afgezet door autogarage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

afgezet door autogarage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 12:32

nou grr ik ben boos!! :(

ik ben ben dus afgezet voor 575 euro door een autogarage!!
in augustus had ik een nieuwe auto gekocht. in oktober heb ik er autopecht mee gehad. de anwb wilde me niet helpen en routemobile wilde me niet helpen. ik kwam uit de nachtdienst dus me moeder heeft me opgepikt(ik was zn 30 min van huis) en had gelukkig het telefoon boek mee genomen. ik stond in zutphen en daar is maar 1 garage (het viaduct, ik waarschuw je alvast ga er nooit heen!!)
die mensen hebben me auto meegenomen en ''gemaakt''

ik had me koppeling eruit getrapt. noujah de koppelingskabel was kapot geknapt. ik werd gebeld door hun(diezefde dag nog) wat er mee moest gebeuren enz. dus de koppelingskabel moest nieuw en ermoest een hele nieuwe koppeling in want volgens die mensen hoorde deze koppeling niet bij deze auto en was deze te zwaar voor de auto met het gevolg dat ik over 3 maanden weer stil zou staan. mijn broer is automonteur (kon dit niet zelf omdat we geen brug thuis hebben en hij mag wel aan eigen autos knutselen maar dan maar een bepaalde tijd en dat zou hij niet redden) dus hij had overlegd met die mensen en hun zouden het maken.

de volgende dag werd ik gebeld dat mijn auto (al) klaar was. dus ik er naar toe en meost dus 575 euro afrekenen.
flinke hap met geld dus. mijn auto deed het tot vorige week goed. tot ik opeens me koppeling haast neit in kan trappen(afzetten in me stoel om hem in te trappen) dus die garage weer gebeld en achter proberen te komen wat ze gedaan hadden. hij kletse er tegen mij mooi uit. dus mijn broer weer gebeld. en hij had die jongen dus klem gepraat. die jongen had er werkelijk geen verstand van. dus de garage gebeld waar die vandaan komt. daar werkt een oud klas genootje van me broer en die werkte bij seat. verhaal kwam hem wel bekent voor en heeft uit gelegd aan me broer wat hij kon doen om het goed te krijgen.

auto is opgehaald met de vrachtwagen en staat thuis. me broer krijgt het niet voor elkaar dus hij gaat als nog na de garage waar ik hem gekocht had. maarjah ook daar worden de kosten rond de 350 euro en ik zit nog steeds zonder auto. volgende week kan mijn auto pas komen. ik baal er zo goed van. er moest dus alsnog een nieuwe koppeling in.

die mensen hebben me dus afgezet want er zit dus toaal geen nieuwe koppeling in!! en moest daar dus dik meer betalen dan dat het waard was als ze het goed zouden doen. als mijn broer van te voren had gezien wat er aan de hand was, had me dat helemaal gescheeld want dat had die zelf kunnen doen.

ik zei al zo voor de grap van ik ga ze aanklagen bij das je goed recht ofzo.. :P maar nu ik er zo over zit te denken, miss weet iemand een ander bedrijf waar je met zulk soort klachten te recht kan???

ik baal hier zo goed van!! daar gaat me geld en ik heb geen auto :(

tita

Re: afgezet door autogarage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:37

volgens mij heb je garantie bij de garage waar je hem gekocht heb, minimaal 6 maanden.

Waarom heb je die toen niet gebeld en ik wil ook even weten waaarom de ANWB je niet wilde helpen want hier geloof ik gene ene moer van.

Oja en nog iets ik ben ook ooit afgezet door een seat dealer van 1500 euro en die rekening heb ik nooit betaald dat is nu 3 jaar geleden

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:38

Gewoon bij de politie je verhaal vertellen? Of even naar de rechtswinkel?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:11

Was die autogarage aangesloten bij de BOVAG, anders kun je daar een klacht indienen. Als ze daar niet bij aangesloten zijn zou ik idd ook langs de rechtswinkel gaan...

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 13:13

tita: ik had er geen garantie op. de auto lag net wat boven mijn budget wat ik er voor uit wilde geven(750 euro). mijn broer heeft daar de auto nagekeken en zo de garatie''weggekocht''. het enigste wat er dus aan kapot zou kunnen gaan zonder het met het blote oog te zien is dus de koppeling.

ik reed ergens achteraf met de auto en toen ging die kapot. ik heb hem toen nog naar een carpool parkeerplaats kunnen rijden en stond daar te wachten. ik had de anwb gebeld maar ben geen lid dus wilde per direct lid worden. dat kon maar kostse me 180 euro. ik wilde geholpen worden dus vond het goed. toen vroeg ze een adres. mijn tomtom gaf de straat aan maar ik heb nog nooit een carpoolparkeerplaats gezien met een huis nummer! daarom wilde ze me niet helpen omdat ze in het systeem een huisnummer nodig had. dus ik zei nr 1 dat ik dat opeens ergens zag staan. dat nr herkende die dus niet dus fout gegokt. toen wilde ze me niet helpen.
dus tita je hoeft niet zo boos/bot te reageren

kirstie: weet ik niet of ze bij de bovag aangesloten zijn, anders ga ik zeker een klacht indienen! eens even uitzoeken of ze dat zijn!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:23

Ik snap je verhaal niet helemaal. Een beetje warrig met die lange zinnen. ;) Maar kan het niet gewoon zijn dat de ANWB-medewerker naar je huisadres vroeg? (evenals routemobil, of was dat een andere reden dat die je ook niet widle helpen?) Ik neem aan dat je niet op een carpoolplaats woont namelijk.

