Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

siskeh schreef:ik ben zelf niet naar het buitenland geweest,
maar heb in de zomervakantie was ik begeleider op een ponykamp, waar ook een logeerpaard stond van iemand die normaal daar ook als begeleider werkt.
zij is 5 weken naar afrika geweest, en toen hebben ze op het kamp voor haar paard gezorgt.
haar paard kreeg gewoon beweging, omdat het paardje redelijk mee kon doen met de activiteiten.
! Zoals ik zei, alle tips zijn welkom!
, maar dan lijkt het me wel handig als je er een keer geweest bent
.
.

eilleen333 schreef:Naja, ik heb wel een aanbod gehad van een stal in de buurt. Die willen Mone dolgraag hebben. En dat is een stal die wel werkt met NH etc, maar Mone zou daar doodongelukkig worden.
Tenminste, dat denk ik, maar ik voel er weinig voor om het uit te proberen. Heb veel met haar opgebouwd en dat wil ik niet kwijtraken.
Ik denk dat dat mijn mogelijkheden behoorlijk beperkt, zo niet tot het nulpunt reduceerd... Maar ik wil het zo graag, daarom dit topic. Mone is nummer 1, ik laat haar niet stikken, maar ik zou zo graag naar Canada willen. Zou er later graag heen emigreren, en dan kan Mone wel mee, maar dan lijkt het me wel handig als je er een keer geweest bent
.
Ffortuna schreef:Jij denkt dus, zo te lezen, dat jouw paard het niet overleeft als jij weggaat?
Kom op, zet haar lekker op een weitje, laat een meisje aan de hand met haar stappen ofzo en wat poetsen, daar gaat ze heus niet dood van. En als je haar echt niet 'in de steeeeeeek' wil laten blijf je gewoon thuis!
Overigens spelen de Summercamps zich voornamelijk af in de USA, niet zozeer in Canada. Ik raad je aan om je daar ook op te oriënteren. In Canada kun je bijv. wel weer op een stal gaan werken, maar daar zoeken ze over het algemeen mensen die goed vaardig zijn met allerlei paarden en niet zo ontzettend ehm... soft zijn met de dieren.
siskeh schreef:@Ffortuna, somige paarden kun je echt niet door iemand anders laten verzorgen....
als mijn paard uitbreekt, of er iets echt mee moet gebeuren is er niemand die dat even over kan nemen.
hij zal zich absoluut niet laten pakken, dus laat staan dat je met hem kan werken..
als TS ook zo'n paard heeft zou ze toch niet zomaar weg kunnen?
.