ik wil veranderen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

ik wil veranderen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:10

Hoi,

Weet je..
Je ziet overal van die meisjes lopen met de mooiste kleren en schoenen ed.
En dan denk ik; dat wil ik ook!
Maar ik dúrf niet!

Ik draag nu eigenlijk altijd all stars of zo, en echt gewoon een simpel, saai truitje..
Ik heb mijn haar altijd het zelfde (los of staart..) draag ook nooit make-up..

En eigenlijk wil ik gewoon wel eens hakken dragen (ik heb ze wel van het gala, maar ik durf ze niet aan te trekken zomaar Huilen van het lachen)
Ik zou graag gewoon er echt modieus uit willen zien, weet je wel..
Van die tunieken of van die lagen kleding.. Echt te gek!
Heb er al een hele voorstelling van in mijn hoofd, maar ik durf het gewoon niet te doen..
En ik heb laatst eens thuis wat geëxperimenteerd met mijn haar,, en toen had ik iets heel leuk,,
maar dan denk ik weer bij mezelf; wat zullen ze er van zeggen? ze zullen t vast stom vinden..
En dan nog make-up,, tja,, ik gebruik het écht nooit!
En ik wil ook wel eens mezelf optutten en zo..
Met uitgaan draag ik ook geen make-up

Ik denk veel te veel wat anderen van mij vinden,,
Ik heb dan ook niet een verleden waar je: Yeey! tegen zegt..

Ik wíl het echt, echt zooo graag!!
En dan denk ik bij mezelf, morgen doe ik het zo en zo..
En dan is het toch weer anders, omdat ik die stap weer niet durf te nemen..

Prff, zijn er toevallig nog meer mensen die dit ook hebben?
Ik hoor namelijk altijd: Oh, dat zou ik zo doen hoor! Geen probleem..
Het lijkt wel alsof ik de enige ben (in mijn omgeving) die het niet durft..

Sorry voor het geklaag moest het even kwijt, kwam er achter dat ik er toch écht heel erg mee zit..

Diana_14

Re: ik wil veranderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:12

Stap voor stap! Dan is de overgang niet zo groot! Knipoog

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:13

Je moet het gewoon doen Lachen Het klinkt misschien moeilijk, of lijkt moeilijk. Maar de mensen wennen er van zelf aan Knipoog
Ik ben ook gewoon begonnen met make-up op doen toen ik ongeveer twaalf was. Natuurlijk kijken ze je even aan, maar ik vind het mooi, dus draag ik het zo of zo Knipoog Je moet er natuurlijk wel op letten dat het je staat. Dus je zou advies kunnen vragen aan je ouders/zus/vriendin etc.

vicksytje

ik ben ook zo'n beetje een "alternatief" type,
maar soms heb ik daar ook zin in.
wat ik dan doe, is gewoon
ipv naar school, eerst je outfit dragen als je eens gaat winkelen of iets in die aard. Lachen
dan kweek je zelfvertrouwen, en na een tijdje kun je het eens een half dagje op school proberen ofzo. Lachen
mvg x

M_EL_ISSA

Dat heb ik ook, is een soort van sociale faalangst. Lachen
Je wilt het wél, maar je trekt het weer terug door andere meningen van andere Lachen
Ik zet even stipje, ben ook benieuwd Bloos

050206051012

Experimenteren!

Gewoon goedkope make up halen (bv van Kruidvat of HEMA eigen merk) en lekker gaan proberen. Googlen op make up tips, haartips (staan er ook een aantal op bokt) en gewoon voor de spiegel gaan oefenen.

En wat betreft kleding... Gewoon eens gaan doen en kijken hoe je omgeving reageert.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:14

Probeer in kleine stapjes te veranderen. Niet je haar én je make-up én je houding én je kleding, dan zal je wel commentaar krijgen als je meteen helemaal verandert. Probeer het met kleine stapjes, op dag 1 doe je alleen mascara op, op dag 3 doe je mascara en een lipglosje op, na een week doe je eens je hakken aan en zo ga je verder tot je lekker in je vel zit.

Veel succes! (en plezier, want jezelf optutten kan ook weleens heel leuk zijn)
Laatst bijgewerkt door Urbs op 04-01-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:15

Gewoon doen. Lachen
En anders niet teveel in een keer veranderen.
Maar vooral jezelf blijven. Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:15

Diana_14 schreef:

En waar moet ik dan beginnen..??

