Populaire meiden en jongens..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Populaire meiden en jongens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 09:59

Na een aantal tvprogramma's en ervaringen ben ik hier eens over na gaan denken..
Zap eens in een tvprogramma of een film en je haalt zo de 'popiejopies' eruit en de 'nerds'. Als je een discotheek of school inloopt, kan je binnen een paar minuten aanwijzen wie er populair zijn en wie niet. Welke meiden er door iedereen bemint worden en iedereen vind hun aardig, knap, leuk, lief etc. Altijd een grote groep om zich heen. Het zijn ook altijd dezelfdes die populair zijn, overal. Het komt zelden voor dat iemand die op de basisschool de 'nerd' was, op de middelbare school ineens het populairste meisje was.
Maar wie bepaalt dit allemaal? Waarom zijn die populaires altijd en overal populair en kan je ze overal tussen uit pikken en vind iedereen (oke, niet altijd iedereen natuurlijk) ze altijd aardig enzo.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet typen, maar ik vind het allemaal zo typerend. Waarom zijn de knappe, blonde, dure kledingdragende altijd de populaires? Waarom niet dat minder knappe meisje, in gewoon normale kleding die ook gewoon aardig is? Waarom vinden mensen haar al sneller 'raar'?
Ja, dit is geen frustratie hoor Knipoog Ik heb nooit bij de populaires gezeten, maar het was ook niet zo dat ik niemand had. Ik kan het altijd wel met iedereen vinden..
Maar toch vraag ik me altijd een beetje af wat hen nou zo 'populair' maakt..
Als jullie snappen wat ik bedoel.
Op de middelbare school had ik altijd beetje hekel aan zulke types. Types die denken dat ze belangrijk zijn, dat ze alles kunnen flikken en het liefste nog iedereen voor schut zetten.
Waarom altijd die groepjes waar je ingedeeld word? Waarom altijd haat en nijt (neid?) tussen die groepen meiden enzo..
Ghehe, dit klinkt wel als frustratie, maar ik vroeg me eigen gewoon af hoe jullie er tegenover staan.. Knipoog

Equidea

Re: Populaire meiden en jongens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:04

Je bepaalt dit helemaal zelf voor 99%.
Ken zat minder mooie mensen die ook bemind worden door een hoop mensen, het is maar net hoe je je gedraagt.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:04

Ach ik hoorde bij niet 1 van de 2 genoemden. Was geen popie jopie, maar ook geen nerd. Ondertussen vond ik de populaire mensen zo gemaakt, en ik snapte de meelopers nooit. Aan de andere kant vond ik de nerds vaak zielig, omdat ze vaak zo werden getreiterd door de popie jopies.

Als je er zo bij na gaat denken is het inderdaad raar dat die groepjes er op elke school of in elke discotheek wel zijn. En hoe die zo worden gevormd? Denk door de manier van opstellen / gedragen?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:07

Dit is puur de middelbare schooltijd. Dan is iedereen volgeling, en niemand weet nog wie hij/zij is. Dit hou je, en kan je niet tegen gaan. Hoe ouder je wordt, hoe vager deze lijnen worden. (Zo was een van mijn beste vriendinnen iemand die ik hate in mijn middelbare schooltijd)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:09

Ik snap precies wat je bedoelt. Ja Heb er ook vaak zat over nagedacht. Lachen Het is maar net hoe je je gedraagt idd.
Laatst bijgewerkt door Liedje op 10-01-09 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:14

Ik was het nerdje op de basisschool, maar nu krijg ik aandacht genoeg hoor.. Haha!
Kwestie van goed naar jezelf kijken. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:23

Ik denk dat eht voor een groot deel te maken heeft met onzekerheden in de puberteit. Knappe meiden weten vaak (oke niet altijd) wel van zichzelf dat ze er goed uitzien en zijn zelfverzekerd. De meeste anderen zijn niet zo zelfverzekerd en sluiten zich aan bij mensen die dit wel zijn.
In een groep is het al snel makkelijker om je sterker te voelen, zeker als er een sterk leidersfiguur aanwezig is.

Ik hoop dat ik een beetje te volgen ben, ik vind het moeilijk uit te leggen, maar denk dat de meesten wel zullen begrijpen wat ik bedoel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:28

tv programma's zijn altijd overtrokken, een beetje overdreven groot verschillen. En verder bepaal je het zelf een heel eind hoor! Bedoel als je als nerd gezien wordt, laat je jezelf in een hoekje drukken...En en verder zit ik niet echt om aandacht verlegen maar om nou te zeggen dat ik echt populair ben en een rotkind..Nee niet echt eigenlijk.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:51

Mas schreef:
Ik denk dat eht voor een groot deel te maken heeft met onzekerheden in de puberteit. Knappe meiden weten vaak (oke niet altijd) wel van zichzelf dat ze er goed uitzien en zijn zelfverzekerd. De meeste anderen zijn niet zo zelfverzekerd en sluiten zich aan bij mensen die dit wel zijn.
In een groep is het al snel makkelijker om je sterker te voelen, zeker als er een sterk leidersfiguur aanwezig is.

