Kleding voor dikkere mensen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Kleding voor dikkere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 09:01

Zelf heb ik er weinig last van, ik heb een gewone maat, ben namelijk gewoon slank. Maar ik ga vaak winkelen met mijn moeder en voor haar is het echt lastig om leuke kleding te vinden in een grotere maat (denk aan 46 of 48). Mijn moeder is ook een beetje een zeur met kleding kopen hoor :o Maar toch vragen we ons af welke winkels en waar ze nu leukere kleding hebben voor dikkere mensen.
Mijn beste vriendin is ook dik. Die wilt nooit met mij winkelen, omdat we totaal verschillende maat hebben. Ik kom namelijk altijd in een Vero Moda enzo, daar kan zij niet slagen. En ze durft dan niet echt te zeggen naar welke winkel ze wel wilt. Ze schaamt zich er dan voor. En ze is ook snel geneigd om een shirtje te klein te kopen, omdat ze zich schaamt voor haar maat, of dat ze het niet in een maat groter hadden. Ik wil graag met haar winkelen, lijkt mij gezellig. Maar omdat ik telkens maar moet beslissen welke winkels ik in wil, zij heeft geen mening, wil ik graag gewoon wat winkels weten met grotere maten. Want volgens mij is het erg lastig om leuke kleding te vinden in grotere maten..

K_im

Re: Kleding voor dikkere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:05

Zelf heb ik ook niet echt een eh.. maatje 36.. Ik slaag echt bijna altijd wel bij miss etam.. M&S en C&A hebben ook grotere maten, maar daar vind ik het persoonlijk ietsjes minder..

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:08

Miss Etam heeft best veel keus in de grotere maten en is ook nog eens betaalbaar.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:11

kleding vinden in grote maten is zeker een probleem.
Ik kan meestal wel slagen bij miss etam, m&s ligt er een beetje aan soms hebben ze wel leuke
dingen maar heel vaak (niet banketstaaf bedoeld) voor de wat oudere mensen.
C&a ligt er ook echt aan ik kan er maar weinig slagen.
En wat er al gezegd word miss etam heeft best veel en is goed te betalen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:12

ik ben ook niet de dunste maar zit bv met broek tussen de 42/44 in
42 heb je in de normale zaken wel maar 44 niet
en tegenwoordig zijn de spijkerbroeken e.d. allemaal smalle modellen dus pas ik 42 al gauw niet

ik ga regelmatig naar de c&A en die heeft echt wel leuke broeken je hebt veel simpele goedkoopuitziende spijkerbroeken maar ook wel mooiere met lage kontzakken enzo
dus met je vriendin zou ik daar eens heen gaan

miss etam en m&s zijn ook grote maten maar meer voor iemand zoals je moeder...

v&d zou je ook eens kunnen kijken die heeft ook wel leuke kleding weet alleen niet tot welke maten die lopen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:13

Ulla popkens is een grote maten winkel maar dat is echt een rotwinkel, c&a, esprit in sommige winkels

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:14

En je hebt ook nog winkels zolas bv Ulla Popken en zo zijn er volgens mij nog wel meer van zulke zaken, waar het bij maat 40/42 begint. Vast ook wat modernere zaken, echt op de wat jongere generatie toegespitst. Wel eens gezien al, maar niet onthouden hoe het heette.

Verder kan je dan het beste denk ik naar zulke zaken gaan, zeker met je vriendin. Want als er íets funest is voor je figuur, is het te kleine kleding :=
Er zijn meer mensen die eigenlijk een maatje groter zouden moeten dragen, bovendien zien ze er dan vaak ineens een stuk slanker uit dan in een maatje te klein.
Bovendien zijn kledingmaten gewoon raar... ik heb van broeken meestal 38 (boven 36/38) maar ik heb broeken van maat 36 t/m 42 in de kast hangen... :+ Dus.. niet kijken naar de maat maar naar wat past! +:)+

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:21

ik heb momenteel maat 46, maar ben aan de lijn en hopelijk met een paar weken weer terug naar maat 44. (uiteindelijk wil ik graag naar maat 42). Mede omdat het voor maat 46 moelijker is kleding te vinden, ben ik aan het lijnen. Toen ik nog 44 had, was er eigenlijk geen probleem, 44 kan je overal wel krijgen, ik kocht toen vaak kleren in de esprit winkel. Nu koop ik vaak bij miss etam en ook bij Didi slaag ik nog wel eens, die gaan ook tot 46.

