Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Babel schreef:Boeken die er nog goed uit zien kun je vaak ook aan de Slegte verkopen! Scheelt gelijk een heleboel ruimte!

SDE schreef:Breghje, ik zit in die dozenfase. En ben daar ook blijven hangen. Het staat hier op, in en onder mijn kasten vol met dozen. Want meestal als ik iets heb weggegooid, kan ik het net gebruiken.
SDE schreef:Voorbeelden:
- kerstkaarten/verjaardagskaarten, ook van goede vrienden gaat weg, misschien een paar hele belangrijke
- (liefdes)brieven van pennevriend(innet)jes, 15 jaar geleden weg
- geboortekaartjes, doopsuikerpotjes/bakjes/zakjes van goede vrienden weg
- boeken (goede thrillers, romans): 1 keer gelezen dus ze zien er splinternieuw uit, maar te goed/duur om weg te gooien/geven die houd ik wel
- schoolarchief: heeft toen een bom geld gekost en dit zomaar weggooien? wat bedoel je hiermee? oude schoolboeken? In een doos op zolder, en anders toch echt weg. Marktplaats?
- teddyberen, poppen van vroeger gaat echt weg, of naar familie die er nog iets aan heeft
- speelgoed van vroeger (zoals lego technic, best duur speelgoed), gezelschapsspelen ook weg, of naar familie of vrienden. Spellen houd ik alleen als ik ze nog wel eens speel
- cadeautjes van jaren terug waar je gewoon geen plaats voor hebt, of compleet uit de mode is vb.: kandelaars, kaarsen, petten, oud briefpapier, stempels, balpennen, vulpennen, knutselmateriaal ... sorry gaat allemaal weg
- heeeel veeeel Penny's, van 10 jaar geleden. Een deel riekt al muf. die heb ik een aantal jaren geleden ook allemaal bij t oud papier gezet.
.
Barco schreef:Kaarten gaan weg bij mij. Cadeautjes die ik niet gebruik (na een jaar) gaan ook weg.
Kleding wat ik 2 jaar niet meer gedragen heb gaan ook weg.
School boeken (beroepsopleiding) gaan niet weg. Daar staat nog te belangrijke info in die ik altijd nog kan gebruiken.
Maar boeken van de middelbare school gaan wel weer weg.
SDE schreef:Rommel gooi je weg.
Defect materiaal gooi je weg.
Niet veel gedragen kleren geef je weg.
Maar mijn kasten blijven uitpuilen. En dan begin ik te rommelen en kom ik dingen tegen waarbij ik me de vraag stel of dit bijgehouden moet worden of niet, omdat er toch een (sentimentele) waarde aan hangt. Maar het begint hier echt op te stapelen. Dozen vol.
Voorbeelden:
- kerstkaarten/verjaardagskaarten, ook van goede vrienden weggooien
- (liefdes)brieven van pennevriend(innet)jes, 15 jaar geleden evt uitsorteren anders ook weggooien
- geboortekaartjes, doopsuikerpotjes/bakjes/zakjes van goede vrienden weggooien
- boeken (goede thrillers, romans): 1 keer gelezen dus ze zien er splinternieuw uit, maar te goed/duur om weg te gooien/geven marktplaats? anders mooie boekenkast maken
- schoolarchief: heeft toen een bom geld gekost en dit zomaar weggooien? bewaren
- teddyberen, poppen van vroeger de leukste bewaren de rest afgeven
- speelgoed van vroeger (zoals lego technic, best duur speelgoed), gezelschapsspelen afgeven
- cadeautjes van jaren terug waar je gewoon geen plaats voor hebt, of compleet uit de mode is vb.: kandelaars, kaarsen, petten, oud briefpapier, stempels, balpennen, vulpennen, knutselmateriaal ... kringloop
- heeeel veeeel Penny's, van 10 jaar geleden. Een deel riekt al muf. afgeven
Wat doen jullie ermee?
Korte pijn en gooi alles weg. Achteraf nooit spijt gehad?
Ik heb het moeilijk om vb. teddyberen weg te gooien, maar het zijn er zoveel...
Of het dure speelgoed, dat vind ik ook zo jammer.
Ik denk stilaan om contact op te nemen met een weeshuis en mijn speelgoed weg te geven.
.
Jij hebt er een bepaalde band mee/hecht er een waarde aan.. dat kunnen wij niet voor je bepalen toch? 
Meliaforever schreef:Ik gooi nooit dingen weg, ben overal veel te gehecht aan.
Zeker aan dingen van vroeger.
(dozen, dozen, dozen) 

bij mij zit aan alles wel iets aan vast (herinnering) waardoor je er toch gehecht aan bent

behalve dan de spullen die echt onnodigi zijn.
Dus tegenwoordig heb ik het best moeilijk met weggooien, dus doe ik het niet zo vaak...