jonger zusje wordt ouder, maar toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

jonger zusje wordt ouder, maar toch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 12:47

Voor de bokkers die een jonger zusje/broertje hebben:
Mijn zusje is nu 16 en ik bedacht me net: jeetje ze wordt over twee maanden al 17 en volgend jaar al 18! En toch... toch zie ik haar nog echt als mijn kleine zusje met wie ik samen uren met de speelgoedpaardjes kon spelen, met wie ik ruziemaakte en samen kleurplaten zat te kleuren.
Ondanks dat ze gewoon hard richting volwassenheid gaat kan ik het niet helpen om haar nog steeds te zien als dat kleine meisje met de twee blonde staartjes, zoals het vroeger was... Zo kan ik me ook bijna niet voorstellen dat ze volgend jaar auto gaat rijden of binnenkort met haar eerste vriendje thuis gaat komen.

Herkennen jullie dit?

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:49

Ja ik herken dit wel met mijn broertje.
Kwam hem laatst ineens tegen bij het uitgaan, hij rookte en dronk bier :+

Wel gezellig hoor, maar niet verwacht, en hij kwam na mij thuis!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:50

haha ja dat herken ik!
Mijn zusje is binnenkort jarig en wordt dan 25... dan voel ik me zoooo oud!!!
Maar gelukkig ziet zij er inmiddels ouder uit dan ik, dat maakt wel wat goed haha ;)
Maar ik zie haar niet als iemand van 25, ik zie haar naja weet niet...jonger!
Terwijl ze qua gedrag heel volwassen is, en qua uiterlijk lijkt ze ook de oudste van ons
Zie mezelf ook écht niet als iemand van 26 die deze zomer 27 wordt trouwens! Dat vind ik zoooo oud klinken :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:50

Jaa haha, mijn zusje is nog steeds 13 vind ik :Y)
Ze wordt dit jaar 18, maar ik zie haar echt nog niet autorijden of met vriendjes thuiskomen oid :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:51

Ik zie mijn zusje nog steeds op haar potje gaan, in haar babybadje zitten, haar eerste stapjes zetten... en dit jaar wordt ze er al 12! Echt maf hoe snel dat gaat... Ok ze is nog niet echt een uitgaande tiener, maar het raakt me wel, de ene moment doe je haar nog luiers aan, de andere moment komt ze thuis, druk aan het smsen en praten over haar 'vriendje'... Zij is toch echt veel sneller dan ik :')

Liezel1

Re: jonger zusje wordt ouder, maar toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:52

Heel herkenbaar!!
Ze is nu 17 en dit dit jaar eindexamen. Lijkt nog de dag van gisteren dat ik zelf examen deed.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:04

Mijn broertje wordt deze maand 15 en heeft nu een vriendinnetje. Het is best serieus maar het zijn nog zulke puppies imo :') Is wel even wennen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:05

Wat ik vooral ook zo leuk vind als je dan terugkijkt, dat je jezelf op die leeftijd al heel volwassen vond en nu zie je je broertje of zusje en dan vind je ze nog helemaal nergens aan toe :+

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:06

Ja, mijn kleine zusje heeft net een huisje gekocht...ook zo raar. Het blijft gewoon je kleine zusje. De barbiepaarden moeten maar mee verhuizen. Kunnen we daar nog samen spelen...en zonder ouders op je nek is het toch veel leuker :-)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:50

Ik herken het heel erg met mijn broertje, hij is nu 14. Ik zie hem nog met zijn lego spelen, maar laatst had hij al hele stoere praatjes over hem en zijn vriendin :+ Mijn zusje daarin tegen gedraagt zich al jaren alsof ze al volwassen is, maar dan op een kinderlijke manier :Y)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:33

Ik heb dit met mijn broertje, hij is alweer 15, maar blijf m als mn kleine broertje zien. Vooral nu hij ook bij mij is komen werken (heb een baantje voor m kunnen regelen). :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:37

Mijn 'kleine' zusje is alweer bijna 35 :+ . Ik zie haar nog steeds als mijn 'kleine' zusje, maar ook weer helemaal niet :D . Want ze is inmiddels een volwassen vrouw, heeft ook een kindje en leeft haar leven op haar manier. Voor haar blijf ik ook altijd haar 'grote' zus. Ze plaagt me met mijn leeftijd, hahaha........ Maar we zijn blij dat we zoveel kunnen delen samen, ons verleden en ons nu. :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:39

Haha wat grappig, ik herken dit ook wel met mijn broertje! Mijn broertje is nu 18..wel anders dan anderen..hij is namelijk altijd een zorgen kindje geweest (veel in het ziekenhuis gelegen) en heeft 9 jaar geleden een niertransplantatie gehad..helaas wordt ie bij ons thuis ook nog erg klein gehouden waar ik me dan wel vreselijk aan kan storen..hij is immers 'al' 18!

NiwlaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:41

Jup ik herken dit ook, alleen dan andersom. Ik ben namelijk het "kleine zusje". Mn broer behandelt me af en toe ook nog zo. Terwijl ik toch verloofd ben, en we hard op zoek zijn naar een huis. }:0

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:47

Jaa ik ken het ook,, ik word volgende maand 16 :) (eindelijk) en me broertje wordt 14(over een half jaar) terwijl ik zou zeggen dat hij 17 is :+,, omdat hij ongeveer 1.85/1.90 m lang is en ik maar 1,65 ..

