Je gaat naar een verjaardag....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Je gaat naar een verjaardag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:12

Van vrienden en elke keer op welke verjaardag dan ook kun je de hele avond staan omdat er geen of genoeg stoelen zijn. Nors opkijken

Ik kan me hier zo vreselijk aan irriteren, ikzelf zet altijd het hele huis op de kop en tover overal stoelen vandaan en als ik dan zelf naar een verjaardag ga zoals afgelopen zaterdag kan ik de hele avond in de keuken staan( en half op de keukentafel) zitten waar ik na 5 min al pijn in me rug van kreeg.

Dit valt me de laatste tijd zo vaak op, oke vriendenkring is groot, maar ik denk regel dan op ze'n minst zoveel mogelijk zitplekken. Van het zomer ook ik had de hele dag gewerkt in een winkel dus al de hele dag gestaan, sávond bbq van vrienden, dus ik me mooie hoge hak laarzen aan en ja hoor moest de hele avond staan, aan een staantafel eten. Slapen

Hoe zit dat bij jullie? Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Je gaat naar een verjaardag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:13

Helemaal geen last van.
Altijd een vaste vriendengroep van ongeveer 10 man en dan is er genoeg plek voor iedereen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:14

hihi zooooo herkenbaar Haha!

Helma_Amber

Haha daarom ga ik vaak op tijd heen Haha!
Als ik ergens heen ga en ik kan niet zitten, dan ben ik na een half uur weg. Heb ook geen zin in een pijnlijke rug. Zelf zorg ik ook altijd dat mensen voldoende kunnen zitten, dus verwacht zoiets ook wederzijds Bloos

arjaaaaa

Ik vind bhet juist veel gezelliger als er veel mensen staan. Dan loop je nog eens naar iemand toe. Een aantal zitplekken voor mensen die toch liever zitten en verder staan. Met z'n allen zitten in een giga kring vind ik juist minder gezellig...

Uthrick

Als je je daar zo aan ergert en je weet dat ze bijna overal te weinig stoelen hebben, dan kan je toch zelf (aanbieden om) een stoel mee nemen? : Nagelbijten / Gniffelen )*

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:16

Ik ga ook altijd snel naar huis als ik niet eens kan zitten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:16

Ik doe op mijn verjaardag niet eens aan zitplekken Nagelbijten / Gniffelen Ik stoor me er dus ook niet aan als een ander dat ook niet doet.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:17

Uthrick schreef:
Als je je daar zo aan ergert en je weet dat ze bijna overal te weinig stoelen hebben, dan kan je toch zelf (aanbieden om) een stoel mee nemen? : Nagelbijten / Gniffelen )*

Haha nouja weet het van te voren maar is, enja ik wil ook niet als een oud wijf overkomen van ik neem me eigen stoel mee.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:19

Ik herken het wel. Maar erger mij er helemaal niet aan. Wel ren ik altijd als eerste op een fijne stoel af. Echter naarmate de avond vordert, ga je ook met andere mensen praten. Dan sta ik vanzelf op. En meestal met dat soort feestjes staat op een gegeven moment iedereen en zijn de stoelen leeg!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:20

Wat ik nu ga zeggen klinkt wel wat l*llig maar als iemand na een half uur al naar huis gaat omdat hij/zij niet kan zitten dan vind ik je een oud wijf/zeikerd Bloos! Sorry, wil niemand beledigen maar kon het even niet anders verwoorden Bloos

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:20

arjaaaaa schreef:
Ik vind bhet juist veel gezelliger als er veel mensen staan. Dan loop je nog eens naar iemand toe. Een aantal zitplekken voor mensen die toch liever zitten en verder staan. Met z'n allen zitten in een giga kring vind ik juist minder gezellig...

Hier nog 1, daarom vier ik ook maar geen verjaardagen meer. Iedereen komt en verwacht keurig uitgetelde zitplaatsen gedeponeerd in een kringetje...
Nee, niet mijn ding. Beetje heen en weer lopen, van plek wisselen en dus ook gesprekspartner vind ik dan een stuk leuker.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:21

arjaaaaa schreef:

Same here. Over het algemeen probeer ik iets anders te hebben als ik eigenlijk naar een verjaardag moet waar je in een kringetje zit. Nagelbijten / Gniffelen

Weet niet hoe goede vrienden het zijn, maar anders even vtv aangeven dat je last van je rug hebt en daarom graag wilt zitten. Anders op de grond gaan zitten (of zelf een stoel meenemen), misschien snappen ze je hint. Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:22

Uthrick schreef:
Wat ik nu ga zeggen klinkt wel wat l*llig maar als iemand na een half uur al naar huis gaat omdat hij/zij niet kan zitten dan vind ik je een oud wijf/zeikerd Bloos! Sorry, wil niemand beledigen maar kon het even niet anders verwoorden Bloos
Tja dan word ik maar een oud wijf gevonden. Dat liever dan nog 1,5 week last van mijn rug hebben. Je viert toch je verjaardag. Hoe moeilijk kan het zijn om netjes te zorgen dat mensen eten en drinken hebben en ook nog kunnen zitten..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:22

Uthrick schreef:

