Fietsen als je een rijbewijs heb..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Fietsen als je een rijbewijs heb..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 08:01

Toen ik nog geen rijbewijs had moest ik overal naar toe op de fiets. Naar m'n vriend, naar m'n pony enzo.
Ik heb altijd geroepen 'Ook al heb ik een rijbewijs, ik pak nog altijd de fiets, behalve als het echt slecht weer is'. Iedereen die een rijbewijs had, zei tegen mij 'Ja, dat roepen ze allemaal, maar als je eenmaal je rijbewijs heb pak je echt snel de auto'. En ik maar zeggen dat ik dat nooit zou doen, dat ik altijd zou blijven fietsen..
Maar nu heb ik bijna een jaartje mijn rijbewijs en een eigen auto en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nooit meer de fiets pak :D
Ja, kleine stukjes naar vriendinnen of supermarkt ofzo, maar echt waar je een aantal kilometers voor moet rijden stap ik al snel in m'n autootje.
En jullie? Laten jullie vaak de auto staan om maar eens op de fiets te stappen of springen jullie ook even snel in de auto?

wizewo

Re: Fietsen als je een rijbewijs heb..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:05

Ik beken ook schuld. Heel snel even met de auto. Nu is de dichste bakker op 5 km en ben je een stuk langer onderweg, maar eigenlijk is het schandalig.

Nu probeer ik altijd wel zoveel mogelijk in een rit te doen. Dus eens flink wat boodschappen en paardeneten is toch zeer lastig met de fiets.

Als het wat lichter is s'avonds ga ik wel weer met de fiets naar de paardjes. Dat is maar een km of 3, maar erg donker en eenzaam en dan voel ik me wel een stuk rustiger in mijn autootje.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:05

Nou ik heb dan een scooter, is ook heel wat gemakkelijker dan de fiets.. En ja ik pak ook sneller de scooter (eigenlijk altijd := ) dan de fiets. Alleen als we uitgaan of ik naar een verjaardag van een vriendin ga ofzo is het de fiets, maar dan puur zodat ik kan drinken O:)

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:11

Ik heb net twee weken mijn rijbewijs.
Het is ook net wat makkelijker uitkomt.
Naar stal fietsen is 9 a 10 km en ik heb dat 1,5 jaar gedaan.
Dus een auto is nu erg fijn! :j
Maar af en toe fiets ik dat nog wel.
Naar school, stad, mijn vader, werk e.d. fiets ik wel gewoon heen.

Maar als ik eerst naar werk moet dan meteen door naar mijn vader en naar stal en ik kan de auto gebruiken, dan doe ik dat wel. Ligt allemaal op dezelfde route.

Ik moet eigenlijk over een half jaar kijken hoe lui ik dan ben. :P

Als i

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:14

Héél héél soms pak ik nog wel eens de fiets!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:20

Wat jullie ook zeggen, ik blijf volhouden dat ik de fiets ook nog wel met regelmaat zal pakken, als ik mijn rijbewijs heb. O:)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:22

Ik heb mijn rijbewijs ruim 5 jaar en pak nog net zo vaak de fiets als toen :). Heel bewust, omdat het goed is voor jezelf, portemonnee én het milieu.

Goh, ik lijk nu net een heilige maar dat valt ook nogal mee hoor :=.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:25

hahahha wat herkenbaar!!! Ik fietste ook overal naartoe, later werd dat de brommer en nu dus al een tijdje een auto. Van de week wilde ik tijdens mijn pauze even naar het winkelcentrum.. heb een fiets gevraagd van een collega... en ging zitten rekenen.. had al 8 jaar niet meer op een fiets gezeten :o

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:25

Fietsen verleer je niet> klopt dus helemaal hahahaha

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:27

Ook ik pak eigenlijk altijd m'n auto, ook voor kleinere stukjes. Toch ben ik van plan aankomende zomer vaker mijn fiets te pakken, vooral richting stal (zo'n 12 km verderop). Maar zolang het nog 'koud' of er kans op nattigheid is ga ik lekker met de auto. ;)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:30

Ik fietste eerst altijd, toen kreeg ik een scooter toen pakte ik die altijd, nu heb ik m'n rijbewijs en pak ik als ik maar even kan de auto O:) *is aan het rondkijken naar een eigen auto

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:08

Marilla schreef:
Toen ik nog geen rijbewijs had moest ik overal naar toe op de fiets. Naar m'n vriend, naar m'n pony enzo.
Ik heb altijd geroepen 'Ook al heb ik een rijbewijs, ik pak nog altijd de fiets, behalve als het echt slecht weer is'. Iedereen die een rijbewijs had, zei tegen mij 'Ja, dat roepen ze allemaal, maar als je eenmaal je rijbewijs heb pak je echt snel de auto'. En ik maar zeggen dat ik dat nooit zou doen, dat ik altijd zou blijven fietsen..
Maar nu heb ik bijna een jaartje mijn rijbewijs en een eigen auto en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nooit meer de fiets pak :D
Ja, kleine stukjes naar vriendinnen of supermarkt ofzo, maar echt waar je een aantal kilometers voor moet rijden stap ik al snel in m'n autootje.
En jullie? Laten jullie vaak de auto staan om maar eens op de fiets te stappen of springen jullie ook even snel in de auto?

