Een dagje schaatsen eindigt na 10 min al in het ziekenhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Een dagje schaatsen eindigt na 10 min al in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:08

Heb ik weer. Ik ging met mijn vader en zusje een tocht schaatsen en na tien minuten was het al voorbij.

Mijn vader schaatste onder een lange lage brug door, onder het spoor. (de sukkel dat kan toch helemaal niet, je gaat toch eerst kíjken of het kan Frusty daar wordt zó voor gewaarschuwd)

Hij kwam in een wak terecht en schoof daarna wel weer óp het ijs gelukkig. Daar lag hij dan. Hij kon niet meer opstaan.

Mijn zusje helemaal in paniek, en ik stond aan de andere kant en kon niet meteen bij hem komen. Gelukkig hebben ze een soort van bankjes gemaakt onder die bruggen door zodat je kruipend aan de andere kant kunt komen (die dingen zitten er niet voor niets he pap Sigaar )

Aan de andere kant gekomen paps overeind geholpen. Hij had veel pijn, één arm deed verschrikkelijk zeer. Terug kon niet want hij kon niet kruipen, óver het spoor leek me ook geen goed plan, maar we stonden in de middle of niks.

Toch maar naar de bebouwing geschaatst, mijn zusje nog steeds in paniek en ik mijn vader ondersteunend omdat hij elk moment van z'n stokje kon gaan van de pijn.

Na veel gedoe eindelijk het ijs afgekomen en mijn moeder opgebeld die ons kwam halen. Paps vond het wel een goed idee om eerst even naar huis te gaan en ik zei 'niks daarvan we gaan langs de 1e hulp'. Hij bleef koppig volhouden dat ie niet naar het ziekenhuis wilde.

Toch kwamen we daar zomaar ineens terecht Sigaar Extreme duivel. Paps uit de auto gehesen en naar de 1e hulp. Daar aangekomen heb ik gezegd dat hij een pijnlijke schouder had en mogelijk een hersenschudding (dan word je sneller geholpen ik heb zelf ooit na een val van het paard een uur moeten creperen in de wachtkamer en dat wilde ik hem niet aandoen).

Hij mocht meteen mee. Schouder uit de kom en gebroken. Zetten lukte niet, toen gewichten aan z'n arm gehangen. Zo heeft hij drie uur lang liggen kermen van de pijn. Toen pas zijn ze met hem naar de OK gegaan, onder narcose is het alsnog gezet.

Het was áf en áán daar met brancards, ambulances, gewonden etc. Op een gegeven moment leek het wel oorlog. Mensen op de gang. Schreeuwen en brullen uit kamertjes waar armen weer ín de kom werden gezet.

En bijna allemaal mannen van boven de 50. De ene schaatsmuts na de andere kwam op een brancard binnen. Sommigen met de schaatsen nog op de brancard.

Lig het nou aan mij of zijn vrouwen nou gewoon voorzichtiger? Ik had voor mezelf al uitgemaakt dat ik rustig ging schaatsen omdat het al zo lang geleden was geweest dat ik geschaatst had en dan heb je niet meer alles zo fijntjes onder controle en ik heb geen zin om me een breuk te vallen. Maar die mannen? Nee, die willen hárd.

Vanavond komt het ziekenhuis nog op tv, sbs 6 denk ik. De cameraploeg liep daar hopeloos voor de voeten en gingen ze al die mensen die zoveel pijn hadden zitten filmen Boos! beetje idioot maar goed.

Paps is nu nog in het ziekenhuis, maar hij mag zo weer naar huis. Ik hoop dat mijn moeder hem een flinke preek geeft. Vork Eigenlijk had ik ook gehoopt dat hij zes weken in het gips zou moeten, hij vindt het verschrikkelijk als hij met gips zou moeten lopen. Dan ziet iedereen dat ie wat mankeert en dat is niet stoer.