Ik hoop dat ik een beetje te volgen ben, ik vind het moeilijk uit te leggen, maar denk dat de meesten wel zullen begrijpen wat ik bedoel.

Ik begrijp je, daar heb je ook absoluut gelijk in. Ja Als er iemand is achter wie je je kan 'verschuilen', is het makkelijk, sommige mensen redden het wel op eigen beentjes, en voor die mensen heb ik veel respect.

edit: ff een woordje weggehaalt haha.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:56

Ik vind dat het grappige is dat je na de middelbare school hier heel anders over denkt. Het is niet belangrijk, zeker niet als je gewoon aan het werk gaat.
Dan denk je: waar heb ik me toen druk over gemaakt Haha!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:58

Ik denk dat dat vooroordelen zijn. Zo heb (had) ik een vriendin die er erg 'cool' en populair uitzag. In de discotheek was het dan ook altijd succes verzekerd, terwijl op school... nix noppes aandacht of populariteit.
Die van de school zullen wel gedacht hebben dat ze altijd en overal als nerd aanzien werd, en in de discotheek wellicht omgekeerd.
Dat meisje voelde zich wellicht gewoon "meer thuis" in de disco dan op school.

En zo heb ik niet één voorbeeld, maar tientallen voorbeelden.
Het is helemaal niet zo zwart-wit als het lijkt.

Ik ben altijd een (halve) 'seut' geweest, maar soms leer ik een groepje mensen kennen, waarbij ik opeens zeer populair blijk, en die ook denken dat iedereen voor mij staat te springen.
Niets is minder waar, maar het is gewoon omdat ik bij die 'groepjes' meer mezelf kan zijn.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:17

ligt aan hoe je je gedraagt,
ik was ook geen van 2, en nu nog niet hoef ik ook niet:P
ik heb echt een hekel aan mensen die denken dat ze alles zijn en iedereen voor schut willen hebben
kzit nu op mijn vervolg opleiding en ik loop met de hele klas niemand de baas ofzo echt super
alleen sommige andere klassen zijn hopeloos Vork Tong uitsteken

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:20

mm die situatie is niet alleen zo bij "schooljeugt" maar ook bij de volwassenen,
hoe groter (en duurder) het huis, even als auto etc, hoe meer resprect...
waarom? dat is de mens... (dieren doen het trouwens ook hoor... alleen dan niet met geld o.d )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:27

Het grappige is dat ik me totaal niet druk maak om zogenaamde populairiteit, maar toch behoorlijk 'popi' ben op school en in de klas. En dat terwijl ik zeker niet 'hip' gekleed ga, want ik trek aan wat ik leuk vind - en dat is alternatieve kleding. Lachen
Ik geef geen ruk om al die onzin, maar ik vind gewoon iedereen aardig en iedereen mij. Ik heb een stel goede vriendinnen maar daarnaast ken ik bijna iedereen op school en andersom zij mij. Ik ben van nature al behoorlijk aanwezig, ik denk dat het gewoon met je karakter te maken heeft. En ik ben gewoon enorm mezelf. En ik heb veel zelfvertrouwen. Ik denk dat dat al een hoop uitmaakt. Lachen

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:29

Populaire kinderen zijn vaak hele sociale kinderen, die makkelijk vrienden maken en ze worden vaak door veel mensen aardig gevonden omdat ze andere mensen graag helpen.

Daarnaast zie je wel eens kinderen met juist negatief gedrag populair worden. ze hebben aanzien omdat ze dingen durven die andere niet durven. Meestal hebben deze groepen niets met vriendschap te maken.

Dat het lijkt dat populaire mensen meer durven of een grotere mond hebben heeft vaak te maken met dat deze mensen sociaal goed ontwikkeld zijn en assertiever zijn dan andere.

Ik zeg ook niet dat dit altijd zo is... Dit is hoe ik het geleerd heb.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:31

Kyle schreef:
Ik denk dat dat vooroordelen zijn. Zo heb (had) ik een vriendin die er erg 'cool' en populair uitzag. In de discotheek was het dan ook altijd succes verzekerd, terwijl op school... nix noppes aandacht of populariteit.
Die van de school zullen wel gedacht hebben dat ze altijd en overal als nerd aanzien werd, en in de discotheek wellicht omgekeerd.
Dat meisje voelde zich wellicht gewoon "meer thuis" in de disco dan op school.

