Het vernielen van kindergrafjes..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Het vernielen van kindergrafjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 22:58

Ik wou dit toch even kwijt..

Ik kan me hier zo ontzettend kwaad over maken.
Vorige week vertelde een vriend van me, dat er een aantal jongens uit de buurt waren verhoord omdat ze werden verdacht van grafvernieling, waar onder een hoop kindergraven.
Ze hebben op 1 kerkhof wel 12 graven vernield.. Waaronder 2 van kinderen die anderhalve maand geleden overleden zijn.

Hoe haal je het in je ontzettend zieke hoofd om zoiets te doen?
Het graf van mijn oppas die vorig jaar overleden is, heb ze half ontgraven en de steen kapot geslagen..
Ik heb hier geen woorden meer voor. De jongens zijn tussen de 15 en 20 jaar..
Hersens genoeg op die leeftijd zou je zeggen.

Dit zijn dingen die je als nastaande gewoon niet kan verwerken.
Net op t.v was nog van de jongen die piloot had willen worden. Waarvan de ouders vaak vliegtuigjes voor op het graf zetten, maar die er elke keer afgejat worden.

Moest het even kwijt, vind dat er absoluut geen respect meer is voor de overledene.
En er liggen ook geen gepaste straffen voor die mensen klaar..

kaill87

Re: Het vernielen van kindergrafjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:02

Het is inderdaad te ziek voor woorden dit soort dingen. Toevallig had ik het hier van de week ook over met mijn ouders. Een kennis van mijn moeder is pas begraven, ongeveer week later waren alle bloemen van het graf gehaald.
Mijn moeder was vlak daarna op hetzelfde kerkhof aangezien mijn opa en oma daar ook liggen. Zij had navraag gedaan of de mensendaar, van het kerkhof zelf, dit hadden gedaan. Niet dus..Gewoon gejat !
Hoever gaat het tegenwoordig ? We kunnen geen bloemetje kopen dus halen we er gewoon 1 van een graf vandaan, pff..

Vreselijk triest en kan me er ook ontzettend kwaad om maken ! Een goede straf vinden ze hier inderdaad niet voor, zeker hier in Nl kennen ze geen juiste straffen.
Laatst bijgewerkt door kaill87 op 07-01-09 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:03

Vreselijk, een vriendin van me heeft 2 kindjes op het kerkhof en die zou er vreselijk stuk van zijn.
Het is jammer dat er tegenwoordig aan de kinders zo weinig respect wordt bijgebracht. Ik vind dan ook dat ouders hierop aangesproken mogen worden.
Er is geen respect meer voor elkaar, laat staan voor de doden. Heel triest.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:04

Ik vind het heel erg! Ik zou er niet aan moeten denken om de graven van mn opa's e.a. zo te moeten aantreffen..

ziekelijk gewoon

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:06

zo hoorde ik t dus net weer op hvnl dat de vliegtuigjes van een kinder grafje waren gestolen en ze graf was gesloopt..
hoe haal je t in je zieke kop...

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:10

jezus, die mensen sporen echt niet!
denk toch is na voordat je wat doet..
nee natuurlijk niet wat dat is stoer, nou totaal niet dus! Scheve mond

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:11

blijkbaar een nieuw gat in de markt... bewaking van kerkhoven.. tis toch triest??

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:13

ik vind het echt ziek! vooral kindergraven DOOR KINDEREN nota bene.. ik weet niet wie die heeft opgevoed maar ik zou het nog niet eens in mijn HOOFD HALEN! echt té triest voor woorden!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:16

Niet dat ik iemand wil verdedigen maar het zijn brutale jongens of jongeren. Daarvoor nog niet direct ziek in hun hoofd hoor. Mss beseffen ze (nog) wel niet hoeveel verdriet en leed hierdoor veroorzaakt word (of toch sommigen niet?).

