ik heb jullie mening nodig.. :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

ik heb jullie mening nodig.. :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 09:44

even voor de duidelijkheid, mijn schoonouders zijn op vakantie en ik ben er in huis. mijn vriend is op stage in amsterdam.
zusje van mijn vriend van 17 jaar wil a.s zaterdag voor het eerst stappen. het mag van dr ouders en die hebben ons weer een smsje gestuurd dat wij de regels van hoelaat enz moeten bepalen....
ik vind zoiezo dat ze niet alleen naar huis mag komen en tja.. hoelaat moet ze weer thuis zijn... wat vinden jullie??

toen ik 17 was mocht ik tot 4 uur dus moest ik om half 5 thuis zijn en mocht alleen uit als ik niet alleen thuis kwam, desnoods pakte ik een taxi. hoe zat dat bij jullie?

Princess_

Re: ik heb jullie mening nodig.. :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:46

Mocht zelf weten tot hoelaat, en niet alleen naar huis. Wat ik overigs wel vaak deed.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:47

ligt er ook een beetje aan waar ze naar toe wil en wat de sluitings tijd is
ik moest in het begin 3kwartier/ een uur na sluitingstijd binnen zijn
en niet alleen naar huis desnoods laten ophalen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:48

Ik zou haar ook niet alleen naar huis laten komen; dan liever een uurtje later thuis met vriendinnen, dan een half uur eerder thuis maar wel alleen naar huis moeten fietsen.

Ik zou aan haar vragen hoe laat haar vriendinnen thuis moeten zijn, zodat je daar haar 'thuis kom' tijd op aan past. (of desnoods bel je naar de moeder van een vriendin, om samen een tijd af te spreken :Y) ) ik vind eerlijk gezegd dat je schoonouders zich er nogal makkelijk van af maken zo..
Laatst bijgewerkt door Kristie op 27-01-09 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:48

Belachelijk dat de ouders deze verantwoordelijkheid afschuiven! :n

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:50

Tja, ik ben 17, heb geen tijden voor het stappen. Als enige regel dat ik niet alleen naar huis ga en tja, dan ga je dus naar huis als de groep naar huis gaat, want zo fietst er niemand alleen ;)
Hoelaat ik thuis ben na een avond weg verschilt ook per avond. De ene keer is het minder gezellig dan de andere keer en soms is er iemand mee die graag op tijd naar huis wilt. Kortom, ik denk dat je beter geen tijd op kan geven en gewoon zegt dat er iemand met haar mee naar huis moet fietsen. :j

en uhms, als haar eigen ouders geen tijd willen bepalen. Dan hoef jij toch ook niet persé de strenge schoonzus uit te hangen? :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:53

faye schreef:
Belachelijk dat de ouders deze verantwoordelijkheid afschuiven! :n

Daar ben ik het volledig mee eens... Ik zou deze verantwoordelijkheid als ik jou was absoluut niet willen dragen :n . Straks komt ze niet thuis op het afgesproken tijdstip... en dan??? Wat doe jij dan? Is de stapgelegenheid op loopafstand? Of is het op fietsafstand? Zo ja, is het veilig om dat alleen te lopen of fietsen? Moet ze met vriend(inn)en mee rijden? Zo ja, wie let er op dat degene die rijdt niet drinkt? Dat zijn toch allemaal dingen waar haar ouders zich mee bezig horen te houden?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:55

Ik vind het ook raar dat ze dat aan jou overlaten. Kun je niet samen met haar ergens wat gaan drinken? Heb je alles onder controle en is zij misschien wel blij dat ze mee de kroeg in mag.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:58

Ik mocht mijn eerste keer stappen (was toen welliswaar 16, maar het is toch vergelijkbaar) zelf weten hoelaat ik thuis was, maar mocht inderdaad niet alleen thuiskomen. Omdat dit natuurlijk niet controleerbaar is moest mijn vriendinnetje waarmee ik ging maar komen slapen :+ Maar het is wel slim!

Ik vind het ook een beetje maf dat jullie daarover moeten beslissen :n

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:41

Ten eerste mag ik vragen of ze bij jullie blijft slapen? Want dan is het wel logisch dat jullie een tijd zullen bepalen, maar goed nog steeds raar dat die ouders dat makkelijk op jullie afschuiven.

