vertrouw ik dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

vertrouw ik dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:21

Ik heb op marktplaats een paar zwarte schoenen te koop staan. Ik heb daar nu een bod op gehad en diegene wilt ze komen halen. Ik werd na dat emailtje gelijk toegevoegd op msn en op hyves, opzich geen probleem. Het gaat hier om een vrouw, waarschijnlijk aan de foto's te zien nog onder de 25 jaar. Er werden daarna allemaal vragen gesteld waarbij ik dacht, dit klopt niet dit is raar. Of ik er vaak op had gelopen.. een hele normale vraag, maar nadat ik daar antwoord op had gegeven werd het nog drie keer gevraagt waarbij ik het beeld kreeg van een vieze schoenenlover.

Ze wou ze dinsdag ophalen maar vroeg daarbij eerst of ik de deur opendeed of dat iemand anders dat deed. Toen ik zei maakt dat wat uit dan zei ze ik dacht misschien woon je in een studentenhuis. Daarna hebben we dus afgesproken, ondertussen eerst met mijn vriend besproken zodat er iemand bij me is omdat ik niet alleen thuis ben als er een onbekende langskom, zo gek ben ik niet. Toen zei ze inene dat ze het misschien niet zou halen, dinsdag om 5 uur, dus dat haar broertje dan langs zou komen om ze te halen. Ik wilde dit liever niet dus ik zei je kan ook later komen, om 8 uur bijvoorbeeld, of op een andere dag. Waarbij zij weer zei dat het niet erg was dat ze ze wilde hebben. Hierop heb ik nog gezegt dat verkocht verkocht is, en dat ik ze daarna dus niet terug neem. Verder was het goed.

Mocht ze komen, want ik begrijp er niet veel van, dan is er hier iemand bij mij thuis. Dat heb ik overigens niet verteld, mijn vader is er ook overigens. Ik heb vraagtekens omdat ik verleden week werd opgebelt vanwege een marktplaats advertentie, waarbij een vieze vent van dik in de 40 begon te praten over mijn borsten. Ik was zo stom geweest om voor een keer een foto op de advertentie te zetten waarbij ik een blousje aanhad, verkoopt sneller dacht ik. Ik vind de hele situatie een beetje raar, maar ik wil wel die schoenen verkopen, mijn vriend wilt ook wel weten of dit een gek is of niet en vandaar deze afspraak dinsdag.

MarrieLeen

Re: vertrouw ik dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:23

Wat apart.. Vind het sowieso goed dat er iemand bij je is als de schoenen opgehaald worden. :j
En verder moet je maar afwachten denk ik.. :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:23

Als je twijfelt, zou ik ze al helemaal niet op laten halen, maar gewoon opsturen. Vooraf laten betalen en mochten ze niet passen, op eigen kosten terugsturen.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:24

Ik zou die koper laten weten dat de schoenen inmiddels aan iemand anders zijn verkocht die ze wèl in één keer kwam ophalen en diegene gelijk ook blokken op de msn en hyves. Bah, wat een viespeuken heb je toch ook op de wereld. Dit niet vertrouwen hoor, want het zaakje stinkt (naar zweetvoeten misschien :-)?).

Kan je de schoenen niet verkopen aan een 2de hands kleding zaak? Die geven er vaak nog een goede prijs voor ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:25

Bijl achter de deur leggen :P

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:25

Als tip voor een volgende keer.... Spreek af op een station/andere centrale plek en neem dan iemand mee. Je weet het nooit....
Je kunt dan afspreken op een duidelijke plek, en evt. een opvallend shirt aantrekken, of een opvallende tas meenemen. De persoon die koopt kan jou dan niet missen.
Jij hebt dan vervolgens geen probleem thuis en weg = weg.

Voor nu heb ik even geen tips. Het is wel een vreemde situatie.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:26

Inderdaad zorgen dat er iemand bij je is en op je hoede zijn. Dit is helaas een situatie die vrij snel voor komt als je iets via internet verkoopt. Als je in een winkel staat kan er natuurlijk altijd iets geks gebeuren, alleen heb je daar het voordeel dat er altijd wel klanten of collega's zijn die tussenbeide kunnen komen als er iets aan de hand is. Zorg dus inderdaad dat er iemand bij je is, je vader en vriend is een heel goed idee, en laat een van hen open doen zodat de 'koper' meteen weet dat je niet alleen bent.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:29

