Bang voor de dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MARILYN_

Bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:44

Waarom zijn mensen eigenlijk zo bang voor de dood, ik had het hier op school met iemand over. Zij is heel bang voor de dood, en denkt er ook steeds over na van hoe en wat. Zelf ben ik daar helemaal niet mee bezig.

Is het omdat het onbekend is, net als van de ene school overgaan naar de andere school. Dat is ook een naar gevoel want je hebt het niet meer in de hand.

Of komt het meer uit een geloofskwestie, dat je levenslang in een god hebt geloofd en dan maar hoopt dat je inderdaad naar zijn wensen hebt geleefd ?

Hoe denk jij erover ?

jarrah

Re: Bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:46

Jup, bij mij is het idd de onbekendheid Lachen
Ik ben niet zo van de nieuwe dingen waarvan ik niet weet hoe ze aflopen en de dood is daar een van... Lachen

Vjestagirl

Ik ben niet bang voor de dood, nooit geweest ook. Het komt toch, je maakt jezelf alleen maar gek als je daar bang van bent.

Wel heb ik laatst gezien wat het met mensen doet als je dood gaat, en dat is minder. Familie is zo verdrietig

WinSel

Ik ben bang voor de dood geworden, sinds mijn moeder 3x in levensgevaar is geweest en bijna dood is geweest.
Sinds dat moment, tja dan vind ik alles eng als ik ergens pijn heb ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:47

Ja ik ben er wel eens bang voor. En dan vooral voor het slapen gaan, dat ik niet meer wakker wordt ofzo. Maar het is idd onbekend. Ik zou ook geen idee hebben hoe ik dood zal gaan, en wanneer. Maar ik wil dat ook niet weten Lachen .

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:47

Ik ben ook een hele tijd bang voor de dood geweest Bloos Maar goed heb dan ook mijn vader zien overlijden... Nu ben ik er veel nuchterder in geworden en denk tsjah voor hetzelfde geld loop je morgen voor een bus en ben je op slag dood! Ik zie wel wat er komen gaat Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:48

Ik ben er ook best bang voor, maar dat komt ook omdat het onbekend is, je weet niet hoe je dood gaat en hoe het voelt enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:49

Hoewel ik niet bang ben voor wat er NA de dood gebeurt, geldt voor mij wel dat ik "mijn tijd" nog niet "gekomen" vind. Ik zou nog zo veel willen doen in mijn leven en hoop daar nog vele jaren de tijd voor te krijgen. Dat zorgt op een bepaalde manier wel voor een soort van angst, hoewel die angst dus meer is vanwege het "niet kunnen afmaken van mijn leven" dan vanwege het doodgaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:50

Ik ben niet bang voor wanneer ik dood ga of dat ik bv niet meer wakker wordt in mijn slaap, maar wel voor het doodgaan zelf... Hoe neem je afscheid als je niet weet waar je heen gaat? Ik denk dat ik vooral bang ben voor het afscheid, niet zozeer voor de dood eigenlijk.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:51

Een mens lijdt het meest, van het lijden dattie vreest.

Hier leef ik naar, anders is het niet te doen..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:51

Vroeger was ik er ook heel bang voor; dan moest ik denken aan wat er zou gebeuren over 10.000 jaar ofzo en waar zou je 'heen gaan' als je dood bent enz.
Toen is t een tijdje over geweest, maar sinds mn oma ziek werd en daarna overleed begint t terug te komen helaas..:S

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:52

Hm ja nouja bang voor... dat weet ik niet. Maar toch denk ik er wel eens aan. Aan de kant van mijn vader had mijn opa eigenlijk zo'n beetje 'chronisch' darmkanker, het kwam steeds terug. Aan de kant van mijn moeder is mijn opa overleden aan longkanker, mijn oma aan (ouderdoms)borstkanker en mijn moeder aan borstkanker. Ik denk er best wel vaak overna (maar ook omdat het nu 2 jaar geleden is deze periode dat mijn moeder is overleden) hoe het moet zijn om te horen te krijgen dat je ongeneeslijk ziek bent. En hoeveel pijn ze misschien eigenlijk wel heeft gehad.
Ik ben dus meer bang voor een ongeneeslijke ziekte waarmee je met heel veel pijn zult gaan sterven ofzo dan voor de dood zelf. Bij mijn moeder was het een verlossing toen ze 'mocht gaan'. Nouja.. klinkt allemaal een beetje vaag zo misschien, maar het weten dat je gaat sterven en dat je een lijdensweg te gaan hebt, dat lijkt me verschrikkelijk. Ik vond het ook heel erg om te zien en mee te maken, maar hoe het moet zijn als je het zelf ondervindt... dat lijkt me echt vreselijk en onwerkelijk

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:55

Paulaa_ schreef:
Ja ik ben er wel eens bang voor. En dan vooral voor het slapen gaan, dat ik niet meer wakker wordt ofzo. Maar het is idd onbekend. Ik zou ook geen idee hebben hoe ik dood zal gaan, en wanneer. Maar ik wil dat ook niet weten Lachen .

dit heb ik ook gehad, een paar jaar terug, toen had ik telkens last rond mijn hart, ook scannen etc. laten maken, ik durfde niet te slapen uit angst niet meer wakker te worden, toen bleef ik net zo lang wakker tot ik niet meer kon.
Dagen niet geslapen Ach gut .