Het is ongepast en moet zeker bestraft worden, maar hoe sommigen zich hier uitlaten vind ik evenmin van respect uitgaan...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:21

BraveSpots schreef:
Niet dat ik iemand wil verdedigen maar het zijn brutale jongens of jongeren. Daarvoor nog niet direct ziek in hun hoofd hoor. Mss beseffen ze (nog) wel niet hoeveel verdriet en leed hierdoor veroorzaakt word (of toch sommigen niet?).

Het is ongepast en moet zeker bestraft worden, maar hoe sommigen zich hier uitlaten vind ik evenmin van respect uitgaan...

Wie toont hier weinig respect dan? Ik vind dat iedereen hierin mag zeggen wat hij of zij denkt. Respectloze dan kindergraven vernielen kan niet in mijn ogen.
Sorry maar ik zelf ben 20 en heb genoeg vrienden die jonger of ouder zijn. En niemand maar dan ook niemand zou het in zijn hoofd halen om kinder graven te vernielen.
In mijn ogen ben je dan ziek en absoluut niet goed bij je hoofd! Brutaal vind ik hiervoor ook absoluut niet het juiste woord.. Brutaal vind ik grenzen van mensen opzoeken.
Deze kinderen hebben geen grenzen denk ik dan.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:23

Ik vind het wel ziekelijk overkomen in ieder geval. Met een beetje gezond verstand snappen die brutale apen wel dat het mensen pijn doet als je zulke achterlijke dingen uithaalt.

En o wee als het bij iemand uit hun kennisenkring gebeurd, dan is de wereld te klein.
Snap af en toe niet waar het respect voor anderen is gebleven.

Edit: die gasten tonen alles behalve respect voor die graven en de nabestaanden, moeten wij dan maar
wel respect voor hun hebben als ze dit soort dingen doen ?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:26

_Zsazsa_ schreef:
Wie toont hier weinig respect dan? Ik vind dat iedereen hierin mag zeggen wat hij of zij denkt. Respectloze dan kindergraven vernielen kan niet in mijn ogen.
Sorry maar ik zelf ben 20 en heb genoeg vrienden die jonger of ouder zijn. En niemand maar dan ook niemand zou het in zijn hoofd halen om kinder graven te vernielen.
In mijn ogen ben je dan ziek en absoluut niet goed bij je hoofd! Brutaal vind ik hiervoor ook absoluut niet het juiste woord.. Brutaal vind ik grenzen van mensen opzoeken.
Deze kinderen hebben geen grenzen denk ik dan.

Je hebt gelijk, ze hebben geen grenzen, en dat moet en heel duidelijk getoont worden met de nodige straf. Maar zijn ze daarvoor ziek in hun hoofd en weet ik veel wat nog allemaal.

Ten eerste zijn ze nog niet officieel beschuldigd dus weet men nog niet zeker wie wat wel (of niet) heeft gedaan. Dan noem je al zeker niemand ziek in het hoofd.

Tegenwoordig lijkt het normaal om overal te klagen en te roepen dat er geen respect niet meer is. Maar als er dan iets gebeurt lijkt iedereen hun eigen klaagzang te vergeten en verlaagt zichzelf naar hun niveau...Is dat wat je moet willen?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:32

Ziek in hun hoofd, ok de een bedoeld dit letterlijk en de ander misschien alleen figuurlijk.
Maar heel gezond zuiver verstand vind ik het niet van getuigen hoor.
Het gaat mij er niet om of die gasten het hebben gedaan, gewoon in het algemeen al die mensen die het doen. Die kunnen gewoon niet normaal nadenken.

Vraag me af of je ook zo zou reageren als het bij iemand uit jou kring zou gebeuren ( niet als aanval zien ).

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:37

Dat hun nog niet officieel beschuldigd maakt toch niet uit??? Er is toch iemand die het doet!
En diegene vind IK ziek. Jij hoeft dat niet te vinden, als jij dat onder de catogorie Brutaal vind vallen, dan is dat ook prima, maar brutaal vind ik belletje trekken, pesten, een grote mond geven en dat soort dingen.

