uitmaken maar nog wel van hem houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

uitmaken maar nog wel van hem houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:32

ik heb een probleem
ik heb een liefe vriend
maar het werkt niet meer
ik ben ondernemend en met veel dingen bezig wil volgend jaar naar het buitenland
mijn vriend onderneemd nix erg makelijk hij is 24 jaar
woond zowat bij ons in maar help bijna niet als ik hem wat vraag doet hij het ook wel
maar niet spontaan en zo hij wil graag op zig zelf maar er gebuirt nix hij spaar nix en heefd ook nix
hij denk volgens mijn dat het leven een groot feest is .
dus ik zie het niet zitten en hij leunt als het ware op mij.
maar ik hou nog van hem
dat maakt het zo moelijk maar het werk niet hij rem me af met dingen die ik wil gaan doen .
we hebben het er al een paar keer over gehad .
en dan zegt ie dat hij wil veranderen maar hij is zo
ik vind het zo moelijk
help me wat moet ik doen

Nassie

Re: uitmaken maar nog wel van hem houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:34

Alleen houden van is niet genoeg..

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:34

mischien moet je een tijdje rust van elkaar nemen?

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:36

ja daar zat ik ook aan te denken .
maar dat kan je ook zie als uitstel van exkutie (ofhoe je dat ook scrhijft) hij blijf zo

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:38

Ik ken je probleem
Ik heb ook een hele lieve vriend.
Maar hij onderneemt ook niks, ik ben 21, sta in de bloei van mn leven en wil graag vanalles doen! Ik weet ook wel dat het niet altijd feest kan zijn, maar ik wil graag nog een hoop leuke dingen doen!
Hij wilt niks, hij werkt dan wel veel, maar dat doe ik ook! In het weekend wilt hij alleen maar slapen.
Hij heeft het al vanaf het begin over samenwonen, maar opeens heeft hij hele andere prioriteiten.
Hij wilt een dure auto, hij wilt dit, hij wilt dat.
Ik heb het opzich goed thuis, maar wil toch onderhand eens op mezelf gaan wonen en als dat betekent dat dat met hem nog 10jaar duurt dan wil ik daar ook echt niet op wachten.

Ik hou wel van hem, maar het werkt ook gewoon niet meer.
Ik durf het niet goed uit te maken omdat ik bang ben dat ik er dan weer achter kom dat het een verkeerde beslissing was.
Ik kan der met hem ook echt niet goed over praten omdat hij niet over zn gevoel kan praten.
We maken ook nooit geen ruzie omdat hij dat niet toe laat, zodra het op een meningsverschil uit loopt zondert hij zich af en dan doet hij daarna net of der niks aan de hand is.

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:38

je moet je gevoel achterna gaan! en zoals nassie zei houden van is niet genoeg! en bovendien geen handvol maar een landvol, je staat midden in het leven en je hebt nog een heel leven voor je! zie je jezelf wel later met hem?

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:42

Ndewilde : niet echt egelijk
en me ouder ietrenen zich ook aan heb hij ploft op de bank en er komt niet veel meer uit.
maar ik hou van hem dat maakt het zooo moelijk

AnoukB :je het zelfde hoe lang heb je dan al wat met jou vriend ?
maar ja je kan niet bij hem blijfen als jij het anders wil .
ik weet hoe moelijk het is ik weet het ook gewoon niet vind het echt heel moelijk

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:49

Ja dat heb ik nou ook. Ben nu anderhalf jaar met hem samen.
En tis echt een hele goeie jongen, maar hij is heel anders dan mij. Hij is eigenlijk een beetje te saai voor mij.
Ik verzin smoesjes dat ik savonds niet kan omdat ik tot laat na de paarden moet enzo zodat ik eindelijk eens iets leuks met vriendinnen kan gaan doen.

Normaal ben ik zo helemaal niet, maar de laatste tijd heb ik echt behoefte aan aandacht, en omdat ik dat van hem neit meer krijg (we zijn nogal in een sleur beland) gai k dat bij andere jongens zoeken.
Hoelang ben jij met je vriend samen?

