Ik snap mezelf niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Ik snap mezelf niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 22:58

Oké, om te te beginnen heb ik heel erg lang getwijfeld om hier een topic over te beginnen. Gewoon omdat ik er zelf ook niets meer van snap, dus waarom zouden anderen dat wel doen?
Maargoed, ik moet uiteindelijk toch ergens mijn verhaal kwijt. Want ik heb toch het gevoel dat er iets niet klopt.

Van te voren wil ik er even bij vermelden dat ik niet het makkelijkste leven heb, en ook best wat heb meegemaakt. (meer hierover: PB)
Ik denk dat het vooral draait om de vraag 'Hoe voel ik mij?'. Want ik heb namelijk géén idee. Ik voel namelijk niks meer. Sinds 5 jaar weet ik van mezelf dat ik leef als een robot. Hoe ik me daarvoor voelde? Geen idee eigenlijk. De buitenwereld kent mij als spontaan, druk, en altijd in de slappe lach. Ik maak veel lol, en dat klopt ook zeker. Met mijn vriendinnen lach ik heel wat af. Maar thuis kennen ze me niet zo. Ik zit altijd alleen, praat nooit over mijn gevoelens, ben stil, en doe niets anders dan muziek luisteren.
Als ik over zo'n dagelijks moment nadenk, voel ik me niet bijzonder slecht. Ik voel me gewoon 'uitgeschakeld'. Ik heb een geweldig verzorgpaard, en ik voel me ook fijn als ik bij hem ben. Maar toch besef ik het niet. Ik besef het niet als ik een geweldig moment beleef. Pas als ik het kwijt ben, dan voel ik de vreselijke pijn, en ben ik kwaad op mezelf dat ik het niet besefte.
Ook als ik echt al tijden naar een bepaald moment uitkijk, dan is het eindelijk zover...en dan voel ik haast niets. Ik pak even als voorbeeld een concert. Ik leef voor muziek, voor bepaalde bands doe ik alles, uit muziek haal ik mijn energie.
Toen kon ik naar een concert gaan van een van mijn favoriete bands. En dan sta ik daar, wel te genieten, maar niet voluit. Omdat ik dan toch het gevoel heb dat het niet 'echt' is. Op zo'n moment probeer ik het me wel te beseffen, maar het lukt niet. De dag erna denk ik wel 'het is gewoon voorbij gegaan zonder dat ik het doorhad'.
Ik voel altijd pas achteraf. Als ik een geweldig moment beleef met bijvoorbeeld met mijn verzorgpaard, dan merk ik dat ook pas achteraf.
Ik leef in een soort van roes, en ik stop al mijn gevoelens weg. Ik heb mezelf hard gemaakt voor de buitenwereld. Huilen probeer ik niet, of in ieder geval zo min mogelijk. Ik heb me heel lang afgesloten voor alles en iedereen, en ik was bang voor school. Sinds dit jaar ben ik voor mezelf op gaan komen, heb ik ook een grotere mond, en ben ik ook veel spontaner. Iedereen denkt dat ik altijd vrolijk ben. Maar ik weet haast niet meer hoe vrolijkheid voelt.
Het rare is; ik weet niet eens of het slecht met me gaat. Er zijn momenten dat ik instort, zo'n moment heeft één van mijn vriendinnen per ongeluk mogen meemaken. En zij zei dat ik reageerde alsof ik er 'niet was'. Ik was er gewoon niet. Óf mijn vriendin kreeg geen antwoord, óf ze kreeg antwoord van iets heel anders, niet echt van mij.
En ik dacht dat ik die dag heel normaal was. Ik herninner me niets van mijn gedrag.
Ook kan ik niets over mezelf vertellen. Ik weet niet goed wie of wat ik ben. Ben ik slim, of juist niet? Ben ik lief, gemeen, of wat dan ook.
Ik weet wel dat ik de hele dag door aan het denken ben, steeds verder door. Om duidelijkheid te krijgen en om mezelf te vinden.
Ook weet ik dat ik héél erg vatbaar ben voor obsessies. In mijn geval piercings en muziek. Daar klamp ik me aan vast. Muziek is alles voor me. Ik luister dan ook zo'n 6 uur per dag of langer naar mijn favoriete liedjes. Over de bands waar ik fan van ben weet ik alles. Het is een deel van mijn leven. Piercings zijn ook een dagelijkse bezigheid voor mij. Is het gewoon een hobby, of iets anders? Een vriendin van mij dacht dat het een vorm van controle was. Ook heb ik de grote angst dat mensen kwaad op me zijn.
Verder zit ik eigenlijk het liefst alleen thuis, gewoon op mezelf. Dan maakt het niet uit hoe ik er bij zit, en kan ik zo levenloos zijn als ik wil. Want er is toch niemand in de buurt.
Ik doe eigenlijk alles op de automatische piloot en ik ken mezelf niet meer. Ik weet ook niet hoe ik hoor te zijn. Ik heb het gevoel alsof ik niet echt 'leef'. Ik heb ook het idee dat ik altijd met een masker leef.

