Heb ik hier wel goed aan gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Heb ik hier wel goed aan gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:30

Hoi...

Ik wou toch eventjes mijn verhaal kwijt.

Sinds 7 maanden heb ik een hele lieve vriend.
We hebben een prima relatie. Verder niks aan de hand.
Afentoe een meningsverschil, maar meer niet.

ong. 3 dagen geleden sprak ik een jongen waar ik 1.5 jaar geleden ofzo een tijdje mee gelopen heb.
Gewoon een normale gesprek.
vertelt dat ik precies wist hoe het was gegaan: geen smsjes, amper contact. Niks bijzonders dus.
Maargoed hij zei dus dat hij het leuk met me had gehad en blablabla.
*Ik dacht/denk* dat het een beetje een geintje is, maargoed.
Maar sinds die gesprek heb ik de hele tijd wel een beetje lopen denken aan die complimentjes.
En nu weet ik niet zo goed wat ik er mee aan moet.

Ik heb het gisteren mijn vriend vertelt. Dit gewoon omdat ik eerlijk wil blijven.
maar vandaag ook: Ik voel me heel poedersuiker.
Heel leeg...
Weer een beetje het zelfde als in het begin maar nu is het minder.(In het begin Stond ik een lange tijd te twijfelen of ik wel gevoelens had...)

Ik wou het hem gelijk vertellen, maar aangezien hij werken is en het hele verhaal niet in een sms paste heb ik hem dus deze email gestuurt:

Citaat:
Schat.

Wat ik je nu ga vertellen is misschien iets minder leuk om te horen.
En dit zeg ik je niet om je te kwetsen. Maar om eerlijk tegen je te zijn.
Misschien dat we er dan ook samen een oplossing voor hebben.

Je weet dat ik in het begin zo enorm stond te twijfelen of dit het wel was.
Of ik je wel leuk genoeg vond.
Dat gevoel is weg gegaan. En ik wou het toch met je proberen.
En ik werd stapelgek op je.

Maar ik ben bang dat het twijfelachtige gevoel weer terug komt.
Ik heb het nu al een paar keer gevoeld.
Gelukkig was dat niet voor een lange tijd, maar voor maar eventjes.

Ook zit ik nog steeds in de knoop door die complimentjes.
En ik weet gewoon niet wat ik daarmee moet doen.
Ik blijf er nog steeds aan denken.

Soms denk ik wel eens: hoe zou het zijn als ik vrijgezel was.
En ik schaam me er eigenlijk diep voor.
Dit omdat wij een ontzettend goede relatie hebben.

Ik weet nu gewoon even niet wat ik moet doen.
Ik wil niet meer dat twijfelachtige gevoel.
Ik wil jou ook niet kwetsen, maar ik wil nu wel eerlijk tegen je zijn.

Ik zeg dit niet met de bedoeling het uit te maken.
Want dat was ik echt niet van plan!
Je bent echt een geweldige jongen. Maar ik weet het gewoon allemaal even niet.

Ik zit gewoon met mezelf in de knup.
En nu dit erbij. grrr

Nu op dit moment dat ik het typ. Lopen er tranen over me wangen.
Dit zeg ik je omdat je moet weten dat het echt wat met me doet…
Ik geef echt om je.

Als ik bij je ben voelt het allemaal zo fijn.
Dan voelt het ook goed.

Ik hoop niet dat je boos op me bent.
Want ik kan er niks aan doen. Eerlijk waar.
Ik wil alleen maar eerlijk tegen je zijn.

Ik hoop dat je me begrijpt….

Tot vanavond!

Liefs.

Je vriendinnetje. (K) (L)

Hij weet dat hij mail heeft dus hij zou hem vanavond wel lezen.
Zo kunnen we er vanavond tenminste ook even over praten.

Maar wat vinden jullie....
Heb ik hier goed aan gedaan? of ben ik te snel....

NathalietjeB

Re: Heb ik hier wel goed aan gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:33

ik weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen maar wel goed dat je je vriend de waarheid zegt...
ik hoop niet dat hij t uitmaakt met je hierom

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:33

Tjah, je bent gevoelig voor complimentjes begrijp ik?

