Vechten met uitgaan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Vechten met uitgaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:28

Hier in de buurt met dorpsfeesten is het werkelijk àltijd vechten. Dorpsfeest bij ons in het dorp eindigt standaard met politie. Ze hebben zelfs een keer het landelijk nieuws gehad en we zijn maar klein boerengehucht :+ Feestjes in de dorpen hier omheen gelegen eindigen ook altijd met grote vechtpartijen. Het zijn altijd beetje dezelfdes die vechten.
Is dat overal zo? Worden bij jullie ook regelmatig feesten onderbroken vanwege vechtpartijen, ambulances die dan aan te past moeten komen etc? Ik heb het dan niet over 1 op 1 gevechtjes maar echt grote groepen die met elkaar op de vuist gaan..
Is het dan echt zo moeilijk om een avondje gezellig te doen zonder massale vechtpartijen uit te lokken? Ze verpesten het alleen maar voor anderen..

Anoniem

Re: Vechten met uitgaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:32

Ik moet zeggen dat ik ook wel is op de vuist ga tijdens uitgaan eigenlijk. :=
Helemaal niet vaak en ook nooit dat ik het van de voren heb zitten plannen o.i.d.
Daar heb ik namelijk echt een schijthekel aan, van die mensen die met elkaar gaan afspreken dat ze die avond gaan knokken.
Alle vorm van vechten is natuurlijk idioot en sfeerverziekend, kan me goed voorstellen dat je het irritant vind.
Misschien ergens anders uit gaan?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:34

Guernica schreef:

Nou, daarom heb ik ook mijn topic gestart. Ik zei thuis dat ik dan liever wel ergens anders heen ging, vervolgens kreeg ik een discussie met mijn vader dat het in steden en grotere discotheken veel erger is dan hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:36

Valt wel mee hoor. In grotere discotheken heb je vaak ook betere beveiliging, dus de kleinere knokpartijtjes zijn meestal zo naar buiten gewerkt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:36

weet niet waar je woont, maar in drenthe hebben we ze ook!
ons schoolgala is uitgelopen op een vechtpartij, inclusief politie, arrestaties, en natuurlijk een berichtje in de krant(wordt je school ook lekker populair van)

ook de schoolfeesten worden beindigd door een vechtpartij( en deze worden van te voren al uitgebreid besproken)

erg gezellig allemaal!

moet wel zeggen dat het met grotere dingen ook wel mee valt, maar vooral de kleine dingen zijn een probleem...

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:37

Ik haat dat vechten.
Bij ons in 2007 ook met de paardenmarkt. Toen is een vriend van me overleden ;( . Verhaal hebben jullie wsl wel gehoord... En wsl het verkeerde. Maarja...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:39

Hier hetzelfde. Elk dorpsfeest eindigt met de politie of n gek die pepperspray heeft gespoten.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:40

Hier in het Gooi heb ik eigenlijk nooit last van vechtpartijen met uitgaan. In de 3 jaar tijd dat ik regelmatig uitga heb ik 1x gehoord van een vechtpartij. Is verder ook niet geescaleerd dus geen politie e.d.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:40

Tja, mensen met alcohol kunnen agressiever zijn.
Daar verander je niks aan. Overal waar gedronken word heb je wel kleine knokpartijtjes.
Zolang jeje maar niet in gaat betrekken :D

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:41

Marilla schreef:
Guernica schreef:

Nou, daarom heb ik ook mijn topic gestart. Ik zei thuis dat ik dan liever wel ergens anders heen ging, vervolgens kreeg ik een discussie met mijn vader dat het in steden en grotere discotheken veel erger is dan hier..

hihi, ik mocht juis nooit naar tentfeesten omdat er volgens mijn pa juist dáár gevochten wordt. Mijn ouders hadden liever dat ik de stad in ging...

En volgens mij heeft mijn pa ook wel gelijk, aangezien er in de stad veel meer controle is op overlast dan op het platteland. Bij zo'n tentfeest is véél meer toegestaan. (in een discotheek wordt je zonder pardon buiten gezet, en buiten mag je niet met glas over straat, en geen herrie maken, dus als je je daar niet aan houdt wordt je zonder pardon mee naar het bureau genomen)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:42

Tja, ik ken het maar al te goed. Het jammere is dat het altijd dezelfde types zijn die het voor de anderen verpesten. Tweede kerstdag zijn een aantal oud dorpsgenoten in elkaar geslagen. De reden? Omdat ze er stonden. Ze waren met een groepje van 4 of 5 en een groep van ongeveer 20 man kwam de kroeg niet binnen. Mijn oud dorpsgenoten stonden gewoon buiten, ze hadden zelfs nieteens door wat er bij de deur gebeurde. Groep draait zich om, zien die jongens staan en beuken er zo op in. :?

Naja en verder in een is het in een discotheek hier in de buurt (Beilen) ook geheid elke zaterdagavond raak. En dan niet één keer, minstens vijf... :? Het is maar waar je je lol vandaan haalt, drank is al lang geen excuus meer :n

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:45

Ben ik blij dat ik nooit veel uit ben gegaan en nu helemaal niet meer uitga :D.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:46

A_lette schreef:
Tja, ik ken het maar al te goed. Het jammere is dat het altijd dezelfde types zijn die het voor de anderen verpesten. Tweede kerstdag zijn een aantal oud dorpsgenoten in elkaar geslagen. De reden? Omdat ze er stonden. Ze waren met een groepje van 4 of 5 en een groep van ongeveer 20 man kwam de kroeg niet binnen. Mijn oud dorpsgenoten stonden gewoon buiten, ze hadden zelfs nieteens door wat er bij de deur gebeurde. Groep draait zich om, zien die jongens staan en beuken er zo op in. :?

