Wiskunde, een grote ramp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Wiskunde, een grote ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:16

Hee ik wilde eens praten over mijn 'geweldige' wiskundecijfers.. Ik haat wiskunde echt ik vind het een onnuttig vak maar het zal vast wel ergens goed voor zijn. Ik doe echt súper hard mijn best en ik laat me alles door iedereen uitleggen maar de school geeft geen bijles leraren hebben het te druk ofzo. Verder vind ik ook geen mensen die me even willen uitleggen zonder er meteen 50euro per uur voor te vragen. Ik wordt echt wanhopig omdat ik echt me best doe en het niet leuk is na 5 uur inspanning voor een PTA weer een 4,6 te hebben.. Vinden jullie het ook een grote ramp? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:22

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-23 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunaa

Re: Wiskunde, een grote ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:24

Ik ben er ook echt niet goed in. Maar ik blijf maar vragen hoe het nou moest, en zo haal ik gelukkig nog voldoendes...
Maarja, ik ben er ook geen kei in.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:26

Bij mij is het ook een drama. Ik kan uren uitleg krijgen en er zelf uren aanzitten maar ik blijf het gewoon allemaal niet snappen. Bijles wordt er bij ons ook niet gegeven in dat vak. Daarvoor moeten er dan genoeg mensen zijn maar bijna niemand wil bijles. Het is me examenvak dus word er wel een beetje wanhopig van. Veel volwassen mensen die ik ken die snappen het ook niet dus daar heb ik ook niet veel aan.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:26

Ik ben er ook niet goed in, maar gelukkig woont er hier iemand in het dorp die op de andere locatie van mijn school les geeft. Als ik iets niet snap kan ik altijd naar haar toe en het helpt echt heel erg. :) Meestal dan, heel soms snap ik het bij haar dan wel en dan krijg ik een toets en dan snap ik 't niet meer :')

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:27

Ik zit nu in de eerste klas en ik haaat wiskunde, ik vind het moeilijk, snap er nooit iets van, (niet te zien aan mn cijfers en mn gemiddelde, allemaalm voldoendes zijn dat, maar dat was een beetje rekenen, we beginnen nu met het echte wiskunde) mijn vader wil het best uitleggen, maar als ik na de zoveelste uitleg zeg dat ik het nog steeds niet zo goed snap, wordt hij het ook wel een beetje zat. :Y) Oh, en mijn wiskunde leraar die mag ik niet, ik raak niet echt geconcentreert in zijn les... :o :(:)
En ik wil wél graag, want ik wil geen onvoldoendes op mijn cijferlijst en rapporten. Maar, ik heb wel betere cijfers op andere vakken! ;)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:29

Marlis schreef:
Bij mij is het ook een drama. Ik kan uren uitleg krijgen en er zelf uren aanzitten maar ik blijf het gewoon allemaal niet snappen. Bijles wordt er bij ons ook niet gegeven in dat vak. Daarvoor moeten er dan genoeg mensen zijn maar bijna niemand wil bijles. Het is me examenvak dus word er wel een beetje wanhopig van. Veel volwassen mensen die ik ken die snappen het ook niet dus daar heb ik ook niet veel aan.

Kan je misschien niet iemand op internet vinden ofzo die je kan helpen? Volgens mij staan daar ook altijd wel advertenties van mensen die bijles geven, op marktplaats bijvoorbeeld.

Bij mij op school geven ze wel bijles, maar dat is echt alleen voor de mensen die een onvoldoende staan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:39

xBibi schreef:
Marlis schreef:

Kan je misschien niet iemand op internet vinden ofzo die je kan helpen? Volgens mij staan daar ook altijd wel advertenties van mensen die bijles geven, op marktplaats bijvoorbeeld.

Bij mij op school geven ze wel bijles, maar dat is echt alleen voor de mensen die een onvoldoende staan.

