I'm a Barbie girl, in a Army world (landmacht) :P

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinevsElsja

I'm a Barbie girl, in a Army world (landmacht) :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:14

heey,

ik wou ff een topicstarten (weetniet ofdie er al zijn maar anders hoor k et wel) over wie er alleemaal (als meisje) bij landmacht zit/wil.
ik wil als verpleegster bij de landmacht, lijkt me echt vet. en zou ook super graag uitgezonde wille worde.
weet iemand of je eerst een verpleegster diploma moet hebben, of dat je dat na de AMO leert.

heeft er iemand oriëntatie jaar gevolgd bij de landmacht?

noujaa ik hoor t wel...

Rinske

Re: I'm a Barbie girl, in a Army world (landmacht) :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:46

[JH]->[STW]

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:07

Een vriendin van mij heeft die droom ook. Daarom doet ze nu te verpleegsteropleiding en daarna kan ze doorstromen. Mijn vriend heeft ojl gedaan voor zn zelfvertrouwen en die vond het best pittig.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:13

Ga je eerst een véel dieper inlezen en navraag doen.

Bijvoorbeeld bij de banenwinkel van de landmacht, ga naar opendagen, voorlichtingsdagen.

EN denk niet dat het wel stoer is om vrouw te zijn in het leger, er wordt vele malen meer en beter op je gelet, in de zin van: als je je dag niet hebt bewijst het dat vrouwen minder kunnen.
Veel 'grappen' richting vrouwen enz.

Uitgezonden worden is géen pretje, het is spannend en als je idealistisch bent denk je de wereld te kunnen verbeteren, nou je komt met een héel andere gedachte terug!

Verder is het bikkelen, niet alleen lichamelijk maar juist ook geestelijk. Je leert om je instincten los te laten in gevaarlijke situaties, je moet volledig bevelen kunnen op volgen maar ook zelfstandig blijven denken.

Enne Barbie gaat er snel vanaf als je tijdens een training eten uit blikjes opwarmt, niet kunt douchen / wassen, geen wc in de buurt hebt en onder de sterren slaapt ;)

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:17

Mijn broer heeft het oriëntatie jaar gedaan bij de landmacht. Hij is heel sporftief aangelegd en een echt doorzetter, maar hij vond het een heel zwaar jaar. Hij heeft het wel gehaald maar hij wilde hier niet verder in(omdat hij niet uitgezonden wilde worden..) Uit de verhalen die ik opmaakte is dat de landmacht gewoon erg zwaar is, maar als je sportief aangelegd bent, en tegen een stootje kunt zal het best een leuke opleiding zijn :j

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:32

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:39

Waarom lijkt verpleegkundige bij de landmacht je vet? Zowiezo moet je eerst de opleiding verpleegkunde volgen als je wilt gaan verplegen. Daarna kun je gaan solliciteren bij instanties die verpleegkundigen naar het buitenland zenden.
Verdiep je er eerst eens goed in want verpleegkundige bij de landmacht is echt geen "vette" baan. Ben je op de hoogte wat je allemaal tegenkomt?

Als je het echt graag wilt moet je eerst de opleiding verpleegkunde door zien te komen, en ik kan je zeggen, dat is ook echt geen makkie.

Als je het nadat je je erin verdiept hebt, nog steeds erg leuk lijkt om dat te gaan doen wens ik je wel veel succes. Want verpleegkunde opzich is al een erg mooi vak.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:51

ooh, ff een nieuwe tekst geschreven..
Toen ik haar profiel checkte bleek dat ze even oud is als ik :+ Ja dan..
In elk geval is er naar mijn idee niets aan, oorlog vind ik het ziekste wat er is. Wat je tegen zult komen als verpleegster zijn mensen die dood gaan op je tafel, mensen waarvan armen en benen geamputeert moeten worden, mensen die hartstikke lijden.
Onschuldige mensen die pijn lijden wegens ruzies waar ze niets mee te maken hebben..

