Zap eens in een tvprogramma of een film en je haalt zo de 'popiejopies' eruit en de 'nerds'. Als je een discotheek of school inloopt, kan je binnen een paar minuten aanwijzen wie er populair zijn en wie niet. Welke meiden er door iedereen bemint worden en iedereen vind hun aardig, knap, leuk, lief etc. Altijd een grote groep om zich heen. Het zijn ook altijd dezelfdes die populair zijn, overal. Het komt zelden voor dat iemand die op de basisschool de 'nerd' was, op de middelbare school ineens het populairste meisje was.
Maar wie bepaalt dit allemaal? Waarom zijn die populaires altijd en overal populair en kan je ze overal tussen uit pikken en vind iedereen (oke, niet altijd iedereen natuurlijk) ze altijd aardig enzo.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet typen, maar ik vind het allemaal zo typerend. Waarom zijn de knappe, blonde, dure kledingdragende altijd de populaires? Waarom niet dat minder knappe meisje, in gewoon normale kleding die ook gewoon aardig is? Waarom vinden mensen haar al sneller 'raar'?
Ja, dit is geen frustratie hoor
Ik heb nooit bij de populaires gezeten, maar het was ook niet zo dat ik niemand had. Ik kan het altijd wel met iedereen vinden.. Maar toch vraag ik me altijd een beetje af wat hen nou zo 'populair' maakt..
Als jullie snappen wat ik bedoel.
Op de middelbare school had ik altijd beetje hekel aan zulke types. Types die denken dat ze belangrijk zijn, dat ze alles kunnen flikken en het liefste nog iedereen voor schut zetten.
Waarom altijd die groepjes waar je ingedeeld word? Waarom altijd haat en nijt (neid?) tussen die groepen meiden enzo..
Ghehe, dit klinkt wel als frustratie, maar ik vroeg me eigen gewoon af hoe jullie er tegenover staan..
Heb er ook vaak zat over nagedacht.
Het is maar net hoe je je gedraagt idd.

ik had hele basis school een hartsvriendin, alleen ze heeft me keihard laten zitten, en nu heeft ze me in de 1e klas helemaal zwart gemaakt..
.
Maar ik denk dat het er gewoon aan ligt hoe je je aanpast aan mensen, ik ben zeker niet het knapste mooise meisje die altijd maar merkkleding draagt hoor. Ben ook geen type die denkt dat ik de belangrijk ben, en dat ik alles kan flikken, en ook nog eens mensen voor schut zet. Zoals jij dat zegt. Ik ben gewoon mezelf, en kom zelfverzekerd over, ik vind iedereen aardig en kan het ook met iedereen goed vinden als je nou een 'nerdje' bent of 'popie jopie'.