hoor. Een buschauffeur moet altijd aanspreekbaar/ alert zijn. Er valt nooit te controleren of een buschauffeur de muziek te hard aan heeft of niet. Harde muziek in het verkeerd levert gevaarlijke situaties op, zeker met zo'n grote (en geloof mij) harde bus!

Zijn het niet gewoon soort telefoon achtige dingetjes? Lijkt mij logischer? Een taxichauffeur luistert ook niet naar z'n Ipod.

Nee :) Ipods
Ipod oordopjes en vaak gaat de MP3 of Ipod uit de zak tijdens het rijden om even naar een volgend liedje te gaan.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:52

ushi schreef:

nee t zijn geen telefoon dingetjes..(of bedoel je telefoon en dan daarop muziek luistere?) meestal zijn t mp3's ipods of dergelijke..
Want verbinding met centrale.etc.die kunne ze alleen met de microfoon deselfde waarmee ze door de bus heen roepen.

Het is gewoon muziek in hun oren.
Maar de chauffeurs doen zoon ding echt niet in als ze daardoor niet opletten hoor.Lijkt mij..
Dat weet ik iig via me pa.
Die doet m ook alleen in als er weinig of niemand in de bus zit.En als t niet druk is..
en zolang ze m niet hard hebben staan en maar 1 dopje in is er geen probleem.
die chauffeurs kunnen niks riskeren!!(boete ongeluk >baan kwijt etc..)

(en ik heb wel vaak me muziek aan op school dus dat is verschillend met iedereen ;) )
Laatst bijgewerkt door Merry98 op 27-01-09 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:53

ja idd

ik ben het helemaal met je eens elmira

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:55

@d_mr: jou vader is niet de enige buschauffeur.. hier gebeurt het regelmatig dat ze de dopjes in de oren hebben in een volle bus.. en als er dan iets gevraagd wordt die chauffeurs helemaal niks meekrijgen en je ze moet aantikken.. als ze hier dan van schrikken heb je een probleem

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:57

verootjoo schreef:
Ik heb ook wel eens buschauffeurs die zitten te bellen, of nog erger; te smsen :\ Dan vind ik een ipod nog wel meevallen _O-

dat heb ik ook al een keer gehad dan heb ik wel zoiets van ehm..
buschauffeur...
let even op..

maar met een muziekje in 1 oor minder.
ik weet niet.
Maar dat komt er bij mij gewoon uit..

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:58

ach nouja zo heeft iedereen zijn mening erover

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:59

totomb schreef:
@d_mr: jou vader is niet de enige buschauffeur.. hier gebeurt het regelmatig dat ze de dopjes in de oren hebben in een volle bus.. en als er dan iets gevraagd wordt die chauffeurs helemaal niks meekrijgen en je ze moet aantikken.. als ze hier dan van schrikken heb je een probleem

nee oke das waar.
maar heb t niet alleen over me pa ook al als ik me verhalen zo terug lees lijkt t er wel op..
sorry niet de bedoeling.
maar ik bedoelde ermee... want ik heb t ook als eens gevraagd an me pa..
of t nou wel of niet mag..
en ze mogen zelfs een radiootje naast hun neer zetten..
zolang de passagiers t maar niet horen.

Dus aan de ene kant ben ik t met iedereen eens dat t niet hoort.
maar aan de andere kant waarom laten ze t wel toe?
want bellen en roken in de bus dat mag iig niet..(wat ook gebeurt)

maja..