Soepdieet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Soepdieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:39

Ik kon alleen maar een topic van een paar maanden oud vinden, dus maar even zo. :+

Wie doet het of heeft het gedaan? Ik ben vandaag begonnen met het soepdieet en ik wil sowieso 20 kilo kwijt. Maar aangezien dat nogal veel is, hoop ik op toch zo'n 10 kg. Niet in 1 week he. ;)

Ik ben van plan dit op z'n minst 3 weken te volgen.
Mijn moeder heeft het weleens gedaan en die was er tevreden over.. Ik tot nu toe ook, soep is lekker. ;)

Evelyne79

Re: Soepdieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:42

op zich is het een goed dieet om af te vallen, wat alleen een nadeel is ( van elk dieet) zodra je ermee stopt is het er zo weer bij.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:44

Aan dit soort dieten zou ik eerlijk gezegd niet beginnen... Heb er dan ook geen ervaring mee. Zou zelf veel te bang zijn dat ik erna als ik weer normaal ging eten alles weer aan zou komen. Heb jij dat niet?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:46

mag je alle soorten soep eten? Of alleen heldere soepen?
Het lijkt me een dieet van niks omdat ik denk dat je het daarna als je weer gewoon gaat eten gewoon weer eraan eet. Of erger nog, nog meer aankomt :n
Sowieso ben ik meer voorstander van gezond eten dan van diëten.
Ieder pondje gaat namelijk door het mondje. ;)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:48

hmm dit wil ik ook wel even volgen:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:49

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:49

Als je een tijd lang vrijwel niks eet val je uiteraard af.

Maakt niet uit of je dan een appeldieet, soepdieet, 1 reep chocola op een dag dieet volgt.

Val je er van af? Vast wel. Blijft het eraf? Dat betwijfel ik. Is het gezond? Nee.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:50

Iessie schreef:
mag je alle soorten soep eten? Of alleen heldere soepen?

je maakt een soort groentesoep, recept staat bij het soepdieetprogramma, daarnaast mag je iedere dag er iets anders bij eten, varieert per dag, elke dag moet/mag je van die soep eten.
Eerlijk gezegd komt die soep je wel de neus uit op een gegeven moment
http://www.dieetwijzer.com/soepdieet.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:51

@Iessie; http://www.xs4all.nl/~rpronk/dieet/index.html (edit :') die link van evelyne kan ook idd.)
Daar staat het recept + de andere dingen die je (niet) mag hebben. En ik weet dat ieder pondje door 't mondje gaat (helaas :D ) maar aangezien gezond eten niks helpt, ga ik het zo maar eens proberen.. :)

@ Evelyne, dat zei mijn moeder ook al ja. :D Maar ik ga het toch maar proberen.. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:53

Kan me niet voorstellen dat gezond eten niks helpt. Misschien at je dan toch wel te weinig. Ik ben natuurlijk ook geen expert erin ofzo :P Maar als je te weinig eet gaat je lichaam in spaarstand dus ja... Een goeie site is www.valtaf.nl Hier kun je iedere dag invullen hoeveel je eet en hoeveel je beweegt. Heb ik ook een tijdje gedaan en heeft me een heel goed inzicht gegeven in m'n eet en beweeggedrag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:57

Ik moet wel zeggen dat ik weinig beweeg hoor :D , ik heb allemaal problemen met m'n benen waardoor echt sporten moeilijk word helaas.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:00

Ik heb het wel eens 2 weken gedaan en raakte er ook best wat kilo's mee kwijt.
Alleen die soep............... Dat was ik na een paar dagen goed zat.

En of het nu echt een goed verantwoord dieet is om heel lang te gaan volgen, daar heb ik toch ook mijn twijfels over.

Het werkt in elk geval wel en als het om een paar kilo gaat, is het best wel te doen :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:00

Zwemmen? Weet niet in hoeverre dat je lukt. Misschien met hulp van een fysiotherapeut iets vinden dat je toch kunt sporten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:04

Zwemmen kan ik wel redelijk doen, maar daar heb ik de ballen niet voor. _O-
Ik ben een lastige. :P

Innepin, kwamen de kilo's bij jou terug?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:27

Hmmm tja, onzeker over wat mensen over je denken als je gaat zwemmen? Wat is belangrijker, wat mensen van je denken of je eigen gezondheid? ;) Ik hoop iig dat je iets vindt waar je mee aan de slag kan :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:08