Je wilt niet weten hoe het voelt voor iemand om bij het graf van je kind te komen, en dat je dan ziet, dat de stenen, memorials, bloemen, getekende stenen en noem maar op weg zijn of helemaal kapot!
Niet alleen voor kinderen trouwen dat geld ook voor volwassen mensen.

Ik vind dat je dit hoe dan ook niet goed kan praten. Je laatste post snap ik trouwens niet. Verlagen naar hun niveau? En nee er is weinig respect in dit land. Als je geen respect hebt voor de doden, voor wie dan wel?
Ik bedoel het niet aanvallend hoor, maar vind dat dit gewoon echt heel erg veel te ver gaat!
Reageer gewoon zo fel, omdat ik de man van mijn oppas er echt onderdoor heb zien gaan toen hij het graf van zijn vrouw zo zag.. Hij heeft erg veel geld en liefde in de steen en planten gestopt. En als dat dan kapot gemaakt word door kinderen (jong volwassenen) is dat gewoon heel slopend.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:38

kaill87 schreef:
Ziek in hun hoofd, ok de een bedoeld dit letterlijk en de ander misschien alleen figuurlijk.
Maar heel gezond zuiver verstand vind ik het niet van getuigen hoor.
Het gaat mij er niet om of die gasten het hebben gedaan, gewoon in het algemeen al die mensen die het doen. Die kunnen gewoon niet normaal nadenken.

Vraag me af of je ook zo zou reageren als het bij iemand uit jou kring zou gebeuren.

Het is een scheldwoord, als je dat nou letterlijk of figuurlijk bedoelt maakt niet veel uit. En nee, van gezond verstand vind ik dit zeker ook niet getuigen. Maar das nog altijd geen reden op met z'n allen eens lekker je frustraties te uiten tegen mensen waarvan je niet eens zeker weet als zij nu wel de daders zijn.

Ik zou er niet mee kunnen lachen nee (zacht uitgedrukt), als het zou gebeuren in mijn kring. Maar ik zou wel zorgen dat ik me niet verlaag dat hun nivaeu, das het minste wat ik van respect kan opbrengen tegen de overledene en de maatschappij. Want die word er ook niet vriendelijker op met dit soort topics.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:43

Ik sluit me volledig bij jou aan Zsazsa, het zal je zelf overkomen zo het graf aan te treffen van familie of kennisen.
Brr moet er niet aan denken, zou die gasten ook echt niet tegen moeten komen.
Respect, dat woord is al bijna uniek aan het worden in deze wereld.

Bravespots : ik gaf zelf ook aan, het gaat mij niet zozeer om de "verdachten" in dit verhaal, gewoon in het algemeen mensen die dit soort dingen doen.
En voor mij zijn mensen met een ongezond verstand ( zoals dit soort mensen die dit dus doen )
wel in een zekere zin "ziek".

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:45

_Zsazsa_ schreef:
Dat hun nog niet officieel beschuldigd maakt toch niet uit??? Er is toch iemand die het doet!
En diegene vind IK ziek. Jij hoeft dat niet te vinden, als jij dat onder de catogorie Brutaal vind vallen, dan is dat ook prima, maar brutaal vind ik belletje trekken, pesten, een grote mond geven en dat soort dingen.

Je wilt niet weten hoe het voelt voor iemand om bij het graf van je kind te komen, en dat je dan ziet, dat de stenen, memorials, bloemen, getekende stenen en noem maar op weg zijn of helemaal kapot!
Niet alleen voor kinderen trouwen dat geld ook voor volwassen mensen.

Ik vind dat je dit hoe dan ook niet goed kan praten. Je laatste post snap ik trouwens niet. Verlagen naar hun niveau? En nee er is weinig respect in dit land. Als je geen respect hebt voor de doden, voor wie dan wel?
Ik bedoel het niet aanvallend hoor, maar vind dat dit gewoon echt heel erg veel te ver gaat!
Reageer gewoon zo fel, omdat ik de man van mijn oppas er echt onderdoor heb zien gaan toen hij het graf van zijn vrouw zo zag.. Hij heeft erg veel geld en liefde in de steen en planten gestopt. En als dat dan kapot gemaakt word door kinderen (jong volwassenen) is dat gewoon heel slopend.