Ik weet het gewoon niet meer, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik niet meer voel. Ik wil ook weer 'echt' leven en echt kunnen genieten. Ik weet eigenlijk niet eens of er nou wat raars met me aan de hand is, of niet. Ik ben bang dat mijn leven dadelijk voorbij is, voor dat ik het doorheb.

Ik vraag me af of er mensen zijn die zich hierin herkennen, er over denken of er misschien meer over weten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ik snap mezelf niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:02

Hier herken ik heel veel van mezelf in.
Ik denk dat het heel erg veel (kan) zeggen als je jezelf hebt hard gemaakt voor de buitenwereld.
Ik zou hulp zoeken, vooral ook omdat je schreef dat je leeft in een soort roes en je geen makkelijk leven hebt.
En met hulp bedoel ik iemand waarbij je je verhaal kan vertellen.
Sterkte!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:05

Bedankt voor de reactie. Ik weet alleen niet wat ik moet vertellen. Ik kan mijn 'probleem' niet goed formuleren. Ik voel gewoon dat er 'iets' niet klopt.
Ik heb ook best last van stemmingswisselingen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:07

Dat hoort erbij.
Ik herken het heel erg.
Niet weten wat er is alleen dat er wat is.
Als je er de tijd voor neemt zul je langzaamaan meer duidelijkheid erin kunnen krijgen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:08

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:08

Ik hoop het maar. Ik ben ook bang om niet serieus genomen te worden. (eerste keer dat ik dit zo vertel, op mijn vriendin na)
En ik heb na 5 jaar nog geen duidelijkheid. Ik heb gewoon echt het gevoel dat ik helemaal in de knoop zit.

@Patriciavt: Ik ben 16.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:10

Ja ook voor mij is dit heel herkenbaar. Vooral ergens heel erg naar toeleven en het op dat moment niet beseffen.

Ik volg dit topic even

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:12

Ja inderdaad. Echt je bewustzijn 'uitschakelen'. Hoe graag je het ook wilt beleven, het lukt niet.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:12

En als je dingen doet met je vriendinnen (stappen, dagje weg) heb je dan hetzelfde gevoel?
Je sluit je nu af voor de wereld door middel van je muziek en daar is ook niets mis mee maar bij jou is gebeurd het te sterk heb ik het idee. Omdat je je zo fel afsluit kan je ook niet meer genieten van de dingen die je doet en ik denk dat je daar aan moet werken (eventueel met hulp van een psych)
Als je thuis komt bijvoorbeeld een gesprek met je moeder aan gaan hoe je dag was (als dat mogelijk is, ik ken je situatie niet) en andere mensen in 'je wereldje' toe te laten.
Ik begrijp dat geen werk is van 1 dag en dat er meerdere weken of zelfs maanden moeten overgaan.
Het is te hopen dat je iets hebt aan mijn reactie, ik heb ook in zo een situatie gezeten vroeger (thuis komen, meteen naar boven en de tv aanzetten maar toen had ik ook helemaal geen vriendinnen om iets aan te vertellen en omdat een leerkracht op school mij had gezegd dat ik er toch aan moest werken ben ik zo maar begonnen. Ipv meteen naar mijn kamer gaan, eerst in de living zitten en alles vertellen en de band met mijn vader en zus is sterker dan ooit tevoren en vrienden heb ik nu ook, Clown)
Probeer je niet anders voor te doen dan je bent en als dat spontane je zo goed af gaat is dat misschien ook je echte ik? Heb je al geprobeerd om thuis net zo te zijn als bij je vriendinnen?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:13

