Vuurwerk nu spuuúgzat....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_likepink_

Vuurwerk nu spuuúgzat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:34

Heey!

Ja het topic luid al.

De laatste 1,5week is het hier niet normaal met vuurwerk.
Ik zit in de middle of no way maar er is inderdaad geen no way voor vuurwerk hier af te steken.

Laatst hebben ze carbit op ons terein gegooit en geprobeert rotjes in onze stal af te gooien,
maar gewoon het gebruik hier is niet normaal als het 10min stil is ben ik helemaal blij.
Maar echt niet iedereen uit de buurten hier komt steeds bij ons in het dorp omdat niemand er wat van zegt nou lekker.
Ons jongste paardje heeft al bijna een hartaanval gekregen dus die heeft nu wel wat hooi en een middeltje van de da maar gewoon deze avond vind ik niet erg maar hier zijn ze al bijna 2week vollop bezig Boos! .

Vandaag heb ik keihard mijn muziek aan gezet als hun kennen knallen ken ik ook Duivel
Heb Teenagers keihard aan gzet zodta je het door het hele dorp hoort Clown heb er nu geen last meer van een halfuurtje.Achja als ze dan toch met geluidsoverlast bezig zijn dan kan ik het ook Tong uitsteken

Maar zijn er nog meer mensen die het echt niet meer vol houden?

Gr!

druppeltje

Re: Vuurwerk nu spuuúgzat....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:35

Ik! Ik haat vuurwerk, één hond is er helemaal panisch voor. Van mij mogen ze het per direct afschaffen. Het is echt nergens goed voor.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:38

Ai dat is nooi leuk :S wij hebben ook al een beestenboel die er panische voor is.
Siervuurwerk is nog wel mooi maar dan gewoon niet langer als 2uurtje maar die knallers bah schaf dat idd nu maar af Boos!

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:40

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het vanaf 10 uur 's ochtends al mag.. doe dan gewoon vanaf 12 uur 's nachts een uurtje, ja dat is leuk. maar bah ik vind het zelf ook gewoon eng.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:43

Achja ouders slapen blijkbaar dan nog en dan glippen de kindertjes blijkbaar snel weg *zucht*.
Hier steken 9jarige kinderen al carbit af nou dan be je ook blij als je dat zien moet.

Maar heb nu de kamerdeur dicht en de ramen open en de muziek nog harder aangezet.
En niet leuke muziek nee echte knallers van de jaren 80 Pling Huilen van het lachen
En heb er lekker geen last meer van Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:44

Ik vind het zelf wel leuk om een beetje vuurwerk af te steken, dan gaat het bij mij wel om rotjes, vlinders etc. Ik vind dat wel leuk om dat af te steken. Ik vind het trouwens maar aso dat ze het op jullie terrein gooien, ik was er al lang met een zweep erop afgerend! Vind het ook maar sneu sommige mensen gooien vuurwerk richting dieren, waar zit je dan in godsnaam bij je kop?? Maargoed ik ga niet helemaal ermee experimenteren. Ik blijf gewoon op eigen terrein.
Ik vind siervuurwerk wel heel mooi. Maargoed, als het verboden zou worden zou ik dat zeker niet missen.

Overigens vind ik het maar raar, sommige mensen lopen de hele dag door van sochtends 10 tot savonds 1 vuurwerk af te steken, hoe kom je in godsnaam bij zoveel vuurwerk? Sommige mensen kopen voor zoveel geld vuurwerk in, ik had er al lang iets anders van gekocht, want wat is het eigenlijk nou aan?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:44

Ik vind het verschrikkelijk!!! Heb altijd achteraf gewoond en dan viel het wel mee. Heb een tijd in Boskant achteraf gewoond en daar was helemaal niks Haha!
Nu woon ik midden in Eindhoven en het is een drama, poedersuiker jong die hele tijd hier voor door gelopen komen en maar knallen en maar stoken. NIET normaal gewoon Scheve mond
En de katjes worden daar natuurlijk hartstikke leip van, om het over mn paard nog maar niet te hebben. Die staat gelukkig bij mn ouders waar het wel meevalt met de knallen, dus die begint pas om 12 uur met zenuwen.

Om het trouwens nog maar niet te hebben over hoeveel geld.... ken net zo goed briefjes van 50 in de hens zetten, goh wat leukkkk en wat mooooooooooi Lips are sealed

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:45

Ach die kinderen hebben de dag van hun leven. Dus ik vind het niet zo erg als ze de hele dag mogen knallen. Maar de hele week schieten word ik ook niet goed van.

Hier valt het wel mee, volgens mij vinden ze het te koud ofzo Clown

Moet ook zeggen dat geen van onze beesten het vreselijk stoort. De hond en paarden zijn er niet bang voor. Cavia en konijn zijn binnen met ramen dicht en radio keihard aan Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Tayga op 31-12-08 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:45

Hier in IJmuiden ook al de héle ochtend van die harde rot knallen!! Boos!

Ik vind het verschrikkelijk, steek ook nooit vuurwerk af!!

