GRRRRR , waarom zo ingewikkeld ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

GRRRRR , waarom zo ingewikkeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:42

Zal even kort de situatie schetsen: Ik ben moeder van een tienerdochter van 16 jaar, We zijn nu ruim 7 jaar met zijn tweetje en hebben het prima naar ons zin, veel paardrijden, op wedstrijd, samen filmpjes kijken en lachen. Mijn dochter heeft een vriendje, inmiddels 7 maanden, een aardige jongen, beleefd en altijd correct.

Een paar maanden geleden vonden deze twee dat ik na 3,5 jaar dateloos te zijn geweest het toch echt tijd werd dat moeders ook weer eens een avondje op stap zou gaan. Ik was nogal sceptisch, vooral omdat de betreffende date een familie lid van het vriendje van mijn dochter zou zijn. Dus ik hield het wat af, had griep, te druk, geen zin om me op te tutten, maar uiteindelijk ben ik overstag gegaan.

Het was een topdate, eerst zijn we een strandwandeling gaan maken, daarna warme chocola gedronken, uit eten geweest ( hij wist toevallig dat ik gek op sushi ben :9 ) , nog een drankje gedronken en toen thuis een kopje thee. We hielden daarna regelmatig contact en het was duidelijk dat we het erg naar ons zin hadden met elkaar. Oud en Nieuw hebben we samen doorgebracht en dat was ook erg gezellig, hij is toen blijven slapen...

Daarna smsde we vaak, en belde regelmatig ... afgelopen weekend hadden we weer wat afgesproken en ik stuurde hem een sms dat ik vanaf een bepaald tijdstip zou kunnen , vervolgens hoorde ik niks....

Gisteren dacht ik , nou weet je , ik bel zelf wel eens ...

Hij vertelde me toen .... dat hij smoorverliefd is , dat hij alleen maar aan me denkt, niets anders wil dan bij me zijn... maar dat het niet gaat ... omdat ik a. over 6 maanden 200 km verderop verhuis, en daarbij ik na een nare relatie waar zowel ik als mijn dochter ( zij misschien nog wel meer als ik ) veel last van hebben gehad en nu eindelijk een stabiel leven hebben niet sta te springen om een man die elke dag met mij wil zijn. ( hiermee bedoel ik niet dat ik niet open dat voor verliefdheid of een relatie, maar meer dat ik nou niet een, twee, drie aan samenwonen denk) Dat hij daarom niet is gekomen, dat hij me ontloopt, dat hij bang is dat het nog erger word en hij meer wil dan ik kan geven...

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR , woest was ik toen ik ophing ..... hij heeft me niet koud gelaten, wakker worden in grote sterke armen is fijn maar .... waarom meteen zo een lading ,

Ik heb hem gezegd dat ik het respecteer, ookal vind ik het niet leuk maar goed life goes on ....
Ik wil niemand kwetsen, en eigelijk zie ik ook niet waarom hij er vanuit gaat dat hij gekwetst word.
Ik bedoel ik ben nog 6 maanden hier, wie wat er in 6 maanden gebeurt...

GRRRRRRRRRRRRRRRRR, waarom zo ingewikkeld ? of denk ik de lichtzinnig over een verliefd mannenhart ?

benangelique

Re: GRRRRR , waarom zo ingewikkeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:45

pfiew, wat ingewikkeld!
toch denk ik dat je je hart moet volgen, moet gaan genieten van de tijd die komen gaat, genieten van zijn en jouw gevoelens en zien waar het schip strandt.
praat er over met je dochter, wat vindt zij van de hele situatie?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:50

Ik zou niets liever willen, maar ja als de andere partij denkt dat het beter is van niet omdat hij er vanuit gaat dat er verdriet van komt , dan blijft er niet veel anders dan me er bij neer leggen. Ookal baal ik als een stekker,

Ik heb het er met mijn dochter over gehad, zij vind hem een watje , en snapt niet wat er nou zou ingewikkeld is ...