Haha toevallig heb ik gister weer eens de fiets gepakt :D
heb nu 5 maanden mijn rijbewijs, ik zei idd ook dat ik zou blijven fietsen, maar deed dat niet... nu gister gefietst en viel me toch echt 1000% mee, wilde eigenlijk vandaag weer, maar bedacht me ineens dat ik beter vanuit werk gelijk wortels kan halen voor het peerd... goed excuus om er toch weer onderuit te komen :D

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:13

Ik heb al meer dan 10 jaar m'n rijbewijs, maar geen auto (m'n vriend wel). Ik doe eigenlijk nog steeds alles op de fiets (zoals 4 a 5x per week naar stal gaan 3km verderop). Alleen als we heel veel boodschappen moeten doen, of als de afstand meer dan 5km wordt nemen we de auto. Ik hou van fietsen, heerlijke manier van lichaamsbeweging krijgen (behalve als het pleurisweer is natuurlijk).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:14

Voor heel fftjes pak ik de snorfiets. De fiets pak ik alleen als ik aan het eind van d emaand geen geld heb voor benzine voor de auto of voor de snor, dus dat is praktisch nooit :')
Snorfiets is duurzamer, goedkoper, vaak net even iets sneller en veel gemakkelijker dan de auto. Bovendien is dit het laatste wat ik kan rijden met de auto, APK gaat hij dit jaar niet halen, dus ik wil er echt alleen afstanden meemaken of als het weer echt niet te houden is.
Fietsen heb ik nooit met plezier gedaan, toen ik 16 werd haalde in mn bromfietscertificaat en sindsdien rijd ik alleen brommer (snorfiets)
Ik heb mn rijbewijs 6 jaar en mn certificaat bijna 10 jaar

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:15

ik beken...heb dan wel geen autorijbewijs maar wel een scooter certificaat...
pak overal naartoe de scooter hoor!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:16

hmm ik moet ook maar schuld bekennen :+ Toen ik net mijn rijbewijs had fietste ik eigenlijk nog wel vrij veel. Nu ik mijn eigen auto heb ga ik vaker met de auto dan met de fiets. Ik houd nog stug vol dat als het zometeen weer mooi weer is ik vaker ga fietsen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:18

Sja, ik woon the facking middle of nowhere, dus ben heel erg _/-\o_ aan mijn auto :+ Verder moet ik bekennen een mooi weer fietser te zijn, dus alleen als het droog is, en niet ongelooflijk hard waait pak ik de fiets. Voorheen altijd naar m'n vroegere bijbaan, da's zo'n 5 km, tenzij ik ergens tussen half 6 of 7 u moest beginnen, dan pakte ik wel de auto. Moest ik 's middags of 's avonds beginnen, dan juist altijd de fiets. Niets lekkerder dan een zware lange dag (horeca), en dan in de koelte en donker naar huis rijden in de nacht. Wil dit voorjaar / zomer wel met de fiets naar werk gaan (10 km). Maar voorlopig is het nog een voornemen O:)

Toen ik nog studeerde pakte ik eigenlijk wel altijd de fiets, gewoon goeie fietstassen, rugzak, en het was hooguit toch maar 4 km naar centrum fietsen, en een fiets ben je veel mobieler mee, en kan je overal kwijt dan de auto.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:19

ik moet nu wel op de fiets, want mijn vriend z'n auto is in de prak gereden en we willen nu gewoon een grotere auto aanschaffen. Maar kan ook gemakkelijk hoor woon maar 5min fietsen van m'n werk af. Maar als ik de auto heb pak ik m wel :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:21

Wij pakken hier de auto voor de huisarts.. 2-3 straten verderop. :=

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:24

Bij mij valt het ook mee.. Natuurlijk fiets ik nu een stuk minder, nu toevallig twee dagen achter elkaar op fiets naar stal geweest (5km), en kwam ik er weer achter hoe koud het is in de winter om te fietsen.. :P. Dus mijn fietsje gaat weer op rust tot de lente.. Maar eigenlijk ga ik zomers altijd op de fiets bij afstanden tot 5-7 km..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:30

de fiets
pak alleen de auto vor verweg stukken. voor de trailer. of als ik iets moet halen(hooi enz)en als het heel hard regent
rest allemaal fiets.
paardje staat maar 2,2km verderop en werk zit ertussen in. dus allemaal erg goed te doen

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:35

Naar mijn werk ga ik altijd op de fiets. :j maar dat komt omdat ik daar echt moeite moet doen om te parkeren :=

Als het donker is pak ik meestal de auto.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:36

De fiets of de benewagen voor kleine stukjes.
Als het verder is dan 3 km of het waait hard neem ik de auto.
Simpelweg omdat mijn knieen anders niet meer goed in de kom zitten en ik een week bijna niet kan lopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:40

Inmiddels bijna 4 jaar mn rijbewijs, heb 'gelukkig' geen eigen auto, dus doe nog bijna alles op de fiets. Enkel wanneer ik ergens verder weg moet waar geen snelle bus/trein heen gaat pak ik de auto van mn ouders :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:42

Ik fiets nog regelmatig naar school, maar als ik materialen mee moet nemen, of na school direct naar de tandarts ofzo moet, neem ik de auto mee.
Naar stage ga ik nu ook met de auto ( is met de fiets niet te doen, met de bus is t ruim een uur reizen, en dat 's ochtends om 7 uur. := ).
Zoals nu in de winter ben ik erg blij met mijn autootje want 's avonds om 10 uur na t werken naar huis fietsen in deze kou is geen pretje. :=