Ruitersport webwinkel beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Ruitersport webwinkel beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 11:35

Ik kon niet echt nuttige informatie vinden hier op bokt (misschien zoek ik niet goed ;-))
Maar ik ben op zoek naar mensen die mij een beetje informatie kunnen geven over het beginnen van een webwinkel.
Dan zoek ik vooral mensen hier van bokt die een webwinkel hebben opgestart en die mij dus uit ervaring informatie kunnen geven over hoe en wat.
En dan bedoel ik vooral van; hoe heb je het geregeld bij de kamer van koophandel en belastingdienst.
Misschien dat deze personen mij dan een pb berichtje willen sturen of een email?
Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:37

Hier heb ik ook wel interesse naar dus ik ga dit topic even volgen :)
Heb zelf helaas geen tips oid.

Magica

Re: Ruitersport webwinkel beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 09:39

Er zijn hier toch wel een aantal mensen op bokt die dit hebben dus ik hoop dat die ons wat tips kunnen geven o.i.d

LizzzzzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:48

Volgens mijn vriend kost het veel geld ;-)
Hij heeft een aircobedrijf, en moest (natuurlijk) een KvK nummer en BTW nummer hebben.. Dat koste ong. 5000 euro.. Daarna heeft hij ook nog een internetshop voor erotische artikelen, maar hij had het kvknummer en het btwnummer al, en hij haalt de spullen die hij verkoopt op de site rechtstreeks bij de groothandel (wanneer het bestelt wordt, aangezien hij net begonnen is)

Ik zal het eens vragen..

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:19

TV -> STW omdat het werk gerelateerd is.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:16

Volgens mij kost het ook erg veel geld. Je steekt eerst heel veel geld in producten, waarna je vervolgens maar met geluk de helft kan verkopen of je moet een erg goedlopende zaak hebben. Ik zou er eens goed over nadenken ;) Maarja als je het toch wilt, eerst even naar kamer van koophandel site daar zie je allerlei informatie.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 14:37

Silenkai schreef:
Volgens mijn vriend kost het veel geld ;-)
Hij heeft een aircobedrijf, en moest (natuurlijk) een KvK nummer en BTW nummer hebben.. Dat koste ong. 5000 euro.. Daarna heeft hij ook nog een internetshop voor erotische artikelen, maar hij had het kvknummer en het btwnummer al, en hij haalt de spullen die hij verkoopt op de site rechtstreeks bij de groothandel (wanneer het bestelt wordt, aangezien hij net begonnen is)

Ik zal het eens vragen..

Dat lijkt mij niet echt geloofwaardig; want een inschrijving van kvk kost tussen de 60-100 euro en een btw nummer krijg je erbij.
Dat is geen 5000 euro.
Ik denk dat het wel meer geld kost als ik personeel in dienst zou nemen en een eigen echte winkeltje.
Maar dat wil ik niet.
Ik wil gewoon vanuit huis (webshop) producten gaan aanbieden.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:45

Idd, KvK bedrag is afhankelijk van de bedrijfsvorm, maar zal tussen de 60 en 10 euro liggen. Wel komt dit bedrag jaarlijks weer terug. En BTW nummer vraag je aan bij de belastingdienst en kost je niks. Je kunt het beste eens goed informeren bij de KvK. Verder zou ik een accountant/boekhouder om raad vragen over de bedrijfsvorm. Hij kan je vaak al een eindje op weg helpen. Vaak betaal je hier ook wel voor, maar het kan je een hoop ellende achteraf besparen. En dan heb je nog de kosten voor je webwinkel. Dan denk ik aan domeinnaam, ontwerp site of via een organisatie, reclame e.d. Ik ben zelf in oktober begonnen met een sieraden webwinkel. Vaak komt er meer bij kijken dan je zelf denkt. Ook qua tijd. Denk bijvoorbeeld ook eens aan de kosten voor het verzenden van je producten e.d. In ieder geval veel succes met de opstart. Heb je nog vragen, dan mag je me gerust PB-en.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:46

Je zou bv kunnen beginnen met artikelen die minder snel gedateerd worden, zodat je deze niet in de uitverkoop hoeft te gooien. Als je daaruit rendement hebt opgebouwd kun je weer nieuwe voorraad inkopen.
Let wel op, doe een goed concurrentie onderzoek, want er zijn een aantal ruiterwebshops en hoe ga jij je onderscheiden van anderen. Daarnaast zul je een flink magazijn moeten hebben om alles op te slaan.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 14:49

