Terugblik 2008

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Terugblik 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:04

Hoe kijken jullie terug op 2008?
Een geslaagd jaar of juist helemaal niet?

Voor mij was het echt een leuk jaar Ja
School gaat goed, ben over gegaan.
Heb een ontzettend gave vakantie gehad in Italië.
Paard bij huis komen staan.
Geen vrienden/familie verloren oid.
Wedstrijden gaan heel goed.

Kortom, eigenlijk is het heel goed gegaan Lachen

Jespri

Re: Terugblik 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:10

Gaat kon beter.

Paarden gingen niet goed.
Familie lid kreeg huidkanker.
Geen wedstrijden kunnen rrijden.
Paard 1x in utrecht gestaan voor 6 weken.
Gelukkig wel een hele liefe vriend gevonden!
2 baardagamen gekregen.
En zelf veel ziek geweest en nu overspannen...

Dus hoop dit jaar op een beter jaar!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:21

Er waren diepte en hoogtepunten.

Ik ben geslaagt voor het VMBO kader.
Mijn ouders gingen scheiden.
Ik moest stoppen met mijn verzorg paard, toen kwam er een nieuwe maar na 2en een halve maand verhuisde die van stal.
En als vooruit blik heb ik een nieuw verzorg paard!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:24

2008:

-Gelukkigste moment toen ik mijn eerste echt eigen paard Chagall kocht
-Meest afschuwelijke moment toen hij 5 maanden later stierf, ben daar 4 maanden helemaal depressief van geweest.
-Supermooi moment was dat ik Nicky kreeg van zijn toenmalige eigenaresse
-Minder leuk was dat het uitging met mijn verloofde
-Maar niet lang daarna was er een nieuwe man in mijn leven waar ik heel gelukkig mee ben

Verder onwijs van mijn paarden genoten zoals altijd.

2009 wordt een superjaar.

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:33

Bij mijn waren er wel veel hoogte punten,,

Dat ik Diego heb gekocht, een paardje wat ik al heel lang wilde.
Met me andere paard gaat het super en een paar wedstrijdjes gestart.
Op vakantie geweest naar Mallorca.
Met de hakken over de sloot toch over gegaan voor school waar ik ondzettend blij mee was.
Dat mijn vorige pony na een lange dracht toch was bevallen van een merrie veulentje waar ik een tijdje van heb mogen genieten.

Voor mijn was het een heel goed jaar, en met hele leuke vooruitzichten word 2009 dat vast weer!

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:44

2008 was bij mij vooral een jaar van hoogtepunten en eigenlijk maar weinig dieptepunten.
Hét hoogtepunt was natuurlijk de aankoop van mijn eerste eigen paard. Verdere hoogtepunten waren het halen van mijn propedeuse, de carnaval en alle andere feesten/stapavonden, mijn 2 vakanties in Italie (en dan vooral die in Rome), de leuke tijd die ik met mijn vriendje heb gehad, alle nieuwe mensen die ik heb leren kennen. In de familie ging alles goed, geen mensen verloren en niemand ernstig ziek. Financieel was het ook een goed jaar.
Dieptepunten waren het weer thuis komen wonen van mijn zusje met autisme, wat toch wel voor heel erg veel spanningen zorgt en de manier waarop het is uitgegaan met mijn vriend.
Al met al was het dus een mooi jaar!

