hard of zacht kussen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hard of zacht kussen??

'hard' schuimrubber, of iets in die zin
16 (27%)
'zacht' een kussen met dons
34 (57%)
anders (omschrijf wat)
9 (15%)

Totaal aantal stemmen: 59

Teelee

hard of zacht kussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 10:05

Wij vroegen ons af of de mensen nu meer een hard, of een zacht kussen gebruiken.
Hard kussen kan echt hard zijn, maar ook een handdoek of schuimrubber kussen ofzo.
Zacht is echt zo'n dons kussen waar je helemaal in verdwijnd als je erop gaat liggen zeg maar :P

Aangezien we op den duur aan nieuwe kussens moeten geloven vragen we ons nu af wat de mensen het meest/liefst gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Teelee op 19-01-09 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:06

Een kussen met nekrol, ik wil niet meer anders :j .

Helderder

Re: hard of zacht kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:54

Een zacht maar ook goed dik gevuld kussen. :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:55

Ik houd echt van een hard en vooral hoog kussen. Ik heb mijn kussen vanaf 15 en de vrouw van de beddenwinkel had haar wtijfels om het me te verkopen. Het was namelijk een kussen voor volwassen mannen. Maar ik wil echt een hard en vooral hoog kussen, ik heb daarom standaard nog twee kussentjes bovenop mijn echte kussen liggen, om maar hoog te liggen.
Ik slaap dus op 3 kussens :P :o

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:57

zacht/dons, maar dan in 'kinderuitvoering' zodat je er niet helemaal in wegzakt, dat vind ik 'eng', heb ik de hele tijd het gevoel dat ik geen lucht meer krijg. Dus heb wel gewoon een heel zacht kussen maar kleiner en platter, gedacht voor kinderen. :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:59

Ik heb een ergonomisch gevormd kussen, op andere kussens kan ik ook echt niet meer slapen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:24

Ik denk niet echt dat je veel aan onze adviezen hebt. Want iedereen ligt anders.
Bijv, buikslapers kunnen het best op een platte kussen slapen.. Slaap je altijd op je zij dan is hogere kussen een aanrader.

Ik zou zeggen ga naar de beddenwinkel o.i.d en probeer alles uit..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:19

Ik heb een normaal kussen, bestaat dat ook? :')
Het is niet zacht, het is niet hard, je zakt er niet in, er zit geen schuimrubber in.
Een gewoon.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:21

Niet om 't een of ander, maar een donskussen is niet per definitie zacht en schuimrubber is niet per definitie hard. Mijn kussens zijn heerlijk (niet te hard, niet te zacht) maar helaas zijn m'n kussenslopen ietsje gekrompen waardoor ze nu harder lijken dan ze eigenlijk zijn :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:22

Ik heb ook een ergonomisch kussen omdat ik voorheen altijd opstond met nek-klachten. Nu niet meer! :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:23

Ik gebruik een kussen van traagschuim.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 14:23

MoonChloe schreef:
Ik denk niet echt dat je veel aan onze adviezen hebt. Want iedereen ligt anders.
Bijv, buikslapers kunnen het best op een platte kussen slapen.. Slaap je altijd op je zij dan is hogere kussen een aanrader.

Ik zou zeggen ga naar de beddenwinkel o.i.d en probeer alles uit..

Het is voor in de vakantiehuisjes. Niet voor onszelf, maar dus voor de klanten. In die zin heb ik dus wel wat aan jullie adviezen omdat het erom gaat waar de meeste mensen op slapen ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:33

Wel, als er iets is waar ik een hekel aan heb dan zijn het wel van die plofkussens waar je helemaal inzakt! (En die vind je altijd op vakantie)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:35

fiekhe schreef:
Wel, als er iets is waar ik een hekel aan heb dan zijn het wel van die plofkussens waar je helemaal inzakt! (En die vind je altijd op vakantie)

Jup I agree. Dat je zeg maar net zo goed zonder kussen kan slapen.

Ik zou toch wel stevige kussens doen! Gewoon niet heel hard en ook geen plofkussens.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 14:56

fiekhe schreef:

Haha ik weet precies wat je bedoeld :j
Die waren hier dus ook bij de verkoop, maar aangezien we die waardeloos vinden wil ik dus graag weten wat voor kussen toch het meest op prijs gesteld word :D

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:02

Ik gebruik thuis bij mn ouders kussens uit 1988... Die kussen zijn al zo oud, maar liggen heerlijk :D
Soms slaap ik ook niet op m'n kussen, maar een stukje eronder. Op m'n eigen kamer slaap ik met buikslaperkussens van de ikea. Ik ben niet zo'n kussenpersoon geloof ik!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:00

Allebei :). In luxe hotels kun je ook kiezen wat voor kussen je wil :)

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:01

ik heb ene harde( van tellsell met die balletjes en daar een heel zacht kussen overheen, zacht en hard:)
x

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:08

ManonR_ schreef:

Precies, waarom niet allebei bieden, dan kunnen ze ook nog combineren. Ik slaap nl met een zacht (maar niet dons) kussen op een hard kussen. Alleen hard of alleen zacht vind ik niet lekker. In het ziekenhuis hadden ze trouwens traagschuim, dat vind ik wel helemaal het einde. Ga kijken of ik daar ook aan kan komen.

Sommigen willen graag een nek-rol, het kan een idee zijn om ook zo'n ding aan te schaffen.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:12

een zacht kussen, gewoon mijn eigen kussen O:) Als ik ergens ga anders ga slapen neem ik het liefst mijn eigen kussen mee :')

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:19

Ik heb 2 kussens :)) Eentje is een beetje half gevuld, die ligt onder :P En die andere is lekker gevuld, maar wel zacht :j Ik slaap niet lekker op harde kussens, maar wil wel iets hoger liggen met m'n hoofd O:)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:59

Lusitana schreef:
ManonR_ schreef:

Precies, waarom niet allebei bieden, dan kunnen ze ook nog combineren. Ik slaap nl met een zacht (maar niet dons) kussen op een hard kussen. Alleen hard of alleen zacht vind ik niet lekker. In het ziekenhuis hadden ze trouwens traagschuim, dat vind ik wel helemaal het einde. Ga kijken of ik daar ook aan kan komen.

Sommigen willen graag een nek-rol, het kan een idee zijn om ook zo'n ding aan te schaffen.
Ik heb een soort hard schuimkussen met daaromheen een zacht kussen. Dit is van de Ikea en slaapt echt heerlijk. Misschien een idee voor jou?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:00

Ik heb beide, slaap met een harder dons kussen en daaronder een zachte, als er 1 mee moet op vakantie is het de zachte, omdat ze in hotels altijd al een harde hebben :)

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:01

iets hardere maar tog ook weer zachte goed gevulde kussens ik lig namelijk op mijn zij en heb snel last van mijn sleutelbeen en nek!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:02

Een zachte kussen!