Ja inderdaad, ik weet dat er al een beste aantal online webwinkels zijn met ruitersportbenodigheden. Daarom begin ik steeds meer te twijfelen . . .
Maar in elk geval zou mijn concept zijn om artikelen aan te bieden voor paardeneigenaren met niet al te veel geld. Dus geen merken als Anky e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:27

Ik ben zelf niet specifiek op zoek naar ruitersport, wel iets anders.
Gata er bij mij niet in dat dit een startkapitaal van €5000 euro eist eerlijk gezegd.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:37

Nee dat lijkt mij ook niet. Het is net hoeveel je wilt beginnen met investeren. Het is natuurlijk wel handig om het een en andere product op voorraad te hebben wat je aanbiedt op je webshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:47

Ik denk dat ik niet een al te grote voorraad zal inslaan, gewoon rustig aan beginnen kijken of het loopt. en daarna zien we wel weer verder :)
Ruitersport zijn er idd al aardig was, je kan ook een mix nemen van spullen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:29

Hallo, leuk een webwinkel :D

Je kunt je goed informeren bij de KvK :j
http://www.kvk.nl/

Ikzelf heb ook al enige tijd een webwinkel, en de enige tips die ik je kan geven zijn: Koop in het begin kleine aantallen in of per stuk, zo blijf je niet snel met producten zitten, (de winst is dan wel minder, maar liever dat als met 50 artikelen blijven zitten waarop je dan niks verdiend! ) probeer je webwinkel eerst te "promoten" onder vrienden/familie, mond-op-mond reclame werkt erg goed. Zorg dat je altijd producten hebt waarvan je weet dat de kwaliteit goed is! niks is slechter voor je zaak als een slechte feedback! (mensen kunnen 10 goede feedbacks lezen, en een slechte feedback en bij de meeste mensen blijft de slechte feedback dan hangen, gelukkig heb ik hier geen ervaring mee, maar het gebeurd vaak zat!) Zorg dat je site er netjes en verzorgd uitziet en dat je adres op de site vermeld wordt, dit is verplicht! En als laatste zorg dat je je administratie goed op orde hebt, een goed begin is het halve werk :j
Succes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:00

Robynn hoe zit het met inkomsten belasting, vanaf wanneer moet je die gaan betalen? (Welk bedrag)
ik heb een uitkering, dus iemand die me kan vertellen wat dit voor gevolgen heeft? (WAO)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:14

Hhmm dat weet ik niet zo uit mijn hoofd :=
Ik heb de belastingdienst ooit gebeld daarvoor, maar dat is zeker al 1 1/2, 2 jaar terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:49

Hoe je het het beste aan kunt pakken , is afhankelijk van de positie waaruit je begint.

Heb je veel startkapitaal ?
Wil je groot worden en later eventueel een echte winkel hebben ?
Werk je ernaast nog / hoeveel tijd wil je erin gaan stoppen ?

Op zich vind ik het niet heel verstandig om er nu nog mee te gaan beginnen.
Er zijn al zo ontzettend veel internetshopjes... veel grote en professionele , en ook veel kleine shops van huisvrouwtjes zeg maar :P

Vaak zie je ook dat die kleine shops er na verloop van tijd weer mee stoppen.

Inderdaad is de vraag : hoe ga jij je onderscheiden van alle al bestaande shops ?

Veel leveranciers hanteren minimum bestelbedragen , dus dan moet dat wel kunnen investeren.
Veel klanten zoeken een bepaald artikel en zoeken dan de goedkoopste aanbieder , of een aanbieder die bovendien ook direct een ander artikele mee kunnen leveren waar ze ook naar op zoek zijn. Dan moet je dus al een redelijk groot assortiment hebben om mee te kunnen doen en dat vraagt een goede investering.

Ik denk dat 2 manieren het beste zijn om nu te beginnen.

Hetzij een winkeltje overnemen en direct flink investeren zodat je een groot assortiment hebt , en gratis verzending aan kunt bieden want dat trekt ook mensen.
Als je groot genoeg bent en veel verkoopt , kunt je goedkoper gaan leveren en toch nog winst maken op die manier.

Of klein beginnen en met leuke aanbiedingen werken , en zorgen dat je daarnaast nog genoeg inkomen hebt om van te leven.

Zo heb ik het ook gedaan. Ik ben sinds 6 jaar de Nederlandse importeur van de Barefoot zadels en toebehoren.
Had ook geen startkapitaal , was al wel een paar jaar geld aan het wegzetten op een 15-jaren spaarplan , en daar stond 2000 euro op.
Die heb ik opgenomen (tegen een hoge boeterente van 8% , lekker dan :P ) en geïnvesteerd in een eerste basis-inkoop.