Ik denk stiekem, dat dit een periode is die bij je leven hoort Bloos
Iedereen heeft zo'n periode rond die leeftijd, de een wat heftiger dan de ander. Ikzelf heb ook wat meegemaakt, als je dat wil weten mag dat zeker, maar via pb.. Dat je juist nu gaat nadenken over dit geheel is niet zo gek, de leeftijd die je nu hebt ga je op zoek naar jezelf...
Op een gegeven moment wordt alles wel duidelijker voor je, dan ga je nadenken over jezelf en wat je doet, zelfreflectie. Dat klinkt érg makkelijk maar geloof me, het komt echt...
Je zult het ook snel genoeg doorhebben als het niet komt, dan heb je daar wat hulp bij nodig en dat is niet erg, zolang je maar weet van jezelf dat je er op zo'n moment niet alleen uitkomt en hulp accepteerd.

Het komt wel goed, het kost alleen wat tijd, moeite en vooral geduld Bloos

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:14

Ik was vroeger ook erg bang dat ik niet serieus genomen zou worden en dat is heel erg meegevallen, vooral omdat er later gezien werd dat er wat ernstigers aan de hand was.
Ik weet niet wat voor tips ik je kan geven. Ik ben er doorheen gekomen met behulp van familie, vriend en vriendinnen. Door je langzaam aan meer te gaan richten op het heden en op wat je op dat moment aan het doen bent.
Bewust te worden van je omgeving, hetgeen je doet enz.
Vaak viel ik namelijk heel erg in het peinzen en was me niet meer bewust van de momenten waarin ik leefde.
Ik heb erg veel gepraat later met mijn familie en vriend. Zelfs toen ik niks wist te zeggen.
Ik denk dat je ontzettend veel dingen in je hoofd hebt en het er op dat moment niet meer uit kan komen omdat je teveel in je hoofd zit en je het er niet meer bij kan hebben.
Dat had ik tenminste.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:19

@ reininglover: Ja, dan heb ik helaas hetzelfde gevoel. Het spontane is ook zeker een deel van mij, maar toch het idee dat ik 'maar wat doe en niet leef' lijkt me niet normaal.
Als ik moet gaan vertellen over hoe mijn dag is, dan is het gewoon "gewoon". Hetzelfde zoals altijd.

@Patriciavt: Dat denk ik aan de ene kant ook. Maar zo sterk? En dat 5 jaar lang? Alsof ik 5 jaar heb overgeslagen van mijn leven? Vorig jaar is het lichamelijk ook niet meer zo goed gegaan, sterke haar uitval, vermoeidheid, alleen maar thuis zitten. Geen enkele dokter die de oorzaak kon vinden.

Het zou natuurlijk kunnen dat het allemaal bij de leeftijd hoort. Maar ik zit meer te denken richting 'alles opkroppen en doen alsof je het niet kan schelen'.

@C_arola: Daar herken ik me wel heel erg in. Ik vind het gewoon heel erg moeilijk om te praten en ik weet niet hoe ik me bewust moet worden van de momenten die ik beleef.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:22