Geen gips helaas, wel een mitella zes weken Extreme duivel
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 10-01-09 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xFioon

Re: Een dagje schaatsen eindigt na 10 min al in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:12

dat schaatsavontuur begon dus goed...
beterschap voor je vader! Ach gut
ga je zelf nog wel verder schaatsen van de week of ook meteen van de ijspret af Tong uitsteken
hier hoor ik ook elke dag ambulances. vanmiddag was hier ook een schaatstocht, vlak achter mijn huis, heb zelf ook meegedaan maar ook 2 ambulances gehoord...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:13

ik was bezorgd om hem, maar ook een beetje boos, zó onvoorzichtig doen hij had wel onder het ijs terecht kunnen komen.

Mánnen Boos!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:13

ja inderdaad... of gewoon erin en niet meer eruit kunnen door onderkoeld oid...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:13

Jee, dan schrik je wel en dat hij uberhaupt nog teruggeschaatst is, schouder uit de kom en gebroken Bloos!
Goed dat je hem meteen meegetroond hebt naar het ZH Ja Eigenwijze mannen idd, vinden altijd dat het wel mee zal vallen!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:14

Hahaha (leuk geschreven), sorry, wél rot voor je (eigenwijze of domme) vader! Hij moet wel een smak gemaakt hebben hoor, schouder uit de kom én gebroken.

Ik vond vroeger het schaatsen heerlijk, kon er ook alles op, nu durf ik echt niet meer, ben ook bang wat te breken!

Nou sterkte ermee!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:14

Ik heb geen één vrouw zien binnenkomen op een brancard. Wel allemaal mannen.

Inderdaad ook die onderkoeld waren met zo'n foliedeken om zich heen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:16

Oef, heb zelf ook al eens een schouder uit de kom gehad, en dat is idd absoluut geen pretje! Wens je paps maar sterkte van mij! Mijn vader is tijdens het schaatsen hard gevallen, en zit thuis met een zwaar gekneusde schouderspier. Dus idd mannen en schaatsen.... tsssss

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jeetje, wat een gebeurtenis zeg! Denk je lekker te gaan schaatsen Nagelbijten / Gniffelen

Waar is dit ongeveer gebeurd? Ik zie dat we redelijk dichtbij elkaar wonen als jij ook in West-Friesland woont.
Ik ga vanavond zeker even kijken Lachen
Sterkte voor je vader! Schouder uit de kom lijkt me echt ontzettend pijnlijk..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-01-09 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xXGRIETJEXx

Het ligt niet alleen aan de mannen hoor.
Ik dacht dat ik na 20 jaar schaatsen zo er weer op kon klimmen, had nog geen kwart rondje gereden en ging al plat op mn bek, toen vond ik er al niks meer aan dus ben er maar weer af gegaan, dochterlief van 2 en een half vond het wel leuk om mama te zien vallen en die lachte me ook keihard uit Boos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:18

het was bij purmerend, dus ook het ziekenhuis van P'end. Het kwam even bijna tot een patientenstop, maar ja, dat kon niet, want Hoorn zat ook al helemaal vol met schaat-sukkels Clown

Oh wat zullen die verplegers en artsen blij zijn als het weer gaat dooien. Haha!

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:18

Wij hebben vandaag ook geschaatst.
Is er ook een man op zijn heup gevallen en wou daarna nog naar huis fietsen.
Nou dat ging dus niet Nagelbijten / Gniffelen
Lag in een auto met een gouden (isolerende?) deken om.
Kwam ook een ambulance + politie.

Sterkte met je vader!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:21

TNO gaat nu ook een onderzoek uitvoeren. Er zijn namelijk opvallend veel mannen van 55 jaar en ouder die betrokken zijn bij schaatsongelukken.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:01

vanmiddag ook een poging gedaan om te schaatsen maar ben er na 5 minuten weer vanaf gegaan (schaatsen waren bot en bleef hangen met die rotte puntjes van die kunstschaatsen Clown )
Het was wel opvallend dat er veel mannen van rond de 50 met hoge snelheid voorbij kwamen Huilen van het lachen
in ieder geval sterkte voor je vader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:02

Beterschap voor je vader! Ach gut

Wat een ongelukken zeg op dat ijs.. Nagelbijten / Gniffelen
Zag daarstraks ook al wat op tv van overvolle ziekenhuizen..
Vraag me toch wel eens af hoe dat kan.