Zoiezo, weet je hoe duur mensen zijn die bijles kunnen geven? En meestal zijn het nog van die jonge puber jochies ook die lekker in het weekend constant drinken en uitgaan en vervolgens nog het vwo kunnenh alen. Kan ik echt boos om worden (naja eerder jaloers)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:41

Wat vind je duur? Degene waar ik bijles van krijg vraagt 12,50 per uur en dat is het ook echt wel waard.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:21

In welke klas zit je? Ik was t/m de derde heel slecht in wiskunde, en toen kreeg ik een Grafische Rekenmachine en kwam alles goed :)

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:01

wat ben ik blij dat ik geslaagd voor dat vak ben O:)

heb nu alleen nog economie..

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:05

Hier 1 met hetzelfde probleem.. was altijd bar en bar slecht in Wiskunde! Heb het laten vallen godzijdank. Zit nu in Mavo 4 en heb nog wel Economie.. dat is ook wel lastig (ben erg slecht in die formules e.d.) maar gaat me stukken beter af vergeleken met wiskunde.. om maar over nask 1 en 2 te zwijgen :=

Gelukkig heb ik wel een talenknobbel! Hoor je wel vaker, mensen die slecht zijn in Wiskunde maar wel goed in talen, en andersom!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:08

Ik heb morgen een pta wiskunde, van 22.00 tot 24.00 alles geprobeerd te snappen. Heb niet zo veel tijd deze week, niet erg handig :o . Ik hoop iig dat het morgen een beetje gaat lukken.

& die grafische rekenmachine maakt het er voor mij alleen maar moeilijker op :+

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:12

Succes!!
Grafische rekenmachine is wel errug handig om antwoorden in te zetten, maar verder kan/kon ik er ook niet echt mee overweg, hihi!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:20

Ingeltje schreef:
Succes!!
Grafische rekenmachine is wel errug handig om antwoorden in te zetten, maar verder kan/kon ik er ook niet echt mee overweg, hihi!

maar aan antwoorden heb je niet zo veel, misschien een mooi punt voor je pw maar straks zal ze toch ook d'r examen moeten halen ;)
ik heb hetzelfde, de uitleg snap ik meestal wel maar zogauw we de opdrachten moeten maken lijkt 't ineens of het over iets heel anders gaat, of 100x moeilijker is. zogauw de meneer 't dan weer uitlegt, snap ik 't.
vragen,vragen en nog eens vragen. dat werkt bij mij 't beste :+ opdrachten maken,samenvatting maken van de uitleg,meteen vragen als je iets niet weet, evt. de opdrachten die je al gemaakt hebt nog een keer overdoen later.
ik maak sinds een korte tijd bij alle uitleg aantekeningen en voorbeelden, dit is erg makkelijk om even terug te spieken tijdens je opdrachten.
succes;)

p.s. onze leraar heeft examenopdrachten van vorige jaren, waaronder ook enkele met het hoofdstuk waar je mee bezig bent. vraag of je deze mag maken(evt. met hulp) hier heb je ook veel aan, zowel voor je proefwerk en voor je examen.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:51

ik bedoelde ook niet dat het een ''oplossing'' was voor haar/onze wiskunde problemen.. maar het is wel handig voor begrippen en degelijke

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:24

StillAngel schreef:
Zoiezo, weet je hoe duur mensen zijn die bijles kunnen geven? En meestal zijn het nog van die jonge puber jochies ook die lekker in het weekend constant drinken en uitgaan en vervolgens nog het vwo kunnenh alen. Kan ik echt boos om worden (naja eerder jaloers)

Als je het nu eerst eens probeert :+
Mijn vriend (33, gedoctoreerd) geeft ook bijles in de exacte vakken. En dat kostte bij mijn weten echt de hoofdprijs niet.
Zelf geef ik via internet regelmatig gratis uitleg over geschiedenis (dit jaar afstuderen als docent).
Sorry, maar als je dergelijke dingen post dan denk ik: zet gewoon in je post, ik kan geen wiskunde en wil lekker even van me afzeiken (is niks mis mee) en geen oplossingen ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:29

Voor mij is het ook een ramp.. Heb nu bijles van een hele goede leraar dus mijn cijfers zijn wel beter geworden gelukkig :P Met de 3en en 4en waar ik mee thuis kwam was mijn ma niet echt blij mee, en ik zelf ook niet. Had net alles weer opgetrokken tot een 6 op me rapport, komt er zo'n groepsproefwerk met mensen die er geen hól van snapte, en daardoor weer een 3,7 heb en dus weer een 5 sta..

