Word zo moe van dit huis...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raketje_

Word zo moe van dit huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:33

Voor jullie het zoveelste topic Clown
maar ik kom toch me gal spuwen Duivel

We leven hier al een poos met 5 mensen in huis
(lees, moeder, broertje 18, zusje 13,ik 19 en mijn kindje 2.),
maar er is totaal geen fatsoen naar iedereen toe.

Me moeder werkt fulltime om alles te bekostigen,
zusje doet co-ouderschap en broertje werkt ook gewoon.
Ik ben dus als enigste thuis heel de dag en zijn mijn huishoudelijke taken
gegeven.Wat niet meer als logies is Knipoog

Inmiddels doe ik hier heel het huishouden, stofzuigen,dweilen
wassen, koken en boodschappen halen. Opzich niet erg maar iedereen
komt thuis en flikkert zo ze spullen overal neer. Mijn moeder gaat gelijk naar bed
want die is moe.Broertje gaat naar boven en vriendinnetje komt vervolgens, die leeft in
ze kamer en gooit 1x per 4 weken ze vuile was naar beneden, en moet ik het maar gelijk wassen.
Doe ik dit niet word ik als schoonmaakturk uitgemaakt !

Jongste zusje zit heel de dag achter de computer,wilt niet naar school
scheld met de ergste scheldwoorden wat je kan bedenken.Zeg je er wat van slaat ze door,
schopt slaat knijpt bijt oftewel een echte pittbull. Ik word door haar dagelijks k*nkerh**r uitgemaakt
en dergelijke. Me moeder probeert te sussen, wat der niet lukt.Ze kan haar niet meer aan.
Mijn vader wel, maar die geeft ook een goeie knal.Mijn moeder vind dit kindermishandeling en doet dit
niet.(ouders gescheiden)

Tot paar maanden geleden kon ik goed met me zusje opschieten, maar het word van kwaad tot
erger.Niet alleen bij mij, ook broertje en moeders.
Vorige week moest me moeder ineens werken en vroeg of ik zusje naar vader wou brengen,
zo gezegt zo gedaan.Duidelijke afspraken gemaakt en ze zal zich gedragen!
Dit is zo uit de hand gelopen, dat ze zich opgesloten heeft in de badkamer met een mes,
gegilt heeft dat ze zelfmoord zal plegen.(ze is klassieke autist 3.) Waarop ik met me handen in
het haar zat, en badkamer raam heb ingeslagen. Toen ik binnen was tilde ik mijn hand op en wou
haar een goede knal verkopen, tot ze bibberend achter de wasmand kroop.Ik heb haar ook niet geslagen,
liet na dit gelijk mijn hand zakken. Heb gevraagt of ze nu wel luisterde en dit niet de bedoeling was,
ze begreep het en is achterop de fiets gesprongen en wou der wegbrengen. Tot ze eraf sprong en naar me oma rende,
hier is ze naar binnen gegaan en is onder het bed gaan liggen.

Met broertje gaat het hier altijd heel anders.
Die leeft op ze slaapkamer, komt thuis beroofd de kasten die net gevult zijn.
Heeft een vriendinnetje met auto, maar als je vraagt of ze even eten willen halen,
vertikken ze dit.Ik moet maar met ziek kind op de fiets boodschappen doen.

Net braaf boodschappen gehaalt, broertje komt beneden na heel de dag op bed gelegen
te hebben met vriendinnetje, en vraagt wat we eten en of ik uberhout wel eten gehaalt heb.
Ik zeg nee, heb geen eten gehaalt.Hij schiet uit ze pan dat ik niet spoor.En zegt dat ie pizza gaat halen.
Ik zeg kijk even in de ijskast, en trekt ijskast open(had toevallig pizza's gehaalt) Hij zegt vervolgens
dat deze pizza's goor,vies en stinken en dat hij die niet wilt.Hij trekt ze jas aan en wilt weggaan.
Ik vraag wat ie gaat doen en zegt andere pizza's halen, ik schiet uit me slof en zeg '; je voert niks uit
je ligt heel de dag op je reet, je klaagt dat je eten niet goed is en gaat nu andere halen. Je eet deze maar,
doe niet voor niks boodschappen! '' Hij loopt boos deur uit en roept na dat ie toch andere pizza's gaat halen.

Hij komt 10 minuten later binnen zonder pizza's maar met gevolg zakken chips,blikjes redbull etc.
Gooit dit in ze kamer, en trekt de ijskast open en wilt de pizza's opeten die in gekocht heb! Ik zeg nee, nu
laat jij ze lekker liggen en eet ik ze lekker op. Hij kwaad en gaat er tegen in, doet ze toch in de oven.
Ik naar me moeder en gezegt wat er aan de hand is, vervolgens krijg ik de preek over hoe oud ik niet ben
en ik kinderachtig doe! Pardon!? Broertje moet naar boven en ik hoor der zeggen eet ze maar lekker op.

