mobiel verzekeren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

mobiel verzekeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:40

Hebben jullie je mobiel verzekerd bij een abo van 2 jaar?

Ik heb voorheen mijn telefoon altijd bij het kpn business centre vandaan. Daar kun je voor 5 of 8 euro per maand zo verzekeren dat als ze hem ten alle tijden binnen een half uur niet kunnen repareren je een nieuwe telefoon krijgt. Erg handig dus en dus geen risico.

Nu is het zo dat ze wel de telefoon hebben die ik wil maar niet de kleur, ze hebben hem in het zwart en ik wil de zilveren (omdat die toch wat vrouwelijker is)

Ik kan hem daar dus niet halen en verzekeren.

Mijn huidige telefoon komt bij de mediamarkt vandaan. Daar kun je volgens mij ook verzekeren maar dan alleen tegen diefstal ofzo?

Hoe hebben jullie je telefoon verzekerd?

Die zilvere kan ik dus bij de mediamarkt halen en daar verzekeren maar dan is mijn risico denk ik groter als dat ik de zwarte neem bij kpn zelf.

Wat zouden jullie doen?

Noppes

Re: mobiel verzekeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:43

Hangt er vanaf hoe je met je telefoon omgaat denk ik.
Ik heb een abbo van 2 jaar en ook verzekerd (niet tegen diefstal) en heb er ondertussen al een keer gebruik van gemaakt, nieuwe telefoon omdat ik waterschade van de regen had (waterschade valt niet onder garantie). Verder laat ik hem ook wel eens vallen (niet expres hoor Tong uitsteken) maar mijn telefoontje heeft meestal wel wat te lijden.

Mijn broer heeft ook een abbo van 2 jaar, maar die is heel voorzichtig met zijn telefoon en heeft geen verzekering.

Maar ik zou het zeker doen! Vooral bij een 2 jarig abbonement.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:48

Nou ik ben er wel voorzichtig mee maar laat m soms ook weleens uit mn handen vallen. En ben gewoon bang dat ik net 1 heb met een fout erin ofzo dus wil hem denk ik wel verzekeren.

Maar wat krijg je allemaal vergoed bij een normale verzekering zoals bij de media markt?
Diefstal hoeft niet. Maar gewoon als hij valt en kapot gaat, of als de telefoon van zich zelf niet goed werkt ofzo.
Word dat allemaal geregeld?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:50

Ik heb hem niet verzekerd. Als die kapot is koop ik wel een simlockvrije goedkope. Meestal gaan ze bij mij toch niet kapot, dus hoop dat het ook zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:51

Mijne is verzekerd, mijn vorige was niet verzekerd en daar ging dus water overheen.. die doet het nu niet meer, en ik was juist zo blij met die telefoon. En waterschade gaat niet onder de garantie..

Edit; Heb toen een nieuwe gekocht, een Samsung, en meteen laten verzekeren. Waterschade kan namelijk wel vergoed worden via verzekering.

Mediamarkt verzekering gaat via Actua, moet je even op actua.nl lezen wat er onder valt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-08 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:52

__Nathalie__ schreef:
Nou ik ben er wel voorzichtig mee maar laat m soms ook weleens uit mn handen vallen. En ben gewoon bang dat ik net 1 heb met een fout erin ofzo dus wil hem denk ik wel verzekeren.

Maar wat krijg je allemaal vergoed bij een normale verzekering zoals bij de media markt?
Diefstal hoeft niet. Maar gewoon als hij valt en kapot gaat, of als de telefoon van zich zelf niet goed werkt ofzo.
Word dat allemaal geregeld?

Bij de mediamarkt zou ik het eigenlijk niet weten, is dat niet zo'n standaardpakketje die je ook bij je laptop kunt kopen? Even navragen misschien?
Maar verzekeren is altijd handig!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:57

Navragen doe ik zoiezo maar ik zit nu te twijfelen wat verstandig is. Bij de kpn krijg ik niet de kleur die ik wil maar wel super goede verzekering.
Bij de mediamarkt weet ik niet of de verzekering ook redelijk goed is maar heb ik wel weer de goede telefoon.
Ik ga eens even op die site kijken!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:17

heb ik wel gedaan. gelukkig bij mijn vorige telefoon ook
ik betaal iets van 7 euro per maand.
mijn vorige tel was mee op vakantie en zat in me tas. flesje wat is opengegeaan en telefoon was stuk. kreeg van de verzekering een nieuwe voor de waarde die hij had toen ik hem kocht!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:23

Ik heb 'm verzekerd, maar daar heb ik spijt van. Het is een verzekering van 3 jaar (2-jarig abo, kan wel over op een andere telefoon), incl. waterschade. Ik betaal in die 3 jaar ongeveer € 600 aan verzekeringspremie... Lips are sealed Niet goed 't contract gelezen en de verkoper heeft iets anders gezegt dan wat het uiteindelijk was. De premie was een stuk hoger dan hij zei en ik heb geen recht op een vervangend toestel (volgens de winkel wel).

