vuurwerk afsteken op eigen terrein vóór 31 dec. mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lill_lana

vuurwerk afsteken op eigen terrein vóór 31 dec. mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:35

Hallo,

We hadden net een discussie thuis over het afsteken van vuurwerk op eigen terrein vóór 31-12.
Mijn vader zegt dat het mag als je lekker afgelegen woont, wij wonen afgelegen pal aan de bosrand, en hebben geen buren.
Mijn moeder zegt dat dit niet mag, vuurwerk mag je alleen afsteken op 31 december.
Ik weet het niet, wat denken jullie?
Ik heb het over eigen terrein. Wij weten ook wel dat je geen vuurwerk op straat mag afsteken voor 31 december.
Ik heb het al opgezocht op internet, maar helaas kan ik hier niets over vinden, vandaar dit Topic.

Groetjes Lana

Voor alle bokker, Alvast een heel fijn nieuwjaar!! Haha!

ikenindi

Re: vuurwerk afsteken op eigen terrein vóór 31 dec. mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:37

bel politie en vraag het Knipoog

ik denk zelf van niet. maar aan andere kant ben je op eigen terrein eigen baas. je mag ook auto rijden zonder rijbewijs op eigen terrein... navragen geeft gelijk antwoord Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:40

Waarom wil je perse vuurwerk afsteken voor Oudejaarsdag? Zels als je afgelegen woont is het voor de dieren niet prettig, daar al eens aan gedacht?

Lill_lana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:45

Wie zegt dat wij vuurwerk willen afsteken?
Dit was gewoon een discussie onderwerp thuis.. Knipoog

Zelf ben ik ook niet zo van het vuurwerk, als je bijvoorbeeld hoort wat er met het paard is gebeurt dat afgemaakt moest worden omdat het 3 benen had gebroken.. Verschrikkelijk gewoon!

Ik zelf denk ook dat vuurwerk voor oudjaarsdag niet mag afsteken, ook al is het je eigen terrein. Het is toch geluidsoverlast, en inderdaad niet prettig voor al de beesten in het bos die hun rust willen hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:51

De vuurwerk wet geldt ook voor eigen terrein.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:49

VVDD > LZP

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:50

Dat is inderdaad niet toegestaan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:51

morgen vroeg vanaf 10 uur mag je vuurwerk gaan af steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:52

Nou nee dus, alleen op de dag zelf en ik geloof vanaf 12.00 uur.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:53

Is niet toegestaan inderdaad.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:55

Is niet toegestaan.
Helaas kan blijkbaar niet iedereen zich aan de regels houden.
Bij vrienden, in de buurt hebben ze vanmiddag een "buurtfikkie" gestart. En nu brandt het nog steeds. En daar rond om heen +/-50buurtbewoners gezellig om heen staand, en maar vuurwerk leuk afsteken.
Politie is al meerdere malen gebeld. Zelfs brandweer was al langsgeweest. Maar wat doen ze? NIKS,rijden gewoon verder...
Waar heb je dan in hemelsnaam de politie toch voor?
Ze hebben zelfs bij buren van vrienden een nieuwe vijver gejat om op het "vuurtje"te gooien. Nou leuk hoor!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:21

Ik geloof dat je pas vuurwerk mag beginnen te afsteken op 31 dec vanaf 10.00 uur t/m 1 januari 10.00 uur... Tenminste dat was aantal jaren terug wel zoo

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:24

dat is nog steeds zo... Hoewel ik niet zeker ben over de tot-tijd, volgens mij mag het tot halverwege de nacht ofzo.. Maar dat weet ik écht niet zeker..
Hier is het in ieder geval ook erg duidelijk dat het vuurwerk weer in de verkoop is, de hele avond al knallen!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:27

Ik geloof dat het van 12 uur 's middags is tot januari 2 uur 's nachts, maar weet het niet zeker. En dit geldt ook voor het eigen terrein Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:31

Respecteer de regels en steek alleen vuurwerk af tussen 31 december 10:00 uur en 1 januari 02:00 uur.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:31

het mag idd niet, bij vuurwerk voorlichtingen was de tijd 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nacht.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:37

ach ik ben niet anders gewend, het dondert hier al maanden! We hebben een camping in de buurt en die zijn zeker al 2 maanden op zaterdagavond aan het knallen, ook daar doet men helemaal niets aan!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:08

En op een super size trekker mogen "kinderen" wel rond rijden zonder trekker rijbewijs op eigen grond...Ik vindt dat we zulke rare regels hebben in nederland...Dan gaan ze wel lopen te miepen bij een rotje afsteken op eigen erf...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:14

Madelief28 schreef:
En op een super size trekker mogen "kinderen" wel rond rijden zonder trekker rijbewijs op eigen grond...Ik vindt dat we zulke rare regels hebben in nederland...Dan gaan ze wel lopen te miepen bij een rotje afsteken op eigen erf...

