Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
Hoort bij de leeftijd, ze gaan nog wel eens op hun bek
Ik ben er ondertussen 24 en voel me veel volwassener dan 2 jaar terug, maar dat zal ik over 2 jaar ook weer zeggen.
. Als je midden in je puberfase zit heb je natuurlijk altijd gelijk
. 

_Inga schreef:Maar ik denk ook dat de dingen die sommige pubers meemaken, je ook sneller volwassener maken/meer levenservaring geven. Hierdoor kun je niet alle pubers over 1 kam scheren.
amen
wil geen 20 worden
als je oud bent is het niet meer leuk

Citaat:Even tussen haakjes, ik besef goed dat ik als 19-jarige net puber-af ben, en nog lang niet besef wat het echte leven me zal brengen, maar ik durf wel te stellen dat ik daar een iets beter zicht op heb dan de gemiddelde 14-jarige, en in tegenstelling tot veel andere mensen ook durf toegeven dat ik nog lang niet alles gezien heb wat er te zien valt.

guanacotje schreef:Nu vraag ik me af wat voor levenservaring je kan hebben als je 14 bent?
Rytm schreef:Dat vind ik dus niet. Je hoort heel veel pubers inderdaad zeggen van "ik ben misbruikt" of mishandeld, of verslaafd, of verwaarloosd, of een andere rotsituatie. Maar hoezo maakt dat je meteen volwassener? Ik heb ook in dergelijke situatie gezeten en heb juist het gevoel (20) dat ik nog heel veel moet inhalen van die leeftijd.
guanacotje schreef:De bedoeling van dit topic is niet om een discussie te openen over leeftijdsverschillen, maar wel over jullie ervaring met dit soort situaties. Hoe reageer je hier in godsnaam op zonder mensen te kwetsen?
- heb zo'n hekel aan denigrerende opmerkingen als: "ach meisje, je weet niet waar je over praat, wacht maar tot jij zo oud bent." Iedereen heeft recht op een mening en pubers verkondigen die meestal graag en misschien wat ongenuanceerd. Als je er hard tegenin gaat wek je alleen maar weerstand op, als je respectvol je mening verkondigd heb je meer kans dat er iets binnenkomt. Dat geldt trouwens in het algemeen, niet alleen bij pubers.
KiWiKo schreef:hihihi ik wil graag jonger zijn dan ik ben ...................![]()
![]()

Ik heb ook voor een groot gedeelte mijn "jeugd" gemist. Niet dat ik traumatische ervaringen heb gehad ofzo hoor, maar bij mij zijn het andere dingen geweest, waardoor ik nooit echt heb kunnen genieten ervan... Dus ik wou juist dat ik me ipv ouder voelen me jonger voelde, maarjah dat is nou eenmaal niet zo. Ik zit ergens tussen behoefte aan huisje boompje beestje(eigenlijk erg op mijn leeftijd maarjah
) en lekker mijn eigen laten gaan en leuke dingen doen in.