En pak verder de rekening van de vorige garage er eens bij. Zijn de kosten gespecificeert en kan het niet zijn dat ze tweedehands onderdelen gebruikt hebben bv. Je kunt namelijk gewoon net pech hebben met onderdelen. Heb je sowieso alweer verhaal gehaald bij de garage? Zonder eerst zelf weer contact op te nemen met de garage om navraag te doen, kun je nog niet bij de BOVAG terecht voor bemiddeling.

Succes in ieder geval.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:26

tis niet boos :) maar kan me niet voorstellen dat een ANWB je niet zou helpen vandaar en nog vind ik het vaag ik heb de anwb helaas vaak moeten inschakelen (godzijdank lid gebleven) en ook een keer bij carpoolplaats

Nou ik sta op de carpoolplaats op de A15 ten hoogte van Barendrecht en hup hup daar kwamen ze.

Maar goed gedane zaken nemen geen keer.
Wat betreft je garantie wegkopen vind ik heel dom en hopelijk heb je hier dus van geleerd en als een auto van 750 euro boven je budget is, had je misschien wat langer moeten doorsparen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:30

ik vind t ook wel een beetje raar dat de anwb je niet geholpen heeft want mijn pa die is ook lid van de anwb nou ze komen je overal helpen echt overal....dus vind t beetje raar dat ze je niet helpen of ben je niet lid ofzo?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:37

Tja, je hebt niet voor niets garantie. Als je die had gehouden zat je nu niet met de pech.
Maw je zal moeten betalen wil je je auto behouden.
ANWB die mensen afwijst lijkt me ook erg vaag.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:43

buster4ever schreef:
ik vind t ook wel een beetje raar dat de anwb je niet geholpen heeft want mijn pa die is ook lid van de anwb nou ze komen je overal helpen echt overal....dus vind t beetje raar dat ze je niet helpen of ben je niet lid ofzo?

Als je geen lid bent kun je ter plekke lid worden en helpen ze je ook. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de ANWB je niet wilde helpen, mijn (weinige) ervaring met de ANWB is errug positief; goede service, en altijd bereid te helpen!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:08

tita: nee vind ik niet dom wat we gedaan hebben, mijn broer is automonteur weet je nog. ik had geen tijd om langer door te sparen. ik kreeg plotseling een nieuwe baan(oude baan kon ik op de fiets) en nu zit ik door heel gelderland en mijn moeder had net haar auto eruit gedaan

bienotje: een koppeling moet zo rond de 150 duizend km mee moeten(als die nieuw is) ik ben nu in die korte tijd 5000km verder. hun hebben mij toen gegarandeerd dat die koppeling nieuw was.

ik was geen lid van de anwb, maar als je hun belt dan kun je per direct lid worden. dat heb ik gedaan dus eigenlijk was ik lid maar wilde ze me niet helpen omdat ik geen huis nr had en voor haar geen bekende straat. kijk als ik naast de A1 had gestaan was het al een stuk makkelijker.

indianlady: tja als je broer hem na kan kijken en er is niks mee en het kan je 750 euro schelen is het dom als je hiet zou doen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:12

in dit geval hunter is dus goedkoop duurkoop want nu is het je koppeling en dadelijk is het je distrubutie-riem en draai je je moter in de soep

*vind het wel erg rot voor je *

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:30

Nogmaals, kun je niet alsnog verhalen halen bij de garage waar je niet tevredne bent over de werkzaamheden?

Klem praten aan de telefoon heb je weinig aan. Ga er langs (met je broer bv.) en ga verhaal halen :)
Als je dan weer een leerling automonteur treft die het uitlegt maar niet duidelijk is, dan vraag je gewoon naar de werkplaatschef.

Dan kun je eerst eens goed navragen wat er nu precies gedaan is aan je auto en evt. met de garage op zoek naar een oplossing. Als ze hierin totaal niet meewerken, kun je evt. via de BOVAG (als ze daarbij aangesloten zijn) nog proberen te bemiddelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:36

Wellicht heb je garantie op de reparatie of de daarvoor gebruikte onderdelen. Ik zou zeker even langsgaan bij de garage in Zutphen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:55

Je hebt garantie op de reparatie/inbouw van je nieuwe koppeling. Dus NIETS aan laten doen door een ander, daarmee vervalt je garantie. Terug naar de garage in Zutphen, met je rekening van de nieuwe koppeling erbij. Dan helpen ze je daar.
Zo niet, dan de overkoepelende organisatie inschakelen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:02

tita: nee bij de aankoop wisten ze niet van welke km de distributieriem was dus hebben we voor de zekerheid een nieuiwe in gezet. gelukkig is deze het dus niet.

ik heb ondertussen nog ff gebeld met de garage in zutphen(3hoeks telefoontje met me broer erbij) en hun kunnen er niks anders meer aan doen dan er een hele nieuwe motorblok erin te zetten. sorry hoor maar als je met zn antwoord komt...