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:51

:D ps moet erg lachen om je onderschrift ...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:52

Aan de andere kant wel heel eerlijk. Wel jammer omdat jullie elkaar leuk vinden. Aan de andere kant zou het wel heel erg jammer zijn als het zo super tussen jullie is nog 6 maanden en het daarna alsnog af te moeten kappen wegens de verhuizing.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:56

Ik begrijp het ook niet :( Heb mn best gedaan om zijn kant in te zien.
Als hij zo gek op je is waarom kan ie dan niet gewoon wat geduld hebben? Als het echt klikt is er voor die 200km ook wel een oplossing te bedenken.
Hij lijkt wel een verliefde puber dat hij zich er blijkbaar zo hals over kop in wil storten. Je moet vooral niet sneller gaan dan je eigen gevoel aangeeft. Maar toch is het wel apart dat hij zo ver voor uit denkt.
Bedenk maar zo, als hij nu al moeilijk gaat doen over dat je over een half jaar 200km weg bent, dan doet ie waarschijnlijk ook weinig moeite als het een keer wat moeizamer zou gaan in een relatie!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:58

Je snapt me , ik snap hem ook wel .... maar aan de andere kant ...
Ik heb zo iets als je het niet probeerd zal je het ook nooit weten.
Wie weet gaat het super met zijn drietjes, en zit er in de toekomst wel meer in..

GRRR mijn hoofd snapt het heus wel, mijn hartje en lijf willen iets anders ..

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:59

@ babel .... dat is een nieuwe kijk erop , zo had ik het nog niet bekeken. stof tot nadenken

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:00

Ja toch, vind het apart dat hij van je wil dat het zo snel zal gaan. Je kunt in het begin als het zo pril is toch nooit weten hoe dingen gaan lopen.
Ik riep heel hard dat ik niks serieus wilde toen ik mn vriend leerde kennen. Was genoeg gekwetst, wilde gewoon plezier maken.
Een jaar later hebben we een eigen apartement gekocht samen.
Maar ja, ik kan dat allemaal wel tegen jou zeggen maar daar schiet je niks mee op ben ik bang :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:02

heeft hij ook een verdrietig liefdesleven gehad dat hij zich niet durft over te geven?
probeer een afspraak te maken met hem om op een rustige plek eens goed te bomen met elkaar.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:04

@ TS. Ik mis in jouw verhaal het stukje dat hij daadwerkelijk wil samenwonen. Hij zegt dan wel dat hij niets anders wil dan bij jou te zijn. Maar bedoelt hij dan ook dat hij wil samenwonen?
Ik bedoel het niet aanvallend, maar ik krijg het idee dat jij nog niet goed weet wat je met hem wil en dat het idee van een relatie jou beangstigd.
Laat het even op zijn beloop gaan. Zoek eerst uit of jullie elkaar écht zo leuk vinden en dat het niet de eerste verliefdheidskriebels zijn. En vooral, praat met elkaar (en dan niet via de tel.!)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:08

Ik vind het ook apart , en doet me ook nadenken.
Je zou toch denken dat je enige levenservaring hebt op onze leeftijd (28/35) en weet dat alles komt zoals het komt.

Ik heb geen makkelijk leven achter de rug, maar geloof dat het beste nog voor me in het verschiet ligt.
Dat ik nu niet aan samenwonen, en samen grijs worden denk heeft er vooral mee te maken dat ik een thuiswonende puberdochter heb. Ik wil dat zij een stabiel huis heeft, dat ze rustig haar ding kan doen.
Alleen daarom hou ik het liever op daten en sleepover. Give it some time, to grown... Niet zozeer de gevoelens maar de situatie, het leven, wij..

Het komt ook een beetje raar over, rome is toch ook niet in een dag gebouwd..

