Trots op mezelf(roerig jaar achter de rug)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Trots op mezelf(roerig jaar achter de rug)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 01:07

Nou ik mag het van mezelf nu zeggen:

Ik ben trots op mezelf!

Afgelopen jaar was het meest beroerde jaar ever voor mij.

Het begon geweldig, toen ik mijn eerste echt eigen paard kocht. Chagall, een droom van een Friese hengst. Met hem had ik een onwijze band, en tevens de kans om eens verder dan de Z2 te komen omdat deze nog heel lang bij me mocht blijven en er geen druk van eigenaren achter zat(verkoop, prestaties, geld etc).

Helaas....in de zomer gebeurde er iets heel erg rottigs, heel lang en onwijs naar verhaal maar hij stierf op 15 juli, totaal onnodig maar daar kan ik op internet niets over zeggen.

Ik ben vier maanden volledig depressief geweest. Kon niets meer behalve huilen en vaak zelfs schreeuwen, wat een pijn en verdriet. Ik wilde nooit meer paardrijden, dacht dat mijn wereld nooit meer mooi zou kunnen worden.

Eindelijk was ik een beetje opgekrabbeld uit mijn zwarte gat(dankzij Condo die me weer lol gaf in het rijden en verzorgen)
Toen belde de eigenaresse van Nicky mij met de mededeling dat ik Nicky van haar mocht hebben(paard wat ik twee jaar lang voor haar trainde en uitbracht en die ik teruggestuurd had naar haar toen Chagall stierf omdat ik niet meer kon rijden, deed zoveel pijn, de spullen van Chagall gebruiken, alles rook naar hem en deed me aan hem denken). Dit keer tranen van geluk want Nick was mijn grote vriend geworden in die twee jaar.

Vervolgens liep mijn relatie na anderhalf jaar stuk. We waren verloofd.

Weer een klap, maar hier heb ik maar 1 avond om kunnen huilen.

Het bracht echter wel onwijs veel consequenties met zich mee voor mij. O.a. moet ik op zoek naar een ander huis, maar heb inmiddels wel drie katten en vier honden(voor deze relatie had ik alleen drie honden, maarja je verhuist samen naar een enorm huis met mega veel ruimte en spontaan begin je dieren te verzamelen :Y) ) Dus moet ik nu een huisje vinden waar ik die beesten mee kan nemen want wegdoen kan ik nu niet meer, heb ze nu al zo lang.

Ik moet mijn eigen bedrijf nu zelfstandig draaiende gaan houden, alles voor mezelf gaan opbouwen etc.

Ik had vrij snel weer een nieuwe vriend maar dat is na twee maanden ook uitgegaan(meneer had bindingsangst, ik zoek ze ook gewoon verkeerd uit geef ik toe :D )

Maar ook dat deed me niet eens zoveel pijn.

Waarom ik trots op mezelf ben?

Omdat ik nu goed bezig ben, heb mijn website helemaal vernieuwd, mijn trainingsweken lopen goed, ik ben druk bezig een huisje zoeken, heb weer nieuwe lesklanten, heb mijn eigen Nicky die het zo goed doet dat ik vandaag besloten heb om de ZZ-licht te gaan proberen te halen met hem(moet alleen eerst nog ff een paar puntjes in de Z2 rijden, gaan we deze zomer 'even' doen :D ). Dan heb ik Condo nog(hengst van m'n ex maar die blijft voorlopig bij mij omdat we het samen zo goed kunnen vinden)waar ik onwijs veel lol mee heb.

Daarnaast sta ik nu op een supergezellige stal met hele fijne mensen.

Ik kom helemaal tot rust zonder die kerels, en heb meer dan ooit ZIN in het leven! Ik merk hoe onwijs sterk ik geworden ben van al die ellende en dat ik mezelf heel goed red, ook alleen. Ik heb geleerd dat mijn gevoel het ALTIJD bij het juiste eind heeft, ook al zegt mijn verstand anders(dit bleek in de situatie bij Chagall, bij mijn ex en de ex daarna :Y) ) You don't fool me, als mijn onderbuik zegt dat er iets niet klopt, dan klopt er ook iets niet.