Zoals ik al aangaf krijg ik anders last van mn rug en sorry hoor, maar je kunt het heus wel anders verwoorden lijkt mij.
Anders mis je wel een behoorlijk stuk sociale communicatie.
En het hangt wel af van het soort feest.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:23

arjaaaaa schreef:

Bij onze vriendengroep staan de stoelen ook vaak in ''een kring'' maar dat betekent niet dat je niet op kan staan, naar een andere stoel kan lopen en met diegenen praten.
Wij wisselen altijd af of lopen ergens anders heen om wat te kletsen of mee te helpen met drinken oid.
Kan net zo gezellig zijn.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:25

Helma_Amber schreef:
Uthrick schreef:

Zoals ik al aangaf krijg ik anders last van mn rug en sorry hoor, maar je kunt het heus wel anders verwoorden lijkt mij.

Mwah, volgens mij begon jij met de term oud wijf Clown Daarbij komen zeurkees, klaagmiep en zeurdeur naar mijn idee op t zelfde neer dus dat had ik ook kunnen typen. Anyway... hoop dat je het volgende feestje héérlijk kuint zitten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 12-01-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:26

Merens schreef:
arjaaaaa schreef:

Same here. Over het algemeen probeer ik iets anders te hebben als ik eigenlijk naar een verjaardag moet waar je in een kringetje zit. Nagelbijten / Gniffelen

Weet niet hoe goede vrienden het zijn, maar anders even vtv aangeven dat je last van je rug hebt en daarom graag wilt zitten. Anders op de grond gaan zitten (of zelf een stoel meenemen), misschien snappen ze je hint. Knipoog

Precies, ik vind het ook altijd gezelliger om een beetje rond te lopen. Anders zit je ook meteen de rest van de avond "vast" aan degene waar je naast gaat zitten, en dat is niet altijd positieg Bloos
Wij hebben thuis onlangs een feestje gegeven waar we ook vooral statafels hadden, ik heb er niemand over gehoord dat ze graag wilden zitten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:26

Ik vier mijn verjaardag ook niet als ik jarig ben hoor. Die mensen passen allemaal niet in mijn huis en voor mijn verjaardag heb ik geen zin om de tuinstoelen e.d. schoon te maken. Dus van de zomer komt er een feestje in de tuin en de mensen mogen zelf stoelen mee nemen Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:27

C_arola schreef:
Bij onze vriendengroep staan de stoelen ook vaak in ''een kring'' maar dat betekent niet dat je niet op kan staan, naar een andere stoel kan lopen en met diegenen praten.
Wij wisselen altijd af of lopen ergens anders heen om wat te kletsen of mee te helpen met drinken oid.
Kan net zo gezellig zijn.
Ja hier ook. Minstens net zo gezellig Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:29

Misschien een optie om met de vaste vriendengroep de verjaardagen af te schaffen en daarvoor in plaats 1 gezellige avond te doen met z'n alleen met wat extra's ?? barbeque, buffetje met z'n allen weg??

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:31

Uthrick schreef:
Helma_Amber schreef:

Mwah, volgens mij begon jij met de term oud wijf Clown Daarbij komen zeurkees, klaagmiep en zeurdeur naar mijn idee op t zelfde neer dus dat had ik ook kunnen typen. Anyway... hoop dat je het volgende feestje héérlijk kuint zitten Knipoog

Als je daarnaast ook nog even leert lezen, kun je in mijn eerste post lezen dat ik niet begin met de term oudwijf Slapen
Maar als ik niet kan zitten dan vraag ik het altijd netjes en dan is het ook geen probleem. En tja.. ik heb er ook niet voor gekozen om een slechte rug te hebben.

Tuurlijk.. staan bij BBQ's en feestjes in de kroeg is geen probleem, maar ik moet gewoon af en toe even zitten. Het gaat mij erom als je op een verjaardag bij iemand bent en je kunt niet meer zitten terwijl de rest zit dan zou je toch zelf ook liever zitten, maar goed dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:44

Ik zie eigenlijk het liefst een combinatie. Zowel mogelijkheden tot zitten, en dan niet precies afgepast aantal zitplaatsen, maar wat extra. Maar ook dat je kan staan en rondlopen. Verder ook voldoende ruimte zodat je makkelijk kan bewegen ipv je door gangetjes van 20 cm moet wurmen en hopen dat je niks aan glazen of snacks wegmaait... :=

Overigens : mij maakt het ook niet zo uit wáár ik zit, indien er geen stoelen of banken meer zijn, ga ik gerust op de grond zitten :) Ik jat ergens een kussen vandaan voor m'n rug en ga tegen een muur of stuk meubilair zitten.

@ Uthrick, zoals ik lees was er een andere bokker die het eerst met die term kwam en niet de TS, maar doet er verder op zich ook allemaal niet toe :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:45

Bij ons is het meestal voor gewoon zitten en achter hangtafels..
Ik vind een feestje dat iedereen zit eigenlijk niet eens gezellig Tong uitsteken

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:46

Ik hou juist helemaal niet van zitverjaardagen in kringetjes. Maargoed, als je het zo naar vindt, zorg voor een oplossing of fijne schoenen of accepteer dat het zo is Lachen.