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:11

sorry , kon niet ons hele gesprek neerzetten maar dat heeft hij inderdaad gezegd,
dat hij niets liever wil dan elke dag met me wakker worden, en samen met me leven.

ik heb zo iets van laat de dingen komen zoals ze komen, ik heb geen angst voor een relatie, heerlijk lijkt het me om met iemand te zijn, alleen waarom zo 180 km p.u over een landweggetje met bochten.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:15

Ik vind het heel goed dat jij het belang van jouw dochter voorop stelt. Mijn complimenten daarvoor!
Het is wel vreemd dat hij na zo'n korte tijd al zoveel wil. Probeer eens met hem te praten waarom hij dat wil. Kan hij moeilijk alleen zijn?
Als hij echt zo gek op jou is, dan overwint zijn liefde voor jou die 200km ook wel. Je zou misschien (over een half jaar) hem kunnen uitnodigen voor een weekendje bij jou. Of andersom om jouw dochter te ontlasten.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:30

Imo ben je een beetje bang, en dat is heel goed te begrijpen.
Toch denk ik dat je positief moet kijken.
Je dochter is 16 binnenkort gaat zij haar vleugels uitslaan, sluit niet uit dat het goed is dat je rekening met haar houd.
Maar jij hebt ook recht op het geluk en een evt nieuwe partner.
En het lijkt altijd te komen op een moment waar je denkt ik hoef geen man heb het prima naar mijn zin met m´n dochter en buitendat veilig.
Mij is hetzelfde gebeurd 6 jaar geleden, een vreselijke relatie achter de rug.
Daarna eindelijk weer goed in mijn vel en mijn zaakjes op orde en ja hoor daar komt "Don Juan"
Terwijl je denkt, nu niet!!
Maar dan heb je het toch gezellig met elkaar en weet je ineens dat de aandacht, een arm om je heen en het gewoon leuk en gezellig hebben eigenlijk best fijn is.
200 kilometer is niet ver, wij hebben het eerste jaar met 1500 kilometer afstand moeten doen.
Het is juist handig denk ik als jij straks 200 kilometer verderop zit en jullie elkaar minder zien kan hij kijken of hij het gevoel blijft houden.
En zo hoeft het ook niet snel te gaan.
Ik vind deze man persoonlijk erg eerlijk en denk dat je best met hem kunt praten.
Zou daarbij niet teveel loslaten over je vorige relatie.
Praat met hem, zoals je schrijft vind je het fijn om bij hem te zijn.
Geniet daarvan en groei rustig naar elkaar toe.
Het is zo ingewikkeld als je zelf wilt.
Wees niet bang, niet alle mannen zijn hetzelfde!
En geef toe aan de andere kant moet het je vleien dat hij verliefd is, tenmiste als je je lekker bij hem voelt.
Succes!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:00

Je wilt het rustig aan doen voor je dochter, maar hoe staat je dochter daar tegenover?
Aangezien zij ook degene was die zei van joh ma probeer het eens.
Misschien heeft ze er wel helemaal geen problemen mee als jij met de tijd zal samenwonen.

Hoef je iig alleen over je eigen gevoelens en ideeen na te denken.

Ik zou het nog even met hem bespreken, jullie hebben nog een half jaar voor je verhuisd, spreek als hij het er mee eens is af dat jullie lol hebben samen en tegen die tijd bespreken hoe jullie verder gaan.

Nou zeg ik er bij dat het niet apart is dat hij zo snel verder wilt, uit ervaring hier in mijn kring merk ik dat hoe ouder de vrijgezelle worden hoe sneller de mannen worden en langzamer de vrouwen, zeker degene met een verleden.
Spreek mannen met een verleden die echt desnoods binnen een maand de stap zouden zetten en vrouwen met een verleden die zoiets hebben van kalm aan kalm aan.
Misschien dat mannen er zich dan toch sneller overheen zetten als ze eenmaal verliefd zijn?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 08:35

Thanks voor alle lieve reply's , kon niet eerder reageren.

Heb maar even niet gebeld en gesmst, het gewoon even laten zoals het is..
Ik zou niets liever willen dan gewoon kijken waar het schip strand, en natuurlijk is het waar dat mijn kind straks haar eigen vleugels uitslaat en het misschien wel tijd is om eens om me heen te kijken...