Ik herken mezelf er wel een beetje in. Ik ben heel gelijkmatig in mijn emoties; ik ben eigenlijk nooit héél blij, maar ook nooit héél verdrietig. Ik heb een soort muur opgebouwd om mij heen. Ik ben bang om gekwetst te worden. Zo vind ik pas een jongen leuk wanneer hij duidelijk laat merken dat hij mij leuk vindt. Dat is niet omdat ik weinig zelfvertrouwen heb, want dat heb ik wel voldoende. Of, zoals mijn zus eens zei, het kan me niet schelen wat de buitenwereld van mij vindt. Tot op zekere hoogte natuurlijk. Verder heb ik altijd het idee dat ik wacht met te gaan leven, tot het moment dat ik mjn hele leven zelf kan bepalen. Maar ik vraag me af of ik tegen die tijd al niet zo vastgeroest ben in de houding, dat ik er niet meer vanaf kom. Verder ben ik wel gelukkig hoor. Lachen Een vriendje zou leuk zijn maar dat hoeft ook niet per sé. Nog even een voorbeeldje. Er is een leuke jongen, die mij ook leuk vindt, en we hebben afgesproken om na de kerstvakantie een keer samen te gaan eten. En nu dacht ik vandaag: ach misschien stel ik die afspraak maar even een week uit want ik heb het een beetje druk, en misschien stel ik het nog maar een week uit, want die week zou ik het misschien wel eens druk kunnen hebben.. Alsof het me gewoon niets kan schelen, terwijl dat wel zou moeten.

Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden, maar ik wens je veel succes. Ach gut

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:22

Ik herken stukken uit je verhaal. Ja Ook ik ben op school en met vrienden spontaan en vrolijk, maar thuis zit ik het liefst stil op mijn kamer. Ik kan ook zomaar van het een op het andere uur van vrolijk naar totaal verdrietig/naar gaan. Ik leef als het ware in een andere wereld. Ook ik leef met muziek, ik kan niet zonder. Het is echt een groot deel van mijn leven.
Ik heb daarnaast ook zo vaak het gevoel dat ik alleen maar wil tekenen/schrijven/fotograferen, omdat dit voor mijn idee haast de enige manier is om mijn emoties te uiten...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:24

@dorientjuh: Ook het 'muur' gedeelte herken ik sterk. Ik ben ook heel bang omgekwetst te worden. Ik herken me er zeker in.
Nog bedankt. Lachen

@Fiffill: In een andere wereld leven, ja dat klopt. Dat was nog een punt waar ikzelf nog niet eens zoveel over na heb gedacht.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:25

Ik heb je een pb gestuurd Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:27

Ik zou je nu heel erg graag tips willen geven over wat mij heeft geholpen. Ik heb het heel erg op gevoel gedaan.
Ik heb zo'n 4-5 jaar zo geleefd dat niks me wat deed op het moment dat ik het deed. Het gebeurde gewoon en pas als het geweest was en ik erop terug keek kon ik er wat over zeggen, maar de momenten zelf kon ik me bijna niet meer herinneren tenzij het een prettige ervaring was als bv een paardrijles.
Ik keek maanden uit naar Horse-event en ik liep daar op het terrein en niks drong tot me door. Helemaal niks.
Ik ben later maar naar huis gegaan.
Ik ging toen heel erg veel tv kijken. Nachtenlang zat ik voor de buis. Ik kon er niks meer bij hebben omdat het me teveel werd.
Later kreeg ik ook te horen dat ik toen zwaar overspannen was en de psychiater niet kon geloven dat ik gewoon door was gegaan met school en werk.
Wat kan helpen is ipv meteen naar boven gaan muziek luisteren (wat je denk ik doet omdat die nummers wat bij je oproepen, veiligheid, geruststelling of iets anders) je beneden bij je familie gaat zitten.
In het begin vond ik dat verschrikkelijk omdat ik meteen naar boven wou gaan. Langzaam aan merkte ik dat ik ook beneden kon zitten zonder dat het me overspoelde.
Heb je ook slaaptekort of ben je erg moe? Hoe zijn je prestaties op school, krijg je nog info binnen?
Je mag natuurlijk ook pb als je dat wilt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:31