Tjonge het gaat toch over de overlast van de herrie. Rijtjeswoningen hebben achter ook "eigen terrein" , heb je enig idee wat voor een kermis het wordt als men 365 dagen per jaar vuurwerk op eigen terrein zou mogen afsteken?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:10

ik zou er niet aan moeten denken dat je vuurwerk op eigen terrein af mag steken het hele jaar door...
Mijn beesten zullen dan geen leven meer hebben hier... dan zal ik echt op een hutje op de hei moeten gaan wonen en nooit weer terug komen in de bewoonde wereld...

Nee hoor op eigen terrein mag ook absoluut niet ook niet als je in de middle of nowhere woont. De kans dat je gepakt wordt is natuurlijk kleiner maar het mag officieel niet...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:16

In de vuurwerkregels staat nergens dat dit niet geld voor eigen terrein. De kans dat je gepakt wordt is kleiner maar ik denk niet dat je er minder strafbaar om bent.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 07:09

Id volgens mij had ik net wat verkeerd neergezet want geloof dat het echt zo is dat men vanaf vandaag 10.00 tot 02.00 uur mag knallen!! Maar op nieuwjaarsdag was het geloof ik dat als men nog wat had je geloof nog tot 10.00uur s´morgens mocht afknallen!!

Enne ff iets anders bokkers ???? Weet er hier tenminste iemand of er vanavond/vannacht errug mistig zal worden, we gaan namelijk naar fam toe in Zeist en vannacht dan weer terug naar huis, we hopen wellicht niet dat het net zoiets word als vorig jaar...Want toen konden we werkelijk waar de weg niet eens meer zien...We nemen iig voor alle zekerheid de tomtom maar weer mee is wel handig voor als wel zulk weer weer word, worden we tenminste goed geleid naar de snelweg....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 07:12

Cassidy schreef:
Waarom wil je perse vuurwerk afsteken voor Oudejaarsdag? Zels als je afgelegen woont is het voor de dieren niet prettig, daar al eens aan gedacht?

Ik heb een enorme schijthekel aan vuurwerk, maar wat jij zegt is in dit geval niet waar.

Juist doordat de weken/dagen voor nieuwjaarsnacht al zo geknald word, wennen de dieren er een beetje aan, en raken ze minder in paniek de nacht zelf.
Dan heb ik het met name over de paarden, daar zit een groepering die altijd lak aan de regels heeft, die waren gisteren vuurwerk aan het afsteken waar een straaljager niks bij was...
Knallen dreunden zo door...
Maar goed, ondanks dat ik het vuurwerk vervloek, merkte ik wel dat de paarden in de loop der dagen steeds rustiger zijn geworden en de knallen negeren.

De katten is een ander verhaal..

Maar voor de TS, nee dat mag niet, het mag idd pas vandaag Knipoog

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 07:54

slimmerik schreef:
Madelief28 schreef:

Tjonge het gaat toch over de overlast van de herrie. Rijtjeswoningen hebben achter ook "eigen terrein" , heb je enig idee wat voor een kermis het wordt als men 365 dagen per jaar vuurwerk op eigen terrein zou mogen afsteken?

Slimmerik ik heb geen idee, leg eens uit Schijnheilig ?

Ik begrijp echt wel waarom betreffende regels er zijn, en dat is ook allemaal prima..Maar ik vindt het wel zooooo flauw om een bekeuring te schrijven, wanneer we op eigen erf wat vuurwerk afsteken omdat een familielid 18 jaar is geworden..Betreffende boerderij ligt wel even 3 klm van de dichtsbij zijnde buurman....patrouille wagen reed toevallig net voorbij... Boos!

En dat terwijl WEL oogluikend wordt toegstaan dat neefje van 13 op een superzioe Hollandtrekker rond scheurdt om van akker naar akker te rijden over de openbare weg... Daar kan ik nou pissig om worden..

Fijne jaarwisseling allemaal Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:38

Nee mag officieel niet.
En hier in het dorp zijn ze best streng. Op nieuwjaarsdag moeten alle kinderen die te vroeg hebben afgestoken helpen opruimen *LOL*