Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Maar toch is het niet meer zo heftig als op het begin, het is heftig op een andere manier..

Citaat:Relaties lopen vaak stuk na een jaar of 3. Na ongeveer 3 jaar houdt het lichaam op met het produceren van ‘verliefdheidshormonen’. Als er dan niet in de plaats komt voor het gevoel van ‘houden van’ dan loopt een relatie spaak. Als je verliefd bent razen er een hoop stoffen door je lichaam die alle kenmerken van verliefdheid veroorzaken: vlinders in de buik, geen zin om te eten, rode wangen, klamme handen en je gedachten zijn maar bij één persoon. De stoffen die dat veroorzaken zijn dopamine, norepinephrine en phenylethylamine. Een hele mond vol voor stoffen die allemaal verslavend werken. Je hebt er dus steeds meer van nodig om hetzelfde verliefde gevoel te houden. Maar na een tijdje krijgt je lichaam er genoeg van en om die stoffen aan te maken om je verliefdheid in stand te houden. Voor heel wat mensen is dat voldoende om zich in een nieuwe relatie te storten en helemaal opnieuw van dat heerlijke gevoel te kunnen genieten.
bron: http://women.skynetblogs.be/post/4165240/verliefdheid
) maar soms ben ik nog even echt verliefd, dan fladderen de vlindertjes en moet ik idioot grijnzen als ik naar hem kijk. Dat zijn echt korte momenten van minuten, maar die momenten bevestigen wat ik al zeker weet; he's miiiiiine!
Brainless schreef:Dat geld (gelukkig?) niet altijd hoor, tuurlijk hebben wij wel up en downs met onze "sexdrift" zoals jij dat zo mooi zegt.![]()
Maar bij ons is het gemiddeld niet minder dan 18 jaar geleden. Wel zijn we wat "netter" geworden en houden we het thuis.
Brainless schreef:ps er was laatst een nieuw onderzoek dat 10%? van de stellen na 10 jaar nog verliefd waren (dit aangetoond door hersensscans)
Lusitana schreef:Brainless schreef:ps er was laatst een nieuw onderzoek dat 10%? van de stellen na 10 jaar nog verliefd waren (dit aangetoond door hersensscans)
Dat is interessant. Toch kan ik persoonlijk slecht geloven dat die verliefdheid samengaat met de idd minder gezonde tekenen die zo kenmerkend zijn voor verliefdheid. Denk je dat je nog wat terug kan vinden van dat onderzoek?
En ja, ik weet dat er genoeg stellen zijn die nog een heel actief sexleven hebben hoor, de uitspraak van de bonen in ene pot waren dan ook niet van mij maar van een sex therapeut, die natuurlijk per definitie te maken krijgt met mensen bij wie de lust af is genomen.
Sex levend houden, zorgt voor meer zin, het is een positieve spiraal. De hormonen houd je dan zelf op drift zeg maar. Vandaar dat er ook sexverslaving bestaat....
Erotiek speelt ook een rol. Als je dat goed kunt "bespelen is een levendig sexleven geen probleem.![]()
Vraag me af of verliefdheid zonder sex(wens) bestaat? Graaft even in geheugen...
denk het wel?
Ik was toen ik 13 was oh zo verliefd op een leraar, maar denk niet dat hij me had moeten kussen oid, dan was ik vast geschrokken.
Dat 'echte' verliefdzijn is er inmiddels wel af, niet kunnen eten enzo, maar ik ben nog steeds elke avond blij als ie bij me in bed kruipt

Op dit moment wonen we niet samen en misschien is dat ook maar beter ook om het rustig op te bouwen, vooral naar zijn kant. Ik heb af en toe ook nog echt van die vage kriebels en ik ben echt heel blij als ik naast hem in bed kan kruipen
En ik ben ook bij hem nogal hangerig, terwijl we elkaar nu al 2 1/2 jaar kennen. Dit heb ik bij niemand ooit gehad en ik kan nu vaak nog niet van hem afblijven, hij vind het af en toe wel dat ik overdrijf, maar ik twijfelde ook een tijdje over zijn gevoelens naar mij, maar ik denk dat hij gisteravond wel bewees dat hij het nu echt meende(voor degene die dit wil weten, pb me)
Citaat:Het is geen ware liefde als je je niet vrijwillig geroepen voelt om van diegene waarvan je houdt te zorgen, want liefde is geven, samen plannen maken, bieden wat je bent en wat je hebt.
Qimm schreef:Mensen die niet zonder de ander kunnen vind ik altijd een beetje eng...Citaat:Kaiser Chiefs: I can do it, I can do it, I can do it, I can do it without you.
But it wouldn't be very good.
En zo voel ik het ook

Of bijna iedereen zo egoistisch zijn, en zou dus niet echt van de ander houden.
Dat hele hevige van niet eten, blozen, misselijk etc heb ik eigenlijk nooit gehad, maar na 1,5 jaar met mn huidige vriend voel ik me nog wel heel erg verliefd, al merk ik ook dat ik van hem ben gaan houden. Alleen die hele hevige vlinders en het gevoel van altijd maar bij hem te willen zijn wordt gewoon steeds een heeeel klein beetje minder, niet dat dat voor mij betekent dat ik m straks helemaal niet meer wil zien, maar je geeft elkaar weer wat meer vrijheid omdat je weet dat het goed zit en je met zn tweetjes de grenzen voor bepaalde zaken hebt getrokken en je elkaar dus goed kunt vertrouwen