Huis huren; huis is een puinhoop..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Huis huren; huis is een puinhoop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:58

Mijn vriend en ik zijn op zoek een leuk huurhuisje. Bij hem in het dorp zagen we een huis dat te koop staat maar ook verhuurd kan worden.
Dus hebben we de eigenaar gevraagd wat dit zou gaan kosten in de maand, 350 euro zei hij.
Toen hadden wij het huis alleen nog maar in het donker gezien, van buiten.
Gister hebben we er weer gekeken, nadat we foto's van het huis op internet hebben gezien die best heel leuk zijn (link: http://www.amerongen-varwijk.nl/woninge ... php?id=480) vooral de keuken vind ik heel mooi.

Echter ziet het huis er nu niet uit, op deze foto's zie je al een slechtere staat van buiten. Maar als je het huis nu bekijkt ziet het er van binnen ook niet goed uit. Een dikke rotzooi is het simpel gezegd. De vorige huurders hebben het zo achtergelaten.
Nu is mijn vraag, kan ik de eigenaar vragen of hij het huis aflevert in de staat van de foto's?
Dit lijkt mij vrij logisch maar ik wil ook niet brutaal zijn.
Ook zou ik nog wat van de prijs af willen praten omdat ik 350 p/m veel vind voor een klein huisje in slechte staat.

Ik zou graag het huisje willen huren omdat ik dan bijna bij m'n verzorgpaard in de box kan kijken :D en we nu ook altijd al veel in dit dorp zijn, veel vrienden hier hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:01

Nou voor zo een huisje is het niet veel geld en helaas je zult het als huurder zelf moeten opknappen, je hoeft tegenwoordig als je weggaat niet eens meer de vloerbedekking eruit te halen, is allemaal voor de volgende huurder.
Daarbij wil deze man verkopen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:04

vind t echt niet duur! dus hup soppie erdoor en wonen! :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:05

Bij ons staat het zelfs in het huur contract en wordt het huisje in prima staat opgelevert. Alles wat nog mankeert wordt op kosten van de vorige bewoners op orde gemaakt door de verhuurende partij!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:08

Echwel schreef:
Nou voor zo een huisje is het niet veel geld en helaas je zult het als huurder zelf moeten opknappen, je hoeft tegenwoordig als je weggaat niet eens meer de vloerbedekking eruit te halen, is allemaal voor de volgende huurder.
Daarbij wil deze man verkopen.

Ik dacht dat je als huurder verantwoordelijk bent voor de binnenkant en de verhuurder moet de buitenkant onderhouden? Dit heb ik gehoord althans.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:09

Dit is particulier verhuur, niet van een woningstichting.
En de regels zijn veranderd..

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:09

Suzan_bobar schreef:
Bij ons staat het zelfs in het huur contract en wordt het huisje in prima staat opgelevert. Alles wat nog mankeert wordt op kosten van de vorige bewoners op orde gemaakt door de verhuurende partij!

Ja het lijkt mij ook zo, want als er nou mensen komen die geïnteresseerd zijn en op internet de foto's hebben bekeken, zullen ze het huis zo ook niet willen nemen.
Hij bied het in goede staat aan op internet, dus moet hij het ook in goede staat afleveren is mijn mening.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:11

Als het particulier is moet je het idd zelf doen. Wij zitten nu ook tijdelijk in een zomerhuis, maar toen we hier aankwamen was er ook niks schoongemaakt, overal spinnenraggen e.d.
Zelf schoongemaakt, het moet maar hé ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:12

Heb je eigenlijk al met de makelaar gesproken, of neem je aan dat het zo is

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:13

Jara schreef:
Als het particulier is moet je het idd zelf doen. Wij zitten nu ook tijdelijk in een zomerhuis, maar toen we hier aankwamen was er ook niks schoongemaakt, overal spinnenraggen e.d.

Schoonmaken vind ik niet erg, maar kapotte ruiten, kozijnen e.d. zal hij zelf moeten repareren is mijn mening.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:13

ik vind het ook niet duur voor z,n huisje. Maar je kan beter informeren hoe het zit als de egenaar een koper vind. Want dit kan je niet voor lange tijd huren denk ik. Vaak zijn het maar kortlopende contrakten. Ja over het opleveren zou ik niet veel kunnen zeggen ik heb nog nooit een huis gehuurd

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:14

Echwel schreef:
Heb je eigenlijk al met de makelaar gesproken, of neem je aan dat het zo is

Ik heb niet met een makelaar gesproken, we zijn alleen geïnteresseerd en willen ons nergens aan vastknopen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:14

ninja2 schreef:
ik vind het ook niet duur voor z,n huisje. Maar je kan beter informeren hoe het zit als de egenaar een koper vind. Want dit kan je niet voor lange tijd huren denk ik. Vaak zijn het maar kortlopende contrakten. Ja over het opleveren zou ik niet veel kunnen zeggen ik heb nog nooit een huis gehuurd

Ja klopt, daar zouden we een goed contract voor moeten opstellen. Dat kan ook nog een probleem gaan worden.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:15

DjunDjun schreef:
Jara schreef:

Schoonmaken vind ik niet erg, maar kapotte ruiten, kozijnen e.d. zal hij zelf moeten repareren is mijn mening.

