Ongelooflijk heftig om zo kort erna weer een zwangerschap en bevalling mee te maken. Ik kan me ongelooflijk goed voorstellen hoe jij je toen hebt gevoeld. Aan de ene kant zo blij om zwanger te zijn, aan de andere kant de grote angst dat het allemaal heel anders loopt dan het hoort, net als de vorige keer.
Mijn dochter was op tijd geboren, en werd toen na vijf dagen heel ernstig ziek. Ze was de grootste baby op de NICU maar ze heeft ongelooflijk moeten vechten voor haar leven. Ze hadden geen idee wat er met haar was en ook niet hoe het was ontstaan.
Toen ik weer zwanger was ben ik de hele zwangerschap obsessief bezig geweest met mijn bevalling en kraamtijd. Anti-bacteriële zeep, geen kraambezoek gewenst, etc.
Toen hij na de geboorte een kaal plekje op zijn achterhoofd had, zijn temperatuur een beetje omhoog ging en mijn man ook nog eens buikgriep kreeg (het virus dat waarschijnlijk mijn dochter toen te pakken heeft gehad) schoot ik in paniekmodus.
Gelukkig ging alles gewoon prima, was het plekje op zijn hoofd niks, etc, maar die stress opnieuw...
Ik lees dat Djesse 3 weken in het ziekenhuis heeft gelegen, dus kan me voorstellen dat jij helemaal die dubbele stress hebt gehad.
8 dagen is heel lang om je kindje te zien lijden, en ik kan me ongelooflijk goed voorstellen dat je de neiging hebt gehad om de knop uit te doen. Ik denk dat dat je júist een hele goede moeder maakt.