Ik heb die site eens bekeken (niet dat ik wil afvallen maar uit nieuwsgierigheid) en als ik het goed begrijp kies je 1 soort soep uit en die ga je de hele week eten?
Jakkie zeg, dat lijkt me helemaal niks. :))

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:17

Iessie schreef:
Ik heb die site eens bekeken (niet dat ik wil afvallen maar uit nieuwsgierigheid) en als ik het goed begrijp kies je 1 soort soep uit en die ga je de hele week eten?
Jakkie zeg, dat lijkt me helemaal niks. :))

je maakt die groentesoep die beschreven staat in de omschrijving en die mag je het gehele dieet eten, daarom komt je die na een paar dagen ook de neus uit

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:55

Anthea schreef:
Zwemmen kan ik wel redelijk doen, maar daar heb ik de ballen niet voor. _O-
Ik ben een lastige. :P

Innepin, kwamen de kilo's bij jou terug?

Nee, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd en eeuwig aan de lijn ben. Ik ben ooit heel dik geweest, heel veel afgevallen en sindsdien waak ik toch wel erg over mijn gewicht.
Dit dieet heb ik gevolgd toen ik na een vakantie een paar kilo aan was gekomen en het weer snel kwijt wilde raken :D
Daarna ben ik weer mijn vertrouwde Weight Watchers programma gaan volgen.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:01

Ik heb dit dieet ook eens gevolgd de 1ste keer is het me gelukt en was het redelijk vol te houden maar na een week wat ik die soep zo kots beu en toen ben ik weer gestopt en als je niet meteen een ander dieet volgt komt het er weer allemaal heel snel bij. Ik heb alles plus wat extra's erbij gekregen. Dus het werkt wel en het si te doen maar niet langer dan een week voor mij dan he.
succes als je het toch gaat proberen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:54

In principe is soep niet anders dan een gewone warme maaltijd met veel water erdoor. Het is dus beslist NIET ongezond!!! Je laat niks weg aan mineralen en vitaminen ofzo.

Aankomen doe je als je daarna ongezond gaat (vr)eten, niet als je normaal gezond uitgebalaceert eet en voldoende beweegt.
Als je ineens weer gaat snoepen en fastfood eten, tja, dan vraag ik me af waarom je een dieet zou gaan volgen. Diëten kunnen helpen om gewicht kwijt te raken, maar je moet vooral in balans komen, dus net zoveel verbranden als dat je binnen krijgt, en gezonde voeding opnemen.
Want het hele gewichtsprobleem zit hem (gewoonlijk) in de balans tussen opname en verbranden en daar moet je duurzaam wat aan doen.

Even half off topic, maar een fout die ik vooral tieners zie maken is vet totaal schrappen. Die willen dan geen boter of margarine eten. Maar die heb je nodig voor de vitamine E, en er zijn vitaminen die alleen oplossen in vet, niet in water, dus die neem je dan niet op als je geen vet binnenkrijgt. En dat hoeft echt niet veel te zijn, maar bv wel net dagelijks die boter of margerine op je brood of olijfolie door je salade. Daar wordt je echt niet dikker van.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:57

Hangt er een beetje af hoe gevuld de soep is. Als het een bouillonnetje is is 't nog niks natuurlijk. Maar als je echt goed gevulde soep maakt met groenten, vlees en vermicelli erin krijg je inderdaad wel wat binnen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:58

_Tara_ schreef:
Hangt er een beetje af hoe gevuld de soep is. Als het een bouillonnetje is is 't nog niks natuurlijk. Maar als je echt goed gevulde soep maakt met groenten, vlees en vermicelli erin krijg je inderdaad wel wat binnen.

het is een recept wat je kunt volgen, het is een goed gevulde groentesoep

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:59

Een boullion is bij mij geen soep, maar water met kruiden, zout en vet. :+ Ik heb het over met groenten en eventueel vlees. Overigens staat het recept voor DE soep van dit dieet op hun site en er gaan echt groenten in.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:05

Zit inderdaad wel veel groenten in, dat had ik nog niet gezien. Maar jeetje iedere dag dezelfde soep :=

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:16

_Tara_ schreef:
Zit inderdaad wel veel groenten in, dat had ik nog niet gezien. Maar jeetje iedere dag dezelfde soep :=

daarom komt je de soep op een gegeven moment echt je de neus uit. en dan is het nog moeilijk door te zetten, het is een heerlijke soep maar na 3 dagen denk je daar toch echt wel anders over