Echt bang ben ik niet, maar af en toe denk ik er wel eens over na, hoe en wat ?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:56

Liedje schreef:
Een mens lijdt het meest, van het lijden dattie vreest.

Dat is helemaal waar, mooi gezegd OK dan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:59

Ik ben niet bang om dood te gaan, maar ben wel 'bang' voor de manier waarop. Je hoort zovaak verhalen over mensen die tijden worden mishandeld en verkracht en dan uiteindelijk vermoord (en dan nog hopen dat je wordt gevonden).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:03

Ik ben idd banger hóe ik doodga.

Ga ik bijv gewoon dood door ouderdom, val in slaap en word nooit meer wakker. Dat lijkt me wel een stuk fijner, zonder pijn ed.

Of ga ik dood omdat ik en bijv kanker heb, en van de pijn sterf?
Of word ik vreselijk mishandeld, verkracht verminkt, heb ik ontergelijke pijn gehad, en sterf dan? Mijn familie geen afscheid van me heeft kunnen nemen? Bij die andere 2 kan dat meestel wel.

Of loop ik morgen over straat, en word ik bijv aangereden.

Ik ben niet bang, maar dat zijn toch dingen waarvan je denk; Ja wat zal het worden?

Of waar kom je terecht ná de dood?

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:03

Ik ben niet bang voor de dood zelf, maar wel voor de manier waarop, bv een lijdensweg of dat je veel pijn hebt op het einde zeg maar...
Wel ben ik altijd bezorgd om dierbaren te verliezen, aangezien ik in de loop der jaren al veel mensen om me heen verloren heb.. Maar probeer het wel los te laten, anders is het niet te doen om altijd in angst te leven.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:11

Ja ik ben er wel bang voor. Sinds iemand in mijn naaste omgeving vorige week is gestorven wel. Door een tragisch ongeluk. Zoiets heb je niet in de hand en je weet ook niet wanneer of hoe het gebeurt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:12

ik ben opzich niet bang voor de dood, ben wel bang voor een pijnlijke dood Scheve mond

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:14

Zoals hier boven al gezegt is , ik ben niet bang voor de dood maar voor een pijnlijke dood wel . Al heb ik nog niet echt veel zin om uit het leven te stappen .(Gohhh das gek op 17 jarige leeftijd Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:15

Robbie Williams schreef:
I'm not scared of dying, I just dont want to.

Zo denk ik er over. Ik ben echt alles behalve bang voor de dood, sta er eigenlijk nooit bij stil.
Als mijn tijd komt, komt mijn tijd, dat stop je toch niet, als je je er druk over maakt is dat alleen maar zonde van de tijd die je krijgt.
Ik geniet van elke minuut van het leven, haal alles eruit, en als ik ga, dan ga ik.
Ik wíl niet, want ik hou van mijn leven, maar bang, absoluut niet.
Erover piekeren heeft in mijn ogen geen enkele zin.
Maar goed, nou ben ik ook wel heel erg nuchter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:17

Guernica schreef:
Robbie Williams schreef:
I'm not scared of dying, I just dont want to.

Ja

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:19

Ik ben wél bang voor de dood, bang om alles
achter te laten, en niet meer voort te bestaan.
Dan is zo maar in 1 klap alles weg. Kan je niet meer de leuke dingen
meemaken die je altijd deed etc. Scheve mond

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:21

Ik ben niet bang om te sterven, misschien hoort het bij de 13 jarige leeftijd maar.. Waarom zou je bang moeten zijn voor iets wat je niet kan voorkomen?
Geniet liever van nu je nog niet dood gaat.. ^^

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:23

Ik ben echt wel bang voor de dood, gewoon omdat niemand weet wat er met je gebeurd. Bij mij is het ergste nog dat ik bang ben dat ik alle mensen en dieren van wie ik gehouden heb, en alle leuke herinneringen zal vergeten, en dat ik geen lichaam meer om me heen heb, waar je zo vertrouwd mee ben. Dat geeft mij gewoon echt de kriebels.