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:55

ook anderhalf jaar .
wij zijn te snel en te veel samen gaan doen
hij slaapt elkedag bij me hij heefd thuis probleemen van daar
en is veel bij ons en ik ben verhuist 2 jaar geleden en heb hem leren kenen dus heb ook nog niet veel vrienden en vriedinen .

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:46

Misschien eerst even een break inlassen. Dan kom je erachter
of je écht niet zonder hem kan. Maar wat al gezegd werd,
alleen houden van is niet genoeg.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:06

roks schreef:
ook anderhalf jaar .
en is veel bij ons en ik ben verhuist 2 jaar geleden en heb hem leren kenen dus heb ook nog niet veel vrienden en vriedinen .

Dat geld voor ons ook. We zitten iedere dag bij elkaar en juist daarom is het zown sleur geworden.
Ik wil ook gewoon niet meer, wil gewoon weer vrij zijn, maar ben toch bang dat ik dat alleen maar denk en dat ik der dan dadelijk achter kom dat ik de verkeerde beslissing heb gemaakt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:19

Niet bij elkaar passen of een sleur vind ik heel iets anders.
Aan een sleur kan je werken!
Eerst over praten en dan de sleur verbreken door leuke dingen te plannen. Aan een relatie zal je altijd moeten blijven werken, met welke jongen dan ook!

Niet dezelfde toekomst zien, vind ik heel wat anders..
Liefde is óók dat je elkaar niet wilt veranderen, want dat gaat ook niet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:21

houden van is los kunnen laten.

ik ben nog steeds niet over mn relatie heen die ik in oktober 2007 beeindigd heb, maar het ging niet meer dus heb het stopgezet, ik hou nog steeds zielsveel van hem en misschien gaat dat nooit meer over, maar als het niet werkt werkt het gewoon niet.

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:23

Meiden ALSJEBLIEFT laat die gasten gaan, en kies voor jezelf!

Doe wat je wil doen en blijf op zo'n jonge leeftijd niet naast een gozer op de bank zitten, en al helemaal niet als je nu al ziet dat er niks bijzit!!

Voor je het weet ben je 30, heb je een kind en een berg andere ellende!
Dan heb je spijt dat je op deze leeftijd niet gedaan wat je wilde.

Veel succes verder

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:41

Uitmaken, en als ik je zo hoor weet je zelf ook wel dat dat het beste is :)

Ik heb het ruim een maand geleden uitgemaakt met mijn vriend. Het werkte niet meer, we waren gewoon te verschillend en ik begon me steeds meer aan hem te irriteren. Ik besefte dat ik eigenlijk geen toekomst met hem zag en daarom heb ik het uitgemaakt. Ik hield nog wel van hem, en het was ook absoluut niet makkelijk! Heb me echt wel een tijdje rot gevoeld erover, maar nu ben ik blij dat ik het gedaan heb :)

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:52

Tja.... Zo'n keuze is altijd moeilijk omdat je je niet voor kan stellen om niet meer naar hem toe te gaan en dingen met hem te gaan doen. Maar meid kies voor jezelf. Ik ben er nu ook achter.

Ik had ook een lieve vriend (als we alleen thuis waren) maar alles wat ik hem vroeg was te veel voor hem.... Als ik vroeg om mee te helpen bij mijn familie had ie geen zin en deed ie het ook gewoon niet (omdat ie mijn moeder niet mocht). Maar anders om kroop ik voor hem en alles wat ie vroeg deed ik voor hem. Als hij er even doorheen zat nam ik vrij op het werk om hem te troosten en als ik me onzeker voelde hield ie me nog niet eens eens vast om te zeggen dat ik het verkeerd zag!!

Liefde moet van 2 kanten komen. Ik heb zeker een half jaar (van ons 1 jarig durende relatie) gevochten voor hem en ik heb het gevoel dat hij dat niet voor mij heeft gedaan. Jezus ben ik blind geweest zeg.... En ik heb de strijd verloren helaas..... Mis hem nog wel maar als het niet werkt kan je vechten wat je wilt het werkt dan gewoon niet.