C_arola schreef:
Ik zou je nu heel erg graag tips willen geven over wat mij heeft geholpen. Ik heb het heel erg op gevoel gedaan.
Ik heb zo'n 4-5 jaar zo geleefd dat niks me wat deed op het moment dat ik het deed. Het gebeurde gewoon en pas als het geweest was en ik erop terug keek kon ik er wat over zeggen, maar de momenten zelf kon ik me bijna niet meer herinneren tenzij het een prettige ervaring was als bv een paardrijles.
Ik keek maanden uit naar Horse-event en ik liep daar op het terrein en niks drong tot me door. Helemaal niks.
Ik ben later maar naar huis gegaan.
Ik ging toen heel erg veel tv kijken. Nachtenlang zat ik voor de buis. Ik kon er niks meer bij hebben omdat het me teveel werd.
Later kreeg ik ook te horen dat ik toen zwaar overspannen was en de psychiater niet kon geloven dat ik gewoon door was gegaan met school en werk.
Wat kan helpen is ipv meteen naar boven gaan muziek luisteren (wat je denk ik doet omdat die nummers wat bij je oproepen, veiligheid, geruststelling of iets anders) je beneden bij je familie gaat zitten.
In het begin vond ik dat verschrikkelijk omdat ik meteen naar boven wou gaan. Langzaam aan merkte ik dat ik ook beneden kon zitten zonder dat het me overspoelde.
Heb je ook slaaptekort of ben je erg moe? Hoe zijn je prestaties op school, krijg je nog info binnen?
Je mag natuurlijk ook pb als je dat wilt.

Ten eerste wil ik nog even zeggen dat ik het rot voor je vind dat je dat hebt moeten mee maken.
En inderdaad, helemaal niks dringt tot me door. Het muziek gedeelte doe ik al. Daar klamp ik me aan vast.
Ik heb ook slaap tekort, ik ben een hele slechte slaper en lig geregeld wakker tot diep in de nacht, en word dan weer veel te vroeg wakker. Ik ben vaak moe, echt energie heb ik niet.
Mijn prestaties op school zijn sinds dit jaar weer erg goed, omdat ik van 4VWO naar 4 HAVO ben gegaan. Vorig jaar was ik maanden niet op school (en dat jaar ervoor niet) en haalde ik alleen maar onvoldoendes. Het boeide me ook vrij weinig.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:35

Ik denk dat je zoveel in je hoofd hebt dat je er verder niks meer bij kan hebben.
Je lichaam (hoofd) beschermt je ertegen door niks door te laten dringen.
De enige reden dat goede momenten nog wel doordringen is denk ik omdat je daar de energie voor uit moet halen.
Aangezien je meerdere problemen hebt hierdoor (slaapgebrek, te weinig energie, aandachtstekort) zou ik hiermee naar je huisarts gaan.
Als dit teveel uit de hand loopt kun je overspannen raken en dat raad ik niemand aan!
En ga niet denken dat dit niks is, dit kan erg groot worden en dat wil ik echt niet zeggen om je bang te maken.
Mag ik vragen wat je hebt meegemaakt en of hetgeen je hebt meegemaakt (geen makkelijke leven) iets is dat zo'n 5 jaar geleden plaatsvond omdat het toen begon?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:37

Ik Pm je even Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:06

Ik herken er heel erg veel van mezelf in. Waar je heel erg voor moet uitkijken dat je niet in een depressie komt. Zo leefde ik ook jaren toen ik nog bij mijn ex woonde. Ik verstopte me achter mijn dieren, hoe meer hoe beter. Verder was ik leeg van binnen, voelde niks, deed niks en niks kon me schelen.

Een masker voor als ik met vriendinnen was of in de buitenwereld. Altijd lachen en vrolijk doen terwijl ik dit niet was, mensen dachten altijd dat ik heel vrolijk was en goedlachs... maar thuis was ik dit niet. Ik verbleef hele dagen in bed, alleen maar om de tijd te doden, ik wist niet wat ik met mijn tijd moest doen (dat terwijl ik dus 2 kids heb). Verder iets voelen, nee dat niet.

Ik slikte al die tijd wel anti-depressiva, dat schakelt nog meer je gevoel uit maar zorgde er wel voor dat ik stabiel was. Totdat ik dus mijn vriend 3 jaar geleden leerde kennen (details zie topic over als de ex kind niet mee wil geven, slecht slecht ik weet het). Mijn hart ging open en ik voelde alles weer. Dit was zo'n openbaring, het voelde eng aan maar toch zo vertrouwd.

