verliefdheid.. naar houden van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

verliefdheid.. naar houden van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:02

Hoi...

Ik ben eigenlijk een beetje nieuwschierig. Vork
Wanneer werd jou verliefdheid: houden van
en hoe ging je daarmee om?

Dus bv bij 7 maanden of 1 jaar of.. ga zo maar door.

Paardenmeis1

Re: verliefdheid.. naar houden van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:04

Ik zou je geen datum kunnen noemen, dat gaat geleidelijk aan. Maar wat ik wel weet is dat bij mij de verliefdheid (nog) niet weg is. Na 4 jaar krijg ik nog steeds af en toe vlinders, maar ik houd 24/7 van hem Lachen

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:06

Denk niet dat je opeens een ommekeer hebt. Dat groeit...

Daadwerkelijk houden van en zeggen dat je van iemand houdt is heel wat anders. Mijn ex zei dat al na 1 week ( Nagelbijten / Gniffelen Clown ).
Laatst bijgewerkt door Lins_Vetra op 08-01-09 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:07

Lins_Vetra schreef:

Daadwerkelijk houden van en zeggen dat je van iemand houdt is heel wat anders. Mijn ex zei dat al na 1 week ( Nagelbijten / Gniffelen Clown ).

Haha daar het je ex is vermoed ik dat er weinig waarheid in zat Nagelbijten / Gniffelen

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:08

Elaine schreef:
Lins_Vetra schreef:

Haha daar het je ex is vermoed ik dat er weinig waarheid in zat Nagelbijten / Gniffelen

Nou als het aan hem lag was het m'n ex nog niet. Het begon met houden van, maar het eindigde met; zonder jou kan ik niet leven en kan ik maar beter zelfmoord plegen.

Rolleyes Tja, overdrijven is ook een vak Nagelbijten / Gniffelen

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:10

Ik denk ook dat dat geleidelijk gaat. Ben nu ruim 2 jaar samen met Jouke, maar die vlinders blijven! Haha! Plus dat ik van hem hou. Ik zou me geen leven meer zonder hem voor kunnen stellen.
Vaak zeggen mensen dat ik m'n jeugd vergooit heb, dat ik veel beter ' vrijgezel' kon zijn. (Was net 16 toen ik was met Jouke kreeg). Maar dit gevoel houdt gewoon aan. Lovers

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:12

..wat zeggen die mannen dat toch vaak!!!. Bloos ..uuhhmm..ik weet het niet....ik denk dat het meer de bezinking is van de echte verliefdheid(dus het blind zijn van liefde)..dat er toch wel na een maandje of 6/7 vanaf is...maar dan kan je nog steeds de kriebels hebben hoor!...en houden van groeit daar toch gewoon lekker bij

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:23

Ja, ik merkte t zelf ook. De kriebels zijn er niet meer 24/7, toch wel zo af en toe Lachen Maar je denkt wel elke dag nog aan mekaar, en je krijgt niet bij elk telefoontje of smsje die ongelovelijke vele kriebels. Dat zakt af, maar in sommige situaties krijg je toch weer die leuke kriebels! Of als je gewoon met z'n 2'en bv. op de bank zit en dan kunnen ze ook zo komen Lachen De verliefdheid blijft nog altijd wel..

Merk/zie wel dat veel jongens moeite hebben wanneer houden van steeds meer 'doordringt'.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:57

tsja het groeit...

de eerste 4 maanden waren voor mijn vriend en mij echt een verliefdheid, we zaten samen op ene roze wolkje xD

Daarna is het pas gaan groeien en nu houd ik echt van hem Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:48

Bij mij is het meestal na een half jaartje

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:48

Meestal Clown ?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:51

Ik heb echt nog altijd kriebels na 14 maanden, maar de zware (niet-kunnen-eten-en-slapen Haha! ) verliefdheid is er inmiddels wel af Knipoog
groeit wel wat geleidelijk denk ik, maar ben echt nog wel degelijk erg verliefd.. Lovers

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:03

Elaine schreef:
Meestal Clown ?

Haha, na 2 langere relaties Bloos
Had t nog niet eens door, dus klonk wel stom ja, hihi Bloos

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:04

houden van ja, daar heb k pas nog een discussie over gehad haha.. ja verlieftheid vind ik meer dat je elke minuut ( overdreven) aan hem denkt, echt gewoon nog puberig. houden van is elkaar zijn eigen ding laten doen, elkaar vertrouwen etc etcc

ik ben nu in totaal 19 maanden samen met mijn vriend is 1 1/2 maand uitgeweest ( nu dus 10 maanden samen ) en ik heb nog wel eens de kriebels maar dat is op aparte moment. wanneer je dat krijgt ik denk dat dat bij ieder verschillend is, en het heeft natuurlijk ook met je leeftijd te maken. en ook zeggen veel mensen van je moet je jeugd niet vergooien maar ik maak gewoon mijn jeugd mee met hem Lachen

en ik hou nog steeds van hem.. haha
Heel lap tekst

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:08

De echt hele erge verliefdheid heeft niet zolang geduurt bij mij omdat we elkaar dagelijks zagen en op een gegeven moment trok hij bij ons in. Maar de kriebels heb ik zelfs nu het uit is nog weleens Lachen

Voorderest ben ik trouwens nooit verliefd geweest, ik kijk niet eens naar jongens om, nu ook amper Knipoog Heb nogwel een andere ex, maar daar ben ik nooit echt verliefd op geweest Nagelbijten / Gniffelen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:50

scheelt wellicht ook wel hoevaak je elkaar ziet inderdaad.
Ik zie m'n vriend 2 á 3x per week.. is heel anders dan dat je elkaar elke dag ziet, dan is het euforische verliefde gevoel wellicht ook sneller weg, en maakt dat meer plaats voor 'houden van'

