Niet helemaal tevreden bij (dure) kapper, terug gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Niet helemaal tevreden bij (dure) kapper, terug gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:28

Ik kom net bij de Rob Peetoom kapper in Utrecht vandaan. (Bij een stylist geknipt.)
Het leek me leuk om eens een keer een goede kapper te proberen die ook goede adviesen kan geven.
Zelf wist ik niet zo goed wat ik wilde met mijn haar, heb dat daar dus gezegd en verteld dat ik mijn haar erg slap vind.
Ik heb ook nog gezegd dat ik er over dacht om een pony te nemen maar volgens de kapster was het toch wat mooier
om dat niet te doen. Nu is mijn haar alleen wat korter en een beetje meer in laagjes maar ik vind dat het te weinig
veranderd is. Ik wilde toch echt wel wat anders en had verwacht dat ze me daar een beetje iets aan zouden meten,
maar misschien ben ik ook niet duidelijk genoeg geweest.

Nu heb ik dus een kapsel dat erg veel lijkt op het oude, zouden jullie terug gaan? (Ben al niet zo'n held bij de kapper :P)

ZusJacobs

Re: Niet helemaal tevreden bij (dure) kapper, terug gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:30

terug, en zeg dat je het eens anders wilt. En niet ietsie anders maar echt wat vernieuwends. Dat heb ik iig gedaan, en ze zei toen dat ze vaker zulke mensen wou omdat ze dan zelf ook wat kan 'uitproberen'
Groetjes

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:31

Teruggaan ja :j Zeggen dat je toch wel iets meer anders wilt dan dat 't nu is.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:31

Terug gaan, heb ik ook wel eens gedaan, kwam ik thuis was er eigenlijk niet veel veranderd ze hebben het meteen anders geknipt toen, klant is immers koning :P

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:34

Haha oke, alleen vind ik dat wel een beetje eng. Het is opzich goed geknipt alleen niet veel bijzonders en ik weet ook niet zo goed wat ik dan wel wil. Maar ik denk dat ik het gewoon moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:35

Waarom heb je het niet aangegeven toen je er nog was? Ze laten je dan toch al zien wat ze hebben gedaan? En als je zelf niet duidelijk aan kan geven wat je wil vind ik het vrij logisch dat ze geen hele aparte dingen met je haar gaan doen..
Dus ik zeg niet terug, dan had je het maar meteen aan moeten geven...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:38

Ja dat denk ik zelf ook een beetje, alleen ben ik echt een held op sokken bij de kapper no way dat ik op het eind nog durf te zeggen als ik het niet zo goed vind. De rob peetoom kappers zijn volgens mij juist wel echt stylisten en ook opgeleid om advies te geven, msischien had ik er daarom ook iets meer verwacht.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:39

Nja die mensen willen jou 't meestal ook maar naar de zin maken. Dus als je dan op 't einde denkt van: ik wil dit en dit nog anders kun je dat beter gewoon aangeven :)

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:46

Haha, ik heb bij Rob Peetoom (in Heemstede) ook een keer zoiets gehad. Alleen bij mij was er iets te veel veranderd, een heel korte idiote pony... Toen ik zei dat ik het niet mooi vond (tranen stonden in m'n ogen) legde ze uit dat ik er aan moest wennen en het echt heel goed stond bij mijn gezichtsvorm. Achteraf belachelijk natuurlijk, het paste echt niet bij mij. Maar ik kan ook niet door drammen bij de kapper, ik ga gewoon naar een ander denk ik dan maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:50

Ik zou ook wel teruggaan, vaak kom je er thuis pas echt achter en zie je bij de kapper niet zo veel en maar kort. Pas thuis heb vaak idee dat echt goed ga kijken en oordeel ga vormen, soms moet je ook gewoon even wennen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:51

gewoon terug gaan, heb ik ook gedaan, toen was het zelfs de 2e keer niet goed, dus ging ik voor de 3e keer die dag naar de kapper... O:)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:53

Je kan het altijd proberen om terug te gaan. Maar misschien heb je in ieder geval iets geleerd voor volgende keer. Als je iets wil hebben, moet je er duidelijk om vragen. Ook als je wil dat zij iets voor je bedenken, dan moet je dat wel specifiek aangeven. Het zijn kappers, geen helderzienden. Als jij niet duidelijk bent, kunnen zij er ook niets aan doen dat het niet geworden is, wat je in je hoofd had.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:55

joepiejee schreef:
Haha, ik heb bij Rob Peetoom (in Heemstede) ook een keer zoiets gehad. Alleen bij mij was er iets te veel veranderd, een heel korte idiote pony... Toen ik zei dat ik het niet mooi vond (tranen stonden in m'n ogen) legde ze uit dat ik er aan moest wennen en het echt heel goed stond bij mijn gezichtsvorm. Achteraf belachelijk natuurlijk, het paste echt niet bij mij. Maar ik kan ook niet door drammen bij de kapper, ik ga gewoon naar een ander denk ik dan maar...