Ik snap gewoon niet waarom meteen zo een lading , ik dacht gewoon van elkaar genieten en kijken waar het schip strand ... Komt tijd komt raad, ach misschien ben ik wel een muts ..

ps mijn dochter heeft geen problemen met een eventueel samenwonen, ze vind hem te gek !! Wat ze heeft hem zelf voor me uitgekozen hahahahahaha

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:48

FuegoJoy schreef:
Ik snap gewoon niet waarom meteen zo een lading , ik dacht gewoon van elkaar genieten en kijken waar het schip strand ... Komt tijd komt raad, ach misschien ben ik wel een muts ..

Zeg hem dat. Desnoods middels een postkaartje of briefje...

Nu heeft hij niks, omdat hij bang is je kwijt te raken :+ Dan kan hij toch beter op jouw tempo en met samen besproken voorwaarden zijn leven met je delen?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:32

FuegoJoy schreef:
ps mijn dochter heeft geen problemen met een eventueel samenwonen, ze vind hem te gek !! Wat ze heeft hem zelf voor me uitgekozen hahahahahaha

Nou dan kunnen jullie iig stoppen met jullie druk maken om haar.
Natuurlijk hou je wel rekening met je dochter, maar jemoetje niet achter je dochter verschuilen met alle ik weet niet ofs en wat als zij.
Ze gunt je een leuke vent en meer dus, dus hoef je je alleen nog maar bezig te houden met of jij dit wilt.
Niet a la seconde natuurlijk maar je kan iig met hem bespreken dat alhoewel hij welkom is in jullie leven jij het rustig aan wilt doen en wilt kijken hoe ver jullie kunnen komen/gaan.
Zou hem idd net als Chubby zegt wel wat laten horen en duidelijk zijn, moet best uit te komen zijn.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 09:42

Gisteren heb ik geprobeerd hem te bellen , om af te spreken en het een en ander te bespreken.
Kreeg geen gehoor, en heb nu maar bedacht dat ik wacht tot hij terug belt..
Als hij niet terugbelt , dan laat het maar voor wat het is denk ik ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:48

Misschien wat cynisch van me maar ik heb het gevoel dat hij helemaal niet zo verliefd is als hij zegt maar dat hij dat verhaal ophangt omdat hij jou niet wil kwetsen. Als je echt verliefd bent is 200 km. geen probleem.

óf hij meent wel wat hij zegt en dan is hij dus iemand die erg snel beren op de weg ziet en zich van zaken laat weerhouden uit angst om gekwetst te worden. Dan is hij dus niet klaar voor een relatie en wil je met zo iemand wel een relatie?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 08:58

@ lautje , helemaal niet cynisch dat was ook mijn eerste gedachten , ik heb inmiddels besloten geen moeite meer te doen .... heb hem nog een keer gebeld om te kijken of we wat konden afspreken maar hij neemt niet op .. hier houd het op voor mij

ga niet als een puber achter hem aanlopen, duwen en trekken... heb een veelste leuk leven om me te frusteren om wat had kunnen zijn ... de ene leuke man komt vanzelf op mijn pad

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:47

dat is de juiste instelling Fuego, petje af!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:18

benangelique schreef:
eens goed te bomen met elkaar.

:)) Sorry, misschien mijn dirty mind, maar dit kún je heel anders interpreteren :D

Fuego, ik heb niet echt goede raad eigenlijk, ik vind je instelling in ieder geval super, je hebt een fijn leven en als iemand er wat aan toe te voegen heeft, super, maar als het alleen maar gezeik wordt, dan ben je er klaar mee! Kan me zijn gevoel ergens wel indenken, maar wist hij voordat jullie afspraken niet dat je zou gaan verhuizen? Ik neem aan dat je hem dit niet de laatste keer dat je hem zag hebt medegedeeld. Of ging hij er gewoon vanuit dat het toch niets zou worden? Nja, als hij ziet dat je gebeld heeft en hij belt terug, dan kun je er altijd nog een keer goed over...bomen (hihi :P), maar anders heb je groot gelijk en zou ik het lekker laten voor wat het is :) Misschien kom je straks 200km verderop wel een leuke TOEVOEGING op je leven tegen! :j