En dan zoals hierboven gezegd word, zul je echt niet in je waarden gelaten worden door die mannen..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:10

Gewoon er voor gaan!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:13

ik heb die droom laten varen, ik zou me als ik jou was heel goed gaan inlezen, want als je er eenmaal een half jaar zit(half jaar proeftijd), is er voor 2 jaar geen weg meer terug en zit je eraan vast, je krijgt namelijk een contract voor 2,5 jaar.
Bedenk goed wat voor consequenties een baan bij de landmacht heeft voor jouw leven, want het gooit eigenlijk alles op zn kop!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:16

uitgezonden worden, sommigen vinden dit het einde.. waarom? ik weet t niet, als ze er eenmaal geweest zijn en traumas hebben, en maanden (jaren) nodig hebben om bij te komen wat je daar allemaal hebt gezien.. is t niet zo leuk meer.. Al zijn er wel keiharde mensen die weer gaan, pff zo zwaar! ( je mag er ook niets over kwijt, daar is een mensenleven niets waard en worden er mensen zo neergeknald, jij mag hier niets thuis over zeggen.. nee ook niet tegen bijv je vriendje) Het is mentaal zoo enorm zwaar.. Daar moet je voor geboren zijn geloof ik, om dat aan te kunnen. Al heb je natuurlijk wel verschillende plaatsen enz.. mjah.. pff leuk? Ik weet t niet

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:06

Als je het echt zeker weet, ga er voor. Ikzelf ben nu in afwachting van een afspraak voor de keuring bij de NatRes (nationale reserve). Daar heb je net even iets meer vrijheid als bij het 'fulltime' gebeuren en is net wat beter te combineren met de paardjes en alles.

Je moet wel zowel fysiek als mentaal heel sterk in je schoenen staan en uitgezonden worden is echt geen pretje! Ook al ben je dan misschien verpleegkundige en hoef je misschien niet (vaak) op patrouille, het is een zware last die op je schouders rust. Ik ken veel (ex-)militairen die ook al aantal keren zijn uitgezonden maar vind toch wel dat de meeste daarvan er slechter van terug komen als dat ze er heen gaan. Uiteraard zitten ze er ook tussen die het zo weer zouden doen maar de meeste zitten toch echt niet te juichen om naar een oorlogsgebied te gaan, tuurlijk, ze gaan er heen want tja, de kans op uitzenden is nou eenmaal groot genoeg en ze weten dat het vroeg of laat er toch wel van komt. Na uitzenden kan je misschien wel paar daagjes 'bijkomen' in een luxe vakantieoord en kan je met (daarvoor opgeleide) mensen praten en je dingen kwijt maar die paar dagen trekken op niets vergeleken met de dingen die je daar mee maakt/ziet. Mentaal kan je een enorme klap verwachten....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:12

aN army world... sorry kon het niet laten.

Je zult inderdaad eerst toch wel verpleegkundige moeten zijn wil je dat kunnen, dat is niet iets wat ze je 'even' leren.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:17

ik ben wel een army girl en geloof me het is pittig je gaat niet zomaar ff dienst in en op uitzending. ga eerst is naar een voorlichting en laat je dus ook goed inlichten en ook zou ik eerst ojkl gaan doen het orientatie jaar van de landmacht. want je moet wel een beetje hard zijn om dienst in te kunnen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:18

Ehm jah, ik denk dat jij nog wel even 3 keer diep na mag denken voordat je het leger 'vet' noemt :=

Ik denk niet helemaal dat je weet wat je zegt :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:20

en las dat je pas 15 bent dus het duurt nog wel even en het leger is niet vet. zoals al eerder word gezegt zo kom je een beetje over van ik doe het voor de vet heid zeg maar. en zulke mensen vind ik niet echt geschikt ervoor. ik heb ervoor moet knokken en ben 5 mega goeie vrienden verloren op uitzening en trauma`s hou je er ook aan over. dus ga op de ambulance werken dar is vetter als defensie geloof mij. bij defensie is het heel anders als je denkt. en solliciteren kan eigenlijk pas vanaf je 18e want dan zien ze je als volwassen! maar ik raad aan ga eerst het ojkl dioen en dan praten we nog is verder

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:21

Als je het gewoon leuk vind om met army boys te spelen.
Kun je ook gewoon de catering ingaan bij een kazerne in NL.

Vriend van mij heeft bij de marine gezeten en mij wel eens verteld van die oorlogsfilms die ze moeten zien. (en nee niet die gecensureerde nepfilms maar gewoon wat een soldaat in een oorlogsgebied ziet)
Zieke oliebol hoor.
Als je het echt wilt, ga ervoor maar weet zeker dat je het wil.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:23

_Natasja_ schreef:
Als je het gewoon leuk vind om met army boys te spelen.
Kun je ook gewoon de catering ingaan bij een kazerne in NL.