Dat lijkt me helemaal vervelend, eraan knippen gaat zo moeilijk :P
Ik wil denk ik wel terug gaan maar ben bang dat ik het toch niet durf, het is ook zo'n mooie deftige kapsalon :+

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:00

Ik zou ook terug gaan. zeker als je er best wat voor hebt betaald.

Je kan gewoon zeggen dat je toen je eenmaal thuis was en rustig op je gemak naar je kapsel kon kijken het eigenlijk niet naar je zin was.
Ik neem aan dat ze je dan wel opnieuw knippen want anders raken ze een klant kwijt.

Ik ben ook weleens terug gegaan naar de kapper omdat ik toen de gel en wax en weet ik het allemaal eruit was mn haar helemaal niet leuk zat. En ik had gezegd dat ik een makkelijk kapsel wou. Toen ben ik opnieuw gratis geknipt.

Gewoon doen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:14

Ik zou ook gewoon even heen gaan. Ja heb je Nee kun je krijgen en je moet er ook niet heen gaan met de verwachting dat je dan wel gratis opnieuw geknipt wordt.
Ik ben ook weleens terug gegaan. Werd wel opnieuw geknipt maar bleek achteraf ook niet gratis :+ Beetje dom van me was dat, omdat niet even te vragen :D

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:35

Ik zou ook terug gaan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:57

Bel anders even op, dat is voor jezelf misschien een minder grote stap. Even de situatie uitleggen, en vragen of ze het misschien nog eens willen proberen. En ondertussen zelf ook even na gaan denken wat je wilt, want ze zijn idd niet helderziend.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:14

Ja hoor, gewoon terug gaan! Maar zoals Zorro al zegt, je kan mischien eerst bellen ja en het uitleggen!
Ik heb het ook wel eens gehad en ben ook terug gegaan, ze hebben het toen gewoon gedaan zoals ik wou!
De kappers knippen je maar jij moet er tevrede mee zijn toch ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:49

hihi, ik heb ook wel eens tegen de kapper gezegd: doe maar iets heel anders!

normaal ben ik na 20 minuten wel weer klaar.
maar deze man was bijna een uur aan t knippen/stylen/enz.
toen keek ik in de spiegel en dacht ik WOW, dat is inderdaad wel HEEL anders ja!! (best moeilijk bij mij haar want ik heb een slag in mn haar dus t maakt niet uit welk model je der in knipt, t zit altijd t zelfde).
ik helemaal blij..
thuis nog even douchen voor de kriebelende haartjes..
vervolgens kijk ik in de spiegel... weg was dat hele model...
t was gewoon weer exact het oude model, maar dan iets korter..
ik baaaalde als een stekker en heb zelf nog wat geprobeerd met wax oid om t weer in dat model te krijgen maar helaas.

Ik zou anders ook even bellen eerst. is misschien iets makkelijker dan gelijk terug gaan.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:56

Bij de kapper waar ik de laatste keer heen ben geweest had ik 2 weken 'knipgarantie'. Misschien dat zij ook zoiets hanteren?

En leg gewoon uit wat je hierboven zegt;
- Je ging naar een stylist, wilde wat anders maar vond het moeilijk wat precies en je had gehoopt dat zij wat nieuws zouden doen
Duidelijk toch? :) Er valt jou sowieso niets te verwijten! Succes!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:58

Mijn moeder is ook al een paar terug gegaan, maar dat was dan voornamelijk om het kleuren waar ze niet tevreden over was. Ik zou het ook niet durven hoor, maar als je veel geld hebt betaalt en er weinig aan gedaan is, zou ik er maar even goed over nadenken.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:59

Ik zelf zou het niet zo snel durven denk ik, maar ja.. Het is zonde van je geld als je het niet doet.

Maar dan vraag ik me af: Waarom heb je het niet meteen gezegt? Ze vragen mij altijd of het goed is, of dat het nog anders moet..

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:06

Rianne_ schreef:
Ik zelf zou het niet zo snel durven denk ik, maar ja.. Het is zonde van je geld als je het niet doet.

Maar dan vraag ik me af: Waarom heb je het niet meteen gezegt? Ze vragen mij altijd of het goed is, of dat het nog anders moet..

Klinkt misschien heel gek maar ik heb vaak even tijd nodig om zelf even rustig in de spiegel te kijken en te proberen hoe het zit. Het moet als het ware gewoon even 'bezinken'. Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk om op zo'n moment direct te reageren. Misschien dat de TS ook zoiets heeft?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:08

Princesje, heb je ook wel weer gelijk in. Heb zelf ook wel 's dat ik thuis kom en denk: hmm, oliebol. Toch niet helemaal wat ik in gedachten had. :') Terwijl het bij de kapper altijd anders zit.. Maar meestal went m'n haar dan na een tijdje wel.

In dit geval lijkt het nog erg veel op haar oude kapsel, dat zie je meteen dan wel denk ik.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:21

Ja daar heb je wel weer gelijk in! Maar ze geeft wel aan erg onzeker te zijn en niet goed durft eerlijk te zijn... Haha ik weet het ook niet, ik ken de TS verder ook niet dus misschien zit het wel heel anders in elkaar! :D