Aangifte doen of toch maar niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haf2008

Aangifte doen of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:40

Ik was vandaag op het politiebureau om iets af te geven, maar iets wat me al +-3 jaar dwars zat schoot er opeens uit. Het was totaal niet de bedoeling. Ik vroeg aan de agente die mij hielp of het nog mogelijk is om aangifte/melding te doen van iets wat +-3 jaar geleden gebeurd is. Ik heb alles aan de agente uitgelegd en ze zei dat ik echt aangifte moet doen, maar dat het mijn keuze is. Ze zou het in iedergeval na mijn toestemming doorgeven aan de zedenpolitie en dat hun het gaan bespreken. Ik was toen +-15jaar en chatten toen nog al vaak. Toen heeft een man mij uiteindelijk toegevoegd op msn. Eerst begon het gewoon leuk met praten. Hij zei dat hij 30 jaar was achteraf ook dom dat ik geloofde, want hier klopte ook niks van achteraf. Uiteindelijk paar weken later afgesproken. Domste is nog dat ik zo bij hem in de auto gestapt was. Domste van het domste. Uiteindelijk heeft die me omgekocht voor €50,- de tweede keer en we hebben toen het gedaan om het even zo te zeggen. Ik heb hem totaal 4 keer gezien waarbij de laatste keer kwam er bijna niks meer uit en ik stond gewoon te bibberen en heb hem de deur verwijst naar buiten en gezegd dat ik niks meer met hem te maken wilde hebben. Hij heeft me daarna nog gebeld en kreeg zelfs nog mails of ik wilde ......
Uiteindelijk heb ik hier over nooit gepraat met niemand, maar denk er elke dag nog aan. Hoe dom heb ik kunnen zijn. Ik heb eergisteren een ander msnaccount aangemaakt en deed me voor als iemand anders. Nu tot mij grote schrikt is die 46 jaar, getrouwd, 2 kinderen.
Ik deed me voor als iemand van 16 jaar en hij wilde gelijk weer afspreken. Volgens mij is deze man een pedofiel. Ook zei die eerst dat die 30 was toen 34 en toen weer 40 en dat was dus de reden waarom ik hem eergisteren toegevoegd had op een anonieme msnadres, omdat ik wilde weten hoe oud die echt was enz.

Ik weet echt niet meer wat ik moet. Aangifte of het hierbij laten. Ik voel me zo verschikkelijk stom, maar ook zo gebruikt en was op dat moment toen ik hem leerde kennen zwaar depressief. Was aan de anti-depri medicijnen. Vrienden nee die had ik op een na op dat moment niet. Ik heb hem de waarheid verteld en hij heeft hier zo misbruik van gemaakt. Ik wil voorkomen dat hij nog meer jonge meiden op deze manier pakt om het zo te zeggen, want deze man gaat gewoon door. Net of er niks aan de hand is. Dat is dus ook een van de redenen waarom ik misschien aangifte wil gaan doen.
Laatst bijgewerkt door haf2008 op 26-01-09 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Re: Aangifte doen of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:43

Ik heb het gevoel dat je aangifte wilt doen.
En dat je dit ook nog niet hebt afgesloten, aangifte doen kan daar bij helpen, en kan jou ook laten inzien dat HIJ in eerste plaats de schuldige is.

Wat een vreselijk nare ervaring voor je trouwens...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:45

Meteen aangifte doen meid, niet over twijfelen, voordat er misschien nog meer meiden het slachtoffer worden. Wat misselijk hoe hij van jou en jouw situatie misbruik heeft gemaakt, ik heb er bijna geen woorden voor :n

Aangifte doen is wellicht ook goed voor jou persoonlijk om het misschien een beetje af te kunnen sluiten?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:45

Ik zou zeker aangifte doen! Dit kan echt niet doorgaan. Misschien ook om voor jezelf een hoofdstuk uit je leven te sluiten.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:48

Zowiezo aangifte doen ALS JE ER AAN TOE BENT. Ik heb ook pas na jaren aangifte durven doen van een zedenzaak, zo moeilijk is dat! Maar het heeft wel opgelucht.

Ik schrijf het als je er aan toe bent met hoofdletters, omdat dat heel belangrijk is! Besef goed dat ALLE details boven water moeten komen, je moet alles wat er gebeurd is tot in de kleinste details uitleggen en dat is nog niet genoeg. Je moet heel zeker van je zaak zijn, je verhaal zoveel mogelijk van te voren opschrijven en iemand die je volledig vertrouwt meenemen. Vooral dat laatste is belangrijk, dat je wat steun krijgt als je daar zit met zo'n vreemde agent voor je neus die alle intieme details wil/ moet horen.

