Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
xManon_ schreef:Het lijkt me niet zo logisch dat je na je VMBO op de universiteit uitkomt.
Maar volgens mij is er genoeg wat je kan worden hoor!
Wel vervelend dat school niks wil weten van jouw concentratie- en planproblemen. Misschien dat ze op je volgende school wat begripvoller zijn??
Ik denk als ik leer plannen en me leer concentreren (misschien op een apart plekje wordt gezet,want mijn klas is soms echt te druk) ik echt wel hoger dan nu kan halen. Meestal leer ik gewoon niks omdat ik het stomweg vergeet maar heb dan soms nog voldoende ook. (vooral voor engels tienen zonder te leren
).
xManon_ schreef:Het lijkt me niet zo logisch dat je na je VMBO op de universiteit uitkomt.
xManon_ schreef:Nou zie je nou wel, je bent hartstikke slim!
In welke klas zit je nu?
Na de zomer heb ik mijn examenjaar al maar op dit moment sta ik er niet zo best voor dus met dat gedoe helaas. Joolien schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Ik zou zeggen, zoek als vervolgopleiding een studie met veel praktijk (bijv. dierenverzorging). Misschien is dat een optie? Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een opleiding kiest die je leuk vind!
DebbieY schreef:Ik denk dat ze meer het VMBO-B bedoelen. Die mensen die daar opzitten is natuurlijk niet zoveel soeps (sorry voor de mensen die niet kunnen leren en wel willen, jou bedoel ik dan dus niet!).
Met GT kan je een hoop hoor, je kan nog 2 jaar havo doen als je wilt, daar kom je hele andere mensen tegen. Het is daar een heel ander slag. Of je doet MBO niv 4 en je kan ook HBO doen, maar als ik jou was zou ik gewoon nog even je best doen en je proberen af te sluiten van de klas. Ik ben zelf oo begonnen op T en ben toen naar K gegaan, mijn klas was niet normaal asociaal en daar heb ik toen echt last van gehad, nu heb ik zoveel spijt dat ik mij niet heb kunnen afsluiten, ik dacht er eigenlijk niet eens aan! Gelukkig doe ik nu wel MBO niv 4 dus kan ik als nog HBO gaan doen.
Als je trouwens het verschil in leerlingen ziet van B of GT, dat is ook niet normaal groot hoor. Dat kan je al afzien van gehouden enquetes!
Enne, de mensen die op B zitten zeggen dat ze op VMBO zitten maar die van GT zeggen ook dat ze VMBO doen, dus het wordt wel een beetje over 1 kam geschoren vind ik zelf..

Jaimyliefje schreef:Ik heb een concentratie+leer stoornis, maar zit op het VWO. Voor m'n cito had ik 548 punten.
Je niveau heeft te maken met beiden je instelling en je IQ. Je kunt makkelijk doorstromen naar het HBO, of gewoon havo gaan doen na het afronden van je vmbo. Met de instelling: 'ik leer niet en haal toch een 10, mja, ik was het vergeten' of 'ik heb geen zin om nog iets te doen als ik er toch niks aan heb later of als het veelste lang gaat duren' daarmee bereik je nou juist helemaal niks.
Dus gewoon je best doen.

StillAngel schreef:Zie titel.. Zo denken heel wat mensen uit mijn omgeving, klopt dat? Ik heb wel het hoogste niveau van VMBO , dat is VMBO GT (mavo eigenlijk dus) maar ik heb geen zin om te leren als je niet eens iets fatsoenlijks kunt worden of jaren moet doorstuderen.. Zoiezo voel ik dat er meer in me zit dan ik laat zien, alleen heb ik een concentratieprobleem en ook problemen met plannen en de school wil zijn ogen daar niet voor open doen helaas.
rakni schreef:@knoffer:
Je hebt vmbo:
-basisberoepgerichte leerweg, was vroeger niveau a-b
-kaderberoepsgerichte leerweg, was vroeger niveau c
- gemengde leerweg, was vroeger niveau d
- theoretische leerweg, was vroeger mavo
de gemengde (gt) en de theoretische leerweg biedt vakken aan op hetzelfde niveau, maar bij gemengd heb je een klein aandeel praktijk (meestal 3 of 4 uur per week) terwijl de theoretische leerweg dit niet heeft, enkel theoretische vakken dus. Je kunt met beide leerwegen doorstromen naar niveau 4.
priscaz: wat jij zegt klopt dus niet. Kader is een ander niveau dan gemengd of theoretisch.