Ik lees hier dat Miss Etam meer voor je moeder is, maar zo oud ben ik nog niet hoor :-) als je goed zoekt, zit er ook leuke dingen tussen voor mensen die niet zo oud zijn als je moeder. Voor echt jonge meiden (onder de 20) is het misschien iets minder geslaagd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:25

Miss Etam, Ulla Popkens en Viva Diva kan je heel goed slagen voor leuke kleding.
En anders via het internet zijn er genoeg mogelijkheden, nadeel daarvan is wel dat je niet weet hoe de kleding valt bij de eerste keer bestellen.. Bijvoorbeeld Bonprix

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:06

De WE heeft ook leuke kleding in wat grotere maat (Ik heb maat 46, slaag daar bijna altijd)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:22

Mijn moeder slaagt altijd bij Miss Etam, Didi, Promiss en soms ook bij M&S
Er zijn genoeg zaken die grote maten verkopen, H&M heeft tegenwoordig ook een groten maten stuk in het magazine, dus wellicht eens op hun internet site kijken?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:26

heb zelf ook een grotere maat.

Ik slaag altijd wel bij de Miss Etam. Zeker voor spijkerbroeken! die heerlijke fittbroeken zitten gewoon geweldig :+:

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:28

Ik ben vorige week zelfs in de uitverkoop nog leuk geslaagd bij Steps. Ik draag momenteel maat 44 van pantalon en 42 van shirt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:50

Vögele lekker ruim gesneden ook, Duits fabrikaat en daar zijn de dames ook niet iniminie :D
Weet niet waar je woont maar je hebt ook vaak speciale boetieks voor grotere maten

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:50

MW --> LZP

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:19

C&A (daar heb ik opeens maat 42/44 in plaats van 46), H&M heeft ook een grote maten afdeling, Miss Etam inderdaad, of anders online.
Mijn ervaring is dat je in de meeste winkels toch gewoon maar een paar maten mee moet pakken. De C&A valt in mijn geval áltijd groter uit, en bv. de Vero Moda qua broeken altijd kleiner.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:23

Volgens mij heb ik in de gids van H&m ook een grote maten collectie zien staan.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:18

Promiss heeft ook filialen met XL afdeling, even kijken op hun website voor de winkels.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:28

Ik heb zelf mt 50, of xxl en voor spijkerbroeken ga ik naar Broekenbinkie, voor joggingbroeken, shirts etc naar Miss Etam, Schoenenreus, Bristol, C&A. Verder bestel ik vaak bij Bonprix (gaat t/m mt 56).

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:36

bonprix! mijn vast adres voor kleding...erg leuk en hippe kleding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:39

promiss heeft ook een afdeling voor grotere maten :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:42

Toen ik steviger was kocht ik ook vaak bij Miss Etam en ook bij H&M kon ik vaak wat vinden. Esprit heeft ook een hoop en de broeken van Gstar zaten mij ook vaak goed. Toen ik maat 46 had niet, want zo ver gaan ze niet. Inmiddels geen last meer van, heb nu maat 40 en in die maat kun je overal wel wat leuks kopen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:06

H&M heeft ook een kledinglijn met grotere maten! Moet je even op de site kijken in welke filialen want ik denk niet dat het overal is..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:27

Sophie_midas schreef:
H&M heeft ook een kledinglijn met grotere maten! Moet je even op de site kijken in welke filialen want ik denk niet dat het overal is..

Ja klopt, die lijn heet toch Big & Beautifull ofzo? Ik weet dat ze die bij de filialen in Duitsland vaak hebben, in Nederland zullen ze het ook wel hebben :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:36

Jup in Nederland verkopen ze het ook, erg leuke kleding!