Vervolgens eten hun nu mijn pizza op.( had er 3 gehaalt, niet gerekent op vriendinnetje lief.)
Ik kan straks weer terug door de kou omdat vriendinnetje hier ook eet.Word niet gemeld of vriendinnetje
hier eet. Moet ik niet doen als mijn vriend spontaan komt eten, want is het huis weer te klein. Clown

Anyway blij dat ik per 1 feb weer op me zelf woon!

ENOMIS

Re: Word zo moe van dit huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:38

pfoe dat is idd niet mis.
Denk dat als jij op jezelf woont er een last van je schouders valt..
Hopelijk zullen ze dan beseffen wat jij allemaal gedaan hebt!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:44

Denk dat je het op je zelf een stuk rustiger krijgt zo te horen, alleen voor jezelf en je kindje zorgen.....
Nog even volhouden zou ik zeggen en het hun daarna lekker zelf op laten knappen, misschien niet zo leuk voor je moeder
maar misschien lomen er dan betere regels.
Veel sterkte straks op jezelf en geniet ervan, en laat ze niet weer over je heen lopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:45

Ik zou toch eens naar een officiele instantie stappen...

Kinderen zonder opvoeding en structuur.... dat gaat gigantisch fout op den duur.
Je moeder kan jullie duidelijk niet aan.Wat hulp hierbij zou geen kwaad kunnen .
Sterkte

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:49

Crossmonster, ik ben de enigste die nog redelijk doet wat ze opdraagt.
Zei kort mij anders wel heel erg.Wilt ze bijv. niet een keer oppassen oid.

Bij broertje en zusje doet ze dit niet.Nu is het grootste probleem ook
de jongste die de boel op stelte zet. En wonderlijk genoeg luistert ze bij
me pa prima.Maar hij geeft haar ook gewoon een goeie mep. Knipoog

Broertje mag het meeste, hoeft niks te doen en woont in lui
lekkerland.Letterlijk en figuurlijk. Zusje gaat nu hulp krijgen,
ze gaat in therapie, omdat ze niet te handhaven meer is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:50

Verschrikkelijk zeg dit, ik zou ook helemaal gek worden als ik jou was... Gelukkig lees ik dat je binnenkort weer op jezelf gaat, lijkt me veel prettiger voor jou en je kindje natuurlijk Ja

Ik ga mee met Barbiietut, ze zullen je vast en zeker wel gaan missen als je straks niet meer alles in huis doet!

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:53

Mas, dat is het ergste. Dan zeggen ze '' Dan ben jij eruit en word er niet meer troep gemaakt , en heeft iedereen ze rust terug ''

Met andere woorden, ik verstoor hun rust.
En als ik het niet doe, komt oma lief wel elke dag opruimen omdat ze medelijde heeft... Zucht

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:58

Ja als je op jezelf woont zullen ze wel merken wat jij allemaal gedaan hebt, dan moeten ze het ineens zelf gaan doen.

Veel succes die laatste maand, kan me voorstellen dat je al af aan het tellen bent.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:59

raketje_ schreef:
Mas, dat is het ergste. Dan zeggen ze '' Dan ben jij eruit en word er niet meer troep gemaakt , en heeft iedereen ze rust terug ''

Met andere woorden, ik verstoor hun rust.
En als ik het niet doe, komt oma lief wel elke dag opruimen omdat ze medelijde heeft... Zucht

Dat zéggen ze ja, laat maar lekker gaan meid, jij weet wel beter. Het zal ze allemaal nog tegenvallen als je straks weg bent en ze zelf moeten zien hoe ze hun kleding gewassen krijgen. Dan piepen ze echt wel anders hoor!

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:01

Nee, want dan komt oma elke dag de was halen en elke dag dweilen.Ondanks me oma ook gewoon druk heeft, doet ze het toch elke dag weer. Eigelijk te makkelijk toch Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:03

Echt waar, doet je oma dat? Bloos!
Dat is idd wel een beetje te gek hoor, vind het ook belachelijk hoe je broer doet, volgens mij zou die eens een schop onder zn kont moeten hebben... 18 zijn en je dan zo gedragen

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:06

Jaa, dat doet onze oma.
Eigelijk te gek voor woorden, maar oma lief vind het anders weer zo sneu voor mams.(die overigens voor en na werk in bed ligt met laptop en chat)

