weekendje weg nu al 'gezellig'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

weekendje weg nu al 'gezellig'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:37

daar ga je dan over 1,5 week een gezellig weekendje weg met vrienden, 2 huisjes bij elkaar 12 man gezellige boel maar dat geregel, huisje boeken, iedereen betalen, veel achteraan geschopt toch iedereen betaald, blijkt borg betaald moeten worden, weer achteraan geschopt en iedereen betaald (hoop ik???) en dan boodschappen achja ik regel alles toch al mee dus waarom niet he en dan nog het vervoer zijn allemaal geen 18 dus paps of mams brengt ons weg.. ben ik de grote boosdoender weer:

3 autos met 4 personen = 12 man.. maar mijn moeder wil niet rijden zonder de moeder van me vriendin ernaast omdat ze bang is te verdwalen omdat ze nooit ver rijd.. 4 mogen er niet van me moeder achterin dus zou een extra auto betekenen omdat mijn moeder dus niet met 4 wil rijden of alleen durft.

begint al heel gezellig allemaal... altijd dezelfde die alles moeten regelen en de rest die maar rustig zich stil houd en meegaat.

gaat dat bij iedereen zo of is alleen in onze groep zon gezeur ?

Kiwipitje

Re: weekendje weg nu al 'gezellig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:41

Neehoor het verhaal komt me zeeeeer bekend voor!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:43

Ik heb het idd ook vaker gehoord.Blijft lastig, praten erover helpt niet??

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:45

Is altijd zo...
Misschien op 1 avond allemaal bij elkaar komen en eens de koppen bij elkaar steken/telefoontjes plegen?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:47

Een andere moeder i.p.v jouw moeder laten rijden? ;) Evt. met jullie auto?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:47

heeel bekend...heb halverweger de planning altijd weer grandioze spijt van alle hartelijke uitnodigingen. Dan komen alle ergernissen , die wil dat, die wil zus, die wil zo...blablabla...en tijdens het weekend valt het eigenlijk altijd wel mee, en is het toch wel weer heel gezellig, dan worden de plannen voor het volgende weer gemaakt en herhaalt het riedeltje van voren afaan :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:48

eeeeh waarom regel jij het dan?
laat iemand anders het lekker doen; hoef jij je niet zo druk te maken ;)
iig veel plezier

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:59

haha bedankt,

ik en nog 2 regelen het meeste, omdat als de rest het doet er dus ook niks terecht komt en we hadden het over vervoer dus toen heb ik er even duidelijk bij uitgelegd dat wij best konden rijden maar dan wel met 3 man erin (2 incl. mezelf, vriendins vader rijd ook daar kunnen er wel 4 in omdat die wel alleen durft te rijden, moeder is geen held op de weg) maar dat was prima tot ze doorkregen dat er dan 1 extra auto moet komen voor 1 persoon en toen was het mis,,,, we hebben elke week al een bijeenkomst maar daar word natuurlijk weer niks uitgevreten maar zo gaat het dus bij iedereeen?? ?gelukkig

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:08

Kan je voor je moeder niet een tomtom lenen van iemand, dan komt ze in ieder geval altijd thuis :o
Of met het openbaar vervoer, hoeft er niemand te rijden en het feest begint in de trein al :D

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:12

Het is wel heel herkenbaar, :Y) maar stel je eens voor dat iedereen alles wil regelen, dan komt er ook niks van .. :')
Maar jammer is het meestal wel, dat maar 1 of 2, altijd dezelfde, personen het moeten regelen .. ^)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:06

Waar veel mensen zijn, is meestal een hoop gezeur :D
Ik denk dat je dit in iedere vriendengroep wel hebt, zeker met een vakantie omdat je dan altijd erg veel moet regelen, en niet iedereen heeft dezelfde instelling :D (lui of achter de zaken aanlopen).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:08

Komt er dus gewoon op neer dat die andere ouders niet willen rijden?