En zo heb ik niet één voorbeeld, maar tientallen voorbeelden.
Het is helemaal niet zo zwart-wit als het lijkt.

Ik ben altijd een (halve) 'seut' geweest, maar soms leer ik een groepje mensen kennen, waarbij ik opeens zeer populair blijk, en die ook denken dat iedereen voor mij staat te springen.
Niets is minder waar, maar het is gewoon omdat ik bij die 'groepjes' meer mezelf kan zijn.

Dit herken ik wel.. Geld, geld!
Ik ben model, heb echt genoeg aandacht van jongens, maar opschool vinden ze me raar, nou ja, ze mogen me niet, het pesten is zelfs gelukkig net over.. In debovenbouw klasse wordt ik wel eens aangesproken door jongens als ze niet weten wie ik ben door anderen.. Sigaar ik had hele basis school een hartsvriendin, alleen ze heeft me keihard laten zitten, en nu heeft ze me in de 1e klas helemaal zwart gemaakt..
Ik zie toch altijd vaak populaire meiden idd, maar vaak zijn ze helemaal niet zo speciaal, als je daar doorheenkijkt zijn soms de "meelopers" wel knapper..

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:40

Dit bepaal je voor het grootste gedeelte zelf.
Je moet niet de anderen als maatstaaf nemen, maar jezelf.
Wanneer jij vertrouwen hebt in jezelf en je bewust bent van je eigen kunnen, zul je dit ook uitstralen.
Wie zelfverzekerdheid en kracht uitstraalt, heeft zo een hele groep mensen achter zich, omdat mensen nu eenmaal graag krachtige persoonlijkheden volgen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:09

Ja dat vraag ik mijzelf ook wel eens af. HOE dat toch komt dat de 1 wel popi is en de ander niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:48

De populaire mensen zijn er zelf amper bewust van dat ze populair zijn.
Maar op de middelbare school wel veel meer aanwezig.
Voor mij maakte het een heel verschil toen ik de overstap van atheneum, op atheneum wilde ik altijd populair zijn. Maakte me er altijd erg druk om, geprobeerd populair te worden, maar ze waren ongelooflijk achterbaks.
Terwijl op de havo ik niet eens die druk voelde, iedereen wilde met me omgaan. Ik was een soort van populair. In onze klas dan. Er waren wat meiden die zich extreem populair voelden. Maar achteraf waren die bij niemand echt gemogen.

Ik denk dat het gewoon je eigen instelling is. Als jij open en vrolijk bent, ben je gewild.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:11

Ach, het gaat erom hoe het je verder vergaat. Via hyves vind ik wel eens mensen terug, ook de populaire maar sjee zeg, sommige zien eruit!! En de meeste... die zijn ook gewoon burgelijk geworden Haha! hehe

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:34

Hoe pik je ze er uit? Aan de uitstraling van die mensen Nagelbijten / Gniffelen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:37

Als je maar een grote bek hebt en niet bang bent om anderen af te zeiken.
Als ze een lekker arrogante, zelfverzekerde uitstraling hebben.
Als ze in kleding lopen wat samen 800 euro waard is.
Als ze twaalf lagen makeup op hebben.
Als ze zichzelf de beste en de mooiste vinden.
Als ze altijd luidruchtig zijn en om aandacht vragen.
Als ze eigenlijk gewoon verschrikkelijk irritant zijn als je het mij vraagt.

Bah, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen.
Maargoed, moeten ze zelf weten..
Ik heb échte vrienden, en dat zijn gewoon normale mensen.

Nee, van mij mochten ze afgeschaft worden, die popiopies Sigaar

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:40

Sodeletuut: nu beschrijf je een groep die ik de nep populaire meiden noem...

Maar ik ken er genoeg... Die wel 'populair' (vind het maar een raar woord om op iemand te plakken maar ok) zijn maar die het er echt niet om doen maar gewoon heel aangename mensen zijn in de omgang Lachen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:16

Ik vind dat je mensen niet in een hokje moet plaatsen

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:30

Ik ben vrij 'populair' op school, wat een rot woord zeg Clown Maar ik denk dat het er gewoon aan ligt hoe je je aanpast aan mensen, ik ben zeker niet het knapste mooise meisje die altijd maar merkkleding draagt hoor. Ben ook geen type die denkt dat ik de belangrijk ben, en dat ik alles kan flikken, en ook nog eens mensen voor schut zet. Zoals jij dat zegt. Ik ben gewoon mezelf, en kom zelfverzekerd over, ik vind iedereen aardig en kan het ook met iedereen goed vinden als je nou een 'nerdje' bent of 'popie jopie'.