Dat huisje komt er wel en dit jaar gaat eindelijk een keer een goed jaar worden. Dat voel ik en daar ga ik ook knetterhard voor knokken!

Zo dat moest er nou eens even uit! *\o/*

En SORRY voor het lange verhaal mensen, respect als je tot hier bent gekomen!

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 01:16

Het enige dat ik kan zeggen is 'gefeliciteerd'!!!
Je hebt een rotjaar gehad, maar je hebt je fantastisch geweerd en bent nu echt sterker dan ooit :)
Heb echt veel respect voor je!
En mannen,...ze zijn wel leuk, maar ach je hebt er altijd zoooooveel problemen mee he......

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 01:17

Lieve Noor, ik heb goed nieuws

DIT GAAT HET JAAR VAN NOOR WORDEN!!!!!!!!!!!!!!

Iemand die na zoveel tegenslagen toch nog de energie en de liefde heeft om een ander te steunen in verdrietige tijden... die verdiend het gewoon!

Dikke kus
Aletta

Ps wat betreft mannen... Tja ik moet eerlijk zeggen (sorry :o ) de leukste, liefste en geweldigste... die heb ik al :D )

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 11:07

Biebabeloeba schreef:
Het enige dat ik kan zeggen is 'gefeliciteerd'!!!
Je hebt een rotjaar gehad, maar je hebt je fantastisch geweerd en bent nu echt sterker dan ooit :)
Heb echt veel respect voor je!
En mannen,...ze zijn wel leuk, maar ach je hebt er altijd zoooooveel problemen mee he......

Dank je!
Over het dikgedrukte stukje:
Nou de kunst is om niet te vallen op sneue tiepjes die een heleboel issues hebben..maarja vrouwen willen redden he.....dus eerst maar eens lekker alleen, man wat een rust geeft dat! Ooit, als ik eens beter uit m'n doppen leer kijken, komt er vanzelf een goeie.

Biebabeloeba

Re: Trots op mezelf(roerig jaar achter de rug)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:24

that's spoken!
Velen die hier een topic op bokt openen, zouden je vb kunnen volgen ;)
enja dat is waar....vrouwen denken altijd dat ze hun man kunnen verandere :+ of hopen dat :+
maar het erge vind ik hiervan is dat zij denken 'ach we kunnen hem wel veranderen, hij heeft wat slechte zaken, maar dat is er zo uitgewerkt' maar wat zouden ze zelf vinden als hun man dat dacht :O ik ben moeilijk en mijn vriend is moeilijk, en we hebben beide verschrikkelijke ergelijke zaken, maar daar moet je mee leren leven :)
En de man waar jij mee moet leren leven, zal echt nog komen :)
Vanaf nu gewoon al een adverntentie in je hoofd opstellen 'ik wil niet dit, en dit... :+ bv geen alcoholicu maar ook niemand die op zen 40 nog bij mama woont :O :+
manman sorry heb een beetje zitten l¨llen :+ maar
iedereen heeft slechte tijden, maar ook goede tijden :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:32

ik kan alleen maar zeggen ,GA ZO DOOR!!
En die mannen, ach ooit komt het wel.
Ik dacht ook dat ik geen vriend wilde. (ik zoek ze niet, ze zoeken mijm aar dacht ik altijd) en nu woon ik samen :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:40

Wauw meid, dat zijn nogal wat tegenslagen.. Wat goed dat je er zo sterk en gelukkig uit bent gekomen :D! Hier kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen..

En zo zie je maar: na regen komt zonneschijn! :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:48

Ik kan er weinig anders van zeggen dan dat ik het vreselijk knap van je vind dat je al zo snel weer druk bezig bent met je 'nieuwe' leven :D geweldig!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:06

En zo blijkt maar....je kunt veel meer dan je zelf denkt :)
Hopelijk vind je binnenkort je droomhuis :)
En Aletta, ik heb al de leukste,de liefste en de geweldigste ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:18

meid wat fijn dat het zo goed met je gaat, het is je echt gegund :)

wat voor huisje zoek je precies?
probeer dat aan zoveel mogelijk mensen te vertellen en dan komt dat ook helemaal goed :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 12:37

alja schreef:
meid wat fijn dat het zo goed met je gaat, het is je echt gegund :)

wat voor huisje zoek je precies?
probeer dat aan zoveel mogelijk mensen te vertellen en dan komt dat ook helemaal goed :)

Hey Alja!