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:11

Bekend verhaal! Ik moet dit jaar de vakantie regelen voor de zomer, dinsdag moet ik de aanbetaling betalen. maar nog maar 3 van de 14 vakantiegangers hebben het geld overgemaakt, dus ik heb nog geen geld. :(

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:13

Niet te kopen dat de reservering dan op jouw naam staat, MRmichiel...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:16

Je moeder kan toch achter 1 van de andere ouders aan rijden op de terugweg ? Dan hoeft er ook niet iemand naast te zitten :)

In onze groep regelen 2 of 3 t hele gebeuren altijd en dat gaat altijd goed :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:22

Jaaa dat ken ik. Dat is ook leuk als je allemaal gaat kamperen, en dat dan blijkt dat er eentje een geweldige tent heeft, perfect voor het buiten leven, maar die wel op de aller beste plek van het hele veld moet staan, want daar is die tent op gemaakt. Prima. Dan blijkt dat hoewel jullie allemaal afgesproken hadden om een plek met stroom te nemen voor de koelboxjes voor het eten, er 1 persoon besloten heeft dat dit geen echt kamperen is, en een plek zonder stroom heeft geboekt. dat soort ongein.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:22

Ik zou het verhaal dan bij de rest neerleggen, jij geeft aan al een hoop te regelen en je moeder rijdt ook nog eens 3 man erheen. Gewoon de situatie uitleggen: er kunnen er 3 met ons mee en er moet dus nog één auto komen, klaar.

Dan ligt de bal bij de anderen en heb jij je best gedaan vind ik.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:25

Herkenbaar verhaal!

Ging een paar maanden terug met 6 man naar Londen (zouden er 7 zijn maar die laatste kwam niet opdraven), zou iemand allemaal regelen... 4 dagen voor vertrek ben ik maar als een gek de boot gaan boeken, 2e auto regelen en overnachting gaan regelen, anders zouden we nooit in Londen zijn gekomen. En dan doen de anderen nog moeilijk over de kosten...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:28

Herkenbaar, als er uberhaut wat geregeld moet (en of dat nou binnen mijn vriendengroep is, of binnen de familie) ik ben altijd degene die rond mailt, alles regelt, met de ideen komt en vaak ook nog de kado'tjes koopt.

Ik trek het me zelf ook heel erg aan, omdat 'anders niemand het doet' maar ik weet ook dat ik het soms gewoon moet loslaten, en andere het moet laten doen, maar dan ben ik weer bang dat er niets gebeurt.

Gewoon loslaten, laat andere ook wat regelen. stuur een mailtje rond dat jij je best hebt gedaan, en of iemand anders de taken over wilt nemen.

Leuke vakantie!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:51

Ownee hoor dat is niet alleen jouw groep, dat is zo´n beetje bijna elke groep die ik ken, hier is het grootste probleem het betalen.
Iedereen wil mee, zo+n 17 personen, a la bijna 150 euro per persoon, je schiet het even voor omdat het huis gereserveerd moet worden en kan dan standaard achter 8 mensen hun reet aan gaan lopen.
En die snappen dan niet dat het toch echt bijna een maandsalaris is wat je `even` voorschiet.

Ergste is nog dat het altijd dezelfde zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:21

wat een gedonder zeg!
dan zou bij mij de zin al vergaan geloof ik ...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:45

Komt mij bekent voor, druk met vanalles om maar vooral niks te vergeten.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:35

Vende schreef:
Niet te kopen dat de reservering dan op jouw naam staat, MRmichiel...

Staat wel onder mijn naam, uiteindelijk zal het ook wel goed komen. Maar gewoon op tijd betalen schijnt toch lastig te zijn. :n

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:37

ow echt niet denken dat jij de enigste bent!

wij gingen een x naar dirty dancing, ik zou vanaf schiphol door komen de rest vanaf onze woonplaats. ik zou dus alleen terug mee moeten rijden. dat was een heel groot probleem! uiteindelijk ben ik dus zelf alleen met de trein terug gegaan maar had eigenlijk niet eens meer gewild. dit gaat zo in de vriendengroep van mijn vriend....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:53

Dit probleem heb ik ook altijd. Dus ik begrijp je compleet!
Maar dat is het nadeel als je perfectionistisch bent. Dan geef je dingen niet graag uit handen, vooral als je ziet dat de anders niks doet of het verkeerd doet. Dus uiteindelijk " leer" je de mensen om je heen dat jij het altijd wel regelt en maken zij zich geen druk meer :D

Ik probeer nu meer dingen te delegeren en me minder te irriteren als het dan dus compleet misgaat en ik alles moet rechtzetten. Anders veranderd er nooit iets.

Maar goed; ik heb 1 punt van advies: TREIN :D :D