Plezier hebben tijdens het uitgaan zonder drank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Larissa

Plezier hebben tijdens het uitgaan zonder drank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:31

Nou ik dacht n.a.v. dit topic [LZP] 21 jaar en geen behoefte aan uitgaan... bedacht ik me net dat iedereen uit mijn omgeving steen en been klaagt (uitzondering van 1 vriendin! :Y) ) als men niet kan drinken tijdens het uitgaan of whatever. Ik heb altijd de grootste lol en daarbij heb ik geen drank nodig hoor! Als ik dan wel een keer drink, dan hou ik het vrij netjes en word ik al wel gauw wat waziger, maar kan de avond dan prima na vertellen. En hoe zit dat met jullie? Hebben jullie per sè alcohol nodig om los te worden, om het gezellig te hebben of wat dan ook? :+

TopLadyI

Re: Plezier hebben tijdens het uitgaan zonder drank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:35

Als je drank nodig hebt om je te vermaken ben je niet gezellig van jezelf denk ik altijd maar. :P

Dus nee, ik heb geen drank nodig om het gezellig te hebben. Maar moet wel zeggen dat er met drank op wel vaak grappige dingen gebeuren die zonder drank niet zo snel zouden gebeuren. :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:36

Vind het wel jammer als ik geen bier mag, vind het gewoon lekker. Maar ik stop juist met de alcohol als ik het echt ga voelen, wil de zondag niet te brak zijn. Wil niet met een kater paardrijden... Dus dan vind ik het jammer als ik aan de cola moet, maar geen probleem. Heb het zonder alcohol ook gezellig! Als er maar leuke mensen en goede muziek is ;) .

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:38

Nee ik heb ook geen drank nodig hoor. Vermaak me prima zonder :j

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:39

Ik drink eigenlijk nooit, maar wordt wel melig van al die bezopen mensen, dus uiteindelijk heb ik vaak de grootste lol.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:50

Ik lust 99% van de alcoholische dranken niet eens. ;) Ik kan heel gezellig zijn onder 1 druppel hoor. :) En dan doe ik net zo gek als alle anderen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:51

Ik drink sinds twee jaar wel eens een wijntje tijdens het uitgaan, maar wel altijd afgewisseld met de nodige frisdrank, mensen die te veel drinken vindt ik zowiezo irritant en vervelend; je weet toch wel wanneer je moet ophouden met drinken...

Ik kan het zonder drank ook absoluut gezellig hebben, vind het wel vervelend als het gezelschap waar ik mee ben dan straalbezopen is, daar wordt ik dan weer niet blijer van :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:53

Sinds een jaar of 5 drink ik bijna nooit meer, en ik kan niet zeggen dat ik het mis. Als we al eens uitgaan, voel ik me lekker fris de volgende dag. Na wat drank had ik een dag later altijd zo'n wollig gevoel in mijn hoofd (en dan dronk ik niet eens veel).
En qua plezier maakt het niet uit. Als je drank nodig bent om een leuke avond te hebben zou ik alternatieven gaan zoeken, want dan is er iets mis volgens mij!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:54

Ik vermaak me ook prima zonder. Ben eigenlijk altijd de bob :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:02

IK ben al iemand die nooit uit gaat en als ik uit zou gaan dan zou ik niet of heel weinig drinken snap de lol er gewoon niet van om dronken of aangeschoten te worden. En wat net ook al is gezegd als je geen lol kunt maken zonder drank dan ben je van jezelf niet gezellig.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:03

Ik heb de leukste avonden beleeft zonder drank op. Dat iedereen je vraagt: 'zo, hoeveel heb je op?' :P

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik uitgaan wel leuker vind met een paar drankjes op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:06

Ach, van wat drank raak je soms wat makkelijker los en zolang je niet elke avond dronken thuiskomt zie ik het probleem niet zo.
Aldus de zestienjarige puber. :)
Die overigens nog nooit dronken is geweest. Voor ik direct weer commentaar krijg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:24

ik ga vaak stappen maar drink hooguit 2/3 keer in het jaar en vind dat ik net zoveel lol heb zonder drank dan met drank..

vind het ook een voordeel dat je dan de volgende dag geen kater hebt :P

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:25

Alles gaat inderdaad altijd wat makkelijker met drank in het lichaam, maar ook zonder drank kan het gezellig genoeg zijn. Het ligt er ook wel aan of er gezellige mensen zijn en de muziek een beetje leuk is. Maar ik kan er niet tegen om nuchter te zijn tussen allemaal aangeschoten mensen, daar word ik ook wel chagerijnig van.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:28

2 a 3 drankjes om wat vrolijker te worden, oke.

Het wordt pas vervelend als er vechtende en kotsende mensen zijn, dan wordt het juist minder leuk van de drank :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:34

Ik drink nooit bij het uitgaan, ik ben redelijk trots dat ik gezellig kan zijn zonder drank en echt fun kan hebben. Verder bespaar ik ook men zonodige hersencelletjes dus vind ik het echt gen probleem.