Inschrijving bij KvK waar je ook direct een BTW-nummer aan kunt vragen lag idd. nog onder de 100 euro hoor , dus dat moet kunnen ;)

M'n eerste basis-voorraadje heb ik verkocht , daar maak je natuurlijk een beetje winst op , en dan kun je na die verkoop bvb. voor 2500 euro
weer inkopen. Heb je dat weer verkocht , kun je de keer daarna voor 3000 euro inkopen...enz. enz en zo kun je het steeds verder uitbouwen.

Dan begin je als hobby want via je normale inkomen blijf je jezelf kunnen onderhouden.

Als het dan beter gaat lopen dan kun je bekijken wat je verder gaat doen. Je normale baan opzeggen en full-time met je winkel bezig zijn ,
of misschien denk je wel : dit is het toch niet voor mij , en dan stop je er weer mee , heb je een leuk zakcentje verdiend en je hebt nog steeds je normale baan en inkomen want die heb je ondertussen niet verspeeld.

Je zult ook vaak wat zeurende klanten hebben , dan verkoop je een halstertje van 5 euro en dan ben je urenlang met die klant bezig.
Verdien je er misschien 2 euro op , moet steeds die klant te woord staan , misschien nog eens omruilen voor een andere maat (en dan bevalt hij alsnog niet :P ) en dan heb je al die ellende + het werk van het factuurtje maken , alles inboeken , inpakken , versturen , belasting en boekhouding , voor die 2 euro....dan word je het wel zat op een gegeven moment en daarom stoppen veel mensen er ook weer mee. Vooral ook omdat je als klein bedrijfje vaak "nee" moet verkopen omdat je de meeste spullen niet op voorraad hebt. Dat werkt gewoon niet fijn. Dan kun je jezelf beter niet presenteren als een ruitershop , maar bvb. als een shop die zo af en toe een paar artikelen heeft voor een leuke prijs , en die beperkt aan kan bieden.

Overigens hoef je niet direct BTW af te gaan dragen aan de belastingdienst hoor , was voorheen een grens van iets van 1600 euro waaronder je geen belastingen hoefde af te dragen.

Dus als je echt klein bent en af en toe wat goedkoops verkoopt dan hoeft dat allemaal niet. Maar dat kun je wel terugvinden op de site van de Belastingdienst :)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:58

Bedankt voor je lange en verhelderende uitleg. Ik was er zelf inmiddels ook wel achter dat het misschien niet zo verstandig is om een ruitersport winkeltje te beginnen. Vooral omdat er al zoveel zijn, maar het idee trekt mij wel heel erg. Maar goed wellicht iets voor de toekomst . . . of iets anders . . .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:01

Interessant. Zelf loop ik al een tijdje rond met het idee om t.z.t. een bittenwinkel te beginnen, omdat veel winkels daar maar zeer beperkt in zijn en de opslagruimte relatief klein is. Maar je zit al snel aan de 1000 bitten die je op voorraad moet hebben dan, dus het wordt nog wel even puzzelen. Zeker omdat de zaak het voornamelijk van aparte bitten moet hebben waarschijnlijk, er waar tover je die vandaan? Ik ben dus nog wel even aan het denken. Eerst school afmaken en aan de studie beginnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:26

En dan elk bit in verschillende maten , en dan willen mensen ook wel bitten kunnen testen , en dan moet je daar weer in investeren want test-bitten zijn geen nieuwe verkoop-bitten meer , enz. enz.

Het is wat dat betreft echt een gebed zonder einde :P

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:57

Jah als je het zo bekijkt wel ;-)
Ik wil wel graag iets beginnen maar ik durf het denk ik gewoon niet hahaha. Misschien moet je zoiets samen doen ofzo ;-)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:35

Magica schreef:
Jah als je het zo bekijkt wel ;-)
Ik wil wel graag iets beginnen maar ik durf het denk ik gewoon niet hahaha. Misschien moet je zoiets samen doen ofzo ;-)

"De eerste stap naar je toekomstige toekomst is vaak de moeilijkste" :j
Als je eenmaal begonnen bent zal het allemaal wel meevallen :j

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:53

Nou ja het is niet mijn bedoeling om er van te moeten leven maar gewoon om het erbij te doen, maar zelfs dan durf ik het niet haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:16

Voor erbij , puur als extra zakcentje dat je niet per-sé nodig hebt om van rond te komen , kun je natuurlijk ALTIJD doen.

Gewoon wat spullen goedkoop inkopen en met wat winst verkopen , dat geld weer investeren en weer wat winst maken , en zo steeds verder gaan.

Als je gewoon fijne kwaliteit veelgebruikte spullen kiest in redelijk normale maten , raak je het toch wel kwijt :)