En broer moet idd een schop, helaas zodra me moeder wel een keer boos word, vlucht die naar ze vriendin!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:09

pfffff wat heb jij nog een zware 3nweke voor de boeg. een stal pubers terwijl je zelf nog maar half uit je pubertjd bent (niet verkeerd bedoeld hoor) ik vind het niet kunnen dat het vriendinnetje van je broertje jouw pizza opeet. hij deelt m maar met haar!!
gelukkig is het nog ,mar 3 weken. sterkte nog even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:59

Jeetje wat een toestanden!
Je zegt weer op mezelf, hoe lang en wanneer heb je al eerder op jezelf gewoond dan? En je zusje van 13 heeft co- ouderschap? Begrijp ik dit nu goed of..
Even doorbijten die drie weken en ik zal niks opruimen van de rest. Ik vind het ook heel erg van je moeder, dat zij het druk heeft met werken a la, maar dan moet je daarna maar je kinderen opvoeden en niet in bed met de laptop!

Fjordje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:03

wooow.
wat zul jij genieten als je op jezelf woont zeg..!!
wat een gedoe..niet echt normaal iig.

Wat crossmonster zegt...hulp kan geen kwaad!!

En ik ben benieuwd hoe t is als jij daar weg bent..je oma zal het op een gegeven moment ook niet meer trekken..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:32

raketje_ schreef:
Crossmonster, ik ben de enigste die nog redelijk doet wat ze opdraagt.
Zei kort mij anders wel heel erg.Wilt ze bijv. niet een keer oppassen oid.

Bij broertje en zusje doet ze dit niet.Nu is het grootste probleem ook
de jongste die de boel op stelte zet. En wonderlijk genoeg luistert ze bij
me pa prima.Maar hij geeft haar ook gewoon een goeie mep. Knipoog

Broertje mag het meeste, hoeft niks te doen en woont in lui
lekkerland.Letterlijk en figuurlijk. Zusje gaat nu hulp krijgen,
ze gaat in therapie, omdat ze niet te handhaven meer is.

Ik vrees dat daar de problemen niet mee opgelost worden durf ik vrij zeker te zeggen, want de leefsituatie veranderd niet.
Ik zou toch is denken om inderdaad hulp van buitenaf te halen als is het om de toekomst van je zusje . Want deze situatie kan gewoon niet de pedagogische verwaarlozing en gewoon alle toestanden in je gezin

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:39

Petite schreef:
Jeetje wat een toestanden!
Je zegt weer op mezelf, hoe lang en wanneer heb je al eerder op jezelf gewoond dan? En je zusje van 13 heeft co- ouderschap? Begrijp ik dit nu goed of..
Even doorbijten die drie weken en ik zal niks opruimen van de rest. Ik vind het ook heel erg van je moeder, dat zij het druk heeft met werken a la, maar dan moet je daarna maar je kinderen opvoeden en niet in bed met de laptop!

Ik heb inderdaad eerder op me zelf gewoont 4,5 jaar lang.
Helaas door relatie wat stuk gelopen is was ik noodzakelijk om terug te
keren naar me moeder tijdelijk. Vandaar dat ik hier alweer 7 maanden bivakeer.

Als ik niet opruim betekend dat ze niet wilt oppassen, waardoor ik mijn vriend
niet tot nauwlijks zie.En de zaterdagavond niet even een dagje rust heb.

Het internetten met haar is ook rede geweest van scheiding Knipoog

Ik zelf ga absoluut geen hulp halen, hoe spijtig voor de anderen,
maar dat is niet mijn taak.Mijn taak is om mijn eigen kind straks zo goed
mogelijk op te voeden die ook autisme heeft.Dat zijn mijn zorgen genoeg straks.

Fjordje, mijn oma lief heeft dit in de tijd van 4,5 jaar al lang vol gehouden,
dus dat gaat der nu ook wel lukken.Oma woont 3 straten vederop. En ik straks om
de hoek bij mams. ze roepen ookal dat ze bij mij voortaan rotzooi komen maken. Clown

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:42

Pfff meid! Dit is erg herkenbaar! Mijn broer van 23 is ook zo'n type. Al gaat hij wel naar school, loopt stage en werkt. Maar zijn karakter, pff om gék van te worden! Verder, denk nu maar zo, houd je een beetje op afstand, doe wat je moet doen en laat de rest maar een beetje voor wat het is, over een kleine maand woon je weer lekker op je zelf. Houd dat voor ogen! Dan is het snel voorbij! Maar denk dat hulp voor je zusje of je broer niet verkeerd zou zijn!