Het geluid staat hard, maar die harde knallen (vast illegaal) komen er boven uit!!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:47

Jaa, ik hor ook vaak van die harde knallen, ik vind het prima als ze vuurwerk afsteken, maar blijf gewoon op eigen terrein en ruim gewoon je spullen op! En val andere mensen en dieren er niet mee lastig!!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:48

ik wordt er ook echt ziekvan! de hele dag zijn ze hier al van die klote rotjes en duizendklappers aan het afsteken!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:54

hier zijn ze ook flink bezig . . .
om 12 uur vanavond vind ik het leuk. maar nu hoeft het voor mij echt niet. de dieren zijn doodsbang.
ik durf al sinds gister met mijn paardje van 3 niet te rijden (ik moet over straat 10 min lopen om bij de bak te komen)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:54

Ik heb er ook geen moeite mee als je het afsteekt maar met afschaffen dta je niet de hele dag door moet gaan en dan 2weken echt ilegaal af steken.Rotjes op eigen terein en bommen geen probleem maar als je iemand anders er mee stoort Nagelbijten / Gniffelen
Heb zelf nog nooit wat afgetsoken omdat ik er als de dood voor ben als ik al gil van een tolletje die te dichtbij komt die gekleurde draaiende piep dingen Clown .

Over zwepen gesproken onze buren hebben frieze paarden wat verderop en die zijn er met zweep en al op afgerent Huilen van het lachen zie je zo'n oud opa'tje rennen met een longeerzweep Huilen van het lachen

Maar zal wel even sommige (geld)bommen opnemen Lachen
Volgens mij steken ze bij ons elke dag 200 euro aan vuurwerk af goeie buisnes voor de mensen die het verkopen Huilen van het lachen

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:56

Het is maar 1 dag in de jaar. laat die kinderen 1 dagje plezier hebben, en als ze 2 dagen van te voren bel je de politie toch lekker.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:57

Ja ik haat vuurwerk ook, van mij mag het verboden worden. Al die rotzooi die ze dr mee uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:57

Zanora1 schreef:
Ik begrijp ook niet helemaal waarom het vanaf 10 uur 's ochtends al mag.. doe dan gewoon vanaf 12 uur 's nachts een uurtje, ja dat is leuk. maar bah ik vind het zelf ook gewoon eng.

Eigenlijk moest het vanaf 22.00 uur zijn, maar dat was een fout o.i.d. waardoor het nu vanaf 10 uur 's ochtends mag...

Ik hoor hier ook al de hele dag knallen, maar ach, die ene keer per jaar..... Je hebt nog 364 andere dagen zónder dat geknal.

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:58

Ja ik heb ook een hekel aan vuurwerk. Alleen dat siervuurwerk, dat vind ik wel mooi. Maar die rotjes en al die illegale knal-dingen mogen ze van mij ook direct afschaffen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:59

En dan zeggen ze dat de politie actiever werkt deze jaar.

Yeah right, hier steken ze al sinds gisteren af.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:59

ik vind het wel irritant,dat ze stal rotjes gooien enzo.
Ik vind het zelf super gezellig, welz ielig voor de dieren,
maar nu zie ik de buurt weer meer en zyn we met de buurkinderen vuurwerk aan het afsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:10

Vera_noes schreef:
Ja ik heb ook een hekel aan vuurwerk. Alleen dat siervuurwerk, dat vind ik wel mooi. Maar die rotjes en al die illegale knal-dingen mogen ze van mij ook direct afschaffen.

Die mogen ook helemaal niet Knipoog Dus die zijn al afgeschaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:11

Vanmorgen moest ik boodschappen doen. Op de terugweg reed ik door een smal straatje en kwam vier ettertjes met vier volle weekendtassen met vuurwerk tegen. Midden op straat, rotjes naar auto's gooien. Ik heb een dot gas gegeven en een van de ettertjes kon nog net opzij springen. Opzouten, gooi die troep maar tegen de auto van je vader!
Ik begrijp niet hoe zulke jonge kinderen aan zoveel vuurwerk komen. Als ouder heb je ze dan ook echt niet op een rijtje!

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:12

ik wil het anders formuleren.. die knaldingen moeten weg!!!!
hier net een miljoenklapper (weet niet hoe die dingen heten, maar het bleef maar door gaan).. vreselijk, zit je dan op je gemak te leren, schrik me constant te pletter!!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:14

Ja schrik ook hele tijd, je wordt hier toch niet goed van..
Ze mogen het van mij wel wat harder aanpakken

Edit: Ik vind het trouwens echt onzin dat het een hele dag mag dan is er s'avonds toch niks bijzonders meer aan Dromen
Laatst bijgewerkt door Yellowcab op 31-12-08 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:15

Ik heb geen problemen met vuurwerk, maar vind het zo enorm misselijk dat van die jochies het leuk vinden het op je te gooien, en al helemaal als je dan met de hond aan het lopen bent ben je een leuk doelwit Nagelbijten / Gniffelen
Of rotjes tegen de auto aan gooien, of voor je fiets Scheve mond

We moeten zometeen naar de stad met de auto omdat ik moet werken, nou ik hou m'n hart vast Nagelbijten / Gniffelen

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 14:17

Maar vuurwerk word toch zo goed aan gewerkt?> Huilen van het lachen

Jemig zeg dan ben je ok blij Robin Nagelbijten / Gniffelen