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:09

Ik vond het helemaal niet geslaagd.
Ik had de rotste vakanties ooit, geen al te beste rapporten maar mocht wel overgaan. Ik ben een hele boel "vriendinnen" verloren en werd belogen en bedrogen door jongens..
Ik veranderde van school, waar ik het heel moeilijk mee had en werd ik vorige week ook nog eens uit mijn klas gezet omdat ik moet afzakken.. Verder was ik wel blij dat ik ook nog eens van manege veranderde, in begin viel het best dik tegen hoe smerig ze deden tegen me in de vorige manege waar ik reed,maar achteraf bekeken, is het waar ik nu rijd veel beter! Lachen
& 2009 is ook al slecht gestart, deze nacht naar een feestje geweest, waar een van mijn beste "vriendinnen" me telkens achterliet en ik dus best vaak alleen stond/liep, maar gelukkig had ik er nog andere vrienden Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:11

geen fijn jaar
nou ja,

eerst bleek dat ik beginnend baarmoederhals kanker had, dus operatie gehad
huis gekocht
huis verbouwd
halverwege verbouwing kreeg ik te horen dat mijn winkel sloot en ik mijn baan kwijt was

2e gedeelte verliep beter
woon inmiddels samen
school afgemaakt
motorrijbewijs gehaald

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:16

Hoogtepunten, maar minder goeie punten
Burnout gehad (begon in september - 2007) en ik kon weer aan het werk in Februari.
In mei ging het nog steeds niet goed, en er uit gegooit, contract werd niet verlengt
Heb getopt met werk zoeken, en nu na 7 maanden zit ik nog altijd [op het moment zonder inkomen] op de bank.

Moeders is rond 2008 beter geworden, na 10 jaar ziek zijn, en ze is er weer. Dankzij medicijnen. Gaat zo goed, ze heeft een werkhuisje!

En we hebben een hond gekregen. Mijn absolute hoogtepunt. Wat ben ik blij met haar! Haha!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:19

voor mij ook een jaar met hoogte en dieptepunten..

- Een ongeluk gehad waardoor ik een zware hersenschudding(tot bijna hersenbeschadiging aan) kreeg.
- op het werk te horen gekregen dat ik een contract zou krijgen (was uitzendkracht). Maar uit eindelijk toch niet kreeg i.v.m sluiting ander filiaal..
- vriendlief en ik gingen op zoek naar een huisje..
- huisje ook gevonden!! Lachen ..
- maar daardoor moest ik ook mijn paardje verkopen. Waardoor ik er ook achter kwam dat ik haar de afgelopen tijd ook niet meer de aandacht gaf die ze verdiende
- na 4 weken was ze ook verkocht.
- Een nieuwe vaste baan!! als afdelingschef Lachen
- de sleutel van het huisje gekregen. Nu dus lekker aan het klussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:25

2008 was een best bijzonder jaar, maar een stuk leuker jaar dan 2005 t/m 2007. Lachen Ik zat dit jaar een stuk beter in m'n vel waardoor ik echt benieuwd raak naar wat 2009 mij te brengen heeft. Haha! Heb een top vakantie gehad in Zuid Frankrijk en Drenthe, heb toch maar wel m'n draai gevonden op mn opleiding waardoor ik de toekomst een stuk zonniger in zie. Ook heb ik eindelijk een baantje waarbij ik écht leuke collega's heb, en dat maakt het werk ook gelijk een stuk leuker, nooit gedacht dat ik het naar m'n zin zou hebben achter de kassa in een supermarkt. Lachen Mijn hobby fotografie begint een beetje uit de hand te lopen, maar da's ook een heel goed teken. Haha! En zo nog wel een aantal dingetjes!

Groot dieptepunt van dit jaar is dat een goede vriendin 8 november zelfmoord heeft gepleegd. Verdrietig

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:46

2008 was voor mij opzich geen verkeerd jaar Lachen, een jaar met hoogte en diepte punten. Ik zit op een leuke opleiding waar het allemaal heel vlotjes is verlopen! Met mijn hobby fotografie gaat het ook onwijs goed, ik heb het er in iedergeval lekker druk mee!
verder heb ik onwijs veel leuke mensen leren kennen en zit ik goed in mijn vel.
ook heb ik een nieuw 2e bijbaantje gevonden, waar ik het goed naar mijn zin heb en het verdiend ook nog eens lekker waardoor ik lekker veel spulletjes heb kunnen aanschaffen voor mijn hobby's fotografie en paardrijden, wat natuurlijk altijd leuk is Lachen

voor mij was een heel erg groot dieptepunt dat mijn hondje 1 april is overleden Verdrietig

hopenlijk brengt 2009 ons allemaal een super jaar! *LOL*
Laatst bijgewerkt door Steef_ op 01-01-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:52

Zeker geslaagd! Haha!