Maar hij vond dat ik hem moest nemen zoals zijn karakter was maar hij kon dat bij mij niet!!
vorige week vrijdag heb ik een uur tegen hem gepraat en er kwam gewoon niets uit!! Ja van ik weet het niet en ik weet niet wat ik wil. Uiteindelijk kwam er uit dat ie geen vertrouwen had in de toekomst. Hierop heb ik mijn spullen gepakt en ben gegaan.!! Het is en blijft moeilijk zo'n keus. Maar zet voor jezelf vast wat je in een partner zoekt en van de ander verwacht.

Liefde en een relatie is geven en nemen en niet alleen maar nemen!!

Als je nog iets wilt weten mag je altijd PB-en

roks schreef:
ook anderhalf jaar .

Misschien een les voor een volgende relatie!! Mijn ex wou mij in het begin ook iedere dag zien en toen we niet zo lekker in de relatie zaten wou hij in een keer 2 dagen in de week rust. Tja dat ging er bij mij natuurlijk niet in. Ik had dan het gevoel dat ie andere dingen ging doen (geen vertrouwen dus)... Zorg dat je vanaf het begin af aan een aantal dagen voor je zelf hebt... Dan blijft de spanning en je hebt meer tijd om mekaar te missen!! ipv missen als kiespijn zeg maar ;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:18

Ooooh wow, dit is zó herkenbaar!

3 maanden geleden maakte ik het uit met mijn vriend, het werkte gewoon niet lekker (meer), ik was (en ben!) knettergek op hem, hield zielsveel van hem, maar onze karakters waren zo verschillend! Ik heb veel ambitie om wat met psychologie te gaan doen, wil wat maken van mijn leven, wilde dingen doen, dingen zien, denken aan later én genieten van nu. En hij leek niet verder te kijken dan het avondeten, bij wijze van. Hij had 3 jaar in het leger gezeten, werkte toen achtereenvolgens op de taxi, in de bloemen, in een distributiecentrum (in één jaar) en wilde weer terug naar het leger. Hij dacht nergens over na, wist niet wat hij met zijn leven wilde, kon niet plannen ("Gaan we zaterdag lekker een dagje weg?" "Weet ik nog niet, dat zien we zaterdag wel..") en was af en toe zó laks.
Ik had het idee dat ik hem continu moest aansporen, moest helpen, moest 'opvoeden'. Ik heb zelfs zijn sollicitatiebrieven moeten schrijven, omdat hij er anders nóóit mee zou beginnen (en als hij begon, waren de brieven vreselijk :') Letterlijk uit een van zijn brieven: 'Ik dacht: ik ga wel ff bij de Flora werken, maar dat was niet zo leuk, dus daarom wil ik nu graag hier werken' := ).

Het werkte gewoon niet, hoe gek ik ook met hem was, hoeveel ik ook van hem hield. Het gaat niet alleen om houden van. Het gaat ook om passen bij, communiceren met, meningen delen met..

Ik ben blij dat ik het heb gedaan, het is gewoon echt beter zo :j Al moet ik eerlijk bekennen dat ik hem elke dag nog gigantisch mis, maar ach, soms moet je kiezen met je verstand, niet met je hart, hoe erg dat ook tegen je principes ingaat.. :)

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:04

IOOOHh Ik heb precies zelfde situatie gezeten,
Maar ZOOOOOOOOOOOOOOOON SPIJT dat ik heb het uitgemaakt!!
ALsjeblieft pas er mee op,,
denk echt goed na, zorg dat je niet net als mij zit met een hart aan honderdduizenden stukken..

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:42

ik heb het uitgemaakt het is beter denk ik.
ik voelme echt kloten .
maar denk dat het beter is hoop ik.
net als zijn spullen ik een tas gedaan vet zit janken
ba voel me echt poedersuiker

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:10

oow, dit is zoo herkenbaar..
Ik zit er ook aan te denken het uit te maken met mn vriend..
Maar ik kan het gewoon niet omdat ik nog echt van hem hou..

We hebben nu met elkaar afgesproken om elkaar 3 weken niet te zien, en dat we allebei even goed na kunnen denken..
En dan gaan we daarna beslissen of we nog verder willen..
Ik vind het zo moeilijk :\

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:12

AnoukB schreef:
Ja dat heb ik nou ook. Ben nu anderhalf jaar met hem samen.
En tis echt een hele goeie jongen, maar hij is heel anders dan mij. Hij is eigenlijk een beetje te saai voor mij.
Ik verzin smoesjes dat ik savonds niet kan omdat ik tot laat na de paarden moet enzo zodat ik eindelijk eens iets leuks met vriendinnen kan gaan doen.