Met mijn ex vocht ik nooit, ik had er de puf niet voor, ik voelde toch niets dus waarom zou ik dat doen? Nu met mijn vriend heb ik regelmatig woordenwisseling juist omdat er wat om te vechten is.

Ik hoop voor je dat jouw hart ook weer opengaat, zoek hulp, dit heeft mij ook geholpen. Verder veel sterkte!!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:26

Ohw, jij bent precies hoe ik was een paar jaar geleden.
Mijn tip is toch echt om hulp te zoeken. En verder staat mijn pb'box altijd open. Lachen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:37

ik herken me hier wel vrij sterk in, ik zou wel met je in gesprek willen gaan, prive, via PM, maar dat moet je zelf willen. Ik heb tussendoor ook een hele periode gehad dat het een stuk beter ging, dat ik me ook echt vrolijk voelde en niet alleen gedroeg, maar ik ben nu door alles wat is gebeurd de afgelopen maand weer sterk teruggevallen. Ik wil je graag helpen, maar dan via PB. Wat ik als advies heb gekregen is het zoeken van hulp van een psy. Met die reden heb ik aanstaande maandag op mijn hogeschool ook een afspraak staan met de studentpsychologen. Ik denk niet dat je hier zelf uit kan komen. Praten en open zijn over je probleem helpt wel een heleboel, en je hebt hiermee ook een goede stap gezet. Mocht je me verder niet willen spreken dan wens ik je erg veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:42

Ik herken hier heel veel van mij zelf erin..
Soms vraag ik me ook af wie ik ben, en wat ik hier doe, en waarom ik op paardrijden zit bijv. Ik had ook een tijdje een masker op, ik durfde mijn verhaal aan niemand kwijt, en huilde iedere avond. En nog weet niemand het. Voor mijn vriendinnen lachte ik altijd, en het liefst was ik ook altijd weg, bij vriendinnen, of paarden.. En nu intresseren mij heel veel dingen ook niet meer.. School bijv. Het liefst meld ik me ziek, en als ik alweer een onlvoldoende gehaalt heb, intresseerde het me niet.
Nu zit ik wel een stuk beter in mijn vel, en heb ik geen masker meer op. maar meerendeels komt het ook omdat ik me meer op jongens ging richten, die mij oppeens knap vonden, en daardoor ging mijn zelf vertrouwen een stuk omhoog..
Maar je moet echt hulp zoeken, met iemand over praten..
Veel succes!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:44

Ik herken ook mezelf hierin, op school doe ik de hele dag niet anders dan lachen, vrolijk zijn, en dan kom ik thuis en dan ga ik naar mijn kamer om daar vervolgens de hele avond alleen te zitten en er enkel uit te gaan om naar me pony te gaan.
Vooral dat niemand mij kent, vind ik heel erg. Daar zit ik echt mee, de mensen kennen enkel mijn vrolijke kant, want ik durf nooit uiten wat ik voel. Sinds 2jaar ben ik ook veel zelfzekerder geworden wel, heb een grote mond en laat me door niets of niemand doen. Hiervoor had ik dat zo niet, en toen was ik ook veel neutraler, was zowel op school als thuis vrolijk.
Op momenten dat ik iets geweldig beleef heb ik iets van: 'ja, dus wat nu?'. Zoals toen me pony kwam, toen had ik ook maar iets van: 'Ja nu staat me eigen pony in de stal' Terwijl ik daarvoor dacht, zou het speciaal voelen om je eigen pony te hebben? Nu besef ik wel dat dat speciaal is geweest voor mij, enkel jammer dat het op dat moment zo niet voelde. Ik moet denk ik nog even opzoek naar mezelf voordat andere mensen kunnen weten wie ik ben.

Ik hoop voor jou dat je hulp zoekt en er met iemand over praat. Veel succes ermee iig Lachen