Ja dat is voor de verhuurder lijkt me

Echwel

Is het dan niet verstandig eerst te bellen dingen te vragen en dan je beslissing nemen, met een telefoontje zit je echt niet gelijk aan een huurcontract
vast hoor

joyce83

Kun je niet kijken wat het kost om het huis te kopen? Stel dat je zelf alles moet vervangen dan is het tenminste nog van jezelf. Indien je huurt dan zijn de kosten van het opknappen (vooral ramen, kozijnen) lijkt me toch wel van de eigenaar. Misschien kan de verkoopprijs ook behoorlijk zakken als het in slechte staat is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:17

Mensen ze heeft het alleen gezien, nog helemaal geen contact met makelaar verhuurder gehad,
Denk dat je dat toch echt eerst moet doen

ninja2

Re: Huis huren; huis is een puinhoop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:18

ja je kan de makelaar gewoon effe bellen en informeren hoe en wat dan is het ook gelijk duidelijk voor jezelf

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:18

Echwel schreef:
Is het dan niet verstandig eerst te bellen dingen te vragen en dan je beslissing nemen, met een telefoontje zit je echt niet gelijk aan een huurcontract
vast hoor

Ja dat was ook mijn bedoeling, gister zijn we nog bij de eigenaar langs geweest, die was niet thuis. Zijn telefoonnummer kon ik nergens vinden.
Maar ik moet dus niet met de eigenaar bellen maar met de makelaar? Ik denk niet dat de makelaar over het verhuren gaat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:19

Hij heeft het bij die makelaar in de verkoop gedaan dus die beheert de belangen, stel makelaar verkoopt het en eigenaar verhuurt het.
Dat zouden tegenstrijdige belangen zijn

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:21

Echwel schreef:
Hij heeft het bij die makelaar in de verkoop gedaan dus die beheert de belangen, stel makelaar verkoopt het en eigenaar verhuurt het.
Dat zouden tegenstrijdige belangen zijn

Tsja ik weet ook niet hoe dat allemaal werkt, ben ook maar een leek op dit gebied.
Ik wil alleen maar het huis zoals het op de foto's staat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:24

De verhuurder moet dingen opknappen zoals kapotte ramen ed, je moet zelf de woning van binnen opknappen (als in schoonmaken, schilderen ed), maar in principe hoor je, als je als huurder het pand verlaat, het schoon en vaak ook leeg op te leveren.

In ons geval is dit ook niet gebeurd, toen wij ons huisje hadden gehuurd, zijn we tig keer naar de stort gereden om alle troep van de vorige eigenaar eruit te krijgen. Die is met de noorderzon vertrokken... We hebben er behoorlijk wat werk aan gehad, maar het was het waard! Uiteindelijk hadden we het zo netjes gedaan, dat we van de verhuurder 100 euro huur minder hoefde te betalen de 1e maand. Maar het huurbedrag vind ik niet hoog zeg!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:24

Dan zul je heel snel leren dat geen huis is zoals het op de foto staat, die zijn allemaal met groothoeklens genomen en zo voordelig mogelijk..
Daarom heb je altijd een bezichtiging en kun je zien hoe het eruit ziet..
De foto's zijn verkoopfoto's en die worden zo voordelig mogelijk gemaakt, you get what you see.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:34

Allereerst ; wat een leuk huisje!
(de keuken vind ik ook idd helemaal geweldig, haha)

Als je het kan huren voor 350 euro in de maand is dat ook niet veel geld,
wel zou ik hierover even goed alles op papier laten zetten
& ook zeker even om de tafel gaan met de eigenaar..

Heb je geen mogelijkheid het huisje te kopen?
Met huren weet je natuurlijk niet wanneer de eigenaar koper vindt & moet je er opeens uit!

Succes ermee! :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:38

Het is echt zeer zeker niet veel geld!!
En nog een onwijs leuk huisje ook!
je kunt iig gaan praten met de eigenaar.

Ik betaal veel meer en tis ook "verrot"....
Maar woon zio leuk vrijstaand nu!