Vriend van mij heeft bij de marine gezeten en mij wel eens verteld van die oorlogsfilms die ze moeten zien. (en nee niet die gecensureerde nepfilms maar gewoon wat een soldaat in een oorlogsgebied ziet)
Zieke oliebol hoor.
Als je het echt wilt, ga ervoor maar weet zeker dat je het wil.

ze is pas 15 en weet nog niet waar ze over praat.
en van die oorlogs films klopt is echt heel ziek hoor.
maar eerst het ojkl doen is verstandiger als gelijk dienst in gaan zoals ik en erachterkomen dat je het niet leuk vind.
alleen vind ik het dan wel weer leuk.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:40

Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel willen en kunnen.
Anders hadden wij geen defensie. Zo zie ik het leger liever dan een oorlogsmachine zoals in sommige landen....

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:53

nikita_benno ik heb ook in het leger gezeten 3 jaar maar ben met me 16 alle keuringen door gekomen en ik was net 17 ging ik de amo doen

maar inderdaad wat nikita_benno zegt het is niet vet het is werk waar je tegen moet kunnen
en uitzendingen als je naar oorlogs gebied moet is heel zwaar
wat denk je allemaal tegen te komen.
vriend van mij is daar getroffen door een bom bij hem is het gelukkig goed afgelopen maar bij meerdere niet.
je kan er trauma's aan oplopen enz ga eerst goed over nadenken want als je 15 bent lijkt het alles maar ga eerst alle info opzoeken die er is succes

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:56

babbii_lief schreef:
nikita_benno ik heb ook in het leger gezeten 3 jaar maar ben met me 16 alle keuringen door gekomen en ik was net 17 ging ik de amo doen

maar inderdaad wat nikita_benno zegt het is niet vet het is werk waar je tegen moet kunnen
en uitzendingen als je naar oorlogs gebied moet is heel zwaar
wat denk je allemaal tegen te komen.
vriend van mij is daar getroffen door een bom bij hem is het gelukkig goed afgelopen maar bij meerdere niet.
je kan er trauma's aan oplopen enz ga eerst goed over nadenken want als je 15 bent lijkt het alles maar ga eerst alle info opzoeken die er is succes

de regel in dat je 16 jaar en 9 maanden moet zijn voor de keuring.
maar jij bent al iets ouder dus kan veranderd zijn inmiddels toen jij de keuring had was het mischien heel anders. zo wie zo is alles al veranderd

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:00

ja ik ben nu 25 heb heel veel plezier gehad in het leger ik ben ook op uitzending gewwest in 2000 alleen dan naar bosnie daar was een hele andere situatie dan waar de militairen nu heen gaan eerlijk gezegd zou ik niet terug willen heb daar wel aan gedacht maar vanwege uitzending groot is en waar ze nu zitten
daar ga ik niet tegen kunnen want je ziet heel veel nare dingen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:10

babbii_lief schreef:
ja ik ben nu 25 heb heel veel plezier gehad in het leger ik ben ook op uitzending gewwest in 2000 alleen dan naar bosnie daar was een hele andere situatie dan waar de militairen nu heen gaan eerlijk gezegd zou ik niet terug willen heb daar wel aan gedacht maar vanwege uitzending groot is en waar ze nu zitten

bosnie is heel anders ja dat klopt. uruzgan is echt geen pretje en ik raad het veel mensen die twijfelen ook echt af. dat je twijfeld is al niet goed. en een uitzending heb je niet zo ff gedaan. e als je close bent met je vrienden familie enz dan is het leger ook niks voor je je moet echt zonder hun kunnen. gelukkig kan ik dat wel maar mn vrienden mis ik eerder als mn familie haha klinkt grof maar is echt zo.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:51

nikita_benno schreef:
babbii_lief schreef:

bosnie is heel anders ja dat klopt. uruzgan is echt geen pretje en ik raad het veel mensen die twijfelen ook echt af. dat je twijfeld is al niet goed. en een uitzending heb je niet zo ff gedaan. e als je close bent met je vrienden familie enz dan is het leger ook niks voor je je moet echt zonder hun kunnen. gelukkig kan ik dat wel maar mn vrienden mis ik eerder als mn familie haha klinkt grof maar is echt zo.

dus dat is nu wat ik bedoel die twee landen is een wereld van verschil

ik vind dat ts echt heel goed moet weten wat ze wilt want het is niet iets wat je 1 2 3 ff doet

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:57

precies babbi lief maar veel mensen weten ook niet waar ze in terecht komen. ik ben met militairen opgegroeit en weet dus waar ik in terecht ben gekomen. ook ik vind dingen niet leuk. maar zoals de titel zegt barbie girl in a army world barbie`s horen niet bij defensie die horen in de make up salon of iets als je op bivak gaat 3 weken denk maar niet dat je elke keer een uur hebt om je haar en make up te doen soms kun je gewoon niet douchen je slaapt in het bos ook met deze kou.