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:15

Ga voor het uitgaan eens naar en vriendin om samen kleren uit te kiezen en samen te tutten Haha! Hartstikke leuk en je weet meteen wat zij er van vind Knipoog

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:16

Ja stap voor stap, begin anders een met wat mascara, wat andere kleren en bouw het zo op Lachen Ik heb in je profiel gekeken, veel make up heb jij niet nodig Knipoog En je haar is mooi om los te dragen, die krullen Ja

Jaimyliefje

wij kunnen het niet voor je aantrekken meis, moet je zelf doen Lachen

Mensen reageren er vaak heel leuk op of hebben het niet eens door.

en onthoud: 'je schamen is voor watjes' dat zegt mijn kapper altijd. Want een genante gebeurtenis blijft jou meer bij dan anderen.

edit: kleding kun je trouwens best veranderen, make-up moet je niet aan beginnen vind ik.. Niemand.
Ik vind het nep, iedereen doet het maar ik vind het toch nep. En vaak niet eens mooi.

Vroeger droeg ik mascara en niemand had het toch door, maar nu vind ik het juist een uitdaging om nooit make-up op te doen en mezelf wel goed te verzorgen zodat ik er van mezelf zo goed mogelijk uitzie.. En het is echt waar, als je nooit make-up draagt en je huid ziet er een dagje extra mooi uit (bijvoorbeeld) dan is dat voor jezelf veel vrolijker en bijzonderder dan wanneer je altijd make-up op hebt en het toch niemand opvalt..
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 04-01-09 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

901823

_Nancy schreef:
Diana_14 schreef:

En waar moet ik dan beginnen..??

Doe je haren een keer wat anders. En je hakschoenen als je dat graag wilt. En dan koop je een keer een nieuw truitje, of een broek. Lachen
Laatst bijgewerkt door 901823 op 04-01-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:16

LilianR schreef:
Gewoon doen.
En anders niet teveel in een keer veranderen.
Maar vooral jezelf blijven. Knipoog

Ja, dat hoor ik hier ook..
Maar ik durf het gewoon niet..

En het eerst aantrekken naar shoppen oid is ook geen optie..
Ik werk 5 dagen in de week, full time..
Dus tijd voor shoppen is er niet echt Boos!

En ik heb laatst ook mascara en oogpotlood gehaald, nou ja, een heeeeele tijd terug..
Draag het alleen nooit..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:17

tanya89 schreef:
Ja stap voor stap, begin anders een met wat mascara, wat andere kleren en bouw het zo op Lachen Ik heb in je profiel gekeken, veel make up heb jij niet nodig Knipoog En je haar is mooi om los te dragen, die krullen Ja

Ja, dat vind ik ook Knipoog
En ik had dus een andere manier gevonden om mijn haar los te dragen,, en dat was echt leuk!
Tja,, dat komen de gedachtes ook weer naar boven Boos!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:19

Doe eens een beetje mascara op! Lachen
Ga winkelen, maak er een gezellig dagje van, en kijk eens rond naar wat je zoekt. Als je echt iets leuks tegenkomt, niet twijfelen en gewoon meenemen.

Het hoeft ook allemaal niet duur te zijn, hakken zijn bij Van Haren rond de 20 euro, bij de H&M ofzo kun je wel leuke truitjes vinden enz. Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:19

_Nancy schreef:
En ik heb laatst ook mascara en oogpotlood gehaald, nou ja, een heeeeele tijd terug..
Draag het alleen nooit..

Doe dat dan eerst eens op. Lachen Valt niet heel erg op, maar toch wat verandering al. Lachen
Wees iets zekerder van jezelf, want je bent echt een leuke meid zie ik in je profiel.
Laatst bijgewerkt door 901823 op 04-01-09 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:20

Doe nu gewoon eens je mascara en oogpotlood op, je hebt de tijd nu want je zit te bokken Haha!
Er hoeft niet perse een gelegenheid te zijn om jezelf op te tutten omdat je dan bang bent voor de mening van anderen. Probeer er eerst zelf maar aan te wennen, dan straal je al veel meer zekerheid uit dan als je het zelf ook voor het eerst ziet en twijfelt of je het wel goed hebt gedaan etc.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:20

De enigste tip die ik je kan geven is: gewoon DOEN Haha!.

Waarom in stapjes doen? Ik kleede mij een paar jaar terug ook sober... Wou er verandering in brengen, maar durfde ook niet Nagelbijten / Gniffelen. Ben met een vriendin gaan shoppen... Kocht echt iets heel trendy en opvallend en ben de dag daarna naar school gegaan met die kleren...