Verder vind ik dronken mensen hatelijk en wil ik me niet zo gedragen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:40

lieziej schreef:
Het wordt pas vervelend als er vechtende en kotsende mensen zijn, dan wordt het juist minder leuk van de drank :+

Idd, die vechtende mensen altijd }:0

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:45

Ik ben iemand die erg weinig drinkt. Ik ben dan nog wel 15, maar dat is tegenwoordig niet eens meer een excuus. Sommige vrienden van mij zuipen zich elk weekend helemaal klem. Niemand kan een leuk feestje hebben zonder drank, enzovoort enzovoort. Het is mijn statement om gewoon weinig te drinken, en zeker niet in te gaan drinken.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:48

Zonder drank net zoveel plezier eigenlijk..
Ik drink wel, maar eigenlijk nooit teveel, na een paar wijntjes heb ik gewoon geen trek meer in wijn. Geld overigens ook voor de overige drank.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:02

ik heb zonder drank meestal meer plezier dan met alcohol op.
Komt vooral omdat ik het aangeschoten gevoel helemaaal niet fijn vind..
een ander vindt het fijn omdat je er losser van wordt.
juist daarom vind ik het een naar gevoel, ik wil volledige controle over mezelf...en niet in de spiegel kijken naar mezelf en beseffen dat ik 'mezelf' niet meer ben.. reactiesnelheid van een schildpad, t voelt dan altijd alsof ik een IQ van -100 heb ik voel me altijd zo 'cheap' dan.

Als ik bijv dans met jongens wil ik dat zo ver laten gaan als ik zelf wil (ik heb een vriend dus t moet gewoon bij dansen blijven vind ik), en ik wil niet dat er zich situaties voordoen waarin bijv de jongen andere intenties heeft die ik door de drank niet door heb omdat ik niet helemaal helder meer ben dan.

Zodra ik dus merk aan mezelf (bijv als ik in de wc's in de spiegel kijk) dat ik niet meer helemaal nuchter ben is de lol er enigszins af voor mij.
Meer lol dus zonder drank.

(die ene keer op introductie kamp uitgezonderd waar ik met een gekneusde enkel zat en de hele avond alleen maar op de bank kon zitten, tot we wijn-drink-wedstrijdjes gingen houden waardoor ik mn enkel niet meer voelde en eindelijk met de rest mee kon gaan dansen, al was de avond erna net zo gezellig en volkomen nuchter, er kwam nog iemand naar me toe om te zeggen dat ze t verschil niet zag tussen een dronken ik en een nuchtere ik. ik weet niet of ze dat als compliment beschouwde maar ik kan iig net zo gek en vrolijk en gezellig doen zonder de drank)

t helpt trouwens ook wel dat ik de meeste alcoholische drankjes niet bijster lekker vind..
ik drink liever gewoon cola (light ^^) dan die vieze wijn oid..
alleen amaretto cola vind ik heerlijk maar dat vind ik tijdens uitgaan te duur.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:07

Ik drink vrijwel nooit. 1 blikje bier p/w en niks meer.

En waarom kan je geen plezier hebben zonder drank? Ik heb anders al genoeg plezier er zonder mee.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:10

op mn werk (psychogeriatrisch verzorgtehuis) zie ik meerdere voorbeelden van wat te veel drank met je kan doen.. echt, dat wil je niet!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:14

Ik vind een drankje nuttigen zo nu en dan lekker, maar het moet niet te gek worden. (uitschieters daar gelaten) Maar ik weet goed hoeveel ik kan hebben van wat en ook wat ik niet door elkaar moet drinken (baileys en bier is bijv. dodelijk voor je nuchterheid:+) Maar over het algemeen bij een normaal avondje kroeg hangen drink ik weinig en niet snel. Gaan we verder dan het dorp, dan ben ik meestal de bob (ben vaak te lui om te fietsen, zeker als het koud is :O), dus dan drink ik sowieso geen druppel alcohol en ik heb altijd even veel lol, mij maakt het niks uit.

Merk trouwens ook vaker dat ik na wat glaasjes Baileys, niet dronken wordt, maar gewoon moe.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:53

ALs we er van te voren van uit gaan dat we dronken gaan worden, drink ik gezellig mee. Maar ik ben snel dronken. Nu kan ik dus maanden niks drinken ( heb 4 kids en ga weinig meer uit ) maar thuis drinkt mannetje altijd wel een biertje.. en soms een rood wijntje. Ik sla gerust over als ik er geen zin in heb.

Maar als de kids niet thuis zijn en we hebben een feestje of belanden in de kroeg. Tja dan kan het voorkomen dat ik bewust te veel drink. Omdat ik weet dat ik dan de grootste lol heb met zn alle. Niet dat ik zonder ONGEZELLIG ben of de rest. maar de lol is NET iets groter om te lachen om zn alle ( vrienden ) als je wat te veel op heb :+ ( de kroegen zitten hier 2 straten verder. dus we kennen altijd lopend ( rollend) naar huis

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:54

Maar merk wel.. heb ik 2 glazen wijn op.. dan voel ik hem naar me hoofd stijgen. Maar drink ik de hele avond BV. Malibu/cola of stingers.
dan heb ik dat niet. Kan ik de hele avond ( rustig tempo ) door drinken zonder dat ik me dronken of aangeschoten voel :? dat vind ik altijd wel erg bizar