Zoiets moet je van je af kunnen zetten anders ga je van vent naar vent. Waarom is het destijds uit gegaan tussen jou en die jongen? Dat was vast niet voor niets.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:36

We hadden geen relatie. Lachen
We leerde elkaar beter kennen.
Waarom het niks werd weet ik niet.

Ik denk niet dat mijn vriend het uitmaakt.
Zo is hij niet.

@anneliesdj : Misschien ben ik inderdaad wel gevoelig voor complimentjes. Maar ik kan er gewoon moeilijk mee omgaan ja.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:38

Meid, ik vind het super dat je je gevoelens zo op tafel legt tegenover je vriend.

Maar, dit is absoluut niet lu llig bedoelt, is het wel wijs geweest omdat vrij onpersoonlijk in een email te doen ipv face to face?

In een email kan je nooit iemands toon oid opmaken en dan kunnen een hoop dingen verkeerd begrepen worden.

Ik denk zelf dat jouw email wel duidelijk is en er niet veel verkeerd begrepen kan worden, maar persoonlijk ben ik toch van het face to face. Ookal is dat soms heel moeilijk.

Iig heel veel sterkte!!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:38

Ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan, wat dit is wat je op dit moment voelt. Het is misschien wel wat snel, maar het is voor hem erger om over een paar weken te horen dat je dit al een tijd voelt, dan voelt hij zich enorm genaait, omdat jij niet eerlijk bent geweest.

Ik vraag me wel af, hoe het kan dat je het aan de ene kant zo'n goede relatie noemt, maar aan de andere kant wel dit soort gevoelens voelt? (Niet slecht bedoelt hoor Lachen )

Verder wil ik nog even zeggen, kijk zelf maar wat je ermee doet, ik heb ook een tijdje zo'n gevoel gehad van, ik wil vrij zijn, ik wil mijn ding doen en heb het toen uitgemaakt met mijn vriend. Het was 1 maand leuk en daarna had ik het wel weer gezien en had ik enorme spijt. Daar heb ik nog 3 maanden mee door gelopen en goddank zijn we nu weer bij elkaar terug en super gelukkig. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, besef goed wat je op het spel zet. You don't know what you've got untill it's gone.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:39

@Nanne: Daarom wil ik er vanavond dus graag over verder praten!!
Maar ik moest het gewoon gelijk kwijt. Anders blijft het opgepropt..

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:40

Ik zou dit topic gestart kunnen hebben.

Ook ik kan helemaal in de war raken als ik iemand waar ik vroeger verliefd op was tegenkom. Vooral als het dan klikt, begin ik te twijfelen over of ik nog wel verliefd ben op mijn vriend.
De eerste keer dat ik dit rare lege gevoel had heb ik het aan mijn vriend verteld. Vriend voelde zich verschrikkelijk, en na een tijdje ging dit rare gevoel weer weg.

Ook nu krijg ik nog vaker een soort van kriebels als ik iemand van vroeger tegenkom. Ik zeg het wel niet meer tegen mijn vriend, omdat ik nu weet dat dit gevoel na 2 weken weer weggaat. Ik wil hem niet keer op keer van streek maken voor niets.

Ik hoop voor je dat dit bij jou je relatie niet kapot zal maken.
Als ik jou was had ik wel een aantal weken gewacht met het aan je vriend te vertellen, omdat dit rare gevoel dan misschien al weg kan zijn.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:41

Hey, je hebt er goed aan gedaan hoor!
Heb hetzelfde als jou op dit moment met men vriend (binnen 1 week 2jaar samen) enja nog wat andere zaken enzo
(complimentje geeft hij me genoeg hoor, maar gewoon mja...)
En heb hem woe proberen te bellen, maar hij pakte niet op dus heb ik hem ook zo'n lange mail gestuurd met alles duidelijk uitgelegd enzo en 's avonds was hij helemaal ondersteboven want hij wist niet dat ik me zo voelde.
We hebben heeel goed gesproken en nu gaat het echt veeeeel beter Lachen
Zie hem ook doodgraag hoor, maar er waren gewoon echt zaken die ik niet meer zag zitten.
Dus denk dat het goed is! Als hij om je geeft enzo, zal hij inzien dat dit een probleem is waar aan gewerkt moet worden en zal hij daar ook de moeite voor doen!
Succes!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:42

Daarom wil ik dit dus nu een tijd gaan aankijken.
alleen ik hoop gewoon zo dat dit niet weer eventjes doorgaat.