Als ik terugkijk wat ik allemaal voor leuke dingen heb gedaan én drie geweldige vakanties (Egypte - Amerika - Egypte) heb gehad.. Haha! Tsja, zaten natuurlijk ook wel eens minpuntjes aan, maar als 2009 net zo als 2008 wordt voor mij, dan zou ik daar heel blij mee zijn... Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:58

Daiz schreef:
Bij mijn waren er wel veel hoogte punten,,

Dat ik Diego heb gekocht, een paardje wat ik al heel lang wilde.
!

Erg leuk om te horen Haha!
(ik ben oude eigenaar van Diego)

Mijn 2008 was absoluut geen best jaar, veel tegenslagen gehad waarvan nu nog de wonden genezen (bij wijze van spreken)
Teveel ook gebeurd om nu om te gaan noemen
Mijn jaren zijn overigens vanaf 2004 al niet best meer dus ik hoop nu eindelijk wel eens op een goed jaar!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:12

Voor mij was het een jaar met ups en downs.
Mijn paardjes gingen weg, maar ik heb gelukkig 2 schatten van paarden gevonden, en met de ene ga ik in Februari dit jaar starten.
Verder is m'n opa overleden, en dat was erg moeilijk.
Ik heb ook de overgang van 1 havo/vwo naar 2 vwo gemaakt, waar ik erg blij mee ben Ja.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:19

uhm ja 2008... een jaar dat snel voorbij is gegaan waarin ik veel heb geleerd en waar weinig hoogtepunten in zitten

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:37

2008 was voor mij echt een super jaar!

stage in amerika
super veel leuke feesten gehad deze zomer!
op vakantie geweest naar zuid-afrika
18 geworden
begonnen met autorijden
al me vriendinne gehouden en onwijs voor plezier gemaakt met ze

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:56

Ik hoop op een beter jaar Lachen

- Vriend overleden in slaap (onverwachts, waarschijnlijk hartafwijking).
- Vriendin aangereden en overleden.
- Kennis zelfmoord gepleegd.
- Koorleider overleden.
- Met mezelf en mn 'eten' in de stront gezeten.
- Belangrijke toelating/auditie vern*ukt en dus niet doorgekomen.
- Veel drama ruzies met vrienden.
- Paard waar ik 1,5 jaar lang iedere dag voor heb gezorgd is weggegaan naar iets waar hij het minder goed heeft dan hier.

Maar er zijn natuurlijk ook positieve dingen gebeurd .. zo heb ik ondanks alles toch mijn diploma weten te behalen, een nieuwe leuke bijbaan gekregen en een vrij leuke opleiding gestart wat nog steeds heel goed gaat Lachen (en leuke feestjes en lieve mensen die er onvoorwaardelijk voor je zijn niet te vergeten)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:03

wij hebben ook veels goeds gehad maar ook veel slechts,
-inga mijn appaloosa merrie verloren aan een verschrikkelijk ongeluk,
-maand erna onze mechel verloren,
-kreeg ik een paard wat droes meenam na stal,paard was gestoord heb ik weer terug gegeven,
-het goede we hebben een huis gekocht,
-we hebben een nieuwe mechel,
-we hebben een dochtertje,
dus we hebben een slechte start gehad,maar is uiteindelijk wel goed gekomen,