Toen ik 15 was mocht ik tot 3 uur uit en dan stond er één van mijn ouders me op te wachten. 16 jaar ging ik zelf fietsen en had ik eigenlijk al gauw geen tijd meer.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 10:47

pitbullgup: de stad is bij ons tot 4 uur open maar eigenlijk vanaf half 4 zijn er van die kleine ruzietjes. het is ongeveer 20 min naar huis fietsen. wel door de woonwijken.

olle: nee ze slaapt niet bij ons. wij wonen allebei nog in huis maar omdat haar ouders op vakantie zijn en mijn vriend in amsterdam zit ben ik juist uit logeren bij hun

fenn: ze hebben er nooit afspraken over gemaakt omdat dit de 1e keer is dat ze uit gaat. ik ga echt de strenge schoonzus niet uithangen(ze had vandaag geen zin in school dus heb dr ziek gemeld is toch niet streng.. :D)

toen mijn vriend voor het eerst uit ging keken ze daar ook niet naar om want tja het is een jongen(wat ik zn belachelijke uitspraak vind!!!!)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:53

Is 4 uur niet erg laat als je 17 bent?
Toen ik de eerste keer op stap ging (ik was wel jonger, 15 geloof ik) was het 1 uur thuis :o

Zou meer iets zeggen van; de tijd dat de andere thuis moeten zijn, zodat ze in ieder geval niet alleen hoeft..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:55

Ik had ook geen tijd mee, maar mocht niet alleen naar huis (en aangezien al mn vriendinnen belachelijk vroeg thuis moesten zijn was ik dus meestal ook vroeg thuis :)) )

Mn broertje heeft nog wel vrij lang tijd mee gekregen, volgens mn ouders had hij nog niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om op tijd thuis te kunnen komen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:57

Toen ik 17 was, moest ik om 11 uur thuis zijn, onder het luid gelach van mijn vrienden dat ik alweer naar huis moest := :o

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:00

ik heb niet echt een tijd om thuis te komen (ben zelf ook 17), wel moet ik met de taxi naar huis toe of mn vader komt me ophalen, alleen naar huis is echt not done bij ons. Dus misschien kan je vriend haar ophalen of iets? zelf vind ik het altijd wel fijn dat er iemand is die me ophaald, voel ik me toch iets veiliger ;)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:04

hunter87 schreef:
olle: nee ze slaapt niet bij ons. wij wonen allebei nog in huis maar omdat haar ouders op vakantie zijn en mijn vriend in amsterdam zit ben ik juist uit logeren bij hun

Ohh haar ouders zijn op vakantie, nou die hebben er dan eigenlijk helemaal geen zicht op. Ik zou gewoon lekker een uurtje of half vier aanhouden. Vind ik laat zat

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:10

amai, de tijden die hier gezegd worden om uit te gaan, dat moet ik nu nog steeds niet uitproberen hoor!!
Ik mocht op mijn 16 (eerste keer) uit tot 12, op mijn 17 tot 1u en nu mag ik weg tot 2u, soms iets langer ...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:10

toen ik 17 was moest ik thuiskomen voordat het licht werd :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:11

toen ik 17 was mocht ik tot 2 uur blijven :D gelukkig mag ik nu tot laat in de ochtend, zolang het maar goed geregeld is :P (ben nu 19)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 11:14

jeetje wat een verschillen eigenlijk in tijden dat mensen thuis moeten komen. ik denk dat ik het gewoon op half 4 uit de stad weg dus om 4 uur wil ik dat ze thuis is. vind ik wel een mooie tijd. toen ik zelf 17 was moest ik om 3 uur thuis zijn

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:17

Zolang ik thuis woonde had ik voor 12 uur binnen te zijn.
Mocht ook nooit bij vriendinnen slapen, maar uiteindelijk kreeg ik ze dan toch zlo ver dat ik ergens mocht blijven slapen, maar dan moest ik daar ook voor 12 binnen zijn. Gelukkig had mijn vriendin een hele lieve moeder die dan om 5 over 12 belde dat ik er was.
Het maakte daar niet uit hoelaat we thuis kwamen, als we maar stil warten, dus FEESTEN MAAR! Gelukkif woon ik nu op mezelf en maak mijn eigen regels.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:18

Ik moest om 3 uur weg, en half 4 thuis zijn. :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:18

hunter87 schreef:
fenn: ze hebben er nooit afspraken over gemaakt omdat dit de 1e keer is dat ze uit gaat. ik ga echt de strenge schoonzus niet uithangen(ze had vandaag geen zin in school dus heb dr ziek gemeld is toch niet streng.. :D)

Dat is idd niet streng... maar het getuigt imo ook niet van veel verantwoordelijkheidsgevoel van jouw kant... Sorry Y;( .

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 11:41

ze moet het zelf weten, ze weet de consequenties als dr ouders er achter komen
en tja als je ouders voor de (lees vanaf jan 09) al voor de 3e keer weg zijn op vakanties (waren net 2 dagen terug en zijn nu weer weg) mag zij ook wel een feestje hebben
verdere uitleg gaat naar je pb

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:46

Sjee... wat loop ik hopeloos achter.. tot vier uur 's morgens uitgaan? Dat had ik never in mijn hoofd moeten halen!
Inderdaad vreemd dat ouders hier de verantwoording afschuiven: als 't mijn kind was zou ik zegen om één uur thuis, en geen minuut later. Maar ja... ik ben kennelijk ouderwets en héél oud.. :+