Ik heb overigens eens een stel aquariumvissen uit mijn privécollectie via marktplaats verkocht. Zo 'stom' geweest om de koper mijn mobiele nummer te geven... Vervolgens ben ik 3 weken lang bestookt met smsjes of ik met hem uit wou (die vent was ergens in de 40 ofzo)... Hij werd steeds dwingender... geen fijne situatie, zeker niet wanneer diegene weet waar je woont...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:30

aswas dat had ik inderdaad beter kunnen doen, stom eigenlijk. Ze vroeg er wel naar maar ik dacht dat is nog onveiliger..echter heeft ze nu mijn adres. Gelukkig woon ik nog bij mijn vader..en niet alleen. Als ik een ander bod op marktplaats krijg dan verkoop ik ze wel gewoon zo, ik vond het eigenlijk prettiger dat het opgehaald werd kreeg namelijk een goed bod (eigenlijk iets te ver over mijn vraagprijs ) en ik hoefde niet te verzenden..mobiele telefoonnummer heb ik niet gegeven daar vroeg ze gelukkig niet naar..had ik ook niet gedaan. Nadat telefoontje van die vieze vent neem ik ook geen onbekende telefoontjes meer op..jakkes!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:12

misschien heeft ze een dwangneurose.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:17

Is idd een raar verhaal, maar misschien valt het allemaal wel mee. Ik geef toe, het klinkt raar, maar ik zou het gewoon afwachten :)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:20

Ik vind vooral dat ze haar broertje langs wil sturen vreemd.. Ik heb het gevoel dat je al die tijd al met een man communiceerde. Plus waarom moet diegene weten of jij in een studentenhuis woont?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:25

beetje raar, ff vragen of de politie ook gelijk langskomt, kunnen ze gelijk arresteren op heterdaad :=

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:26

Waar moet diegene voor gearresteerd worden dan :? ?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:27

voor als ze rare dingen gaan doen :P

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:30

Nou lekker..
Spreek volgende keer idd maar af op een station of zo iets. ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:30

Gewoon afwachten. Al zou ik denk ik toch even aan je vader vragen of hij niet open wil doen en de schoenen af wilt geven. Maar goed dat zou ik doen als ik het niet vertrouw en misschien wel een rare man verwacht :=

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:31

Ben benieuwd wat hier uit komt.
Laten we hopen gewoon een schoenenfreak die een beetje raar is! :))

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:32

Ik zou het ook laten afhandelen door je vader als je het niet vertrouwt.
Hij kan meteen de boot afhouden als het wel een man blijkt te zijn die naar jou gaat vragen.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:32

Marjo_x schreef:
Ik vind vooral dat ze haar broertje langs wil sturen vreemd.. Ik heb het gevoel dat je al die tijd al met een man communiceerde. Plus waarom moet diegene weten of jij in een studentenhuis woont?

Dat dacht ik ook al. Waarom zou het belangrijk zijn of jij de deur open doet (alleen thuis bent)? Inderdaad zoals al eerder gezegd gewoon opsturen, en vooraf laten betalen ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:34

laat je gewoon je vader open doen en hem dan zeggen dat je paard ineens ging bevallen 5 minuten geleden :P

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:35

Ik zou de koper laten weten dat je hebt besloten je schoenen niet meer te verkopen aan hem/haar. Als je er geen goed gevoel bij hebt verplicht toch niemand je om wel met haar/hem in zee te gaan...Ik vind het wel een beetje bijzonder verhaal hoor.. En dat 'broertje' daar geloof ik niet in. Ik geloof dat hij/zij zelf het broertje is... Ik zou meteen stoppen met het contact en hoop dat je je adres nog niet gegeven hebt...

Edit: Of ik zoiu zeggen dat je ze alleen nog maar opstuurt na betaling vooraf...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:36

marrlinde schreef:
laat je gewoon je vader open doen en hem dan zeggen dat je paard ineens ging bevallen 5 minuten geleden :P

Ik zou geen redenen geven over waarom jij niet open doet, gaat diegene helemaal niet aan. Hij komt alleen voor de schoenen meer niet.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:12

Is het weer niet zo iemand die kickt op schoenen of zo iets er is hier een paar jaar geleden ook een topic van geweest en die man begon dan ook rare vragen te stellen en hoe vuiler de schoenen hoe beter. Hij vroeg dan zelfs of je er niet eerst mee door de modder wou lopen voor je ze opstuurde.
Ik denk ook dat je altijd met een man contact hebt gehad en dat hij ze wil komen halen zodat hij jouw kan zien dan weet hij wie ze aan heeft gehad en kan hij daarover misschien fantaseren.
Het is maar een vermoeden maar ik denk dat het zo iemand is.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:14

ja inderdaad. Als dit broertje nu daadwerkelijk voor de deur staat dan is dat prima, mijn vriend doet de deur open en handeld het verder wel af. Hebben ze mij niet bij nodig. Kwestie van geld geven, schoenen overhandigen en uitzwaaien. Is het wel een gek weet ik niet wat hij doet..maar dan wordt diegene denk ik niet bepaald blij :) .

Kers aan zo'n persoon dacht ik ook. Er werd ook gevraagt of ze nog goed ruikte. Ik schaam me voor die persoon haha. Het verschil is alleen dat deze persoon wilt ophalen en niet wilt laten verzenden, ''ze'' woont dichtbij dus waarom niet. Ik doe alleen zelf niet de deur open, en mocht het wel een enge vent zijn dan zorg ik dat er aangifte wordt gedaan.