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:06

Ik heb wel een redelijk goed jaar gehad.
In februari haalde ik mijn rijbewijs.
In maart kreeg ik een auto voor mijn verjaardag en eindelijk sinds 3 of 4 jaar weer een relatie.
In april ging de relatie al weer uit en ik weet nog altijd niet waarom.
Ook ging ik in april voor een week via het uitzendburo bij een magazijn werken.
Daar was ik blijkbaar zo goed bevallen dat ze me daarna 3 keer gevraagd hebben of ik daar in dienst wou komen en uiteindelijk ben ik 2 juni daar begonnen. Daar heb ik het nu prima naar mijn zin.
In juli bleek mijn auto niet meer door de keuring te komen en heb ik een andere auto gekocht.
De 4 maanden daarna heb ik een heleboel onkosten gehad, totdat vorige maand de koppakking eruit klapte en ik er niet nog meer geld eraan uit wou geven.
Dus vorige maand weer een andere auto gekocht en die doet het nu al een maand zonder onkosten eraan te hebben gehad dus ik ben al helemaal blij.
Maarja het beste wat me dus dit jaar is overkomen is dat ik mijn rijbewijs heb gehaald en dat ik een vaste baan heb gekregen. (die ik niet had kunnen hebben zonder rijbewijs, want het is te ver weg)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:14

Voor mij was het echt een rotjaar en ik ben bang dat dit nogwel zijn uitwerkingen in 2009 zal hebben...

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:19

Eigenlijk een beetje een ongeluksjaar maar wel voor mooie dingen voor terug gekregen!

* een dierbaar paardje werd verkocht eind januari 2OO8
* gevallen met de scooter; total-loss verklaart :'(
* wel een super paardje voor terug gekregen, een 5-jarige KWPN merrie. seizoen 2OO9 gaan we starten Lachen
* Leuke vakantie gehad!
* heerlijke dingen gedaan met vriendinnen
* alleen 28 december enorme ruzie gehad met een goeie vriendin, vriendschap van 4 jaar verbroken.
zit dr wel beetje mee Verdrietig

ik hoop op veel geluk & dat ik eindelijk me dromen waar kan gaan maken!

slagen, eigen huisje, studeren & losgaan!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:46

Ik heb best wel een rotjaar gehad,

Zit echt al een tijd niet lekker in me vel, en tword steeds erger. Onzeker etc..
Thuissituatie is klote, en verbeterd ook nog steeds niet.
Veel pech gehad met me pony.

Wel ben ik heel erg blij dat ik weer spr goed contact heb met een vriendin van me. Zowat een jaar geen contact gehad.. Daarvoor echt al een vriendschap van 3 jaar gehad!

Hoop dat dit een beter jaar word!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:54

Het was een jaar, wat voor mij veel veranderd heeft, dat zeker. Er zijn 2 dierbare overleden, en dan ook nog 4 huisdieren, overleden over het jaar versprijd. Hier heb ik het nog steeds erg moeilijk mee. Ik ben wel geslaagd voor mijn vmbo, en ben 1 geworden. Verder niet zo'n heel goede start gemaakt op mijn opleiding, en hoop dat ik dit nog op kan lappen, anders word het dit jaar opnieuw doen..

Ik hoop dat 2009 voor mijn een beter jaar word.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:56

Ik heb best een goed jaar achter de rug.
Absolute hoogtepunt was de geboorte van mijn zelfgefokte veulen Lachen Daar hing ook meteen wel weer een negatieve kant aan, hij kon niet drinken bij zijn moeder dus heb ik hem de eerste tijd met de fles gevoed. Erg vermoeiend was het (24/7 op stal) maar alles dubbel en dwars waard.
Ook een hoogtepunt; onze verhuizing naar Hoek van Holland, ik voelde me helemaal niet thuis in onze oude woonplaats en ben hier wel helemaal op m'n plek.
Heb een leuke baan, tussen mij en mn vriend gaat alles goed.. wat wil je nog meer? Lachen
Minpuntje; ons oude huis is nog niet verkocht, dat is wel heel vervelend... Dus hopelijk wordt dat dit jaar wél verkocht Knipoog