Ik praat het niet goed hoor, heb je me ergens horen zeggen dat ik dit een goede actie vind ofzo? Ik snap dat het heel veel pijn en woede en frustratie brengt als zoiets gebeurt.

Ik vind gewoon niet dat je je zo hoort uit te laten tegen wie dan ook, al zeker niet als je zelf regelmatig roept en vind dat er geen respect meer bestaat in de wereld. Doe dan een kleine moeite en probeer weer wat respect in de maatschappij te brengen door er zelf mee te beginnen.
Dat is teminste wat ik probeer te doen, en mss heel later, als iedereen dat nu eens zou doen, komt het in de daders hun hoofd op wat respect nu precies betekent, en kan je zulke acties in de toekomst vermijden...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:16

Oh ik vind dit zo ziek he.. Jatten van een ander zijn graf.
Hoe kan je?! Bij het kerkhof waar mijn overgrootoma ligt, werden wel eens graven open gebroken om goud etc. te jatten die in de kisten lagen. Ook al zo ziek!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:21

Tsja, gelukkig dan maar dat grafroven van alle tijden is he, en geen maatschappelijk probleem heden ten dage? Hoe kun je nou verwachten dat anderen respect tonen, als je dat niet zelf óók doet?

Ik keur het niet goed, maar groepsdruk doet rare dingen met mensen. Natuurlijk moet er gestraft worden, natuurlijk hoeft niemand dit goed te keuren en natuurlijk is het voor de nabestaanden erg kwetsend. Neemt nog niet weg dat dit een groepje opgeschoten jongelui is, geen levensgevaarlijke moordenaar...

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:24

niet normaal gewoon.

van die jongen die piloot wou worden is hier in deventer idd...ook onvoorstelbaar.

ik snap ook werkelijk niet hoe je zoiets in je hoofd kan halen.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:29

Ik vind het ook echt te belachelijk voor woorden.
Maar helaas gebeurd het vaak.
Ik heb een zusje die nu bijna 12 zou zijn, en die dus ook is overleden.

Een jaar of 6 geleden hebben ze haar steen ook helemaal vernield, en de dader(s) hebben ze nooit gepakt.

Het is echt afschuwelijk als je dan daar aan komt, en alles is kapot.

Te belachelijk voor woorden vind ik het, maar het gebeurd toch vaak zat.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:46

Vreselijk!
Wat mij betreft de dader(tje)s gezellig paar daagjes mee laten werken op het kerkhof en in het mortuarium. Grote kans dat ze dit nooit meer in hun debiele koppen halen!
Verder uiteraard alle kosten laten vergoeden door ervoor te blijven werken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:47

Gisteren ook op TV over paar ziekelijke mensen die modelvliegtuigjes al 10 jaar lang zaten te jatten van het graf van een jongen.. Zwaar ziekelijk kan er niks over zeggen maar dat is het toppunt van non respect..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:51

_rosita_ schreef:
Vreselijk!
Wat mij betreft de dader(tje)s gezellig paar daagjes mee laten werken op het kerkhof en in het mortuarium. Grote kans dat ze dit nooit meer in hun debiele koppen halen!
Verder uiteraard alle kosten laten vergoeden door ervoor te blijven werken.

Wat denk je van een goed gesprek met de nabestaanden van de graven die ze vernield hebben.......
Totaal respectloos wat ze gedaan hebben en er schort denk ik ook wel wat aan de opvoeding........

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:57

In een groep doen kinderen vaak dingen die ze alleen niet zouden. Al is het maar om bij de groep te horen, of om stoer te doen. Maar van graven hoor je af te blijven, en dan maakt het niet uit of het een graf is van een volwassene of een kind. Kinderen en jong volwassenen die zich daaraan vergrijpen hebben van huis uit idd niet zo heel veel normen en waarden meegekregen. Groep of geen groep, er bij willen horen of niet, dit is te laag voor woorden.