Ik studeer in Amsterdam, maar ik woon in Utrecht. Dit omdat ik altijd heb gezegd dat ik naar Utrecht zou gaan, maar daar werd ik uitgeloot. Maar mn woonplannen bleven wel hetzelfde.
Maar, nu begint de treinreis elke dag toch wel een beeeetje te irriteren, het is wel goed te doen maar toch. Gewoon vervelend dat je niet op de fiets naar school kan zeg maar. Dus nu zit ik een beetje te kijken op kamernet, naar kamer aanbod in Amsterdam. Maar in mijn ogen is Amsterdam echt nog een 'big city' waarvan ik totaaaal niet weet wat een beetje goede buurten zijn om te wonen als student. In het Noorden Oosten Zuiden of Westen? Ik heb geen flauw idee!
Dus, wat zijn jullie ervaringen met studentwaardige buurten in Amsterdam, en waar zijn ze te vinden?
Groetjes!
Die container waar ze in woont is wel lekker hoor, eigen badkamer, keukentje etc. Maar ze willen op die plek gaan bouwen dus wordt alles verhuisd incl. studenten.
Volgens mij staan er trouwens nog wel containers vrij daar omdat er eerst dingen niet duidelijk waren en ze toen iets anders zijn gaan zoeken. Die containers zijn van de Key. Moet je maar eens op internet rondkijken. De Key heeft nog meer soorten studentenwoningen. Verder zou ik je wel inschrijven, anders kan je 't vergeten. De wachttijden zijn niet bepaald kort. Of je moet veel mensen kennen die weer mensen kennen die... je weet 't wel.
Zeeburg schijnt ook wel fijn te zijn. Rond het centrum is natuurlijk ideaal, maar heel moeilijk te vinden. M'n zus heeft bijv. 3 jaar op de wachtlijst gestaan.
(student met auto.. waar kom je dat tegenwoordig nog tegen)