Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
bollebeer schreef:Ik zat bij de eneco en moest ook hele hoge maandbedragen betalen omdat de mensen die voor mij in het huis woonden heel veel verbruikten (ik moest 250 betalen terwijl ik er in mijn eentje woonde). Ik heb toen opgebeld en kon het maandbedrag gewoon verlagen, het risico is immers voor mij als ik bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen. Ik weet niet of het bij alle energiemaatschappijen zo werkt maar daar was het in elk geval geen probleem.
Liezel1 schreef:TS, over welke bedrijven gaat het hier?
Ik heb dit nl wel vaker gehoord...

magriet schreef:Maar jij hebt toch nergens getekend dat je over wilde stappen naar hun en bij je oude leverancier weg wilde? In mijn ogen zitten hun dus hartstikke fout
magriet schreef:Maar jij hebt toch nergens getekend dat je over wilde stappen naar hun en bij je oude leverancier weg wilde? In mijn ogen zitten hun dus hartstikke fout

Falona schreef:magriet schreef:Maar jij hebt toch nergens getekend dat je over wilde stappen naar hun en bij je oude leverancier weg wilde? In mijn ogen zitten hun dus hartstikke fout
Dit soort contracten worden vaker telefonische afgesloten. Wel moeten de telefoongesprekken opgenomen worden en zijn ze verplicht te melden dat het opgenomen wordt.
Ik denk dat je er dus wel degelijk iets mee kan doen. Jij hebt immers niet toegezegd, dat kunnen ze dus niet op band hebben want ze hebben niks opgenomen omdat ze daar immers niks van hebben gezegd. Hebben ze het stiekum wel opgenomen dan kunnen ze zelf nog eens naluisteren dat jij niks hebt toegezegd.
Ik ben toen echt vréselijk boos geworden en heb ze de band terug laten luisteren. Aan de hand daarvan hebben ze het ook teruggedraaid. Maar in zoverre dat ik geen blijvend contract had, maar na een korte periode terug ben gezet naar Eneco. Ze hebben ook geen kosten voor die 1,5 maand ofzo gerekend vanuit EnergieDirect, maar daar had ik ze ook al énorm goed voor gewaarschuwd dat ze dat uit hun hoofd mochten laten. Maar goed toen was mijn contract bij Eneco tussentijds al beëindigd en afgerekend. En zodoende heb ik nu weer een nieuw contract én enorme rekeningen