. Ik ben bedrijfsleider op een kinderboerderij en werkelijk alles is bevroren. Ons Lotje (varken) is deze week uitgeteld, veeel te koud natuurlijk. Normaal gesproken is het in de stal warm genoeg. Maar nu vriest het zelfs binnen
. We hebben provosorisch een tent van zeil gemaakt rondom haar hok, deur open van de verwarmde voerkeuken open en verwarming op sambal, in de hoop dat de kleine biggetjes straks een beetje een warm welkom hebben op deze aard
. Natuurlijk hebben we ook een warmte lamp voor ze, maar het is gewoon belachelijk koud. Verder maken we 2 keer per dag de waterbakken ijsvrij. En geloof me dat is KOUD 'smorgens, het vriest hier in het oosten 'snachts min 12, met oosterwind voelt het nog veeel kouder. Het is zo koud dat je vingers vast vriesen aan alles wat van metaal is (sloten, grendels en handvaten). Geloof me dat doet zeer!Nog meer mensen die de kou nu wel zat zijn?

. Ik heb al tegen aan mijn vriend gezegd volgend jaar gaan we met de kerstdagen en oud en nieuw naar Dubai!! lekker warm, je kunt er eventueel skieen, maar ook rondcrossen door de woestijn. Een land naar mijn hart.
(god zij dank, want we blijven altijd waken ook in de nacht, brrrrr moet er nog even niet aan denken
). Ben vanavond nog even wezen kijken en ze lag lekker te ronken
. Ze had nog geen nest gemaakt, dus zal wel niet vanacht worden. Gelukkig wordt het vanaf morgen ietsje warmer.

.. Het is bijna niet te doen om elke morgen van Enschede naar Boekelo ( 9 km) te fietsen en 's avonds weer terug.