Nieuwe verzendkosten TNT pakketjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Nieuwe verzendkosten TNT pakketjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 09:50

Geen idee of het hier goed staat, maar zat op EA te snuffelen en veel mensen gaan nog uit van €6,20 verzendkosten.

Echter per 1 januari is de gewone pakketdienst van TNT €6,75

Het gaat maar om een paar cent, maar misschien is het toch wel handig om te weten om zo "onenigheid" achteraf te voorkomen.

Mars

Re: Nieuwe verzendkosten TNT pakketjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:36

Lijkt me toch een beetje eigen verantwoordelijkheid voor zowel de koper als de verkopen om uit te zoeken hoe hoog de verzendkosten zijn. Een kijkje op de TNT website nemen is niet zo moeilijk...

Maar misschien toch iets van een sticky bovenaan EA? Al is mijn ervaring dat die erg slecht doorgelezen worden...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 12:38

Snap dat het iemands eigen verantwoording is.......... maar denk niet dat er veel mensen zijn die dat regelmatig checken. Ik was vorige week verbaasd toen ik 6,75 moest betalen ipv 6,20. Na tientallen pakketjes ben je dat snel gewend ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:42

zou de service dan ook beter worden??

:z :z

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:46

nou .. gezien mijn ervaringen in de laatste 2 weken niet
nu verzenden we zelf alleen rembours via tnt
maar andere sturen ons soms wel per tnt

1 pakket retour verzender met missend artikel !
2 pakketten al 1,5 week onderweg
1 pakket kwijt
1 pakket zwaar beschadigd aangekomen
1 pakket na 4 dagen maar heel en compleet :Y) ..

het schijnt dus wel mogelijk te zijn dat het (redelijk ) goed gaat :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:49

[FZ] > [LZP]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 03:45

Ik heb gelukkig noooooit een klacht over tnt. Altijd binnen 'n dag binnen. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 03:52

nickyu schreef:
nou .. gezien mijn ervaringen in de laatste 2 weken niet
nu verzenden we zelf alleen rembours via tnt
maar andere sturen ons soms wel per tnt

1 pakket retour verzender met missend artikel !
2 pakketten al 1,5 week onderweg
1 pakket kwijt
1 pakket zwaar beschadigd aangekomen
1 pakket na 4 dagen maar heel en compleet :Y) ..

het schijnt dus wel mogelijk te zijn dat het (redelijk ) goed gaat :D

Tnt is ook gewoon verzekerd hoor dus als hun een pakket kwijtraken of beschadigen krijg je gewoon vergoed.

Ik heb zelf nooit vervelende ervaringen, spul is er altijd binnen 2 dagen.

Overigens liggen dat soort dingen ook vaak aan de klant; vertraging = foutief adres, missend artikel = slecht ingepakt, beschadigd artikel = slecht/fout ingepakt en ga maar door.
Als je alles goed doet, dus juist adres en degelijke verpakking, dan duurt het hooguit 2 dagen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 09:59

Helaas klopt dat laatste niet altijd Annelies (spreekt uit ervaring).
Maar goed, dit topic was niet echt bedoeld als discussie-topic over TNT, daar lopen andere topics over.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:03

anneliesdj schreef:
Tnt is ook gewoon verzekerd hoor dus als hun een pakket kwijtraken of beschadigen krijg je gewoon vergoed.

Ik heb zelf nooit vervelende ervaringen, spul is er altijd binnen 2 dagen.

Overigens liggen dat soort dingen ook vaak aan de klant; vertraging = foutief adres, missend artikel = slecht ingepakt, beschadigd artikel = slecht/fout ingepakt en ga maar door.
Als je alles goed doet, dus juist adres en degelijke verpakking, dan duurt het hooguit 2 dagen.

:D grapjas :D

dat is helaas niet altijd het geval ;)
maar die dingen zijn in andere topics al besproken

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:21

helaas ben ik ook een pakketje krijt en TNT wil het niet vergoeden.. ben hier bijna een jaar mee bezig geweest om het terug te krijgen, maar heb de hoop opgegeven..

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:24

Ik vind het vréselijk irritant dat de TNt bij ons altijd zo vroeg gesloten is, en op zaterdag maar tot 12 uur. Meestal zit er ook zo''n stom chagarijnig mevrouwtje achter.

Dus, omdat de verzendkosten zijn verhoogd, ga ik vandaag voor het eerst verzenden met DHL!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:04

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:07

Als TNT je pakketje kwijt raakt en je hebt gewoon verzonden voor 6,75 heb je pech :D :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:13

Ik heb nooit problemen met TNT maar vind het nu wel een beetje te gek worden.