Toen ik dat zag ging ik toch wel even twijfelen of ik morgen nog wel een tochtje ga schaatsen.. Clown (gelukkig kan ik op die schaatsen niet zo hard schaatsen)

Anoniem

Re: Een dagje schaatsen eindigt na 10 min al in het ziekenhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:08

Liezel1 schreef:
TNO gaat nu ook een onderzoek uitvoeren. Er zijn namelijk opvallend veel mannen van 55 jaar en ouder die betrokken zijn bij schaatsongelukken.

Daar sta ik niet van te kijken. Het is weer eens goed winter en die willen de 'goede oude tijd' opnieuw beleven. Helaas voor hen zijn ze geen 20 meer. Duivel

Je vader heeft wel geluk gehad Arabesk, ook zeker omdat jij en je zusje erbij waren. Ik zag gisteren toen ik in de trein zat op bepaalde plassen mannen (ook oudere) helemaal alleen schaatsen, echt levensgevaarlijk.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:19

Goh lijkt mij een pijnlijke gebeurtenis voor je vader... Ach gut. Gelukkig is er niets erger gebeurt...
Ik hoop op een spoedig herstel!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:15

Arabesk schreef:
Oh wat zullen die verplegers en artsen blij zijn als het weer gaat dooien. Haha!

Welnee, de assistenten chirurgie hebben de tijd van hun leven Haha! Die zijn straks allemaal superhandig in het zetten van schouders en polsen en bijbehorende operaties als zetten niet lukt.
SEH's zitten wat ruimer in de bemanning deze dagen(ten koste van andere afdelingen Tong uitsteken ) en iedereen heeft schik.

Bijna ieder gesprek van de assistenten chirurgie begint met: ik heb hier iemand die gevallen is op het ijs...

En ik geniet van een megavolle wachtkamer waar ik helemaal geen werk aan heb Tong uitsteken

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:06

Dat klinkt erg pijnlijk. Maar goed dat mijn vader niet op de schaatsen gaat. Die zou ook hard gaan en hard willen.. Gewoon het idee van vroeger, de ouwe tijd! En die ouwe eigenwijze mannen denken niet aan de veiligheid

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:22

Hoorde van me collega die op de SEH werkt, dat er een wachttijd was van ruim 6 uur. Ze gingen zelfs soep en brood uitdelen.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:26

Wow dat klinkt heel erg pijnlijk zeg! Drie uur met gewichten aan z'n arm Bloos! Pfoee..
Veel sterkte aan je vader!

(ik ben zelf vanmiddag ook nog hard op het ijs gesmakt, mn schaats bleef in een scheur haken, entoen vloog ik ineens over het ijs Huilen van het lachen )

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:04

Jeetje wat erg, bah.
Dat is dus een van de redenen dat ik mijn vriend niet mee wil hebben met schaatsen omdat meneer veel te onbenullig is en ik ook bang ben dat zoiets gebeurd, en dan ben ik degene die van ze'n stokje gaat Knipoog

Beterschap aan je vader!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:18

Na 10 min. al zoiets, veel beterschap voor je vader! Wel schrikken hoor, ik begrijp heel goed dat je een beetje "boos" bent op je vader.

Ik ben ook zo'n snelheidsduivel. Had vanmorgen de schaatsen al klaar liggen maar laat mijn verstand spreken en begin er niet aan...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:20

Die kerels die nu 55+ zijn schaatsen zo'n 30 jaar geleden (toen we elke winter een elfstedentocht hadden) natuurlijk enorm veel en denken nog steeds dat ze 20 a 30 jaar zijn en dat dus nog steeds kunnen.....NOT!!!!

Ik heb nog steeds zin om te schaatsten maar denk dat ik het toch maar oversla voor ik de eerste vrouw wordt op de SEH Duivel Haha!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:44

Wat een verhaal. Niet zo slim van je paps om zo even inder een brug door te schaatsen (dat is het eerste wat je leert zowat als je kunt schaatsen; nooit onder een brug door). Maar ook al hoeft hij niet in het gips ik denk dat hij zijn straf wel heeft. Mijn vader heeft zijn schouder ook eens gebroken gehad en die heeft er echt maanden evrschrikkelijk veel pijn van gehad...

ps. Sinds wanneer ben jij een man Clown (profiel)