Ik heb 'm vrij snel in het begin een keer laten maken omdat ie toen niet goed werkte. Ik kreeg een toestel terug dat in dezelfde staat zou verkeren als de mijne. De aan-/uitknop bleek te ontbreken en het toestel was echt ontzettend beschadigd, terwijl de mijne nog geen 6 maanden oud was. De reparateur heeft me toen ronduit onbeschoft te woord gestaan en ik moest maar een nieuw formulier invullen etc, en vervolgens weer 6 weken wachten. Ik heb toen de verzekering zelf gebeld en die hebben het toen op een week tijd gefikst. Kostenloos een nieuw toestel. Maar wel eentje met een beroerde accu, ik kon er 10 minuten mee bellen als ik mazzel had... Ik heb uiteindelijk zelf maar een nieuwe accu gekocht á € 55.

Dus mijn ervaring met verzekeringen voor mobiele telefoons is er één van eens, maar nooit meer Clown

Telefoons die op vakantie stuk gaan vallen sowieso onder de reisverzekering... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:24

Ik heb eenmalig 15 euro betaald en verder niets voor mijn verzekering?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:30

Wij hebben één telefoon verzekerd, dat was nogal een dure. Dus voor de zekerheid maar gedaan. Prompt 7 maanden later wordt deze foon gejat bij een inbraak in een auto. Toen was het wel handig, meteen een nieuwe gekregen. Vergelijkbaar model en helemaal nieuw uit de verpakking. We hebben nu de verzekering opgezegd, we vinden het niet meer nodig en het is toch bijna een tientje per maand. Als er een telefoon kapot gaat, dan gebruiken we wel een tijdje een ouder model wat we nog hebben liggen.
Mijn eigen telefoon is niet verzekerd, gelukkig kan die wel tegen een stootje ( al een keer in de plee gevallen, paard op gaan staan en mijn dochtertje speelt er ook wel eens mee ).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:33

had mijn telefoon ook twee jaar verzekerd maar er is nooit wat gebeurd dus ben er mee gestopt..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:36

mijn huidige telefoon is ook nooit wat mee aan de hand geweest, alleen nu na 2 jaar valt ie vaak uit en blijft vaak hangen.
De telefoon die ik daarvoor had had ik een maand toen het beeldscherm barste. (reden telefoon zaak een spelt in je zak kon er al voor zorgen dat een beeldscherm kapot kon gaan) maarja kreeg dus mooi geen nieuwe.

Ik vind het zo dubbel. Voor het zelfde geld gebeurd er niks en betaal je voor niks en aan de andere kant straks gaat ie na 1 maand kapot.

Wat voor garantie zit er eigenlijk standaard op weet iemand dat?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:38

Ik heb die van mij niet verzekerd, ik weet ook niet hoeveel extra je dan moet betalen ? Ik mag wel bijna een nieuwe telefoon uitzoeken en tegenwoordig heb je allemaal van die megadure dingen dus misschien dat ik het toch maar wel laat doen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb nu een abbo van 2 jaar trouwens.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:40

Ik heb het eerder wel gedaan bij een mobiel. Een paar maanden na de verzekering ging het kapot en moest ik dus een nieuwe mobiel kopen.
Ik verzeker nu geen mobiel meer, vind ik zonder van mijn geld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:04

Mijn mobiel is ook niet verzekerd. Denk ook niet dat ik dat ooit ga doen. Heb nog twee oude thuis liggen dus als deze een keer kapot zou gaan kan ik altijd die nog gebruiken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 13:12

ik heb er ook nog wel 1 achter de hand maar het gaat om een telefoon met een waarde van 500 euro.
Dus als die met een maand kapot gaat en ik heb er niks meer aan ben ik daar goed ziek van. Ik koop hem dan wel bij mijn abo. Betaal dan 50 euro bij omdat ik 200 euro korting heb vanwege mijn hoge rekeningen. Anders had ik er nog 250 bij moeten betalen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:30

silvia: de mijne was echt niet verzekerd bij mijn reisverzekering dit omdat het waterschade door eigenschuld was. ze vonden dat ik maar slimmer moest zijn en dan niet mijn tel bij mijn flesje wat moest doen. dus voor mij lang leve de telefoon verzekering.. Lachen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:25

ik verzeker mijn telefoons altijd. Heb niet echt goedkope telefoons en vaak erg kras gevoelig... als hij dan ontzettend lelijk is gooi ik `m tegen de muur en krijg ik een nieuwe na betalen van eigen risico... Knipoog

Mijn vriend heeft zijn telefoon ook verzekerd en dat kan allang uit hij heeft de vorige 8x moeten laten maken dus het eigen risico was er allang uit...
Ik houd mijn verzekering voor die 7 euro per maand...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:44

Nou het was echt drama. Ik weer met mijn vader naar de media markt (was zaterdag met vriend) omdat hij op mijn vader zn naam stond moest hij een handtekening zetten en legitimeren. Heb gezegt dat hij op zijn naam stond omdat het een zakelijk abonement was. Dus mijn vader moest dat mee nemen.