Mocht je meer willen weten en steun nodig hebben hier mee, stuur maar een PB.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:46

Ja bedankt. Ik denk dat ik er wel aan toe ben, maar zeker weten doe ik het niet. Het is zo lastig, maar ik ligt nu ook nachten wakker en dan denk ik wat heb ik gedaan en hoe dom ben ik geweest. Dat ik daar ingetrapt ben.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:50

Je weet helaas pas zeker of je er aan toe bent als je daar zit...

Heb je iemand in je omgeving met wie je erover kan praten?

Je kan je haren nu wel uit je kop trekken, maar het is nou eenmaal gebeurd, dat kan je niet meer ongedaan maken. Hoe rot het nu ook is. (dit komt er iets rotter uit dan ik bedoel, sorry).

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:55

Ten eerste: wat verschrikkelijk dat je dit hebt meegemaakt. Je kunt nu achteraf wel zeggen, dat het dom is. Maar je was toen pas 15 en niet in staat om de gevolgen van zoiets te overzien.

Ten tweede: Ik raad je ook echt aan om aangifte te doen. Sowieso omdat die meneer dan geconfronteerd wordt met zijn daden. Maar ook vooral voor jezelf.

Je hebt dit niet "zomaar" verteld aan die agente. Dit is iets wat altijd onder de oppervlakte bij je aanwezig is geweest. Dat het nu naar boven kwam wil heel wat zeggen, namelijk dat het eruit moet!

En ook dit: Een familielid van mij heeft járen geleden een bijna-verkrachting meegemaakt. Zij heeft hier lange tijd met niemand over gesproken. Een aantal jaar daarvoor was ze ook al eens aangerand. Door deze gebeurtenissen heeft zij nu last van PSS (post traumatisch stresssyndroom) en moet ze er alsnog voor in therapie.

Dus hoe je het went of keert, het komt er een keer uit. Praat er nu over! Want als het je straks onverwachts overvalt, komt de klap nog harder aan (in het geval van mijn nicht, als je zelf kinderen krijgt bijvoorbeeld)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:58

ik zou ook aangifte gaan doen als ik jou was, en inderdaad je moet je niet dom voelen om zoiets zoals je zelf al zei zat je niet lekker in je vel enz en hij heeft daar gewoon misbruik van gemaakt!

Heel veel sterkte

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:07

je kan ook eerst melding doen, dan wordt het door de politie wel opgeslagen, maar is het niet meteen een aangifte.
Bedenk goed dat als je aangifte doet, dat je er vaak lang mee bezig bent met de nasleep. Tijdens de aangifte willen ze ook alles tot in detail weten, van eventuele tatoos van die man tot welke kleur ondergoed hij aan had op dat moment.
Als er een rechtszaak van gemaakt wordt kan het ook best zo zijn dat deze pas een jaar na de aangiftedatum plaatsvind...

Heel veel sterkte, weet helaas hoe het is om dit soort dingen mee te maken. Ik raad je wel aan er over te praten en het niet op te kroppen, hoe moeilijk het ook is.
Als je wilt, pm-box staat altijd voor je open!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:11

Als ze er op het PB nog wat mee kunnen (omdat het al 3 jaar terug is) dan zou ik zeker aangifte doen, al was het maar om andere meisjes tegen hem te beschermen. Uiteindelijk zul je je er zelf ook beter van voelen wss.
Gewoon niet te lang over nadenken, dan ga je steeds meer dingen bedenken om het niet te doen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:22

Ze doen er altijd iets mee. Ik heb ook pas na jaaaaaren aangifte gedaan. Het enige is dat er dan minder bewijs is. En zowieso komt het dan ook naar boven als zo iemand weer in de fout valt ooit.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:24

Ik heb ook 5 jaar na het gebeurde pas aangifte kunnen doen. Wordt gewoon opgenomen zolang het niet verjaard is.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:19

De politie heeft gezegt dat het kan dus gewoon doen!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:46

Gewoon aangifte doen!
Wat die man heeft gedaan kan gewoon niet en zolang het niet bij de politie wordt aangegeven loopt deze man nog vrij rond.
Niet om je nog een schuldgevoel erbij te geven, maar hij kan het als hij gepakt wordt niet meer bij iemand anders doen.