Maar 2jaar geleden vlogen me broertje en ik elkaar de haren in, maar nu hij steeds meer bezig is met meisjes enzo en mij om tips en dergelijke vraag krijgen we een steeds betere band met elkaar :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:54

Hoe herkenbaar dit := M'n zusje is alweer 17. Gaat zo hard allemaal inderdaad :j Ook als ik foto's kijk van een jaar of 5 geleden, was 't echt nog zo'n meisje en nu zie je gewoon dat ze steeds volwassener wordt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:56

Erg herkenbaar dit topic! :j
Ik vind het maar "raar" dat mijn jongere zusje over ong 3 weken moeder wordt. :=
Ik kan me nog herrinneren dat ze zelf baby was (18 jr geleden) en nu krijgt ze er 1.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:06

Ik wordt over 5 dagen 18 en mijn broertje onder mij wordt dan 16, vind het best wel oud klinken voor hem. :)) Maar ik zie hem niet meer als het kleine broertje waar ik altijd mee speelde, wat ik trouwens wel heel veel met hem deed. Ik heb eerder zoiets van wowie dat mijn zus in april 20 wordt, dat klinkt meteen zo volwassen in de 20. := En mijn jongste broertje vind ik nog steeds zo'n schatje terwijl hij ook alweer 13 is. Hem zie ik ook nog echt als klein broertje, maar hij gaat volgend jaar ook alweer naar de middelbare school. :oo

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:12

Herkenbaar vanaf de kant als het jongere zusje. Mijn beide zussen zijn ondertussen het huis uit, wonen samen. Ik ben nog druk aan de studie met het plan om in september voor een half jaar te vertrekken naar Zuid-Afrika. Ik word overgoten met bezorgde reacties als 'trek je dat wel' en 'wat als je ons gaat missen?' En de welbekende reactie: 'Als jij nu al zo oud ben... Hoe oud ben ik dan wel niet?' (de één 24 de ander 26)

Maar één van de leukste dingen aan oudere zussen: Rustig om 'raad' kunnen vragen over de gekste dingen O:)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:12

Oooh hoe herkenbaar :j Mijn zusje wordt dit jaar 17 en ik ben 23. Ik zie haar nog heel erg als het kleine ettertje dat ze was :+ Mn zusje en ik lagen elkaar niet zo toen we klein waren. Ik was de jongste in het gezin en toen kwam zij erbij en dan ook nog eens van een andere vader. Ik geloof dat ik dat niet helemaal pikte :Y) Als ik er nu zo over nadenk gaat het helemaal nergens over en heb ik er wel spijt van dat we elkaar regelmatig in de haren zaten. Nu is het ook nog eens zo dat we niet dichtbij elkaar wonen, dus heel veel belangrijke dingen mis ik bij haar. Zo was ik laatst bij mn ouders en wilde ze uit. Kwam mn oudere zus om de hoek en die ging het ineens over een jongen hebben die mn kleine zusje leuk zou vinden. Toen moest ik me wel even bedenken 'oh ja ze is al 16' :+. Dit jaar doet ze examen en ik moet en zal bij haar diploma uitreiking zijn :D die wil ik toch echt niet missen. Dan zal ik wel even zeggen dat ik supertrots op haar ben. *\o/*

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:13

Zie het meer in me neefje en nichtje :+:

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:19

heel herkenbaar dit :D ookal is ze 13, toch is ze nog een "klein" zusje .. en idd wat iemand ook al eerder zei, op die leeftijd dacht ik dat ik de hele wereld aankon maar als ik mn zusje nu zo zie dan denk ik echt meid wacht maar :P

ook is ze veel eerder met alles, op die leeftijd dacht ik niet eens aan jongens, zij heeft al haar nodige "vriendjes" achter de rug, en als ze dan ineens aankomen ik ga vanavond uit en ik blijf daar slapen dan denk ik echt, gut gut wat gaat het snel haha :P

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:24

Ik ben zelf de jongste thuis, ik heb een broer van 19 en een zus van 17. Zelf ben ik 14. Ik ben bepaald niet klein, zelf groter dan me moeder, en toch word ik altijd nog kleintje genoemd. Gewoon omdat ik de jongste ben en al 14 jaar zowat door mijn famillie wordt genoemd.

Laatst werd mijn vriendin 16, en dat wouden we eigenlijk wel gaan vieren in de kroeg. Nou ben ik natuurlijk 14, en had het aan me ouders gevraagd. Voor deze keer hadden ze een uitzondering gemaakt, en mocht ik dus uit.

Ging natuurlijk net die dag, mijn broer, mijn zus en mijn broer zijn vriendin ook uit, met hun hele korfbalteam. Mijn broer was echt super beschermend, en was echt bezorgd om me. Mijn broer kwam echt de hele tijd bij me dansen enzo en was echt super gezellig. Halverwege de avond, stond ik leuk en gezellig met een jongen te praten, komt me broer aangelopen zegt ie zo, 'Wel een beetje aardig zijn tegen me zusje hoor'. En dan ook echt op zo'n bezorgde toon, en dan zag je die jongen kijken van, oke oke, ik pas al op. En dan vind ik het toch wel weer lief dat hij zo bezorgd om me is :Y)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:04

Herkenbaar.
Mijn zusje is inmiddels bijna 31 jaar.
Toen ze een aantal jaren geleden ging trouwen vond ik dat vreemd.
Maar helemaal vreemd was het toen ze moeder werd.
Naar mijn idee hoorde ze nog met barbies te spelen :+ .

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:05

Ontzettend herkenbaar,
mijn broertje wordt bijna 16, hij rookt en drinkt bier. Kan daar soms echt nog kwaad om worden, bleef die maar mijn kleine schattige oh zo lieve broertje. Maargoed ook hij moet van z'n fouten leren :+