Manomanoman wat heb ik positieve commentaar gehad Haha! Haha! Haha!.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:21

Ik heb het ook hoor.. Make-up gebruik ik nu ook, gewoon met lichtjes beginnen. Ik hou ook niet van mensen btw die weet ik hoe dik opsmeren.. Dus heb nog steeds niet erg veel op Tong uitsteken.

En met kleren heb ik nooit zo moeite, wel dat ik het soms moeilijk vind wat leuk bij elkaar kan passen, kwa laagjes enzo.. Maar dan kan je gewoon advies vragen in de winkel.

Mijn haar had ik altijd lang en in een staart.. Ik werd het zat en ben toen gewoon naar de kapper gegaan dat ik het korter wou. Dus toen korter, en na een tijdje heb ik er echt een leuk model in laten knippen.

Gewoon alles stap voor stap ja. Ja

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:21

Lyte schreef:
Doe nu gewoon eens je mascara en oogpotlood op, je hebt de tijd nu want je zit te bokken Haha!
Er hoeft niet perse een gelegenheid te zijn om jezelf op te tutten omdat je dan bang bent voor de mening van anderen. Probeer er eerst zelf maar aan te wennen, dan straal je al veel meer zekerheid uit dan als je het zelf ook voor het eerst ziet en twijfelt of je het wel goed hebt gedaan etc.

Haha, ja soms heb ik zon bui en dan ga ik dat ook doen.. Knipoog
Sta ik daar in de badkamer,, op te tutten om het er daarna meteen weer eraf te halen..

en ik heb heel lichte wimpers, dus het valt meteen echt heel erg op, als ik het op heb..

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:22

Je hebt echt mooi haar!

Als jij graag hakken wil dragen of make-up, weet ik zeker dat het je hartstikke goed staat.

Air

en 6 dagen in de week zijn e winkels open, soms zelfs 7 dagen..
Het is gewoon dat je e geen tijd voor WIL maken, want als je kleren koopt moet je ze ook dragen!

Heel herkenbaar probleem, ik ben begonnen met lichte make-up, toen wat andere kleren(was rond de tijd van de brugklas, en 2eklas). Nu ben ik behoorlijk van kledngstijl veranderd in het afgelopen jaar, heb nu ook laarzen met hakken wat ik vorig jaar nog zei: dat doe ik dus never nooit niet aan! Clown

En heb 2 weken terug eindelijk de stap gezet om een pony te nemen, een halfjaar lang durfde ik niet want was bang dat het niet stond en ojee wat denken andere mensen er dan van.

En meis, jou haar, prachtig wat een bos krullen Wow!

Shiloh

ik snap wel waar je vandaan komt hoor! Ik heb het ook lang gehad. Wilde er zo graag leuker uit zien en zo graag vrouwelijker worden en zo. Ik durfde alleen nooit. Vaak liep ik een kleding winkel in, met allemaal vet trendy leuke kleren. Dan rende ik bijna gillend weg met zo'n gevoel dat mensen me aankeken alsof ze dachten "wat moet die griet hier! die is toch lang niet leuk genoeg voor dit soort kleren!"

Toen ik wedstrijden ging dansen kreeg ik tips van vriendinnen over make-up en dergelijken. Zo ging ik uit proberen en dingetjes doen. Nieuwe kleren kopen, gewoon eens aantrekken.

Ik was oooh sooo terrified over de reacties, dat ze het lelijk vonden, of niet bij me vonden passen. Maar vaak kreeg ik zulke leuke reacties! Dat gaf me dan echt weer een boost om weer nieuwe dingen te proberen.

Inmiddels ben ik van een klein schuchter "jongetje" omgetoverd in een mooie echte vrouw. Althans (A) dat vind ik zelf.... haha. Ik krijg steeds beter door wat voor soort kleren en combinaties mij wel en niet staan, make up draag ik steeds vaker en wordt er ook steeds handiger in.

Een jaar geleden heb ik voor het eerst in mijn leven gaatjes laten zetten in mijn oren en ook daar kreeg ik weer super leuke reacties op!

Gewoon stapje voor stapje. Koop eens goedkope oogschaduw en mascara ga gewoon eens proberen. Ga naar buiten en wacht op de reacties. Waarschijnlijk zullen die hardstikke leuk zijn.

Ik weet niet of je een goede vriendin hebt die zich in jou ogen leuk en trendy kleed. Leg aan haar je onzekerheid eens uit en vraag haar eens om je te helpen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:26

Ja, dát was het woord!!

Vrouwelijker, ik kwam er al niet op..

Ja eerst draagde ik ook altijd van die leuke hangers in mijn oren..
Nu alleen steevast knopjes!