Dank je!

Ik zoek een huisje, simpel, hoeft niet groot, als mijn 4 jackies en drie katjes maar mee mogen. Dus een tuintje erbij wat ik af kan zetten zou ideaal zijn. Verder een huurprijs tot 600-700 incl. Dat zijn de eisen eigenlijk, valt mee toch? :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:43

Super zeg! Je mag echt apetrots op jezelf zijn!

Het is logisch dat je helemaal in de put zit als je je paard verliest.
Pff, ik zou niet weten wat ik moest als ik mn paard zou verliezen!

Maar je bent er weer overheen gekomen, en je heb nu je eigen
leven en ben nu gelukkig. Helemaal super toch?!

Ga zo door, echt waar! _/-\o_

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:43

Meid, wat fijn dat je nu lekkerder in je vel zit. Het was dan ook een bewogen jaar voor je, maar je zult zien dat je er 10x sterker uit komt dan dat je was! Alles komt goed, hopelijk wordt 2009 het jaar voor jou!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:47

Meid, wat een bewogen jaar was 2008 voor jou zeg... Ik vind het knap dat je nu zo positief in het leven staat! Petje af!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:50

Goh Noor, dat is niet niks zeg... Wat onwijs fijn voor jezelf dat je je zo goed voelt. Niets is zo belangrijk dan gezond en happy zijn :) . Jij komt er wel!!!!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:51

vanaf de grond kun je je weer heeel hard weer afzetten!

mijn wijze les voor dit jaar, maar blijkbaar geldt ie voor velen onder ons. Gevoel blijven volgen en stap voor stap weer goede keuzes maken...dat voelt fantastisch toch! geniet ervan en wees maar trots.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:54

Super zeg dat je na zo'n jaar er weer zo ontzettend positief in het leven staat!
Ik hoop dat dit een super jaar voor je gaat worden!!!

Trots op jezelf dat mag je zeker zijn ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:09

met een positieve instelling en ambities kom je heeel ver in het leven.. Ik heb altijd geleerd dat alleen sterke mensen harde lessen krijgen, als je dit in je voordeel weet te gebruiken ben je onverslaanbaar..

Ik vind het meer dan terecht dat je trots op jezelf bent!! Gebruik je energie om nieuwe dingen op de baan te zetten, gaat je zeker lukken :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:09

Dank jullie wel allemaal!

@Romyv, dan denkt het universum dat ik heul sterk ben denk ik hahaha. Ik heb iig wel heel veel geleerd de afgelopen tijd.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:53

Mindfields schreef:
Dank jullie wel allemaal!

@Romyv, dan denkt het universum dat ik heul sterk ben denk ik hahaha. Ik heb iig wel heel veel geleerd de afgelopen tijd.

als jij je les eruit kan halen en deze ervaringen op een positieve manier mee kan nemen in het nu en de toekomst, dan ben je toch ook heel sterk!!!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:31

Jij komt er wel! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:38

Noor, wil je echt in Drenthe blijven wonen?

Er zijn hier in de buurt heel leuke huizen, mooie natuurlijke omgeving, losloopgebied voor je hondjes, en zo rustig dat de katten ook naar buiten kunnen :j

Paarden houden is hier wel duurder als daar

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:53

Ik weet een leuk huis te huur!!
(ga je even PB-en)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:00

Yamcha schreef:
Noor, wil je echt in Drenthe blijven wonen?

Er zijn hier in de buurt heel leuke huizen, mooie natuurlijke omgeving, losloopgebied voor je hondjes, en zo rustig dat de katten ook naar buiten kunnen :j

Paarden houden is hier wel duurder als daar

K heb in Amersfoort nog n kamer over. :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:08

ik vind het ontzettend dapper en knap van je om de dingen weer zo positief te kunnen zien!
Je komt er wel zo!

Ik wens je heel veel succes en geluk toe dit jaar!