Volgens mij heb ik gewoon een slecht karma. :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 14:54

Urielle schreef:
StillAngel schreef:

Als je het nu eerst eens probeert :+
Mijn vriend (33, gedoctoreerd) geeft ook bijles in de exacte vakken. En dat kostte bij mijn weten echt de hoofdprijs niet.
Zelf geef ik via internet regelmatig gratis uitleg over geschiedenis (dit jaar afstuderen als docent).
Sorry, maar als je dergelijke dingen post dan denk ik: zet gewoon in je post, ik kan geen wiskunde en wil lekker even van me afzeiken (is niks mis mee) en geen oplossingen ;)

Nou nee ik wilde niet even 'lekker afzeiken'en als ik gratis bijles krijg, GRAAG! Maar dat is hier gewoonweg niet in de buurt. Vrijdag geeft de wiskundeleraar voor 1 keertje een bijlesje tot half 6 smiddags, nou dan ben ik toch al best gemotiveerd hoor vind ik (als ik al om 2 uur uit ben normalitair)

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:01

heey ik ben ook een ramp in wiskunde doe keihard me best maar helpt echt helemaal niks!:( hoe hard ik ook leer haal alleen maar 3en en 4en.! heb heel veel bijles en helpt ook niks dit jaar nog nooit een voldoende voor wiskunde gehaald:( ben er wel achter dat wiskunde niet me sterkste kant is :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:01

Als ik verstand had van wiskunde zou ik je graag helpen maar ik ga van de regen in de drup helpen ;) Voor geschiedenis mag je me altijd PBen :+

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:03

Ik weet niet welke onderdelen van wiskunde je nu moet behandelen .. Ik heb ook bijles gegeven dus wil je best even op weg helpen als het niet lukt. PB me dan even.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:19

hou je wel alles bij? want daar wrikt de schoen vaak, snel aan de bak gaan voor een toets en daarvoor alles laten voor wat het is..dat werkt dus niet:P
bij mij was DE oplossing, elke week huiswerk maken zodat ik in de les kon vragen wat ik niet snapte en hoeraaa daar kwamen die achten!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:11

Heel lief van jullie mensen dat sommige aanbieden dat de PB box open staat :D Het gaat over trangels ofzoiets ik zal het exacte onderwerp nog wel even opzoeken. Gisteren had ik ouderavond en sprak ik met mijn ouders en mijn wiskundeleraar en van de wiskundeleraar moet ik nu iedere maandag om half 4 verplicht een uur aan me wiskunde zitten en dan gaat hij theater doen (met zo'n groep van school) en dan kan ik hem dus altijd nog vragen als ik iets niet weet. Als me cijfers omhoog gaan, hoef ik minder dan een uur te blijven, als me cijfers (nog verder) omlaag gaan, moet ik nog langer huiswerk maken. Best wel handige oplossing vind ik zelf. :P ;) Het gaat ook puur om het plannen, ik moet echt leren voor uit te denken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:12

Wiskunde... een ramp.
Vorig jaar had ik op mijn laatste toets zo'n beetje alles ingevuld en ik had een 1, gewoon niks goed. ^)
Dit jaar heb ik nog maar het cijfer terug van 1 toets en dat was een 6.9 maar ik had de oefentoets 3x gemaakt en de echte toets was net zo alleen dan andere vraagstelling en cijfers maar zelfde manieren moest je steeds gebruiken. Was ik wel blij mee, vorig jaar 0 voldoendes gehaald op wiskunde en het jaar daarvoor 1 voldoende en daarvoor weet ik niet meer.
Ik moet zeggen dat ik me er ook niet echt voor uitsloof, maar dan nog kan ik het niet. Het maakt mij ook niet zoveel uit als er voor wiskunde een 4 of 5 op mijn eindexamenlijst komt te staan, de rest ben ik wel goed in. :)