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:02

hij is trouwens bovag aangesloten!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:05

hunter87 schreef:
hij is trouwens bovag aangesloten!

Dat is goed, dan kun je een klacht bij de bovag indienen!

Citaat:
Bemiddeling

Bij BOVAG aangesloten bedrijven zijn verplicht om uw klachten conform de geldende voorwaarden op te lossen. Mocht dit niet naar tevredenheid gebeuren, dan kunt u een beroep doen op bemiddeling door BOVAG. Onze medewerkers proberen op onafhankelijke wijze een conflict 'in der minne' te schikken. Volgens een reglement dat vooraf aan beide partijen wordt voorgelegd, wordt geprobeerd voor beide partijen een aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet, dan kunt u ervoor kiezen om de kwestie voor te leggen aan de geschillencommissie.

BOVAG bemiddelt in geschillen die betrekking hebben op de uitvoering en interpretatie van de BOVAG-garanties, -lesovereenkomst, -huurovereenkomst en -leverings- en betalingsvoorwaarden.

Contact

Klanten van bij BOVAG aangesloten merkdealers van personenauto's kunnen zich wenden tot de Auto Ombudslijn.

Klanten van alle andere BOVAG-bedrijven kunnen voor bemiddeling contact opnemen met de afdeling Bemiddeling van BOVAG via 0900 269 22 68 (werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur, € 0,35 pm).

U kunt een klacht ook schriftelijk voorleggen; gebruik daarvoor het Vragenformulier Bemiddeling. Print een exemplaar voor uw eigen administratie en stuur het volledig ingevulde formulier, eventueel met relevante documenten, naar:

BOVAG Bemiddeling
Postbus 1100
3980 DC Bunnik

http://www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=46701

Je kunt daar ook de procedure voor klachtenbehandeling downloaden!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:12

hunter87 schreef:
tita: nee bij de aankoop wisten ze niet van welke km de distributieriem was dus hebben we voor de zekerheid een nieuiwe in gezet. gelukkig is deze het dus niet.

ik heb ondertussen nog ff gebeld met de garage in zutphen(3hoeks telefoontje met me broer erbij) en hun kunnen er niks anders meer aan doen dan er een hele nieuwe motorblok erin te zetten. sorry hoor maar als je met zn antwoord komt...

een hele nieuwe moterblok :wow: en wat moet dat geintje gan kosten dan

Mag ik even vragen wat voor auto je hebt en bouwjaar en km-stand niet dat het er wat aan toe doet maar ben nieuwschierig dit is elke nachtmerrie van een autobezitter

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:17

kristie: super dankje!!!

ik ben op oorlogspad!!! (haha oeps)

tita: ik heb een seat ibiza vigo (een van de weinige uitvoeringen hier in nl) met een 1.6i motor. hij is van 2003 en heeft 111...km op de km stand staan. ik heb er al een kleine 20.000km mee gereden in 5en halve maand tijd

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:19

dan rij jij flink door :j :j gaat moeilijk op de fiets :D

seat zijn over het algemeen goede autos

zelf heb ik een leon 20v die helaas wel een nieuwe distributie riem moest hebben, is dat ik de garage ff daarvoor belde want ze hadden er eigenlijk geen zin in :oo

en de mijne heeft 192.000 op de teller voel jij de bui ook al hangen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:26

Een nieuw motorblok? :wow: :wow:
Hebben ze bij de auto van mijn vriend ook gedaan (Renault), hij was 2000,- kwijt. Ik hoop het niet voor je dat er een nieuw motorblok in moet.
Trouwens als ik jouw was zou ik even naar je eigen garage gaan.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:29

oeps! ga naar een goede garage!!! :D

jah ik rij heel veel km voor me werk. ik werk door heel gelderland maar is me nu ook al voor gekomen dat ik 2x per dag naar rotterdam moet. gelukkig kan ik naar een aantal diensten ook op de fiets..:)

jah seat heeft een volkswagen motor he..:) altijd goed(vind ik)

mayflower: tja er is gewoon '' iets'' met de motor aan de hand, hun kunnen het niet vinden dus dan maar een nieuw motor blok erin :+
denk dat ik op zn manier ook wel automonteur kan worden!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:31

En als je nou eerst een prijsindicatie kan laten maken? Heb ik toen ook gedaan bij mijn garage. :D

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:40

bij de garage waar ik hem gekocht heb word die gemaakt voor 350 icl van alles..:)