@Rosa_: Waarom die gevoelens er komen, I dont know?
Er is niks in mijn relatie verkeerd.
Daarom snap ik het zelf ook niet.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:43

Zoals ik begrijp heb je een leuke & goede relatie nu met iemand..
Een jongen van tijd geleden geeft je opeens leuke complimentjes, waardoor jij nu twijfelt wat je wil met je relatie?

Als je een leuke & goede relatie hebt dan zou ik deze niet
opgeven voor complimentjes van een andere jongen..

Als het je echt gaat om het vrijgezel zijn, dat je daaraan twijfelt, dan zou ik maar is goed nadenken wat je echt wil!
Voor je het weet is straks je relatie over & heb je misschien
na een tijdje wel spijt van je beslissing.. Lachen

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:45

Nanne schreef:
Meid, ik vind het super dat je je gevoelens zo op tafel legt tegenover je vriend.

Maar, dit is absoluut niet lu llig bedoelt, is het wel wijs geweest omdat vrij onpersoonlijk in een email te doen ipv face to face?

In een email kan je nooit iemands toon oid opmaken en dan kunnen een hoop dingen verkeerd begrepen worden.

Ik denk zelf dat jouw email wel duidelijk is en er niet veel verkeerd begrepen kan worden, maar persoonlijk ben ik toch van het face to face. Ookal is dat soms heel moeilijk.

Iig heel veel sterkte!!

Ik denk dat het juist beter is, alee makkelijker, want mijn vriend belde opeens terug en heb dan de mail voorgelezen, maar ik wist nu goed wat ik wou zeggen omdat ik het had opgeschreven.
Anders zou hij gewoon beginnen praten en mij ompraten en nu heb ik alles duidelijk gezegd en uitgelegd omdat ik wist wat ik wou zeggen.

Man ben blij dat er nog andere met dit probleem zitten Lachen
Voelde mij al zo'n vreemde eend in de bijt, met al die topics van meisjes die gedumpt worden....vaak las ik het verhaal en dacht ik, Man wat lijk ik op de jongen, dusja heb respect voor je dat je het topic hebt gestart, want ik had het niet gedurfd hier op bokt Clown

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:45

Ik ga er nu zowiezo goed over nadenken.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ik ga er vanavond goed met hem over praten!! Lachen

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:46

Hm, als jij niet weet waar die gevoelens vandaan komen weet ik het ook niet, maar je moet wel goed bij jezelf nadenken wat je wil. Ik dénk dat het heel zonde is zo'n goede relatie op te geven voor wat complimentjes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:47

Ik denk juist dat een mail goed is, zo kan hij het rustig lezen en erover nadenken wat hij ermee wil en gaat zeggen.
Denk dat je er goed aan hebt gedaan om meteen je twijfels op tafel te leggen, zo weet hij ook dat je er moeite mee hebt en kun je er over praten voor het evt zou escaleren.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:49

Ik was zowiezo niet van plan voor hem met zijn complimentjes mijn relatie op te gegeven.
Maar maak me er nu alleen druk om...