Ik speciaal vanuit mijn werk leusden naar nunspeet mijn vader op halen, dan naar zwolle komen we daar staan al vanalles te regelen (met een jongen die daar net begon) nou alles was bijna rond kopietjes waren al gemaakt. Komt er een andere pipo bij die dood leuk verteld dat we kamer van koophandel mee hadden moeten nemen (dit hoeft normaal alleen bij een nieuwe abo niet bij een verlenging) Ik reageerde daarop dat wij voor een 2e keer vanuit nunspeet ( ik zelfs vanuit leusden) daar naar toe kom jagen om die telefoon te kopen (abo te verlengen)
Nou toen begon die me toch asociaal te doen. Niks in de trant van ik begrijp het maar ik kan de telefoon helaas niet mee geven zonder dat papier. Nee alleen maar gelijk van ik ga geen discussie aan ik geef die telefoon zo niet mee, kan niks voor u doen.

Nou mijn pa die kon hem wel over de bali heen trekken (bij mijn vorige verlenging hoefde dat namelijk ook niet mee)

We zijn weg gegaan ik ga zo bellen dat ik niet te spreken ben over die persoon en dat ik de telefoon nu ergens anders heb besteld.

Ben nog bij 2 telecom winkels geweest en hoefde bij geen 1 een papier te laten zien.
Daarbij vertelden ze me dat ik korting kreeg vanwege mijn hoge bel gedrag schijnt dat helemaal niet te bestaan is gewoon een kletspraatje om het mooier te doen lijken.

pff wat waren wij kwaad.

met een beetje geluk kwam die morgen binnen. Heb hem ook daar verzekerd voor 7,95 voor alles.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:47

Unwritten schreef:
Mijne is verzekerd, mijn vorige was niet verzekerd en daar ging dus water overheen.. die doet het nu niet meer, en ik was juist zo blij met die telefoon. En waterschade gaat niet onder de garantie..

Edit; Heb toen een nieuwe gekocht, een Samsung, en meteen laten verzekeren. Waterschade kan namelijk wel vergoed worden via verzekering.

Mediamarkt verzekering gaat via Actua, moet je even op actua.nl lezen wat er onder valt.

Waterschade valt (meestal) gewoon onder je inboedelverzekering.
Kinderen hadden hun ds laten zwemmen en ik kreeg deze gewoon vergoed.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:04

Ik heb al mijn mobieltjes nooit verzekerd (2 jaar abonnement) en er is gelukkig nog nooit wat gebeurd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:30

@ Nathalie: Zo'n soortgelijk iets hadden wij laatst ook. Abbo stond ook op naam van m'n vader. Nooit iets gehoord over dat kamer van koophandel papiertje. En nu was dat ineens nodig. Zijn we in totaal nog 3 keer terug geweest geloof ik voor we eindelijk die telefoon hadden. De laatste keer dat we gingen bleek trouwens dat z'n kamer van koophandel papiertje een dag later verlopen zou zijn Nagelbijten / Gniffelen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 18:37

ik ben nog bij 2 andere telecom bedrijven geweest die allebij zeiden dat het onzin was en niet nodig en dat het heel dom van hun was dat ze zo een klant hebben laten lopen.

Ik heb opgebeld. Natuurlijk iemand anders aan de lijn maar mijn verhaal gedaan en gezegt dat ik het ronduit schandalig vind en dat was ze met me eens. ze zou de afdelingshoofd op de hoogte stellen maarja of dat ook echt gedaan word..... Ik koop er nooit geen telefoon meer in elk geval

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:05

Had je niet beter kunnen kijken voor een buiten de deur verzekering zoals de interpolis die bv. heeft?

2 jaar lang 12 maanden E 7,95 betalen voor slecht een mobiel lijkt mij wat overbodig. Ik heb dan ook zeker geen verzekering voor mijn mobiel. Zo'n verzekering is E 190 over twee jaar. Daarvoor kan ik sowieso wel een vervangende telefoon vinden als er wat met de mijne is. Of is je telefoon zo heel veel duurder/ bijzonder? Dan loont het wel natuurlijk..