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:42

Loez, probleem 2, ik erger me dood.broertjes kamer is een vuilnishoop, daarbij pakt hij mij spullen ook nog eens.Dus als ik wat kwijt ben moet ik dat zoeken op hems kamer! Zelfs me moeder en oma durven niet op ze kamer te kijken. En meestal zijn mijn spullen dan al uit elkaar gehaalt '' omdat ie wilt kijken hoe in elkaar zat '' :s

Dus ik bemoei me vaak met hun, dat ie ze spullen moet opruimen etc. maar niks helpt.Mag nu heel de keuken voor de 2e keer boenen, want hems troep staat er. Is moeite hoor om het in de vaatwasmachine te doen Knipoog

En daarbij zeggen ze allebij zowel moeder als broertje ; '' wij werken beide fulltime, jij hangt thuis alleen maar rond op je luie reet ''
Of ik nog even wil werken met een gehandicapt kindje,huishouden etc. Prima, mam pas jij op ? Dat wilt ze niet....

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:08

Nou ja, er bestaat natuurlijk zoiets als kinderopvang. Dat kan je zelfs grotendeels of geheel vergoed krijgen, als je een baan hebt.
Je moeder neemt haar verantwoordelijkheden niet, maar je kan ook je hand in eigen boezem steken en toegeven dat je jezelf in deze situatie hebt gemanouvreerd. Als ik het goed begrijp ben je op je 15/16e al uit huis gegaan en was je op je 16e al zwanger. Je had op je vingers kunnen natellen dat dit ergens problemen zou gaan opleveren, lijkt me.

En nu draag je daar inderdaad de gevolgen van. Misschien moet je gewoon niet klagen, maar je schouders eronder zetten en nog even je beste beentje voor zetten in huis. Het is waar dat jij de hele dag de tijd hebt voor het huishouden en dat hoeft maar 2 a 3 uurtjes per dag te duren lijkt mij. Doe dat nog even, voor de resterende weken dat je daar woont en ga met een goed gevoel het huis uit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:20

Begrijp is nou goed dat je zusje al een kind heeft?
Ik raad je ook aan om een instantie oid in te schakelen want dit alles is voor niemand gezond

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:23

imd schreef:
Begrijp is nou goed dat je zusje al een kind heeft?
Ik raad je ook aan om een instantie oid in te schakelen want dit alles is voor niemand gezond

Het zusje heeft geen kind, maar de TS Knipoog

[edit] lies legt het beter uit dan ik
Laatst bijgewerkt door Mars op 11-01-09 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:24

Ik denk dat ze bedoelt dat haar ouders gedeeld ouderschap hebben over het zusje en ze dus de helft van de tijd bij haar vader woont.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:40

tja,hoe kan een zusje nu een broer en ander zusje opvoeden,als moeders dit hoort te doen,maar het belangrijker vind om te chatten....

een moeder/ouder hoort kinderen op te voeden,het wil weleens anders lopen als vader en moeder komen te overlijden,dat 1 van de kinderen dan een ouderrol op zich neemt,maar nu zijn er nog 2 ouders die maar vinden dat een van hun kinderen hun andere kinderen moet opvoeden

Jou moeder hoort gewoon na haar werk,een volwassen opvoedende rol aan te nemen,hoe zwaar dat soms ook is,maar naar jou zullen ze nooit gaan luisteren...zeker niet als dan moeders ook nog eens jou als opvoedende laat zakken als een baksteen op conflict momenten..

Vind het vooral heel kwalijk van jou moeder dat ze jou in deze positie zet,en er zelf makkelijk denkt af te komen...

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 13:55

Lies,ik was inderdaad zo jong zwanger.Dat staat buiten het feit dat ik niet werk. M'n kindje is gehandicapt en bezig met speciale kinderdag verblijf zodat ik straks weer aan het werk kan. Helaas kunnen veel instanties mn kindje niet meer helpen omdat ie te veel achterloopt en te gehandicapt is. We hebben nu 1 kinderdag verblijf gevonden die hem zou kunnen plaatsen.Helaas heeft deze nog een wachtlijst tot na de zomervakantie !
Kinderarts doet der best om hem er eerder te plaatsen, maar geen plek is simpel weg geen plek....

En kom gerust eens meelopen hier een dag, je bent hier geen 3 uurtjes mee bezig.Ik weet wat normalen huishouden is.Maar iedereen komt thuis,trekt alles weer overhoop en vlucht naar boven, komen uur later weer naar beneden om alles overhoop te halen.

Vannacht broertje lief gaan stappen,komt thuis met vriendin en maakt dus knakworstjes.Niks mis mee, maar ruim je troep op! nu hebben ze het ook aan laten branden en stinkt heel het huis naar gas/vuur....