Naja en verder in een is het in een discotheek hier in de buurt (Beilen) ook geheid elke zaterdagavond raak. En dan niet één keer, minstens vijf... :? Het is maar waar je je lol vandaan haalt, drank is al lang geen excuus meer :n

Beilen idd, dat ken ik, altijd mensen met elkaar op de vuist. En waarom, omdat de ene de andere duwde -_- wordt er wel zo moe van. Vaak genoeg vrienden van mij die klappen krijgen, en dan zijn ze de dag er na weer ooh zso zielig.

Verder bij ons in eht dorp, altijd met feest in eht dorp politie er bij, altijd mensen die opgepakt worden of er uit gezet worden enzo. Ik vind het maar kansloos!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:50

Giorgio_x, dat dorp waar jij het over hebt vond bovenstaande quote plaats tweede kerstdag. Met een groep tegen 4 a 5 man :n

HS is sinds een paar jaar gewoon echt achteruit gegaan wat sfeer betreft. Kom er ook alleen nog maar met kerst/pasen/roldermarkt :+ De feestjes daartussen gebeurd er teveel om helemaal niks.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:50

Hier in Tilburg heb je natuurlijk wel vechtpartijen, maar dat zijn meestal kleine ruzies van een paar personen. (tenzij harde kern NAC, harde kern Willem 2 op komt zoeken, maar das meer uitzondering dan regel)

In Geffen (megaboerengat) waar mijn vriend vandaan komt, heb je wel meer echt een strijd tussen de dorpen en daar zijn de vechtpartijen ook veel massaler. :=

Persoonlijk heb ik echt een hekel aan uitgaansgeweld.
Ik kan er heel slecht mee om gaan en ik word er ook vrij chaggie van. Het kan mijn avond wel verpesten. Gelukkig zijn mijn vrienden er nooit bij betrokken.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:52

Hier in België is het ook vaak.
Zit meestal in Hoogstraten. En daar is het vaak raak. Maar ze zijn de mensen die echt lastig zijn voorgoed naar buiten aan het werken :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:53

ik denk dat drenthe niet echt de schoonheidsprijs wint wat vechtpartijen betreft.
ik zeg niet vaak boeren(ben zelf ook een drent) maar ben toch geneigd het wel te doen...

ze zijn echt enorm lomp.. en drank doet daar echt geen goed aan!

iris82, hiero in drenthe is het volgens mij ook wel vaak de strijd tussen de dorpen....

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:55

Hier ook heel erg }:0
Met rodernacht (DE nacht van Roden ;)) is er ook altijd politie :j
Vorig jaar waren er weken van te voren al geruchten dat er steekpartijen zouden komen. 3 concurrerende dorpjes in de buurt zijn nogal anti-elkaar ;) 't viel toen wel mee, maar meer omdat iedereen veel erger had verwacht ;)
't zijn wel vaak dezelfden, gelukkig ben ik er zelf nog nooit bij betrokken geweest :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:56

Ik ga niet zo vaak uit, maar merk er niet zo heel veel van. Iig nog nooit een groto gevecht mee gemaakt gelukkig. Wel gozertjes die opeens langs worden gesleurd door de beveiliging omdat ze wilde gaan vechten, maar nooit een echt gevecht gelukkig. Achterlijk gedrag vind ik dat, beetje teveel zuipen zodat je je zelf niet meer in de hand hebt, en als er dan iemand op je te lange tenen gaat staan kun je 'heerlijk' een partijtje gaan vechten, woehoe :roll: Kleuters.

Overigens ga ik dan in DenHaag/Amsterdam/Rotterdam/Leiden uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:58

Hmmm, het gebeurd wel eens ja.
Maar dan loop ik er ook zo ver mogelijk vandaan. Stelletje aanstellers. Doe dat dan even lekker buiten en niet binnen waar iedereen last van je heeft.
Vind het ook zo triest dat je van die mensen hebt die alleen uitgaan om een keer goed te vechten :n
Zo verpest je echt een heel gezellig sfeer.
Bah bah :n

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:00

Hier laatst bij megascholenfeest in Tilburg waren ze met drugsspuiten ofzo in mensen gaan spuiten? Is ook niet normaal, ben blij dat ik toch maar niet gegaan ben. Denk dat dat er gewoon bij hoort, hoe vervelend dat ook is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:02

siskeh schreef:
iris82, hiero in drenthe is het volgens mij ook wel vaak de strijd tussen de dorpen....

Ik denk dat de grootste vechtpartijen ook tussen inderdaad tussen de kleine (boeren) dorpen zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:04

_Barbara_ schreef:
Hier laatst bij megascholenfeest in Tilburg waren ze met drugsspuiten ofzo in mensen gaan spuiten?

Nou ik heb het Brabants Dagblad, volg altijd alles in Tilburg inclusief politiemwb.nl en mijn moeder en vader zitten in het onderwijs in Tilburg, maar ik heb er helemaal niets over gehoord.

Dus ik twijfel ten zeerste aan de waarheidsgehalte van dit verhaal. :=

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:32

Ik maak gelukkig maar zelden vechtpartijen mee.
Ik heb wel gehoord van vrienden uit de groep, dat er met oud&nieuw gevochten was in de zaal waar wij ook waren ( alleen wij waren al eerder weg).
Was ook hier in het dorp, schijnt best een grote vechtpartij te zijn geweest :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:33

Tja als de kroegen dichtgaan zie ik het ook regelmatig gebeuren, jammer idd. Snap ook niet zo goed wat het nu ervan is, maar alcohol doet vaak rare dingen met mensen...