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:10

geloof dat mijn vriend na een maand ofzo al vertelde dat hij van me hield. Gek genoeg had ik dat gevoel ook. De verliefdheid is er overigens na bijna 14 maanden nog steeds hoor Haha! Maar we hebben samen veel meegemaakt en dat schept wel een band Lachen Normaal gesproken ben ik trouwens niet zo iemand die gauw zegt van ik hou van jou.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:12

Elaine schreef:
Ik zou je geen datum kunnen noemen, dat gaat geleidelijk aan. Maar wat ik wel weet is dat bij mij de verliefdheid (nog) niet weg is. Na 4 jaar krijg ik nog steeds af en toe vlinders, maar ik houd 24/7 van hem Lachen

Hier hetzelfde Haha! Bij ons is de verliefdheid na twee jaar beginnen groeien naar echt houden van. Nu ben ik meer dan 4 jaar samen met mijn vriend en houden we echt van elkaar, met af en toe nog eens wat opstekende tienerverliefdheid Haha! Zalig zo!

In het begin had ik het wel moeilijk omdat ik dacht dat als je niet meer verliefd was dat de liefde dan ook over was, maar nu weet ik wel beter.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:54

LiNdA1986 schreef:
Haha, na 2 langere relaties Bloos
Had t nog niet eens door, dus klonk wel stom ja, hihi Bloos

Haha ja het klonk echt alsof je ze versleet als schoenen Vork

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:09

Dat gebeurt indd geleidelijk! Ik ben nog altijd verliefd op m na meer dan 1 jaar, maar houd ook écht ziels veel van hem! Lachen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:45

Naar mijn idee is het nog vrij snel gegaan dat ik echt een 'ik hou van jou'-gevoel kreeg bij mijn vriend, júist ik riep altijd dat dat moet groeien en kreeg er de kriebels van als ex-vriendjes dat binnen no-time zeiden Rolleyes

Ik denk dat we ongeveer 3,5 maand hadden toen ik dacht: dit is meer dan alleen heel verliefd zijn, ik geef écht intens veel om hem en dit zit dieper Ja Overigens hadden we toen net 3 weken 'samengewoond' en waren we op vakantie geweest en had ik echt het gevoel dat het enorm goed zat tussen ons Lovers Wij zeiden het toen ook tegen elkaar dat het wel bijzonder was dat we ons allebei zo voelden, omdat we allebei vrij zelfstandig waren en altijd zoiets hadden van 'houden van, dat zég je toch niet na 3 maanden?' Toch is dat gevoel bij ons zo gegroeid en nu we 9 maanden samen zijn staan we daar nog volledig achter.

Ik heb niet meer 24/7 de vlinders, maar die laaien soms ineens op als hij spontaan belt overdag of als we hand in hand door de stad lopen, bij wijze van Knipoog De verliefdheid is er dus zeker ook nog, maar in het begin voelde ik al bubbels in m'n buik als ik aan hem dacht, wat een tijd was dat *LOL* Maar juist dan ook is er onzekerheid: voelt hij echt wel hetzelfde, wat als hij me toch niet zo leuk meer vindt? Inmiddels weten we dat het heel goed zit en dat we, hoewel je nooit in de toekomst kunt kijken, echt bij elkaar horen Lachen

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:02

Bij mij sloeg het na 6 maanden ongeveer om, toen merkte ik wel dat het meer houden van is..
Af en toe heb ik idd ook nog wel eens kriebels, maar dat komt niet vaak meer voor.
Maar dat kwam ook deels omdat we elkaar bijna elke dag zagen/zien, hij woont 2 minuten lopen van m'n huis af, dus dan zie je elkaar natuurlijk al veel sneller.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:05

Na een paar dagen dat ik mijn vent leerde kennen...
Uitleggen kan ik niet, moet je meemaken...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:17

Hmm bij mij is het momenteel echt allebei. Het gaat momenteel heel moeizaam (zijn wat dingen voorgevallen). En ik ga nu al tijdje om met andere jongen (gewoon hele goede vrienden, niks gebeurd), maar blijf toch telkens aan de ander denken, ondanks dat de huidige er 'beter uit ziet volgens iedereen Knipoog'.
Ik ben om de haverklap verliefd en het is meestal ook weer héél snel over. Maar ben 'bang' dat degene waar het nu moeizaam mee gaat toch uh ja dat het niet zomaar over is het gevoel...
Maar door de situatie kan ik nu niet met hem praten over dingen dus is wel lastig om zo lang te moeten wachten. Boos!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 12:35

Ik heb 7 maandjes met mijn vriend en ik kan merken dat ik niet de hele tijd meer verliefd ben vandaar die vraag ook.
Ik ga er alleen wel moeilijk mee om.

''Maar helaas betrap ik me wel op andere dingen.
Ik ben iemand die eerder nooit veel aandacht kreeg van jongens. Eigenlijk bijna nooit. Later werd dat steeds meer.
Nu sprak ik van de week dus een jongen waar ik voor mijn vriend een tijd mee gestaan heb. (een hele lange tijd geleden voor mijn vriend was dat. Clown)
En hij gaf allerlei complimentjes. En hoe leuk hij het wel niet gehad heeft met mij.
Dit is nu 2 a 3 dagen geleden gebeurd. En ik denk er eigenlijk best wel aan. Nagelbijten / Gniffelen
En dat terwijl mijn vriend echt een schat is...''

Ik ben bang dat ik nu weer ga twijfelen.
In het begin toen ik nog niks met mijn vriend had begon ik te twijfelen of ik hem wel leuk vond. Maar ik wou het toch proberen. En ik werd echt gek op hem...Maar nu ben ik bang dat ik dat weer krijg.En dat wil ik niet. Nagelbijten / Gniffelen