Bedankt voor alle reacties.
Fijn al die hulp en jullie meningen. Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:51

Ten eerste, top dat je zo eerlijk bent tegenover je vriend, echt waar! Je maakt je er dus eigenlijk druk om dat je gevoelig bent voor die complimentjes van een ex van 1,5 jaar geleden? Misschien dat je er op 't moment van dat compliment je alleen maar de positieve dingen herinnert. Maar waarschijnlijk is hij ook wel verandert, jij ook en zoals iemand voor me al zei. Het is toen toch niet voor niks uitgegaan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:18

ok, goed dat je zo eerlijk bent. Alleen hoef je niet altijd eerlijk te zijn tegen je vriend. Ik denk ook wel eens.. goh, hoe zou het zijn om weer vrijgezel te zijn? Best leuk denk ik.. Maar dan besef ik me dat ik een geweldige relatie heb. En dan ga ik echt niet tegen mijn vriend zeggen: he t lijkt me wel leuk om weer vrijgezel te zijn, of.. ik heb twijfels.. Ik bedoel.. ts: hoe zou jij het vinden als jouwn vriendje jou zon mail zou sturen? Ja heel eerlijk, maar ook vreselijk verwarrend! Wat moet je vriend er nou mee? Wachten tot jij meer zekerheid hebt? Ik vind het ook niet echt top dat je dit mailt als hij aan het werk is, ik hoop voor hem dattie niet achter een pc werkt.. want als hij het daar leest.. helemaal rot. Ik zou het eerder face t face doen. Maargoed, wat ik dus wil zeggen.. Iedereen, ja echt iedereen heeft welleens twijfels.. vooral als een leuke jongen complimentjes maakt enz. Maar dat zul je nog veeel vaker tegenkomen.. en als jij elke x als jij die twijfels hebt hem zon (dramatische) mail stuurt, word hij natuurlijk helemaal onzeker. Goed omdat je nog maar 7 maand hebt, en die twijfels nu al dus hebt, zou ik als ik jou was goed bedenken wat je wilt.. En met hem erover hebben.. maar vergeet niet.. twijfels komen en gaan:)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:20

Ik begrijp dat je het zo makkelijker vindt omdat je alles goed en duidelijk neer kan zetten zonder dat je van de zenuwen de helft vergeet te bespreken of helemaal niet meer weet wat je zegt.

Ik heb ook respect voor het feit dat je zo eerlijk durft te doen.

Het is ook totaal niet afkeurend bedoelt hoor! Ach gut

Ik vind mail persoonlijk alleen zo onpersoonlijk. Maar ik begrijp de beweegredenen er achter wel hoor!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 15:45

Bedankt voor de reacties.
Heb er haast al een klein beetje spijt.
Heb mailtje achteraan gestuurt.
En voorderest vanavond gewoon even nog over hebben...
Heb wel gezegt dat ik hem echt niet kwijt wil...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:19

Tis niet erg dat je dit hebt gedaan.. Maar bedenk goed dat er veel meer twijfels zullen komen, en als jij elke twijfel aan hem doormailt, je hem superonzeker maakt. Praat er met hem over vanavond, en laat hem blijkken dat je hem geweldig vind:D T komt wel goed:)

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:45

Je zal hem hier best onzeker mee maken denk ik, hij kan er niets aan doen dat jij je zo voelt, dat kan alleen jij. Het heeft ook niet echt iets met hem te maken maar met een ander, dus het probleempje licht echt bij jezelf!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:49

Knap dat je eerlijk bent, maar als ik jou was zou ik het niet gedaan hebben. Je kunt hem hier onzeker door maken, waardoor hij misschien wel gaat twijfelen, omdat die niet weet of hij wel goed genoeg voor je is. En ik denk dat jezelf ook even goed moet na denken wat je wil, want als je begint te twijfelen over je relatie naar een paar complimentjes zit er ergens toch iets niet helemaal goed in je relatie denk ik. Want dat klopt niet! sterkte

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:22

ik ben benieuwd hoe t vanavond gaat:)

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:36

Het is misschien wel goed dat je een mail hebt gestuurd zodat je rustig na hebt kunnen denken over de juiste woorden om er daarna samen over te praten.

Maar wat ik niet snap is dat je zo´n persoonlijke mail vervolgens op internet plaatst....... Ik begrijp dat je er met andere over wil praten, maar dat kan toch ook zonder de mail letterlijk te kopieren?
Niet banketstaaf bedoeld, maar is misschien iets om over na te denken.

Succes met je dilemma, ik hoop dat jullie er samen uitkomen.