Bij sommige ruitersportzaken hebben ze ook nog gewoon 6,20

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:20

eevita schreef:
ik zou ook eens kijken op http://www.dhlforyou.nl

Ik heb een poosje via dhl verstuurt, maar helaas is dit ook geen beste levering. Pakjes worden soms pas dagen later bij het dhlpunt opgehaald, terwijl de afspraak is iedere dag na 2 uur. 2 pakjes van mij zijn 1,5 week onderweg geweest. En een ander pakje een week, de bokker voor wie het bedoeld was belde naar hun op en ze zeiden dat het de dinsdag erna bezorgt werd, omdat ze niet op maandag leveren. En wie stond er die maandag voor de deur? DhL. ALs je een email stuurt, krijgt je een mail terug met een snauw erin. Niks niet geachte... en vr.gr. of iets dergelijks.

Nee tnt is ook niet betrouwbaar.

Zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik zelf wel de pakjes bezorgen tegen kleine vergoeding.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:24

DHL levert wel op maandag!!
Mijn vriend die werkt er ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:35

Liever lang onderweg dan dat het niet aankomt :n En DHL is een ster in pakketjes kwijt maken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 15:51

AmmieJ_ schreef:
Ik vind het vréselijk irritant dat de TNt bij ons altijd zo vroeg gesloten is, en op zaterdag maar tot 12 uur. Meestal zit er ook zo''n stom chagarijnig mevrouwtje achter.

Dus, omdat de verzendkosten zijn verhoogd, ga ik vandaag voor het eerst verzenden met DHL!

Ik breng het altijd naar van die postpunten zoals bij de DA of de tabakszaak.......... die hebben gewone openingstijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:38

dhl for you is goedkoper dan de gewone dhl. je brengt en haalt het pakje op bij een dhl punt bij jou in de buurt.
ik doelde in mijn bericht even niet op of het wel of niet goed bezorgd wordt,maar op de prijzen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:42

manzano schreef:
Maar goed, dit topic was niet echt bedoeld als discussie-topic over TNT, daar lopen andere topics over.

Ik spreek ook uit ervaring, heb er gewerkt dus weet precies hoe het eraan toe gaat. Valt genoeg over te zeggen maar over de onbenulligheid waarmee sommige mensen hun pakketje inpakken net zo goed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 16:49

anneliesdj schreef:
manzano schreef:

Ik spreek ook uit ervaring, heb er gewerkt dus weet precies hoe het eraan toe gaat. Valt genoeg over te zeggen maar over de onbenulligheid waarmee sommige mensen hun pakketje inpakken net zo goed.

Nou ja, neem aan dat de dozen die je bij TNT kan kopen voldoen aan de voorwaarden ;) :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:26

Maar niet alle mensen pakken hun pakket daarmee in :n

Ik heb een keer een doosje gehad met zware ijzeren moertjes erin, zat enkel een simpel kartonnen doosje omheen. Ik pak dat doosje op van de band, rats, hele bodem eronder vandaan en de boutjes zaten nog niet eens in een zakje ook dus kon op mijn knieen overal langs gaan, dan wil je mensen wel verwensen hoor.

Als je iets hebt wat gevoelig/breekbaar is dan kun je dat er beter 3x teveel op zetten dan 1x te weinig, wil je zeker zijn van een voorzichtige behandeling dan moet je er een pakket met vreemde afmetingen van maken (langer dan 1,20, vreemde vormen, bochten ed).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:41

TNT kan even mn rug op!
grr, ik kan die pakket bezorger wel wat!

kosten van pakketjes gaan om hoog, maar de service wordt alleen maar slechter...

Pakketje is de 21e naar het postkantoor gebracht, dus zou het de 22e (of 23e, das ook nog acceptabel) bezorgd moeten worden.
nee hoor, 24e eerste keer aangeboden. En dan voor 9 uur smorgens op een zaterdag ochtend... ik was net de deur uit.
Na het aanbellen meteen weggelopen ws... want toen vriendlief beneden kwam stond er niemand.

Vandaag dus zogenaamd weer bezorg, maar nu niet eens de moeite genomen om aan te bellen. Om kwart voor 3 de brieven bus geleegd, geen TNT briefje. Balletje weer terug gedaan (die valt er uit als de klep open is gedaan, dan kunnen we vanaf binnen zien of er post is) schoonmama om half 4 gekomen, geen post.

Vriendlief komt om kwart voor 4 thuis, en ja hoor, briefje in de bus van de pakket service, dat er niemand thuis was en ik het pakketje morgen na 13.00 kan afhalen :(

Als hij nou tussen kwart over 2 en half 3 was gekomen, toen was er niemand thuis....
maar dit kan ike cht niet uitstaan... wacht al bijna een week op een pakketje!

De bokker van wie ik de deken heb gekocht heeft 2 dekens tegelijk verstuurd. Andere pakketje is wel donderdag bezorgd....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:53

Ja geduld hebben ze idd niet. Maar kan me ook wel voorstellen dat ze geen tijd hebben om bij elk huis een kwartier te wachten, ze hebben meer te doen natuurlijk.
Beste is om de bezorger er zelf op aan te spreken, of een briefje hangen aan je brievenbus van; zet maar in de schuur.
Dat doen ze bij ons namelijk wel altijd.