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:55

Aangifte doen!
En denk vooral niet dat je zelf zo dom bent geweest, als je 15 bent ben je zo ontzettend beinvloedbaar. Dit had iedereen kunnen overkomen, die ei.kel heeft gewoon misbruik gemaakt van de situatie (dat jij depressief was). Dit is een misdrijf en de dader loopt nu onbezorgd rond. Voor jou is het nu vreselijk dus ik raad je aan om aangifte doen en het heft in eigen handen te nemen. Heel veel succes!!
Trouwens, weten je ouders het wel?
En is die vent bij je thuis geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:45

liever dat jij aangifte doet dan dat 1 van zijn kinderen er zelf achterkomt...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:53

fjordjes schreef:
Ik zou zeker aangifte doen! Dit kan echt niet doorgaan. Misschien ook om voor jezelf een hoofdstuk uit je leven te sluiten.

Dit werkt niet per definitie zo; is er bewijs,heb je duidelijk nee gezegd,kun je dat aantonen etc?
Kortom; het is niet zo dat als jij aangifte doet deze man direct wordt opgepakt en voor 10 jaar de cel in gaat.
Mocht de politie voldoende bewijs hebben dan komt er een rechtzaak tussen de NL staat en de verdachte; je zult een verklaring moeten afgeven en het hele proces kan wel tot 2 jaar duren en nog langer als hij in hoger beroep gaat.
Wat je je af moet vragen; wat heb JIJ eraan om aangifte te doen?
Weegt dat op tegen tig keer je verhaal doen; evt bedreigingen en misschien wel vrijspraak?
Wat je dan ook kunt doen is anoniem aangifte zonder verder verloop; dan ben je een soort van tipgever en heb jij met de hele zaak verder niks te maken.
Je rechten op bijvoorbeeld schadevergoeding heb je dan ook niet meer.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:00

@Wildgirl: Als je geen aangifte doet, weet de politie helemaal niks dus die kan er ook nooit bewijzen voor zoeken.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:13

Nee mijn ouders weten het niet. Dit wil ik ook zo laten. Hoe en wat dat kan ik hier niet vertellen en waarom ik dat zo wil dat is te privé. Ja het bij mij thuis o.a. gebeurd.

@wildgirl ik heb nergens gezegd dat ik verkracht/aangerand ben. Hij heeft mij zo omgekocht dat ik op dat moment toen geen nee gezegd heb.

Er is amper bewijs ik zou niet weten wat. Ja de msngesprekken die gevoerd zijn. Daar bekend die dat we seks gehad hebben voor geld toen ik 15 was, maar hij zegt vervolgens dat die niet wist dat ik zo oud was. Kortom daar heb ik niks aan. Bewijs geen komt op neer. Ik heb hem toegevoegd weer op msn en doe net of ik weer wil afspreken, maar probeer eigenlijk zoveel mogelijk te praten over toen en wil achter zijn gegevens komen. Dat ik toch nog bewijs heb dat er wel echt wel iets gebeurd is.
Ik word waarschijnlijk deze week gebeld door de zedenpolitie of het wel mogelijk is om aangifte te doen enz.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:14

Ik zou sowieso aangifte doen. Wie weet met welke 15jarige meisjes hij nu het bed in duikt!

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:16

ManonR_ schreef:
Ik zou sowieso aangifte doen. Wie weet met welke 15jarige meisjes hij nu het bed in duikt!

Ik weet nog geen eens of ik aangifte kan doen. De zedenpolitie zijn die dingen nu aan het bespreken. Het ligt dus ook een deel aan hun wat hun er van vinden.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:18

Je kunt er een melding van maken, zodat het in ieder geval bekend is bij de politie. Zo kunnen ze eerder actie ondernemen mocht deze man nog een keer zoiets zou doen!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:23

Aangifte is sowieso mogelijk. Het is altijd strafbaar voor een volwassene om sex te hebben met een 15 jarige. Of ze nou wil of niet......

Ik zou aangifte doen! Om alle bovengenoemde redenen (eigen gevoel, gestraft worden voor eigen daden, voorkomen van misbruik van meerdere jonge meisjes ed)!

Maar laat je vooral niet haasten en denk er goed over na. Heel veel sterkte meis, vreselijk om mee te maken! Leg de schuld absoluut niet bij jezelf neer!!!!!!! Niet voor niks is de sex met een 15jarige strafbaar he.. Jij overzag op dat moment het geheel niet en was beinvloedbaar.

Sterkte meid! :(:)

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:30

Als ik 16 ben is hij dan nog steeds strafbaar geweest aangezien het enige tijd heeft gespeelt. Want er zit volgens mij verschil tussen t/m 15 en 16 tot 18 jaar