Normaal ben ik zo helemaal niet, maar de laatste tijd heb ik echt behoefte aan aandacht, en omdat ik dat van hem neit meer krijg (we zijn nogal in een sleur beland) gai k dat bij andere jongens zoeken.
Hoelang ben jij met je vriend samen
?

Dat doe ik dus ook :\
echt zo fout.. maar doordat ik de aandacht van mn vriend niet krijg, en wel van een ander..
Ga ik er mee door ...

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:09

Liefde overwint niet alles meisje....
Ik heb vorige maand mijn relatie beeindigd na 6 jaar een lange tijd waarin ik hele mooie tijden heb meegemaakt maar ook hele slechte we woonden al samen en hadden een hoop dieren ik heb alles achtergelaten en ben voor mezelf weer opnieuw begonnen.
Je bent nog jong jou tijd heb je nog.
Zoek een vriend die jou wel waard is natuurlijk geef je nog om hem dat is niet zomaar in een keer weg.
Ik geef ook nog steeds om mn ex natuurlijk maar als het niet meer werkt heeft het ook geen nut om door te zetten.
Het verdriet slijt wel en dan kijk je terug op een tijd waarinje een hoop geleerd hebt en dat is dan je levensles het beste wat je kunt doen is van die les leren en het de volgende keer beter doen....
Zo heb ik het ook altijd gedaan ik woon nu weer bij mn moeder in en het is wennen maar ik kom dr wel.
Ik heb mn paardje als uitlaatklep en daarnaast ben ik heel veel de hort op lekker leuke dingen doen nietthuis gaan zitten kniezen das heel slecht onthoud dat heel goed.
Thuis gaan de meeste mensen dood zeggen we hier altijd en daar zit en kern van waarheid in...

Gr Gemma

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:13

Als je hem wilt houden, moet je dat van hem accepteren.
Als je dat niet wilt of kunt, moet je hem laten gaan, want het gaat geheid een keer fout.
en als ik jou zo hoor, verschillen jullie ambities gewoon teveel van elkaar.

roks schreef:
en dan zegt ie dat hij wil veranderen maar hij is zo

neem een ding van me aan:
hij verandert niet!

Trouwens, als je van iemand houdt, wil je hem/haar niet veranderen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:35

Tsja ik heb het jaren geleden meegemaakt, hadden al 7 jaar en achteraf gezien had ik het veel eerder uit moeten maken.
Ik stond er ook voor zoals jij er voor staat-stond maar ging dus wel verder.
Maar het was dus echt niet genoeg en toen ik het dus uitmaakte was het voor mij dus echt al over de grens heen, had het beter eerder kunnen doen, had meer pijn gedaan maar wel eerlijker geweest.
Nu was het echt zoiets van ppffffff en zolang doorgegaan dat dat houden van waar jij het nog over hebt totaal weg was.
Dat kan dus ook gebeuren als je het aanhoudt.

Aan de ene kant was het makkelijker, want het gevoel was echt weg, aan de andere kant gooide ik het om die reden echt zo op zijn bord, vanuit het nietsomdat ik me niet meer in kon houden plus dat ik heel wat jaren al lekker vrijgezel had kunnen zijn.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:31

roks schreef:
ik heb het uitgemaakt het is beter denk ik.
ik voelme echt stinkmodder .
maar denk dat het beter is hoop ik.
net als zijn spullen ik een tas gedaan vet zit janken
ba voel me echt poedersuiker

Sterkte meissie!! Het is in het begin even doorbijten. Ik heb bijna hetzelfde probleem als jou gehad. Ik heb het uitgemaakt en heb mijn oude vriendinnen weer opgezocht! Ben zelf dingen gaan ondernemen en meis...het is het beste wat me ooit is overkomen!! Zaterdagnacht voor de zoveelste x helemaal happy in slaap gevallen na een leuk avondje stappen en het maakte me geen reet uit dat het alleen was!!

Een relatie moet iets toevoegen aan je eigen leven... Je bent nog jong, geniet ervan!!!